[Speeltopic] WvW Speeltopic #354

Reactiescore
2.181

WVW inschrijftopic 353​


Aantal spelers: 23
Klaagmuur: Nee
Hints: Nee
Eindtijd stemmen: 22.00
Speciale Rollen naar: .Timeforplanb via pm
Lunch naar: .Timeforplanb via pm
Lynch: Rood en dikgedrukt in het speeltopic
Stem wijzigen: Combino -> Sule Silmad
Burgemeester: Ja, stem telt niet dubbel, maar is bij gelijkspel wel doorslaggevend. Wordt de eerste dag gekozen.
Burgemeester; Blauw en dikgedrukt in het speeltopic
Stem wijzigen: Combino -> Sule Silmad
Netwerken/Claimen: Nee/Ja

Dag- en Nachtvolgorde:

Overdag:

Beul
Ketter/Priester
Cupido (dag 1)
Drankjes geven

Nacht:
BM-stemming
Lynch
Beschermengel
Slet
Lunch
Levensdrankje
Infectiewolf
Infectiewolp
Welpactie
Wolpactie
Doodsdrankje
Alle zieneracties
Welp (na 3e nacht) groeit op

Overig:
Jagersactie: wanneer hij sterft.

Overige Informatie:

- Slechtjes winnen bij gelijkspel. Bij 6 spelers winnen de slechtjes dus als er minimaal 3 slechtjes over zijn. Het maakt niet uit bij welke partij de BM zit.
- Rollen kunnen er meermaals inzitten.
Bij een koppel valt alleen degene weg die inactief is, andere mag blijven meespelen.
- ZWARTE DOOD is niet mogelijk
 
Reactiescore
2.181
Mogelijke Rollen:


Burger:
Dit is een normale bewoner van Wakkerdam. Hij heeft geen speciale krachten.
Wijze Burger:
- De wijze burger kan aan de spelleider de volgende vraag stellen:
Hoeveel x zitten er in het spel? (bijvoorbeeld: hoeveel burgers/beschermengelen/wolven etc.)
- Het gaat om de rollen, die er vanaf het begin in zaten. Wanneer iemand vraagt, hoeveel burgers er nog in zitten, zal door de spelleider het aantal genoemd worden, dat er aan het begin in zat en niet hoeveel er nog in zitten!
- De vraag kan slechts 2 keer gesteld worden en vóór nacht 3. (nacht 1 is na eerste lynch stemming mvg)

Levens of DoodsHeks:
- Heeft een levensdrankje of een doodsdrankje.
- Met het levensdrankje kan de gedode persoon door de wolven tot leven gewekt worden. Dus zichzelf redden kan niet!
- Er wordt niet bekend gemaakt wie er gered is, wanneer een levensdrankje is gebruikt.
- Met het doodsdrankje kan de heks ’s nachts een persoon vermoorden, tegen dit drankje is geen kruid gewassen. (kan dus niet gered worden hiervan)
- Er wordt niet bekend gemaakt, dat er een drankje is ingezet.

Slet:
- Kan iedere nacht bij iemand slapen. De slet is dan niet thuis en wanneer hij de lunch is, overleeft hij die.
- Wanneer de speler, waarbij de slet slaapt, geluncht wordt, sterven beide spelers.
- De slet mag niet 2 nachten achter elkaar bij dezelfde persoon slapen.
- De speler, waarbij de slet geslapen heeft, zal een pm krijgen en dus weten dat de slet bij hem/haar geslapen heeft.
- Wanneer de slet bij een wolf slaapt en de slet die nacht geluncht wordt, zal hij overleven.

Ziener:
- Geeft iedere dag de naam van een speler door, waarvan hij de rol wil weten. Na de deadline krijgt hij van de spelleiding te horen wat de rol van die speler is.
- Kan geen bijrollen zien.

Orakel:
- Het orakel kan elke avond iemand laten zien.
- Het orakel geeft aan wie hij wilt zien en wie deze rol mag weten. Hij geeft dus 2 namen door: één iemand die gezien wordt en één iemand die de rol van deze speler krijgt.
- Het orakel mag niet zichzelf kiezen. Wanneer een orakel wordt gezien wordt de rol: orakel worden doorgegeven.
- Het orakel mag niet een persoon twee nachten achter elkaar kiezen.

Dorpsoudste:
(afkorting: DO)
- Overleeft één aanval van de Weerwolven. Wanneer hij de nacht erna nogmaals geluncht wordt, zal hij wél sterven. Wanneer de DO sterft verliest de BE zijn krachten.

