WvW#6 Speeltopic

DeletedUser

Guest
[size=+4]Weerwolven van Wakkerdam #6[/size]

2ldgfww.jpg


[size=+2]Het verhaal[/size]
Zie post 2 en post 3 of klik hier en hier.

[size=+2]Huishoudelijke Mededelingen[/size]
  • Alle stemmen voor de lynchpartij gaan zowel naar Eucalyptus Sunrise als Slaro. De stemmen moeten voor 21:00 binnen zijn. Soms is het mogelijk dat de verhaaltjes iets later komen.
  • Alle speciale rollen nemen contact op met Slaro. De wolven geven eveneens voor 21:00 hun stem.
  • Mocht je vragen hebben, lees dan eerst de regels en rollen goed door, als je dan nog steeds een vraag of probleem hebt contacteer een van de leiders. Ga niet op het forum je problemen en vragen rondstrooien.
  • Met trots presenteren wij u een geheel nieuwe banner. Op het grafisch forum staan er nog een paar die toekomstige leiders zouden kunnen gebruiken. Deze is gemaakt door xWhiteflashx. Laten we hem bedanken voor uitstekend werk.
  • De uitwerking van de rollen en regels zijn met dank aan Senne & Bappos (geen verandering in vergelijking met WvW5).

De eerste twee punten kunnen nog veranderen als 1 van de 2 leiders er niet is.

[size=+2]Hints[/size]:
  • In de burgerstemming staat zowel een hint naar de rol, van de speler, als wie deze speler zelf moet zijn.
  • De weerwolvenhints verwijzen altijd maar naar 1 weerwolf en nooit naar meer.

Voor de Regels klik hier


Rollen (geen aanpassingen tav Ronde 5):

Burger:
De burger is de normaalste rol in het spel. De burger probeert weerwolven en andere spelers die gedood moeten worden te doden. Burgers zullen theorieën tegen wolven plaatsen en proberen andere te overtuigen. Burgers mogen elke avond 1x iemand eruitstemmen die zij denken dat wolf is. Verder hebben zij geen machten.

Burgemeester:
De burgemeester is diegene die gekozen word door elke speler. Diegene met de meeste stemmen zal als burgemeester optreden. De stemming van de burgemeester bij het doden van de wolven telt dubbel, oftewel elke avond bij de stemming van de burgers telt die van de burgemeester 2x. Verder is bij een gelijke stand het aan de burgemeester wie er gedood zal worden.

Weerwolven:
De wolven kiezen voor de 1ste stemming een leider uit die zal optreden als leider van de wolven. De leider dient elke avond te vermelden aan de spelleider wie er gedood zal worden. De leider van de wolven stuurt naar de spelleider een bericht onder de titel "Weerwolf bijt man". Daarin word vermeld wie er die avond gedood zal worden door de wolven. Meerdere berichten van verschillende wolven betekent geen dood die avond. Dit bericht dient voor 21.00 gemeld te worden.
Het doel van de weerwolven is om meer wolven over te houden dan burgers en andere speciale rollen. Samenwerking is nodig tussen de wolven, onderlinge communicatie is daarom ook nodig en mag volgens de regels via externe factoren gedaan worden. (Zie msn en skype)

Ziener:
De ziener is zeer belangrijk voor de burgers. De ziener is een rol die de macht heeft om andersmans rollen te ontdekken. Tijdens de dagen met even getallen (2de dag, 4, 6 enz) mag de ziener 1 rol ten hore krijgen van de spelleider. Die ziener mag dit aan niemand vertellen, maar kan wel bewijzen en theoriën zoeken die tegen die bepaalde speler staan. Iemand die geliefde is en zijn normale rol heeft, worden bij gezien door de ziener. Oftewel de ziener krijgt bij mensen met 2 rollen ook 2 rollen te zien.

