[Inschrijftopic] WvW Speed #31

DeletedUser76681

Guest
Weerwolven van Wakkerdam (speed edition!!)
(door: Tigor)
Aangezien het al een hele tijd geleden is en ik vandaag (lees deze avond) tijd heb en niet mobiel zit,
en ik weet dat er ene aantal zijn die graag eentje spelen.

Het principe: gelijkenissen en veranderingen

Bijna alle reguliere regels worden gehandhaafd: zo is er dus 'gewoon' sprake van verschillende chats buiten het topic om: eentje voor de wolven en ééntje voor de geliefden, mochten die aanwezig zijn. Er zijn slechts één uitzondering:

- De deadlines zullen, aangezien het een speed-potje is, veel eerder dan gebruikelijk zijn. Er zal namelijk iedere 20 minuten een deadline zijn. Zo is er voldoende tijd om met elkaar te overleggen, maar niet te veel, waardoor er toch een soort van tijdsdruk achter staat en je niet eindeloos de tijd hebt om de wolven op te sporen.

Instellingen

Aantal spelers: zoveel mogelijk, minimaal 10
Klaagmuur: Nee.
Deadlines: Iedere 20 minuten, nieuwe deadline wordt na iedere Lynch aangekondigd.
Enzovoort. Deze deadlines worden aangehouden, zolang er geen grote vertraging is wat betreft de uitslag van een Lynch. De spelleiding zal expliciet vermelden wanneer het tijdstip van een deadline veranderd wordt.
Speciale Rollen naar: Tigor (in een privebericht op skype)
Lunch naar: Tigor (liefst via Skype)
Lynch: ROOD DIKGEDRUKT in het SPEEL-topic. (gelieve DUIDELIJK bovenaan óf onderaan een bericht te plaatsen. NIET in tekstregels plaatsen) Stem wijzigen: DZ -> Mars
Burgemeester: Ja, stem telt niet dubbel, maar bij gelijkspel is de stem doorslaggevend.
BM stem: BLAUW DIKGEDRUKT (gelieve DUIDELIJK bovenaan óf onderaan een bericht te plaatsen. NIET in tekstregels plaatsen) in het SPEEL-topic. Stem wijzigen: DZ -> Mars
Je mag niet op jezelf stemmen!
Verhaaltjes: Neen
Netwerken/Claimen: Uit/Aan

Mogelijke Rollen (kan nog worden aangepast)

Burger

- Een rol zonder speciale krachten. Probeert elke dag met de lynch de wolven te lynchen.

Beul

- De beul kan één maal een zelfgekozen speler vermoorden. Dit doet hij overdag, iedereen kan dus zien dat hij een actie uitgevoerd heeft. Zijn naam wordt dus bekend gemaakt.

Levensheks

- Heeft een levensdrankje.
- Met het levensdrankje kan de gedode persoon door de wolven tot leven gewekt worden. Dus zichzelf redden kan niet!
- Er wordt niet bekend gemaakt wie er gered is, wanneer een levensdrankje is gebruikt.
- Er wordt niet bekend gemaakt, dat er een drankje is ingezet.

Doodsheks

- Heeft doodsdrankje.
- Met het doodsdrankje kan de heks ’s nachts een persoon vermoorden, tegen dit drankje is geen kruid gewassen. (kan dus niet gered worden hiervan)
- Er wordt niet bekend gemaakt, dat er een drankje is ingezet.
Slet

- Kan iedere nacht bij iemand slapen. De slet is dan niet thuis en wanneer hij de lunch is, overleeft hij die.
- Wanneer de speler, waarbij de slet slaapt, geluncht wordt, sterven beide spelers.
- De slet mag niet 2 nachten achter elkaar bij dezelfde persoon slapen.
- De speler, waarbij de slet geslapen heeft, zal een pm krijgen en dus weten dat de slet bij hem/haar geslapen heeft.
- Wanneer de slet bij een wolf slaapt en die nacht geluncht wordt, zal hij overleven.