Beschermengel:
(afkorting: BE)
- Kan elke dag iemand opgeven, deze persoon wordt dan beschermd tegen de lunch.
- Mag niet 2 keer achter elkaar dezelfde persoon beschermen.
- Mag ook zichzelf beschermen.
- Wanneer de Do sterft, zal de bengel zijn krachten verliezen.

Dwaze Heks:
- Heeft een levensdrankje en een doodsdrankje.
- De Dwaze Heks weet echter niet hoe deze drankjes werken! Hij kan de drankjes alleen maar weggeven aan andere spelers. Alle andere spelers weten wél hoe de drankjes werken en kunnen zelf bepalen wanneer ze deze gebruiken. Spelers krijgen het direct van de spelleiding te horen, wanneer zij een drankje gekregen hebben en kunnen deze drankjes direct inzetten.
- Er wordt niet bekend gemaakt wie er gered is, wanneer een levensdrankje is gebruikt.
- Met het doodsdrankje kan ’s nachts een persoon vermoord worden, tegen dit drankje is geen kruid gewassen. (kan dus niet gered worden hiervan)
- Er wordt niet bekend gemaakt, dat er een drankje is ingezet.

Jager:
- Neemt iemand mee in zijn dood.
- Deze persoon moet hij van tevoren opgestuurd hebben naar de spelleider, hij mag ieder moment zijn keuze veranderen. Echter als de jager sterft en hij heeft nog geen persoon doorgegeven, vervallen zijn krachten en zal de jager niemand mogen neerschieten.
- Ook wanneer de jager door inactiviteit sterft, zal hij niemand meenemen in zijn graf.

Lycantroop:
- Als de ziener de rol opvraagt van een speler die lycantroop is, zal de ziener (onterecht) de rol van weerwolf te zien krijgen.
- Sterft als Lycantroop.


Priester:
- Mag eenmalig wijwater over een speler heen gooien. Wanneer deze speler een Weerwolf is of een Heks, dan sterft deze persoon. Anders gebeurt er niks.
- Dit is een dagactie, dus iedereen ziet dat deze persoon de priester is. (let er echter wel op, dat er een Ketterse Wolf of een Ketter in kan zitten. Wanneer zij hun acties uitvoeren, zal er ook komen te staan dat de 'Priester' een actie heeft uitgevoerd)

Weerwolf:
- Een wolf zonder extra krachten.
- Weerwolven lunchen elke nacht een persoon om de wolven te laten winnen.
- Als alle weerwolven sterven en er alleen hulpjes over zijn, winnen de goedjes.
- De wolven mogen met elkaar overleggen.

Wolp:
- Een wolf met welpkrachten.
- Mag elke dag iemand welpen, alleen dit wordt wolpen genoemd.
- Als de wolp iemand mislukt wolpt, krijgt het doel een bericht met dat er een mislukte wolp gedaan is op die persoon. Er wordt verder niks vermeld.

Infectiewolf:
- Mag tijdens één willekeurige nacht één speler infecteren.
- De geïnfecteerde speler verandert in een Weerwolf en zal toetreden tot de wolvenchat.
- De infectie is in plaats van de Lunch.
- De geïnfecteerde wolf sterft als 'weerwolf'.

Infectiewolp:
- Mag tijdens één willekeurige nacht één speler infecteren.
- De geïnfecteerde speler verandert in een wolp en zal toetreden tot de wolvenchat.
- De infectie is in plaats van de Lunch.
- De geïnfecteerde wolp sterft als 'wolp'.
- Nadat de infectiewolp geïnfecteerd heeft, mag deze niet meer wolpen.

Verhullende Wolf:
- De verhullende wolf kan éénmalig de rollen van gestorven personages tijdens de lynch/lunch van een dag verhullen. De rollen worden dan niet bekend gemaakt en blijven voor de rest van de ronde onbekend.
- Geldt alleen voor de lynch/lunch en eventuele andere acties, die tijdens de nacht plaatsvinden, zoals de welpactie/heksendrankje e.d..

Welp:
- Welp is een wolf in wording, bij het begin van het spel kent de welp de wolven niet.
- Welp mag de eerste 3 nachten iemand proberen te doden, dit doet hij door de rol van een persoon door te geven. Heeft de welp dit goed zal diegene sterven.
- Welp wordt na nacht 3 een gewone weerwolf en zijn welpkrachten komen te vervallen. Na nacht wordt ook bekend voor de welp wie de andere wolven zijn.