Dodenfluisteraar:
Doden kunnen niet meer praten op het forum. De dodenfluisteraar is de enige die met de doden contact op kan nemen. De dodenfluisteraar neemt met diegene die dood is contact op, niet andersom proberen! Rollen die een dode weet mogen niet doorverteld worden aan de dodenfluisteraar. Alleen bevindingen en antwoorden op vragen mogen doorvertelt worden.
Doden mogen dus alleen met de dodenfluisteraar over het spel praten. De dodenfluisteraar mag onbeperkt communiceren met doden. Dodenfluisteraars vragen aan de spelleiders de vragen die naar diegene die dood is gestuurd moeten worden. Per doden mag er 1x een post komen. Kies dus nauwkeurig wanneer en wat je wilt vragen!! Dodenfluisteraar mag NIET direct met doden praten, mocht dit wel gebeuren zal de dodenfluisteraar zijn rol verliezen

Cupido:
Een engel die de liefde vertegenwoordigt en ook verspreidt. De cupido kan eenmalig 2 mensen samenmaken tot een koppel. De 2 mensen krijgen dit te horen. Zij zullen dan als 1 ziel optreden en kunnen niet zonder elkaar. Mocht 1 van de 2 dood gaan, sterft de andere mee. Overleven beiden het einde hebben ze beiden gewonnen. Liefde overtreft alles, dus ook andere rollen. Maar het vervangt niet andere rollen, het voegt alleen iets toe. Geliefde mogen niet aan elkaar de andere rol vertellen!! Ze mogen alleen van elkaar weten dat ze geliefde zijn. Geliefde mogen niet communiceren omtrend het spel buiten het forum om.

Beschermengel:
De beschermengel mag elke ronde 1 speler verdedigen tegen de wolven. Oftewel als de wolven diegene hebben gekozen die de beschermengel beschermt heeft zal die niet dood gaan. De beschermengel kan niet helpen tegen de stemming van de burgers. De beschermengel kan per dag 1 iemand beschermen, maar niet 1 iemand 2 dagen achter elkaar. Om de dag zal dus een ander gekozen moeten worden, dan de dag ervoor. 2x dezelfde kiezen betekent geen bescherming de 2de dag. Verder kan de ziener niet beschermd worden. De beschermengel dient voor 21.00 door te geven aan de spelleider wie diegene beschermt. De beschermengel dient dit te doen onder het bericht "Beschermen vandaag". Met in de tekst wie de beschermengel beschermt. Wordt dit niet gedaan, wordt er niemand beschermt die dag.

Heks:
Dit is een burger met 2 drankjes ter beschikking. Vanaf de 3de dag mag de heks iemand helen en iemand vermoorden. De heks krijgt elke avond na de stemming van de burgers te horen wie er zal sterven door de wolven. De heks mag dan beslissen of diegene geheeld wordt. Deze handeling mag maar 1x gedaan worden. Verder mag de heks 1x iemand vermoorden, dit is een directe moord en staat buiten de stemming van de burgers en de weerwolvendood.

Jager:
Een normale burger is het eigenlijk. Zolang de jager leeft heeft hij dezelfde rechten als burgers. Als de jager dood gaat, heeft hij nog 1 schot. Hij mag dus als hij gestorven is nog 1 iemand meenemen in zijn dood. Dit dient voor de stemming van de burgers vermeld te zijn. Het laatste bericht van de jager telt!! Als de jager dus vergeet door te geven, kan het zijn dat hij schiet op een dood iemand.

Extra regel:

--> Na de stemming mag er geen afscheidsbrief achter worden gelaten. Weg gestemde mensen worden geacht dood te zijn dus volledige stilte op het forum. Zelfs geen laatste post meer. De dodenfluisteraar kan als enige nog communiceren met de dode burgers. Houd het leuk voor de rest en bemoei je niet meer met het spel als je dood bent, tenzij de dodenfluisteraar iets van je wilt weten. Ga dus ook niet overleggen met andere burgers/wolven, dood = dood.

