Zelfde ip-adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser

Guest
Hey,

Wou dit even melden om te zien of er niets kan aan worden gedaan...
Ik (en ik vermoed vele) spelen vaak TW onder onze pauze's op het werk...
Nu werk ik bij een gigantisch bedrijf en hier zitten we natuurlijk allemaal achter een veilige firewall/gateway. Hierdoor hebben we ALLEMAAL hetzelfde ip-adres naar buiten toe...
Ik ken al een aantal collega's die TW spelen... En het zou toch tof zijn als diegene die willen en kunnen samen in een stam kunnen gaan... Maar dan worden we natuurlijk ENORM benadeeld... We kunnen elkaar niet steunen of we kunnen niet samen via onze stam plannen en aanvallen uitvoeren want dit wordt tegengehouden omwille van het ip-adres... Nochtans hebben we allemaal een aparte pc, zitten we helemaal niet in elkaars buurt op het werk... Het is dus niet zo dat we op elkaar's account kunnen inloggen of meekijken... Er is ook helemaal geen sprake van dat 1 iemand meerdere accounts heeft...

Ik veronderstel dat dat het idee achter het blokkeren van hetzelfde ip is? Zorgen dat men minder kan valsspelen? Maar hierdoor worden wij nu wel benadeeld vind ik... Kan hier geen oplossing voor worden gezocht? Soort Hash-calculatie die per pc wordt bijgehouden, berekent volgens pc-instellingen zoals mac-adres en dergelijke? Dat zou veel unieker zijn dan een ip-adres...


Alvast bedankt,
triion
 

DeletedUser2826

Guest
Soort Hash-calculatie die per pc wordt bijgehouden, berekent volgens pc-instellingen zoals mac-adres en dergelijke? Dat zou veel unieker zijn dan een ip-adres...

Zou wel handig zijn, als dit zou kunnen ingevoerd worden (alhoewel ik er niet van versta :eek: )
 

DeletedUser

Guest
Hey,

Wou dit even melden om te zien of er niets kan aan worden gedaan...
Ik (en ik vermoed vele) spelen vaak TW onder onze pauze's op het werk...
Nu werk ik bij een gigantisch bedrijf en hier zitten we natuurlijk allemaal achter een veilige firewall/gateway. Hierdoor hebben we ALLEMAAL hetzelfde ip-adres naar buiten toe...
Ik ken al een aantal collega's die TW spelen... En het zou toch tof zijn als diegene die willen en kunnen samen in een stam kunnen gaan... Maar dan worden we natuurlijk ENORM benadeeld... We kunnen elkaar niet steunen of we kunnen niet samen via onze stam plannen en aanvallen uitvoeren want dit wordt tegengehouden omwille van het ip-adres... Nochtans hebben we allemaal een aparte pc, zitten we helemaal niet in elkaars buurt op het werk... Het is dus niet zo dat we op elkaar's account kunnen inloggen of meekijken... Er is ook helemaal geen sprake van dat 1 iemand meerdere accounts heeft...

Ik veronderstel dat dat het idee achter het blokkeren van hetzelfde ip is? Zorgen dat men minder kan valsspelen? Maar hierdoor worden wij nu wel benadeeld vind ik... Kan hier geen oplossing voor worden gezocht? Soort Hash-calculatie die per pc wordt bijgehouden, berekent volgens pc-instellingen zoals mac-adres en dergelijke? Dat zou veel unieker zijn dan een ip-adres...


Alvast bedankt,
triion

1) Ik kan me moeilijk voorstellen dat zo'n gigantisch bedrijf maar één enkel uitgaande IP heeft.
2) Op MAC-adres werken zegt trouwens niet meer dan dat 2 verschillende netwerkkaarten gebruikt worden. Bij een MAC-filter zou je dus naar hartelust kunnen cheaten door één verbinding bv. over je kabel te sturen en één over je WiFi. We kijken nu al naar verschillende factoren - niet enkel naar IP-adres, dus die truuk zou sowieso niet pakken. O ja, en waar je nog moeite moet doen om een goeie snelle proxy te vinden (om te timen is de latency immers van belang) is een MAC-naapen mits wat opzoekwerk een koud kunstje.

Maar in ieder geval: we zijn niet van plan deze regel te veranderen. Het modereersysteem is voor alle landen (min of meer) hetzelfde. De implementatie gebeurt in Duitsland. De discussie is daar ook al gevoerd.

PS. Dat hash-systeem zie ik helemaal niet zitten. Verander je wat aan je hardware, dan klopt de hash niet meer. Bovendien zie ik wettelijke bezwaren - en als dat niet zo is dan heb ik er nog persoonlijk moeite mee. Over unieke identifiers is ook al veel gediscussieerd en privacycommissies hebben dat gelukkig tot nu toe weten tegenhouden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan