[Speeltopic] WvW #346

  • Topicstarter Deleted User - 487963986
  • Startdatum

Deleted User - 487963986

Guest
WvW #343

Aantal spelers: Aantal inschrijvingen
Klaagmuur: Nee
Hints: Nee
Eindtijd stemmen: 22.00
Speciale Rollen naar: Tigor
Lunch naar: Tigor
Lynch: Rood en dikgedrukt in het speeltopic
Stem wijzigen: Combino -> Sule Silmad
Burgemeester: Ja, stem telt niet dubbel, maar is bij gelijkspel wel doorslaggevend. Wordt de eerste dag gekozen.
Burgemeester; Blauw en dikgedrukt in het speeltopic
Stem wijzigen: Combino -> Sule Silmad
Netwerken/Claimen: Nee/Nee

Dag- en Nachtvolgorde:

Overdag:

Beul
Ketter/Priester
Cupido (dag 1)

Nacht:
BM-stemming
Lynch
Beschermengel
Slet
Lunch
Levensdrankje
Infectiewolf
Welpactie
Doodsdrankje
Alle zieneracties
Welp (na 3e nacht) groeit op

Overig:
Jagersactie: wanneer hij sterft.


Overige Informatie:

- Slechtjes winnen bij gelijkspel. Bij 6 spelers winnen de slechtjes dus als er minimaal 3 slechtjes over zijn. Het maakt niet uit bij welke partij de BM zit.
- Neutrale partijen winnen ook bij gelijk spel, wanneer er geen specifieke overwinningsvoorwaarde is vermeld in de rolomschrijving. Deze winst gaat voor wolvenwinst. (denk hierbij ook aan g/s-koppels)
- Rollen kunnen er meermaals inzitten.
- Stemmen; 1x Waarschuwing
2x Waarschuwing mits voldoende input (anders val je dood.)
3x Je valt dood ongeacht input.
Bij een koppel valt alleen degene weg die inactief is, andere mag blijven meespelen.
- ZWARTE DOOD is niet mogelijk


Mogelijke Rollen

Burger:
Dit is een normale bewoner van Wakkerdam. Hij heeft geen speciale krachten.

Burger met Zilveren Bloed (zilverbloedje):
Kan niet geïnfecteerd worden. Als ze dat proberen dan vervalt de infectie, de burger met zilver bloed krijgt dat niet te horen. De wolven krijgen ook niet te horen waarom de infectie niet doorgaat. De infectiewolf mag de dag erna wel opnieuw proberen te infecteren.


Wijze Burger:
- De wijze burger kan aan de spelleider de volgende vraag stellen:
Hoeveel x zitten er in het spel? (bijvoorbeeld: hoeveel burgers/beschermengelen/wolven etc.)
- Het gaat om de rollen, die er vanaf het begin in zaten. Wanneer iemand vraagt, hoeveel burgers er nog in zitten, zal door de spelleider het aantal genoemd worden, dat er aan het begin in zat en niet hoeveel er nog in zitten!
- De vraag kan slechts één keer gesteld worden en vóór nacht 3.
- In de vraag moet het om één specifieke rol gaan.
- De speler krijgt direct antwoord op de vraag.
- Kan geen bijrollen opvragen!

De Zondebok
- Als bij een lynch stemming gelijkspel is, wordt de zondebok automatisch gedood (ook als er zondebok niet een van de verdachten is). Als hij doodgaat mag de zondebok 2 speler(s) aanduiden die de volgende dag niet mag of mogen stemmen.

Heks:
- Heeft een levensdrankje en een doodsdrankje.
- Met het levensdrankje kan de gedode persoon door de wolven tot leven gewekt worden. Dus zichzelf redden kan niet!
- Er wordt niet bekend gemaakt wie er gered is, wanneer een levensdrankje is gebruikt.
- Met het doodsdrankje kan de heks ’s nachts een persoon vermoorden, tegen dit drankje is geen kruid gewassen. (kan dus niet gered worden hiervan)
- Er wordt niet bekend gemaakt, dat er een drankje is ingezet.

Ziener:
- Geeft iedere dag de naam van een speler door, waarvan hij de rol wil weten. Na de deadline krijgt hij van de spelleiding te horen wat de rol van die speler is.
- Kan geen bijrollen zien.

Dorpsoudste:
(afkorting: DO)
- Overleeft één aanval van de Weerwolven. Wanneer hij de nacht erna nogmaals geluncht wordt, zal hij wél sterven. Wanneer de DO sterft verliest de BE zijn krachten.

Beschermengel:
(afkorting: BE)
- Kan elke dag iemand opgeven, deze persoon wordt dan beschermd tegen de lunch.
- Mag niet 2 keer achter elkaar dezelfde persoon beschermen.
- Mag ook zichzelf beschermen.
- Wanneer de Do sterft, zal de bengel zijn krachten verliezen.

Jager:
- Neemt iemand mee in zijn dood.
- Deze persoon moet hij van tevoren opgestuurd hebben naar de spelleider, hij mag ieder moment zijn keuze veranderen. Echter als de jager sterft en hij heeft nog geen persoon doorgegeven, vervallen zijn krachten en zal de jager niemand mogen neerschieten.
- Ook wanneer de jager door inactiviteit sterft, zal hij niemand meenemen in zijn graf.