6 weerwolven, 8 andere rollen, waarvan 1 fluitspeler

Spelerslijst:

1.Senne > Liefdesverdriet > Burger/Geliefde
2.Bappos > Stemming > Jager
3.Kahvi > Vermoord > Burger
4.Pleutenfeltz > Vermoord > Burger
5.Oortjes (Gertjan007) > Stemming > Weerwolf
6.Hidan > Vermoord > Burger
7.Alles is voor Bassie > Winnaar > Weerwolf
8.-Tim- > Schotwond> Burger
9.Woodster > Vermoord> Burger
10.Bonsai > Vermoord > Ziener
11.Psv101 > Drankje> Cupido
12.Lieflap > Stemming> Weerwolf
13.xWhiteflashx > Vermoord> Burger
14.Anthraxxis > Vermoord > Beschermengel
15.Quechua> Stemming> Burger
16.Jaapiekrekel > Stemming > Burger
17.Shade Tura > Stemming > Fluitspeler
18.Sungoesdown > Vermoord > Dorpsoudste
19.Woooopppss> Stemming > Burger
20.Geheimelol > Vermoord > Heks
21.Justmeforlife> Vermoord > Burger
22.Lyran> Stemming > Burger
23.RevivalX (Gildor Inglorion)> Stemming> Weerwolf
24.You fail at life > Stemming > Dodenfluisteraar
25.Egtwel > Stemming > Weerwolf
26.Aeneas80 > Stemming > Burger
27.Saah > Vermoord > Burger
28.Killingsspreee > Stemming > Weerwolvenleider
29.Sadness War Lord > Vermoord > Burger/Geliefde
30.Raizor (Kindorin) > Stemming > Burger

Veel succes
Eucalyptus Sunrise & Slaro
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
[size=+2]Het Verhaal[/size]
Deel 1

Lang, lang geleden in het dorpje Wakkerdam hier ver, ver vandaan heerste volmaakte orde en rust. Het leek alsof de ontwikkelingen in de rest van de wereld niet door de uitgestrekte bossen konden gaan, over de hoge bergen, en door de diepe dalen. Er was geen oorlog, geen politiek geweld, en geen heerser die zich actief met dit dorpje bemoeide. De dorpelingen leefden met elkaar en voor elkaar. De boeren zorgden voor het voedsel, de vrouwen voor kleding en het gezin, en de overige burgers hadden uiteenlopende taken zoals in de Taverne werken, voor de avondwacht zorgen, jagen in het bos, en nog veel meer. De dorpelingen waren welliswaar een beetje wereldvreemd maar ze hadden een goed hart. Ze zorgden voor elkaar en als er ooit eens een verdwaalde reiziger het dorpje bereikte kon deze rekenen op een warm onthaal.

De wereld, waar Wakkerdam verder niets mee te maken had, was in deze periode er een van goed en kwaad. Tirannen, hebzuchtige koningen, oorlogen, geweld, ziektes, onderdrukking, en armoede leek iedereen in z'n greep te hebben. Dit klinkt ernstig, het was ook niet bepaald uitnodigend om in deze tijd te leven, maar als het alleen daarbij gebleven zou zijn was het nog te doen geweest. Er heerste namelijk nog een ander kwaad, een veel duisterder, en dieper kwaad. Deze duisternis kende geen regels, geen waarden of normen, en geen verlangen naar orde en rust. Zij wilde bloed, het einde der mensheid, en totale angst uitlokken. Dit was satansgebroed, weerwolven en vampieren, ooit uit de bossen van Transylvanie en Wallachije gekropen op zoek naar dood en verderf. Hoe ze precies ontstaan waren was niet bekend, waarvoor ze kwamen wel. Eeuwenlang heeft de mensheid hier oorlog tegen gevoerd, eeuwenlang hebben de mensen zich verenigd tegen het kwaad, koningen en boeren, Joden en katholieken, en ga zo maar door. De zwarte magie kende geen grenzen, maar de witte magie evenmin, en jawel, deze bestond ook, goede mensen met eigenschappen die niet van deze wereld leken te komen. Zij konden het verschil maken, net dat beetje zelfvertrouwen geven aan de gewone mensen, en dat deden ze ook. Zieners, die wisten wie slecht was, beschermengelen, die mensen konden beschermen tegen duistere aanvallen, en heksen, die hun kennis om konden zetten in dodelijke drankjes, om zo de duisternis te verjagen uit de geest der mensheid.