Raaf
- De raaf kan iedere dag 2 extra stemmen op één iemand plaatsen.
- Deze extra stemmen worden alleen bekend gemaakt, wanneer de desbetreffende speler gelyncht wordt.

IJzeren Hein
- De IJzeren Hein is heel sterk en gaat niet zomaar dood. De IJzeren Hein overleeft alle dodende acties, anders dan lynch en lunch. Bijvoorbeeld: Heks, Beul, Jager en welpacties. In plaats van de IJzeren Hein, zal de speler die de actie uitvoerde zelf sterven!
- De IJzeren Hein kan wél geïnfecteerd worden, aangezien een infectie geen dodende actie is.

Jager
- Neemt iemand mee in zijn dood.
- Deze persoon moet hij van tevoren opgestuurd hebben naar de spelleider, hij mag ieder moment zijn keuze veranderen. Echter als de jager sterft en hij heeft nog geen persoon doorgegeven, vervallen zijn krachten en zal de jager niemand mogen neerschieten.
- Ook wanneer de jager door inactiviteit sterft, zal hij niemand meenemen in zijn graf.

Orakel
Het orakel kan elke avond iemand laten zien.
Het orakel geeft aan wie hij wilt zien en wie deze rol mag weten. Hij geeft dus 2 namen door: één iemand die gezien wordt en één iemand die de rol van deze speler krijgt.
Het orakel mag niet zichzelf kiezen. Wanneer een orakel wordt gezien wordt de rol: orakel worden doorgegeven.
Het orakel mag niet een persoon twee nachten achter elkaar kiezen.

Muizenval:
- Muizenval stuurt per dag een tijd op (die nog niet is geweest, dus als je om 12:00 instuurt, mag je niet de val om 11:00 die dag zetten) en de eerstvolgende die daarna een stem plaatst zal gezien worden door de muizenval.
- De muizenval mag het doorgestuurde tijdstip niet bekend maken. Hij mag ook niet naar het tijdstip hinten. Doet hij dit wel, zal hij doodvallen.

Lycantroop
- Als de ziener de rol opvraagt van een speler die lycantroop is, zal de ziener (onterecht) de rol van weerwolf te zien krijgen.
- Sterft als Lycantroop.

Wijze Burger
- De wijze burger kan aan de spelleider de volgende vraag stellen:
Hoeveel x zitten er in het spel? (bijvoorbeeld: hoeveel burgers/beschermengelen/wolven etc.)
- Het gaat om de rollen, die er vanaf het begin in zaten. Wanneer iemand vraagt, hoeveel burgers er nog in zitten, zal door de spelleider het aantal genoemd worden, dat er aan het begin in zat en niet hoeveel er nog in zitten!
- De vraag kan slechts één keer gesteld worden en vóór nacht 3.
- In de vraag moet het om één specifieke rol gaan.
- De speler krijgt direct antwoord op de vraag.
- Kan geen bijrollen opvragen!
Weerwolf

- Een wolf zonder extra krachten.
- Weerwolven lunchen elke nacht een persoon om de wolven te laten winnen.
- Als alle weerwolven sterven en er alleen hulpjes over zijn, winnen de goedjes.
- De wolven mogen met elkaar overleggen.

Welp

- Welp is een wolf in wording, bij het begin van het spel kent de welp de wolven niet.
- Welp mag de eerste 3 nachten iemand proberen te doden, dit doet hij door de rol van een persoon door te geven. Heeft de welp dit goed zal diegene sterven.
- Welp wordt na nacht 3 een gewone weerwolf en zijn welpkrachten komen te vervallen. Na nacht wordt ook bekend voor de welp wie de andere wolven zijn.


Infectiewolf

- Mag tijdens een willekeurige nacht een speler infecteren.
- De geïnfecteerde speler verandert in een Weerwolf en zal toetreden tot de wolvenchat.
- De infectie is in plaats van de Lunch.
- De geïnfecteerde wolf sterft als 'weerwolf'.