Sjamaan:
- Tegenhanger van de Ziener: kan ook iedere dag een rol opvragen.
- Kan geen bijrollen zien.
- Zit aan het begin van het spel niet in de Wolvenchat.
- Wanneer de Sjamaan een Slechtje 'zienert', zal hij toetreden tot de Wolvenchat.
- De Sjamaan is een hulpje en dus geen volwaardig slechtje.

Bokor:
- De bokor is de tegenhanger van het orakel die de wolven helpt.
- De bokor kan elke avond iemand laten zien.
- De bokor mag geen wolven kiezen om de rol naar door te sturen.
- De bokor geeft aan wie hij wilt zien en wie deze rol mag weten. Hij geeft dus 2 namen door: één iemand die gezien wordt en één iemand die de rol van deze speler krijgt.
- De bokor mag niet zichzelf kiezen. Wanneer de bokor wordt gezien door een orakel zal de rol: orakel worden doorgegeven.
- De bokor mag niet een persoon twee nachten achter elkaar kiezen.
- De bokor is zelf geen wolf en mag dus ook geen lunch insturen.

Ketterse Wolf:
- De Ketterse Wolf heeft net als de priester een flesje heiligwater. Dit heiligwater is echter nep en er gebeurt dus niks wanneer het over een speler heen gegooid wordt.
- De actie van de Ketterse Wolf is een dagactie. Wanneer hij zijn actie uitvoert, komt er te staan dat een Priester (in plaats van de Ketterse Wolf) zijn watertje over iemand heen heeft gegooid.
- De actie van de Priester heeft geen effect op de Ketterse Wolf.

Cupido:
- Mag zichzelf aan iemand anders koppelen.
- Het koppel mag met elkaar overleggen!
- Wanneer de ene dood gaat, sterft de andere ook vanwege liefdesverdriet.
- g/g koppel wint met de goedjes, g/s vormt een 3e partij.
 
Reactiescore
2.181
Spelerlijst:

1 Jokersbrain
2 Jan
3 Smieco -> dag 1 lynch -- burger
4 Wbjimo -> dag 2 lunch -- burger en cupid
5. Xena -> dag 1 lunch -- burger
6. CI -> dag 5 lynch -- infectiewolp
7. Bappos
8. Rinske -> liefdesverdriet dag 2 -- jager
9. Blond -> lynch dag 2 -- burger
10. Dash -> lynch dag 4 -- burger
11. Rob
12. MOH
13. Candiu -> lynch dag 3 -- wolp
14. BloodWolf14 -> inactiviteit dode -- jager
15. Combinobro -> inactiviteit dode -- burger
16. Anthraxxol -> lunch dag 5 -- burger
17. Laila -> gewolpt dag 4 -- orakel
18. chmegers -> gewolpt dag 5 -- Dorpoudste
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
984
Hoi ik stel me kandidaat burgemeester om 2 redenen

1. Ik was vorige ronde wolf dus nu natuurlijk niet
2. Ik speel altijd meesterlijk
 
Reactiescore
3.576
Weinig serieus gespeeld vorige ronde, dus ik ga wellicht voor andere alternatieve gaan die zich aanbieden.
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.276
Ha vrienden,

Als doorgewinterd spelleider weet ik hoe iedereen speelt, bm stemmen mogen naar mij om dit potje te winnen mvg
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.787
als mvp van vorig potje moet ik mezelf niet verkopen immers doen mijn prestaties dit
 
Reactiescore
397
Blond de kans dat iemand 2 keer op rij slecht is best aanwezig
Heb zelf meer behoefte aan een actieve bm
Vond jou best inactief in vorig potje zeker de eerste dagen
Of ga je nu wel actief beginnen
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.787
bappos stop met zo wolfs te doen vanaf post 1
 
Reactiescore
1.480
Overigens heeft Timeforplanb blijkbaar Laila overtuigd om mee te doen.
Wellicht heeft die wel iets beloofd, een mooie wolvenrol bijvoorbeeld.
 
Reactiescore
558
Overigens heeft Timeforplanb blijkbaar Laila overtuigd om mee te doen.
Wellicht heeft die wel iets beloofd, een mooie wolvenrol bijvoorbeeld.
Waarom denk je dat ik overtuiging nodig heb om mee te doen?

Lang geleden, ik heb er zin in.
Dus bm stemmen mogen naar mij <3
 
Bovenaan