Nu bent u een beetje op de hoogte van de situatie in de wereld en het dorpje Wakkerdam. Niets leek echter de twee plekken te verbinden. Dat klopt ook, tot een bepaalde dag, in een dorp ver van Wakkerdam vandaan was een weerwolvenaanval geweest. Verschillende mensen waren omgekomen. De troepen van Frederick Barbarossa waren snel ter plekke, samen met de burgers gingen ze met zilveren zwaarden op jacht naar de weerwolven, sommige werden overdag gevonden en deze maakten geen kans. Degene die rond middernacht een tegenaanval probeerden, als laatste kans en nu in hun wolvenvacht, werden eveneens afgeslacht. Na dagen van bloedige gevechten overwonnen de troepen van Frederick Barbarossa. Bijna alle weerwolven waren afgeslacht, hun zwarte bloed was uitgesmeerd over het hele bos, hun lichamen werden verbrand, koppen werden op palen buiten het dorp gezet en in andere delen van het rijk, deze slag was glansrijk gewonnen door de mensen. Zoals gesteld, bijna alle weerwolven waren dood, eentje leefde nog. Hij zou de toekomst van Wakkerdam totaal veranderen.

Zijn naam was Oortjes, een oeroude weerwolf, uit de diepe krochten van Transylvanie. Hij was de leider van de troep, de bedenker van het plan, maar hij had gefaald. Al zijn volgelingen waren gedood, hijzelf, een legende onder het satansgebroed, was zwaar gewond. Hij wist dat hij het niet lang zou trekken. Ik wil op een eervolle manier sterven, dacht hij, en ik weet al precies hoe. Weerwolven waren meedogenloos, wreed, en brutaal maar hun macht kende grenzen. Zo konden zij niet meer dan 16 mensen transformeren in hun leven, dat was de gouden regel, overschrijd je deze grens dan ben je ter dode opgeschreven. Mensen bijten dat kende geen grenzen, dat was wat een wolf ook het liefst deed, maar om hun soort van uitsterven te behoeden was het soms wel nodig om niet al te diep in een dikke sappige nek te bijten of een lekker vette arm. Oortjes had 10 mensen getransformeerd. Voor iemand van zijn leeftijd was dat weinig, hij was een der oudste weerwolven, hij liet liever zijn volgelingen dit klusje opknappen. Nu hij toch dood zou gaan, het gif der zilver verspreidde zich door heel z'n lichaam, wist hij precies hoe wraak te nemen. De eerst volgende plaats, die ik bereik kreunde hij, zal nooit meer hetzelfde zijn. Bij beekjes plofte hij neer, dronk water, at af en toe een konijn of een ander beest. Bij volle maan lag hij als een uitgeputte hond met z'n tong uit z'n bek te hijgen. De veranderingen kostte veel energie. Uiteindelijk na lang doorbikkelen, bereikte hij Wakkerdam, een open plek midden in het uigestrekte bos. Eindelijk, dacht hij, en toen werd alles zwart.

Sla je slag, sla je slag, bloed, verderf, moord, doodslag, duisternis, geschrokken werd Oortjes wakker. Waar ben ik, hij lag nog steeds aan de rand van het dorp, maar de pijn en het gif van het zilver waren niet verdwenen. Het was erger geworden, ai dacht hij, het is nu of nooit. Dit gehucht zal het worden, hier zal ik mijn laatste daad voltrekken, en hij trok zich terug in het bos om te wachten op zijn allerlaatste volle maan. Uren later, stond hij daar, hij leek meer op een verwaarloosd kleed dan de wolf die hij ooit was. Het is tijd dacht hij, ik zal wraak nemen, als de troepen van Barbarossa dit dorp bereikt zouden hebben is het al te laat. De weerwolven die vanavond zal creeeren zullen mijn krachten krijgen, mijn energie, mijn kwaliteiten en ze zullen al lang weg zijn om de rest van de wereld in duisternis te verwikkelen. Hij strompelde door de weilanden naar het dorp, in vijf willekeurige huizen zocht hij geschikte mensen uit, voorzichtig kraste hij met een nagel een snee in de voet van zijn slachtoffers en liet zijn gifzwarte bloed op de wond vallen. Een stevige bijt zat er niet in want dat zou de mensen wakker maken. Na vijf burgers te hebben veranderd strompelde hij terug naar het dorpsplein. Aan de rand aangekomen zag hij opeens uit de verte twee dorpelingen lachend aankomen, blijkbaar kwamen ze uit de taverne want ze liepen nog al scheef over de weg, ze merkten de weerwolf niet op. Hij hoefde eigenlijk niet eens moeite te doen om zich te verstoppen, maar toen bedacht hij iets, het is m'n laatste avond, wat maakt het uit, eentje voor de laatste keer, er blijven nog genoeg dorpelingen over voor de andere weerwolven, en hij sloop voorzichtig naar een steegje tussen de huizen.......
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
[size=+2]Het Verhaal[/size]
Deel 2