Slechte beul

- De slechte beul kan net zoals de echte beul iemand vermoorden.
- De slechte beul telt mee voor de slechtjes! Wanneer er dus 5 spelers zijn, waaronder 2 goedjes, 2 wolven en 1 slechte beul, zijn de slechtjes in de meerderheid en winnen ze.
- De slechte beul weet aan het begin niet wie de wolven zijn en vise versa.
- De actie gebeurt overdag en er zal dan komen te staan, dat het een actie was van de Beul!
- Mag iedere dag 2 spelersnamen doorgeven. Wanneer tussen deze namen een wolf zit, zal hij door de spelleiding aan het einde van de dag aan de wolvenchat toegevoegd worden.

Slechte raaf

- De Slechte raaf kan iedere dag 2 extra stemmen op één iemand plaatsen.
- Deze extra stemmen worden alleen bekend gemaakt, wanneer de desbetreffende speler gelyncht wordt.
- De extra stemmen worden alleen bekend gemaakt, wanneer de desbetreffende speler sterft door de lynch.
- De Slechte raaf telt mee voor de slechtjes! Hij weet alleen aan het begin zelf niet wie de wolven zijn en de wolven kennen hem ook niet.’
- Mag iedere dag 2 spelersnamen doorgeven. Wanneer tussen deze namen een wolf zit, zal hij door de spelleiding aan het einde van de dag aan de wolvenchat toegevoegd worden.

Sjamaan
- Tegenhanger van de Ziener: kan ook iedere dag een rol opvragen.
- Kan geen bijrollen zien.
- Zit aan het begin van het spel wel in de Wolvenchat.
- De Sjamaan is een volwaardig Slechtje deze ronde.
Mythomaan

- Deze mag na dag 1 één speler door sturen, is deze wolf wordt hij wolf, is deze inbreker wordt hij inbreker. Bij alle overige rollen wordt hij burger.
- Is er voor nacht 1 geen spelersnaam ingestuurd, vervalt zijn kracht en wordt hij burger.

Burgemeester

- Wordt op dag 1 democratisch gekozen.
- De stem van de burgemeester telt niet dubbel.
- Bij gelijkspel is de stem van de burgemeester wel doorslaggevend.
- Kiest na zijn dood zijn opvolger.

Dag & Nacht Volgorde:


Overdag:

Cupido
Lynch

Nacht:

Welp
Infectie
Zienende Wolf/Orakel/Muizenval

IJzeren Hein = wanneer hij gedood wordt. (geldt niet voor lynch)
Jager = wanneer hij sterft.


START ZOU ZIJN ROND 21 a 21.30UUR!
Met een pauze rond de DEADLINE VAN HET GEWONE POTJE.

Inschrijven zoals gewoonlijk
1.
2.
...
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deleted User - 2075062

Guest
Moet jij t huidige potje niet gewoon spelen dan Arlena? ...
 

DeletedUser78303

Guest
Dat gaat helaas niet samen :(
Ik ben ook soort van verplicht om de finale van heel holland bakt te kijken, dus ik moet helaas deze skippen, ondanks dat ik het wel heel leuk vind :oops:
 

DeletedUser76681

Guest
Dat gaat helaas niet samen :(
Ik ben ook soort van verplicht om de finale van heel holland bakt te kijken, dus ik moet helaas deze skippen, ondanks dat ik het wel heel leuk vind :oops:
Er zullen er nog wel volgen :p
 

DeletedUser76198

Guest
Vanavond past niet daar ik beloofd heb mee te doen met catan.

Speed rondje lijkt me wel leuk om eens te doen.
 

DeletedUser74005

Guest
Dat gaat helaas niet samen :(
Ik ben ook soort van verplicht om de finale van heel holland bakt te kijken, dus ik moet helaas deze skippen, ondanks dat ik het wel heel leuk vind :oops:

Godver heel holland bakt en bier drinken? Wat bezielt jou
 
Bovenaan