Zc

DeletedUser

Guest
waarvoor in het spel dient ZC? farmen, verdedigen, aanvallen, clearen?
 

DeletedUser

Guest
Jullie moeten ZC niet zo onderschatten. Ik maak standaard 1500 ZC in m'n DEF-dorpen en dat is heus geen onzin-strategie.

@ Rubisk: ZC zet je best van al in als DEF-troepen. Waarom? Omdat als je met cavalerie wilt aanvallen veel beter af bent met LC, deze heeft immers een betere verhouding aanvalskracht/boerderij-inname dan ZC en is bovendien sneller en draagt meer buit.
Als DEF heeft ZC echter een aantal eigenschappen die de andere troepen niet hebben: ZC is bijvoorbeeld sneller dan infanterie en heeft toch een heuse verdedigingskracht.
Bovendien kan je in je DEF-dorpen je kazerne en stal gelijktijdig laten draaien wat vaak neerkomt op een halvering van de bouwtijd van een volle boerderij. Bijkomen voordeel is dat je over een grote hoeveelheid erg mobiele DEF-troepen beschikt (zwaard is o zo traag) die je toelaat dorpen veel sneller te stacken.
 

DeletedUser21830

Guest
Mijn cluster is 1 content breed op het breedste punt en ca. 2 continenten hoog. Zc (2000 per def dorp) is dan ideaal. Dit in combinatie bet bouwtijden. Meer stal, minder kazerne = veel minder dagen voor je def weer compleet is. (ca. 48% kortere recruteertijd) Het is een mooie balans tussen snel recruteren en snel deffen. De veel kortere troepenopbouw compenseert mijn iets zwakkere def.
 

DeletedUser

Guest
waarvoor in het spel dient ZC? farmen, verdedigen, aanvallen, clearen?

Afhankelijk van op welke wereld je speelt zou ik het volgende aanraden:

- Speel je op een boogwereld, deel dan je dorpen in in een frontgroep en een coregroep. In de dorpen die iin de frontgroep zitten maak je speer/boog/ZC, in de andere speer/boog/zwaard. Zo heb je snelle troepen aan je front (maar wel zwakkere troepen dus niet aan te raden die overal te gebruiken) en sterke troepen in het center van je cluster.

- Op een klassieke wereld kun je alle def speer/zc maken, of weer met een frontgroep werken. Werk je met een frontgroep dan moet je echter de techs van je off aan het front veranderen en daar met bijk/zc werken ipv bijl/lc, anders komt het niet goed uit met je coredef (in dat geval speer/zwaard) die anders niet in je frontoff geplaatst zou kunnen worden.

Veel plezier
 

DeletedUser63335

Guest
Jullie moeten ZC niet zo onderschatten. Ik maak standaard 1500 ZC in m'n DEF-dorpen en dat is heus geen onzin-strategie.

@ Rubisk: ZC zet je best van al in als DEF-troepen. Waarom? Omdat als je met cavalerie wilt aanvallen veel beter af bent met LC, deze heeft immers een betere verhouding aanvalskracht/boerderij-inname dan ZC en is bovendien sneller en draagt meer buit.
Als DEF heeft ZC echter een aantal eigenschappen die de andere troepen niet hebben: ZC is bijvoorbeeld sneller dan infanterie en heeft toch een heuse verdedigingskracht.
Bovendien kan je in je DEF-dorpen je kazerne en stal gelijktijdig laten draaien wat vaak neerkomt op een halvering van de bouwtijd van een volle boerderij. Bijkomen voordeel is dat je over een grote hoeveelheid erg mobiele DEF-troepen beschikt (zwaard is o zo traag) die je toelaat dorpen veel sneller te stacken.

uhh, over dat eerste,
als je als standaard DEF dorp 10.000 speer en 10.000 zwaard hebt, kan er geen 1500ZC bij :O
 

DeletedUser

Guest
Wat lult hij over naast gewone def? Helemaal niets:

Ik maak standaard 1500 ZC in m'n DEF-dorpen en dat is heus geen onzin-strategie.

Hij zegt dat hij standaard 1.5k zc in zijn def dorpen maakt, i.p.v zwaard logischerwijs...
 

DeletedUser

Guest
ZC is nooit overbodig. Als je geen ZC aan je front hebt ben je niet slim bezig, want waarom zou je het jezelf lastiger maken?
 

DeletedUser62448

Guest
Speer/zware bouw je 2.5x zo snel op als speer/zwaard.
als je dus onder aanval ligt is het beste def dorpje 9000 speer 1800 zware ( ongeveer ).
want het houd in iedergeval 1.2 clear tegen & speer/zwaard 1.8 clear.

Als je dan omrekent kwa tijd & sterkte, is speer/zware beter.
Ik heb het niet precies uitgerekent maar ongeveer wel.

Ik kom enkel bevestigen dat Aus gelijk heeft, hij is ook een van de weinigen die vragen serieus oppakken & zich inzet voor deze spelers. Respect! De meesten zitten hier de speler die deze vraag steld af te kraken/uitlaggen/spammen. wat ze hier doen geen idee, blijkbaar tijdgebrek...
 

DeletedUser

Guest
Nou nee niet in elke situatie is speer/zc aan te raden. Op een boogwereld zijn ze enkel voordelig aan je front, maar speer/boog/zwaard is vele malen sterker en gezien er geen boerlimiet is, is dat een beter keuze om mee te gaan stacken. Op een classic valt het maar te zien wat je voorkeur is, zolang je zorgt dat je aan je front speer/zc hebt, zeker gezien de clusters die weider verspreid zijn door de niet groeiende barbaren.
 

DeletedUser52174

Guest
Als je je defdorpen goed plaatst ben je ALTIJD sneller dan je tegenstander, en dus kan je het altijd snipen. Dan heb je geen ZC nodig, wel moet je actief zijn.
 

DeletedUser

Guest
wat is een goede verhouding met boog?

Boog wordt door zowat iedereen onderschat. Beste is dus om meer boog dan speer te gebruiken, tenzij je ziet dat je tegenstander veel BB maakt, dan maak je beter meer speer dan boog. Iets van 3k speer/9k zwaard/ 9k boog oid. Maarjah het beste kun je het gewoon allemaal zelf uitproberen. Gewoon kijken wat voor clears je tegenstander heeft en daar je def op aanpassen is het slimste om te doen. Gebruik daarvoor de configuratietool die op het T&P forum te vinden is (geschreven door easyboy).

Als je je defdorpen goed plaatst ben je ALTIJD sneller dan je tegenstander, en dus kan je het altijd snipen. Dan heb je geen ZC nodig, wel moet je actief zijn.

Fout en fout. Ten eerste valt het te zien hoe dicht je cluster is, ten tweede valt het te zien hoe snel jij de edels ziet komen en dus hoeveel tijd je nog hebt om hem te snipen Speer/zc of speer/boog/zc aan het front is gewoon veel slimmer dan speer/zwaard of speer/boog/zwaard.

En je hebt altijd een extra snipekans:

- Kata, Zwaard, Speer, ZC
- Kata, zwaard, speer


Keuze lijkt me snel gemaakt
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser60153

Guest
Vroeger maakte ik toen ik nog niet overgestapt was naar ZC - Boog speer standaard 25 zc in elk front dorp (att / deff) zodat je altijd kon snipen.
 

DeletedUser

Guest
Ja want zodra je tegenstanders doorhebben dat je enkel met off snipet, of als ze hun clears splitten ben je eraan voor de moeite :rolleyes: Even nadenken voor je domme opmerkingen maakt...
 
Bovenaan