.....
De twee dorpelingen waren Eucalyptus Sunrise en Slaro, ze waren op weg naar huis, het was weer eens veel te laat geworden en hun vrouwen waren vast nog op met de afwas. Zo dronken als ze waren, zo blind dat ze waren, en toen ze voorbij het steegje kwamen, dat duisterder was dan anders, merkten ze de klauwen niet eens op die tevoorschijn schoten. Voor ze beseften wat er gebeurde, als ze het al wisten, waren ze dood. Hun kelen waren opengereten, hun harten waren opgegeten, en half aangevreten organen lagen verspreid door het steegje. Nu de laatste weerwolf dacht Oortjes, ik zal hem wakker moeten maken en mijn plan uitleggen, hij sloop naar een van de boerderijen vlak buiten het dorp. Het is tijd dacht hij, en hij beukte zijn weg het huis in, zoveel mogelijk probeerde hij lawaai te maken en brullend kwam hij de slaapkamer in. Daar zat de boer, wakker geschrokken, stijf in z'n bed. Wat wil je van me, wat moet je, ga weg ik heb niets gedaan. Luister, zei Oortjes met een grijns door de angst van de man, ik ga je niets doen maar jij gaat iets voor mij doen. Waar heb je het over, stamelde de man, ik weet ni...... bam Oortjes sprong op het bed, mond dicht, of ik zorg er voor dat je nooit meer kan praten. De boer keek met grote ogen naar de weerwolf, dus, zei Oortjes, en hij sprong weer van het bed af, ik zal bij het begin beginnen lachte hij. Urenlang vertelde hij z'n geschiedenis en wat er de laatste dagen gebeurd was. Hij vertelde alle geheimen, wie de andere weerwolven waren, en zijn toekomstplannen met de boer. Ten slotte zei Oortjes, denk je dat ik gek ben, ik verwacht niet dat je in deze toestand ook maar iets zal doen van wat ik je net verteld heb. Nu ben je nog een dom boertje, misschien dapper, dat weet ik niet maar onnozel. Maar daar zal verandering in verandering in komen, ik zal jou mijn laatste krachten geven, mijn beste kwaliteiten, jij zal gelijk zijn aan mij, de andere weerwolven in het dorp zijn minstens zo krachtig maar jij bent de leider want dat is belangrijk, autoriteit, een generaal. Maar wat, hoe dan, ik wil niemand doden, ik ben gelukkig zo, ik..... maar voor hij z'n zin af kon maken beet Oortjes voor de laatste keer iemand. Hij beet in de voet van de boer zo hard als hij kon, aaaaaaaaaaaaah, schreeuwde de boer, toen het speeksel van Oortjes zich vermengde met zijn bloed, om het kwarwei af te maken liet Oortjes een paar bloeddruppels vallen op de wond. De boer kreunde, de pijn was niet te harden, hij krijste, het zwart ging door z'n aderen, de duisternis trok naar z'n hoofd, nee, stop, ik moet me verzetten. Maar tegen dit kwaad was niets bestand, de boer die nu zijn ogen open deed, was niet meer dezelfde van een paar minuten geleden. Zijn ogen straalden kwaad uit, het bloed uit zijn voet was zwart geworden, en hij was volledig overtuigd van zijn eigen macht. Ik zal doen wat u mij heeft opgedragen, riep hij uit, ik zal uw wraak vervolmaken. Ga, zei hij, de burgers zullen zo mijn erfenis zien op het dorpsplein vinden, ga de andere weerwolven halen, ze weten wat ze zijn, alleen niet met hoeveel, ga hun vertellen wat ze moeten weten, doe het. De boer en nieuwe weerwolvenleider rende weg, naar het dorp, plannen maken om alle dorpelingen uit te moorden.

