Zelfmoord

DeletedUser73016

Guest
Sterke post, maar het bewijst voor mij dat het iets is dat niet bestaat. Maar dat het enkel en alleen een naam is om mensen die moeite hebben met sociale vaardigheden beter te kunnen helpen... wat ironisch genoeg juist voor structuur zou moeten zorgen.

Anyway, op aanraden van de dokter en andere mensen ga ik mezelf wel opnieuw laten testen. Ik krijg tegenstrijdige informatie met mensen die me absoluut niet als autistisch zijn, en mensen die dat wel doen (zoals dirkjanus).
 

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
Ik lees nu voor t eerst dit fora eigenlijk en de post van Johnny English spreekt me enorm aan,

Ikzelf noem me vaak voor de gein autistisch tegenover collegas omdat ik in mijn werk achter de bar het soms belangrijker vind om mijn bar strak en super netjes te houden dan alle bonnetjes wegwerken als t mega druk is. (horeca werk). Ik ben super netjes en tegelijk altijd een enorme piekeraar, verstrooid in me hoofd en hecht ik enorm veel waarde aan het niet plannen van me vrije dag of juist enorm strak plannen, maar als mijn vriendin s avonds laat als we voor de tv zitten besluit dat we de morgen ochtend er op iets specifieks moeten doen kan ik daar niet bij en word ik onrustig/chagrijnig.

Depressie is ook iets waar ik vaak mee te maken heb... Verder ben ik juist extreem sociaal in conversatie maar hou ik enorm van me privacy.

Ook ik was iemand die dacht dat er geen middenweg in autisme zat, maar blijkbaar dus wel.

Vaak getwijfeld om me te laten testen op iets als Autisme, maar toch wel een grote stap of een rare stap :p.
 
Reactiescore
110
Ik lees nu voor t eerst dit fora eigenlijk en de post van Johnny English spreekt me enorm aan,

Ikzelf noem me vaak voor de gein autistisch tegenover collegas omdat ik in mijn werk achter de bar het soms belangrijker vind om mijn bar strak en super netjes te houden dan alle bonnetjes wegwerken als t mega druk is. (horeca werk). Ik ben super netjes en tegelijk altijd een enorme piekeraar, verstrooid in me hoofd en hecht ik enorm veel waarde aan het niet plannen van me vrije dag of juist enorm strak plannen, maar als mijn vriendin s avonds laat als we voor de tv zitten besluit dat we de morgen ochtend er op iets specifieks moeten doen kan ik daar niet bij en word ik onrustig/chagrijnig.

Depressie is ook iets waar ik vaak mee te maken heb... Verder ben ik juist extreem sociaal in conversatie maar hou ik enorm van me privacy.

Ook ik was iemand die dacht dat er geen middenweg in autisme zat, maar blijkbaar dus wel.

Vaak getwijfeld om me te laten testen op iets als Autisme, maar toch wel een grote stap of een rare stap :p.

Misschien moet je eerst maar eens bedenken of het al dan niet krijgen van het etiket autisme jou enig voordeel biedt?
 

DeletedUser40402

Guest
Het biedt op zich wel voordelen hoor, als je maar weet waar je moet gaan kijken. Misschien niet direct op persoonlijk vlak, maar zeker op financieel vlak. Zo wordt autisme gezien als handicap. Dus moest mijn werkgever de eerste jaren dat hij me betaalde maar 40% oid betalen, de rest werd door de overheid betaald. Zeker een enorm voordeel geweest voor mij bij het solliciteren naar deze job. Ook heb ik bvb een gratis busabonnement. Zo is het in België toch.

En sowieso is autisme gewoon veel meer dan het sociaal zijn of het netjes zijn. Dat is een enorme misopvatting. Er zijn zoveel meer dingen en dingen die autisten vaker gemeen hebben dan het sociaal zijn. Zaken zoals het vooral in detail zien en moeilijk de hoofdzaken van die details zien. Dat was ook 1 van de zaken die direct in het oog sprong bij mijn testen. Als je onderstaande figuur bvb moet tekenen zullen de meeste beginnen met de grote rechthoek met driehoek rechts eraan zodat ze de hoofdfiguur al hebben. Ik begon met de 2 strepen linksboven omdat ik dus gewoon te veel op details gefocust ben.

e6758a21-s.jpg


Ik las ook overlaatst een boek van iemand met autisme en zag een interessante passage. Hieronder staat iets uit dat boek. Mensen met autisme zullen het vaak moeilijker hebben met het zien van het grotere plaatje en dat er dus AH staat. Terwijl er bij 'normale' mensen wel direct dat grotere beeld komt.

11edd3f7f7.png


En daarover gaat autisme ook en misschien wel veel meer. Onze hersenen werken gewoon anders dan die van de meeste mensen. Gaat niet per se om dat sociale.
 

DeletedUser61134

Guest
In Nederland kwamen ze erachter dat gehandicapten (waaronder autisten) levende wezens zijn.
Je moest die figuren in de regering zien kijken toen ze een meisje in een rolstoel zagen die een mening had. Ze scheten haast in hun broek van angst.

Dit nadat ze gehandicapten onder minimumloon wouden zetten omdat ze de regering teveel kostten.
 

DeletedUser7072

Guest
En daarover gaat autisme ook en misschien wel veel meer. Onze hersenen werken gewoon anders dan die van de meeste mensen. Gaat niet per se om dat sociale.

Ja al vind ik die aspecten eerder een voordeel dan een nadeel. Dat sociale is wat autisten over het algemeen de meeste problemen geeft. Dat je beter details kan zien is onhandig als het van belang is om het grote plaatje te bekijken en de bomen van het bos te onderscheiden, maar om bijvoorbeeld misdaden op te lossen is dit dan juist weer een enorme bonus. Die aspecten zie ik daarom niet als beperking.

Ik zag trouwens wel direct AH, die omkering van H's en A's zorgt wel voor een klein wtf gevoel maar ik zag wel als eerst AH. Hoe zit dat bij jou?

In Nederland kwamen ze erachter dat gehandicapten (waaronder autisten) levende wezens zijn.
Je moest die figuren in de regering zien kijken toen ze een meisje in een rolstoel zagen die een mening had. Ze scheten haast in hun broek van angst.

Dit nadat ze gehandicapten onder minimumloon wouden zetten omdat ze de regering teveel kostten.

Hmm dat klinkt niet echt logisch. Als je gehandicapten onder het minimumloon zet betaalt de regering juist meer omdat het verschil met een uitkering dan lager wordt en de impuls om te werken dan ook lager wordt waardoor meer mensen zonder werk zitten en de overheid meer zal moeten betalen. Ik neem aan dat dit gaat over een context van een sociale werkplaats oid, en niet toepasbaar is op bvb iemand in een rolstoel die verder mentaal en cognitief gewoon normaal is en een kantoorbaan doet? Lijkt me dat in die gevallen de handicap niet relevant is en ook geen invloed heeft op de arbeidsvoorwaarden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser61134

Guest
Hmm dat klinkt niet echt logisch. Als je gehandicapten onder het minimumloon zet betaalt de regering juist meer omdat het verschil met een uitkering dan lager wordt en de impuls om te werken dan ook lager wordt waardoor meer mensen zonder werk zitten en de overheid meer zal moeten betalen. Ik neem aan dat dit gaat over een context van een sociale werkplaats oid, en niet toepasbaar is op bvb iemand in een rolstoel die verder mentaal en cognitief gewoon normaal is en een kantoorbaan doet? Lijkt me dat in die gevallen de handicap niet relevant is en ook geen invloed heeft op de arbeidsvoorwaarden.

Sociale werkplaatsen was de hoofdslachtoffer ja, maar dit kwam door een grote besparing wat resulteerde in werkgevers die liever een gezond persoon aannemen.
Waarna de vraag kwam van werkgevers of een gehandicapte onder minimum mag liggen.
Mensen met handicap zouden minder krijgen dan een wajong of een uitkering.

Dus niet zo goed geregeld als België :p
 

DeletedUser7072

Guest
Werkgevers zullen altijd kiezen voor de meer competente persoon, dus als de handicap een negatieve invloed heeft op het uitoefenen van het beroep zal men niet voor de gehandicapte gekozen worden, dat kan ik de werkgever ook niet kwalijk nemen. Maar een minimumloon onder wajong/uitkering niveau is gewoon dom, want dan levert niets doen letterlijk meer op dan werken, ofwel het is niet eens vrijwilligerswerk maar je betaalt om te werken praktisch gezien.
 

DeletedUser79481

Guest
Echter, ik heb momenteel geen reden om dood te willen. Ook niet specifiek om te blijven leven, maar gezien mijn omgeving en mensen die om me geven, is het voor iedereen maar beter dat ik blijf leven, zogezegd
Dit is een erg sterke post, en dit is hoe ik me 6 dagen in de week ook voel, de zevende dag voel ik me alsnog dusdanig kut, dat ik liever dood zou willen. Maar dan probeer ik mijn hoofd uit te zetten totdat ik slapen ga. Is me misschien aangeleerd in die 16 jaar aan therapie.

Over het hele "bestaat autisme eigenlijk wel?". Je moet niet vergeten dat psychologie als wetenschap rammelt aan alle kanten, ze doen hard hun best, maar het komt nog nergens. Er is overigens in de meer serieuze velden aanwijzing gevonden dat een afwijking in de uiting van de genen CDH9 en CDH10 correleert met onder andere autisme en schizofrenie. Hoewel dit nog geen causaal verband bewezen is, geeft het al aan dat er goede grond is voor het bestaan van autisme.

Als ik geen label had gekregen, dan had ik nooit hulp gehad. Ondanks die hulp heb ik alsnog 3 zelfmoordpogingen gedaan toen ik 11 jaar oud was. Het ging daarna beter totdat ik uit huis ging, en heb toen in mijn tweede studie jaar alsnog een zelfmoord poging gedaan, en een jaar daarop weer.

Ik ben sinds 1 maand uitbehandeld bij de psychiater, ik zou op dit punt sterk genoeg moeten zijn om mijn negatieve buien te overwinnen. Ik ben niet depressief, ik ben nooit depsrissief geweest. Ik kom simpelweg niet eens in de buurt van de definitie. Maar ik ben wel ontzettend suicidaal geweest, het is niet per se dat ik niet meer leven wil. Ik wil gewoon dat die enorme pijn en dat hopeloze gevoel verdwijnt, het voelt alsof niets helpt. Alleen de dood zou verlossing bieden.
Ik hoop dat dit gevoel vanavond weer weg gaat, en dat ik morgen vrolijk verder ga met het w62 forum kapot spammen.

Ik wilde dit even kwijt excuses voor het ongemak
 
Reactiescore
110
Ga je gang, het is voor ons alleen maar leerzaam om te lezen.
 

DeletedUser72496

Guest
Tijd vliegt voorbij, het is al 4 jaar ondertussen dat Robin Williams ons heeft verlaten. :(

Een acteur die ik graag aan het werk zag.
Deze avond kijk ik naar Good Morning, Vietnam maar er zijn nog veel films dat ik nog eens wil terugkijken om eens goed te lachen en te ontspannen.


FB_IMG_1534017288126.jpg
 
Bovenaan