[Inschrijftopic] WvW Speed #29 Dinsdag 27 juni rond 20/21 uur

DeletedUser74005

Guest
Weerwolven van Wakkerdam (Speed editie!!)
(door: DemocratischeZwijmelaars)

Inleiding


Aangezien ik nog zeker 5 leuke rolverdelingen kan verzinnen met deze instellingen, doen we 'm gewoon nog een keertje! Hoop dat er weer veel animo voor is. Ik heb overigens wel een rol toegevoegd; de martelaar. Deze is al eerder voorbijgekomen en werd toen wel gewaardeerd :)

Het principe: gelijkenissen en veranderingen

Bijna alle reguliere regels worden gehandhaafd: zo is er dus 'gewoon' sprake van verschillende chats buiten het topic om: eentje voor de wolven en ééntje voor de geliefden, mochten die aanwezig zijn. Er is slechts één uitzondering:

- De deadlines zullen, aangezien het een speed-potje is, veel eerder dan gebruikelijk zijn. Er zal namelijk iedere 20 minuten een deadline zijn. Zo is er voldoende tijd om met elkaar te overleggen, maar niet te veel, waardoor er toch een soort van tijdsdruk achter staat en je niet eindeloos de tijd hebt om de wolven op te sporen.

Instellingen

Aantal spelers: zoveel mogelijk, minimaal 10
Klaagmuur: Nee.
Deadlines: Iedere 20 minuten, nieuwe deadline wordt na iedere Lynch aangekondigd.

Speciale Rollen naar: DZ (in een privebericht op skype)
Lunch naar: DZ (in privebericht op skype)
Lynch: ROOD DIKGEDRUKT in het SPEEL-topic. (gelieve DUIDELIJK bovenaan óf onderaan een bericht te plaatsen. NIET in tekstregels plaatsen) Stem wijzigen: DZ -> Mars
Burgemeester: Ja, stem telt niet dubbel, maar bij gelijkspel is de stem doorslaggevend.
BM stem: BLAUW DIKGEDRUKT (gelieve DUIDELIJK bovenaan óf onderaan een bericht te plaatsen. NIET in tekstregels plaatsen) in het SPEEL-topic. Stem wijzigen: DZ -> Mars

Je mag niet op jezelf stemmen!
Verhaaltjes: Neen
Netwerken/Claimen: Uit/Aan

Mogelijke Rollen

Goedjes

Burger:
Dit is een normale bewoner van Wakkerdam. Hij heeft geen speciale krachten.

Huidenwisselaar:
- De huidenwisselaar mag tijdens de nacht zijn eigen huid verwisselen met die van een speler naar keuze. Alle acties die op hem uitgevoerd worden, zullen effect hebben op zijn doelwit en vise versa.
- De huidenwisselaar dient een PM te sturen naar de spelleiding voor de deadline met de naam van de persoon waarmee hij wil wisselen.
- De huidenwisselaars mag niet twee nachten achter elkaar van huid verwisselen met dezelfde speler.
- De wisselactie geldt voor de nachtacties en de dagacties de dag erop. Als de huidenwisselaar zijn actie op dag één gebruikt, geldt deze dus voor de nachtacties van dag 1 en de dagacties van dag 2.
- De persoon waarmee hij zijn huid verwisseld heeft, krijgt dit niet te horen. Die persoon behoudt daarnaast al zijn speciale krachten.

IJzeren Hein:
- De IJzeren Hein is heel sterk en gaat niet zomaar dood. De IJzeren Hein overleeft alle dodende acties, anders dan lynch en lunch. Bijvoorbeeld: Heks, Beul, Jager en welpacties. In plaats van de IJzeren Hein, zal de speler die de actie uitvoerde zelf sterven!
- De IJzeren Hein kan wél geïnfecteerd worden, aangezien een infectie geen dodende actie is.

Vrouw Holle:
- Vrouw Holle kan elke nacht 1 speler opvragen. Van deze speler krijgt zij te horen of die goed of niet goed is (neutraal/slecht = niet goed). Eenmaal in het spel kan ze 2 spelers overspoelen met pek en veren (één speler met pek, en één speler met veren) om daarmee aan te geven welke speler zij vertrouwt en welke speler niet.
- Vrouw Holle mag zelf weten wie ze met pek of veren bestrooit. Dit hoeft niet de kloppen met de werkelijke alliantie van de betreffende spelers.
- Vrouw Holle blijft anoniem bij de Pek en Veren actie.
- Vrouw Holle mag niet zichzelf bestrooien met pek of veren.

Martelaar:
- Kan zich opofferen: hij dient voor de deadline door te geven aan de spelleiding dat hij zich wil opofferen voor de Lunch van die dag. In plaats van de door de wolven bepaalde Lunch, zal de Martelaar sterven.
- De Martelaar zal hoe dan ook sterven: het maakt hierbij niet uit of hij beschermd wordt of niet.
- Nadat de Martelaar gestorven is, zal hij op Skype toegevoegd worden aan een gesprek met het eigenlijke Lunchtarget. Hij mag daar overleggen met de speler, die hij gered heeft. Zelf mag hij niet meer posten.