Oortjes grijnste, hij voelde zijn krachten afnemen, en hij strompelde hij het huis uit, weg, naar het dorpsplein. Midden op het plein plofte hij neer, hij voelde de pijn van het zilver verdwijnen, alles werd langzaam zwart en toen vuur. Hij was weg, een felle lichtflits maakte een einde aan zijn leven, alles wat overbleef was een berg as en zes wolventanden. De dorpelingen waren wakker geschrokken door de lichtflits. Ze liepen voorzichtig naar buiten, wat was dat, riepen ze, zagen jullie dat ook, natuurlijk riepen sommige, wat denk je dat we anders hier doen. Toen zagen ze de as en de tanden liggen op het plein. Wat is dat, stamelden ze, nog nooit hadden ze zoiets zwarts gezien. Het was dat hun lantaarnlicht de tanden deed schitteren anders hadden ze het in deze duisternis nooit zien liggen. Maar, wat Oortjes niet wist, was dat Wakkerdam niet alleen bestond uit onnozele burgers. het dorpje was een van de rustigste dorpen ter wereld, niet alleen geschikt voor een dodelijk gewonde weerwolf om zijn laatste slag te slaan, maar een paradijs voor volgers van het witte licht. Degene die eigenschappen hadden, de witte magie hanteerde, en moe waren geworden van hun eeuwige strijd. Ze hadden ervaring, maar ze waren moe, te moe om nog langer door te vechten, en ze wilden voor een tijd rust om daarna de wereld weer te helpen. Een ziener, een heks, een beschermengel en nog vele andere eigenschappen waren hier verzameld. Ze wilden de dorpelingen niet lastig vallen met hun bloedige verhalen, hun geschiedenis, en zo wisten ze van elkaar niet eens dat ze bestonden. Maar toen ze de as zagen liggen en de zes wolventanden wisten ze genoeg. Hier was een weerwolf gestorven, niet zomaar een weerwolf, maar een grote, een legende, en hij had zes minstens zo wrede wolven hier achtergelaten aan de tanden te zien. Op de plek waar hij gestorven was. Wat moesten ze doen, moesten ze het vertellen, dan zouden mensen bang worden, misschien viel de schade mee, nee vol twijfel stonden ze op het plein, ze beseften niet dat er dorpelingen waren die dezelfde angst hadden, ze beseften echter wel dat er duistere dorpelingen onder hen waren.

Toen stapte een man naar voren, de ziener wist dat hij een gewone burger was, het was een zeer oude man, grijs haar, maar de blik in zijn ogen en zijn onuitputtende bron van kennis eisten respect op. Burgers zei hij, ik zal jullie vertellen wat hier gebeurd is, Wakkerdam is betrokken geraakt in de rest van de wereld. Hij vertelde het hele verhaal, dat er nu weerwolven onder hen waren, die hun macht zouden uittesten, de dorpelingen wilden vermoorden, en dat ze gestopt moesten worden. Wat ik ook weet, zei hij, is dat er speciale burgers onder ons zijn, die veel hebben meegemaakt, wie het zijn, dat weet ik niet, maar dat we nooit last hebben van ziektes zegt genoeg, dat sommige burgers mysterieus worden beschermd na aangevallen te zijn door beren spreekt van het goede, ja, zij zullen ons helpen, we moeten vertrouwen op onze eigen kwaliteiten, en op die van de speciale dorpelingen. Probeer niet te achterhalen wie zij zijn, dan sta je in de weg, probeer de wolven op te sporen. Met gemengde gevoelens keken ze de oude man aan, hoe wist hij dat, waren er nog meer mensen hier met speciale krachten. Niettemin waren ze geheel klaar voor de strijd, ze stonden er niet alleen voor, er was nog hoop. De weerwolven, die ook op het plein stonden, waren iets minder blij met de openbaring van de oude man, dit was niet waar ze op voorbereid waren hun taak was moeilijker geworden. Kom, fluisterde de leider tegen een van zijn volgelingen, laten we de goede sfeer verpesten. De volgeling grijnsde en hij liep naar het bekende steegje, kijk burgers, riep hij, de oude man heeft gelijk, wat moeten we doen, de dorpelingen renden naar het steegje. Iedereen stond met vol afschuw naar de twee dode burgers te kijken, hun vrouwen weenden met de afwasborstel nog in de hand, ik dacht dat ze nog in de taverne zaten, wat moeten we doen, stamelden enkele burgers.

Rustig burgers, riep de oude man opnieuw, het eerste wat we moeten doen is een leider uitzoeken. Iemand met capaciteiten, een nieuwe burgemeester, jullie mogen iedereen kiezen. Hij zal ons vertellen wat te doen. Iemand zonder angst, met veel kennis, maar ga nu slapen. Laat alles rustig bezinken en morgen zullen we er aan beginnen. De dorpelingen strompelden terug naar hun huizen, niet dat er nog veel geslapen werd, maar de hysterie was verdwenen. Ze beseften dat het of sterven of leven zou zijn.

Dit was de situatie die Wakkerdam voor eens en altijd zou veranderen. Het rustige dorpje was veranderd in de bron van een nieuwe duistere heerschappij. Ze moesten dit zien te voorkomen. Ze moesten dit als een groep zien te voorkomen. Maar ook in Wakkerdam waren er uitzonderingen, aan de rand van het dorp, onder een boom, zat een man, met een fluit. Hij lachte en met een zelfvoldaan gezicht riep hij z'n eigen heerschappij uit. Morgen zou hij een brief achterlaten, op de deur van de kerk, hij zou z'n eigen macht uitroepen, zijn wraak, voor wat hem was aangedaan. Weerwolven, daar moest hij ook niet veel hebben, maar ze zouden hem niet in de weg staan. Hij stond op en hij floot zich een weg naar huis.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Hints

Dag 1

Burgerstemming: "Twee mannen van rond de 18 pakken iemand en vermoorden hem." Youngpeople, alterego van Bappos, de jager.

Weerwolvenmoord: CIA FBI dit was inderdaad geraden door -Tim-. M16 wist ik niet te verstoppen en 007 in Gertjan007 was wel duidelijk ook op deze manier dacht ik. Maar de burgers deden er betrekkelijk lang over om deze persoon er alsnog uit te sturen.

Dag 2

Burgerstemming: Kindorin springt voor Japiekrekel die bijna gelyncht wordt door het publiek. Dit duidt op een beschermende daad oftewel de Beschermengel. Het vat bier dat duidelijk wordt aangelegd met Gif moest duiden op Anthraxxis de beschermengel.

Weerwolvenmoord: De wolven waren met elkaar in conflict. Ik zou nooit naar 2 wolven tegelijk verwijzen maar ik was de ruzie tussen Gertjan/Lieflap en Senne/-Tim- even vergeten. Als je goed leest lijkt het er op alsof de wolven heel koppig zijn, dat zeggen ze ook, en de hele tijd zeggen: "Echt wel, Echt niet, enzovoorts". Dit duidt dus op Egtwel een weerwolf.

Dag 3

Burgerstemming: Een oud vrouwtje riep van alles. De heks was dit. Op een gegeven moment riepen de burgers: Voel je je niet al een klein visje in de grote oceaan" tegen degene die werd terecht gesteld. Oftewel het K3 liedje. Een klein GEEL visje in een grote oceaan. Geel duidt op de avatar van Geheimelol.