Wolfmens:
- Deze speler wordt altijd als 'Niet goed' gezien door Vrouw Holle. Echter is hij wel gewoon een goedje.
- Sterft als Wolfsmens.

Vriend
- De Vriend mag elke nacht een andere speler uitkiezen om bij te logeren.
- Acties die op de vriend uitgevoerd worden, zullen niet doorgaan omdat hij niet thuis is. Maar alle acties die op de gekozen speler uitgevoerd worden, zullen ook effect hebben op de Vriend. Zo kan een Ziener bijvoorbeeld 'Weerwolf' en 'Vriend' zien. Dit geldt voor alle nachtacties.
- De Huidenwisselaar zal standaard met de Vriend wisselen, wanneer de Vriend bij de persoon logeert, waarmee de Huidenwisselaar wil wisselen.
- Wanneer de Vriend bij iemand logeert, is hij daarna nooit meer welkom. Hij dient dus iedere nacht een andere speler uit te kiezen om bij te blijven slapen.

Dorpsoudste:
(afkorting: DO)
- Overleeft één aanval van de Weerwolven. Wanneer hij de nacht erna nogmaals geluncht wordt, zal hij wél sterven.
- Wanneer de Dorpsoudste sterft door de Lynch, zal de Beschermengel haar krachten verliezen.

Beschermengel:
(afkorting: BE)
- Kan elke dag iemand opgeven, deze persoon wordt dan beschermd tegen de lunch.
- Mag niet 2 keer achter elkaar dezelfde persoon beschermen.
- Mag ook zichzelf beschermen.
- Wanneer de Dorpsoudste sterft door de Lynch, zal de Beschermengel haar krachten verliezen. De Spelleiding zal een PM sturen naar de Beschermengel, wanneer haar krachten niet meer ingezet kunnen worden.

Jager:
- Neemt iemand mee in zijn dood.
- Deze persoon moet hij van tevoren opgestuurd hebben naar de spelleider, hij mag ieder moment zijn keuze veranderen. Echter als de jager sterft en hij heeft nog geen persoon doorgegeven, vervallen zijn krachten en zal de jager niemand mogen neerschieten.
- Ook wanneer de jager door inactiviteit/zwarte dood ('zwarte dood' roepen, terwijl hier geen sprake van is) sterft, zal hij niemand meenemen in zijn graf.

Priester:

- Mag eenmalig wijwater over een speler heen gooien. Wanneer deze speler een Weerwolf, Moederwolf, Welp, Infectiewolf, Sjamaan is of een (Dwaze) Heks, dan sterft deze persoon. Anders gebeurt er niks.
- Dit is een dagactie, dus iedereen ziet dat deze persoon de priester is. (let er echter wel op, dat er een Ketterse Wolf of een Ketter in kan zitten. Wanneer zij hun acties uitvoeren, zal er ook komen te staan dat de 'Priester' een actie heeft uitgevoerd)

Dwaze Heks:
- Heeft een levensdrankje en een doodsdrankje.
- De Dwaze Heks weet echter niet hoe deze drankjes werken! Hij kan de drankjes alleen maar weggeven aan andere spelers. Alle andere spelers weten wél hoe de drankjes werken en kunnen zelf bepalen wanneer ze deze gebruiken. Spelers krijgen het direct van de spelleiding te horen, wanneer zij een drankje gekregen hebben en kunnen deze drankjes direct inzetten.
- Er wordt niet bekend gemaakt wie er gered is, wanneer een levensdrankje is gebruikt.
- Met het doodsdrankje kan de heks ’s nachts een persoon vermoorden, tegen dit drankje is geen kruid gewassen. (kan dus niet gered worden hiervan)
- Er wordt niet bekend gemaakt, dat er een drankje is ingezet.


Slechtjes

Moederwolf:
- De moederwolf weet wie de welp/welpen is/zijn en mag ermee overleggen.
- Het contact tussen de wolven en de welp(en) is afhankelijk van de moederwolf.
- De moederwolf is voor de rest een doodgewone wolf.

Welp:
- Welp is een wolf in wording, bij het begin van het spel kent de welp de wolven niet.
- Welp mag iemand proberen te doden, dit doet hij door de rol van een persoon door te geven. Heeft de welp dit goed zal diegene sterven.
- Welp wordt na één succesvolle Welpactie een weerwolf.
- Welp kan geen speciaaltjes welpen die hun actie al hebben uitgevoerd. Dit geldt alleen voor speciaaltjes met dagacties. (de heks is na haar drankje dus gewoon nog welpbaar)

Infectiewolf:
- Mag tijdens een willekeurige nacht een speler infecteren.
- De geïnfecteerde speler verandert in een Weerwolf en zal toetreden tot de wolvenchat.
- De infectie is niet in plaats van de Lunch.
- De geïnfecteerde wolf sterft als 'weerwolf'.

Ketterse Wolf:
- De Ketterse Wolf heeft net als de priester een flesje heiligwater. Dit heiligwater is echter nep en er gebeurt dus niks wanneer het over een speler heen gegooid wordt.
- De actie van de Ketterse Wolf is een dagactie. Wanneer hij zijn actie uitvoert, komt er te staan dat een Priester (in plaats van de Ketterse Wolf) zijn watertje over iemand heen heeft gegooid.
- De actie van de Priester heeft geen effect op de Ketterse Wolf.



Bijrollen

Cupido:
- Mag zichzelf aan iemand anders koppelen.
- Het koppel mag met elkaar overleggen!
- Wanneer de ene dood gaat, sterft de andere ook vanwege liefdesverdriet.
- g/g koppel wint met de goedjes, g/s vormt een 3e partij.

Postduif:
- Mag eenmalig tijdens een willekeurig gekozen dag netwerken met een speler naar keuze. De Postduif dient voor de deadline van de dag ervoor door te geven met wie hij wil netwerken.
- Als de Postduif zijn actie inzet, zal de spelleiding een groepsgesprek aanmaken met de speler waarmee de postduif wil overleggen. De spelleider heft deze groep aan het einde van de dag op.
- Rollen worden niet bekend gemaakt. De spelers kunnen er echter zelf wel voor kiezen om te claimen.
- De huidenwisselaar heeft geen invloed op de actie van de Postduif.

Burgemeester:
- Wordt op dag 1 democratisch gekozen.
- De stem van de burgemeester telt niet dubbel.
- Bij gelijkspel is de stem van de burgemeester wel doorslaggevend.
- Kiest na zijn dood zijn opvolger.


Dag & Nacht Volgorde:

Overdag:

Dwaze Heks (weggeven drankjes)
Vrouw Holle (pek-en-veren actie)
Beul
Cupido
Priester
Lynch

Nacht:

Vriend
Huidenwisselaar
Lunch/Beschermengel/Martelaar
Welp
Heksendrankjes
Infectie
Vrouw Holle (zienersactie)
Postduif


Jager: wanneer hij sterft.
Cupido: voor de eerste lynch.

Overige Informatie:

- De ronde zal dinsdag 27 juni om 20:00/21:00 uur van start gaan!, de ronde zal één à twee uur in beslag nemen. De rollen zullen 10 minuten van tevoren verdeeld worden, zorg dus dat je iets eerder aanwezig bent.
- Het spel wordt op het forum gespeeld.
- De goedjes winnen wanneer alle slechtjes dood zijn. Een G/S koppel als ze alleen overblijven en de slechtjes winnen bij een gelijk aantal goedjes/slechtjes of bij een meerderheid!
- Inschrijven volgens de gebruikelijke methode, dus..:


1.....
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
Enzovoort..


Ik hoop dat hier weer voldoende animo voor is! Bij minimaal 10 inschrijvingen zal het doorgaan.
 

DeletedUser

Guest
Nieuw
1. Sir thrones
2. Castiel.
3. Jessicavd
4. Netsky (onder voorbehoud)
5. Yankee60
6.
7.
8.
9.
10.

Ps: Mij mag je altijd inschrijven, zolang je maar ff tagged <3
 

DeletedUser74005

Guest
1. Sir thrones
2. Castiel.
3. Jessicavd
4. Netsky (onder voorbehoud)
5. Yankee60
6. Hopeful
7.
8.
9.
10.
 

DeletedUser74005

Guest
1. Sir thrones
2. Castiel.
3. Jessicavd
4. Netsky (onder voorbehoud)
5. Yankee60
6. Hopeful
7. Heres20BucksKillMe
8.
9.
10.
 

DeletedUser74005

Guest
1. Sir thrones
2. Castiel.
3. Jessicavd
4. Netsky (onder voorbehoud)
5. Yankee60
6. Hopeful
7. Heres20BucksKillMe
8. Tigor
9. @laila
10.
 

DeletedUser74005

Guest
1. Sir thrones
2. Castiel.
3. Jessicavd
4. Netsky (onder voorbehoud)
5. Yankee60
6. Hopeful
7. Heres20BucksKillMe
8. Tigor
9. laila
10. ThranduilOfMirkwood
11.
12.
13.
14.
15.
 

DeletedUser74005

Guest
Zou je niet eerst even actief mee gaan doen in het huidige potje? Voor een beginnende speler lijkt dat me al lastig genoeg? :p
Heeft ie nog een uur en een kwartier om daar wat toe te voegen, moet lukken toch :D
 

DeletedUser74005

Guest
1. Sir thrones
2. Castiel.
3. Jessicavd
4. Netsky (onder voorbehoud)
5. Yankee60
6. Hopeful
7. Heres20BucksKillMe
8. Tigor
9. laila
10. ThranduilOfMirkwood
11. Capricorno
12. thelightfighter (onder voorbehoud)
13.
14.
15.
 
Bovenaan