Weerwolf: Omdat jullie op dit moment al 3 of 4 weerwolven wisten deed ik een heel moeilijk. Een paar eerste letters vomen LOTR. Lord of the Rings oftewel Gildor Inglorion. Ik werkte wel een beetje zo, als het goed ging voor de burgers werden de hints moeilijk, ging het slecht iets makkelijk zoals Hidan ook al had gezegd.

Dag 4

Burgerstemming: Senne liep fluitend naar iemand toe. Fluiten duidt natuurlijk op de fluitspeler. Ik heb 100x het woordje schatten herhaald. Schatten is Duits (volgens Wikipedia) voor schaduw. Shade Tura.

Weerwolvenmoord: Toro Toro vaak herhaald. De acteur die Bassie speelt heet Bas van Toor.

Dag 5

Burgerstemming: Precies hetzelfde als Dag 4.

Weerwolvenmoord: Lieflap heeft op z'n avatar Dominators staan. Als je Dominators op wikipedia.nl indrukt dan kom je uit bij een Utrechtse American Footbalclub oftewel de Dominators.

Dag 6

Burgerstemming: "Ik weet wat er zal gebeuren mensen riep hij, ik weet alles, ik weet dat jullie mij zullen vermoorden en waarschijnlijk heb ik ook de wolven gezien." Dit moet wijzen op de ziener. De ziener was Bonsai en dit kon je afleiden uit een Bloem uit het Oosten. Bonsai is op zichzelf al een boompje dus het hele boomstukje was al raar maar uit het oosten was denk ik zeer duidelijk.

Weerwolvenstemming: Omdat het zo goed ging met de wolven deed ik een iets te makkelijke en deze duidde inderdaad op Revival X. Het hele tijd levend worden en sterven zegmar.

Dag 7

Burgerstemming: Een andere burger, krabbend aan een grote wrat op diens grote neus, stapte vastberaden naar voren. Krabbend aan een grote wrat moest op de heks duiden. Daarna 100x het woordje lege. Wat kan je opnieuw van lege maken. Inderdaad Geel oftewel de avatar van Geheimelol.

Weerwolvenstemming: Utrecht Rugby. Opnieuw Lieflap.

Dag 8

Burgerstemming: Ik zie ik zie wat jij niet ziet. Oftewel de ziener. Opnieuw werd de bloem opgetrapt, de bloem uit het oosten, die op Bonsai moest duiden.

Weerwolvenstemming: 100x Het woordje opgewonden herhaald. Als je op Google indrukt Oortjes kom je vaak uit op het erotisch gebeuren Rode Oortjes. Moet ik opgewonden nog verder verklaren. Haha neej.

Dag 9

Burgerstemming: De nadruk op de ogen en kijken en blind dus de ziener. Ik heb een paar keer de rode zon herhaald, roze zon oftewel de vlag van Japan, dus weer Bonsai.

Weerwolvenstemming: Een moeilijke weer eens. BVIA kon je uit een paar eerste letters vormen. Draai je dit om staat er AIVB. Alles is voor Bassie.

Dag 10

Burgerstemming: Niets de rollen waren op in zekere zin de beschermengel was al een tijdje burger.

Weerwolvenstemming: Hij begon steeds verder weg te glijden en zou niet meer terugkeren in dit lichaam. Dit duidde weer op Revival X.

Dag 11 12 13 14

Geen
hints.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser

Guest
Reserved 10
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser3621

Guest
Ik ben ook nog steeds wakker =.=

Ik wou dat mn aanvaller @ w8 is ging slapen zeg... *yawn*

anyway, heel tof dat ik deze ronde mee doe en ik hoop er een goed potje van te maken :D

g'luck y'all
 

DeletedUser16768

Guest
Succes allemaal.

1ste dag Burgemeester verkiezing. Ik stel me daarvoor kandidaat.
 

DeletedUser

Guest
Ik wil wel even melden dat ik vandaag weinig online kan komen en moet dus vroeg stemmen. Ik stel mezelf weer als kandidaat op, hoewel ik waarschijnlijk de eerste nacht niet zal overleven.
 
Bovenaan