Inbreker
- Mag eenmalig bij iemand inbreken. Hij kan dan dus de rol van diegene bekijken.

Gebroeders:
De gebroeders kennen elkaar en weten dus van elkaar dat ze goed zijn. Ze mogen niet met elkaar netwerken.

Slet:
- Kan iedere nacht bij iemand slapen. De slet is dan niet thuis en wanneer hij de lunch is, overleeft hij die.
- Wanneer de speler, waarbij de slet slaapt, geluncht wordt, sterven beide spelers.
- De slet mag niet 2 nachten achter elkaar bij dezelfde persoon slapen.
- De speler, waarbij de slet geslapen heeft, zal een pm krijgen en dus weten dat de slet bij hem/haar geslapen heeft.
- Wanneer de slet bij een wolf slaapt en de slet die nacht geluncht wordt, zal hij overleven.


Weerwolf:
- Een wolf zonder extra krachten.
- Weerwolven lunchen elke nacht een persoon om de wolven te laten winnen.
- Als alle weerwolven sterven en er alleen hulpjes over zijn, winnen de goedjes.
- De wolven mogen met elkaar overleggen.

Infectiewolf:
- Mag tijdens één willekeurige nacht één speler infecteren.
- De geïnfecteerde speler verandert in een Weerwolf en zal toetreden tot de wolvenchat.
- De infectie is in plaats van de Lunch.
- De geïnfecteerde wolf sterft als 'weerwolf'.

Verhullende Wolf:
- De verhullende wolf kan éénmalig de rollen van gestorven personages tijdens de lynch/lunch van een dag verhullen. De rollen worden dan niet bekend gemaakt en blijven voor de rest van de ronde onbekend.
- Geldt alleen voor de lynch/lunch en eventuele andere acties, die tijdens de nacht plaatsvinden, zoals de welpactie/heksendrankje e.d..


Welp:
- Welp is een wolf in wording, bij het begin van het spel kent de welp de wolven niet.
- Welp mag de eerste 3 nachten iemand proberen te doden, dit doet hij door de rol van een persoon door te geven. Heeft de welp dit goed zal diegene sterven.
- Welp wordt na nacht 3 een gewone weerwolf en zijn welpkrachten komen te vervallen. Na nacht wordt ook bekend voor de welp wie de andere wolven zijn.


Lieveling:
Een hulpje van de wolven. Word voor de eerste nacht gekozen door de wolven en zal vanaf dat moment winnen samen met de wolven. De lieveling mag geen lunch opsturen. Als de lieveling bijv. Jager is mag die in zijn dood nog iemand mee nemen. Dit is dus bij elke rol. Bij het doodgaan van de lieveling zal het bekend worden gemaakt dat hij/zij lieveling is en zijn/haar originele rol.

Bijrollen

Cupido:

- Mag zichzelf aan iemand anders koppelen.
- Het koppel mag met elkaar overleggen!
- Wanneer de ene dood gaat, sterft de andere ook vanwege liefdesverdriet.
- g/g koppel wint met de goedjes, g/s vormt een 3e partij.


Burgemeester (afkorting: BM):
- Wordt op dag 1 democratisch gekozen.
- De stem van de burgemeester telt niet dubbel.
- Bij gelijkspel is de stem van de burgemeester wel doorslaggevend.
- Kiest na zijn dood zijn opvolger.

Neutraal

Premiejager:

- Mag zelf 5 spelers uitkiezen (deze spelersnamen dienen voor de eerste deadline doorgestuurd te worden naar de spelleiding) en daarnaast krijgt hij ook nog 5 spelersnamen toegewezen door de spelleiding.
- Deze 10 spelers dient de Premiejager uit het spel te werken. Wanneer alle 10 de spelers uit het spel liggen, wint de Premiejager.

Grafrover:
- Geeft voor de eerste lynch een dag (bijvoorbeeld dag 3/4) op waarop hij zijn actie in wilt zetten (dit mag niet de eerste dag zijn).
- De Grafrover neemt de rol over van de persoon die op de betreffende dag gelyncht wordt.
- Als hij dood gaat, sterft hij als Grafrover.

De Wolfshond
Voor dag 3 mag de speler beslissen of hij een wolf wil worden of hij een burger blijft. Zijn keuze zal niet bekendgemaakt worden, ook niet na zijn dood.
Kiest hij voor wolf dan word hij toegevoegd bij de wolven, Kiest hij voor Burger dan speelt hij voor het goedjes team. Sterft in beide gevallen als Wolfshond.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deleted User - 487963986

Guest
Spelerslijst


8. MOH
9. Chmegers
10. Dash
12. Mike
13. Simeco
14. BloodWolf
15. Time
16. Rinske




Doden:

1. Joker - verhullende wolf -> Lynch dag 5
2. Rob -> zilverboed -> lynch dag 2
3. Anthraxxol -> burger -> Lynch dag 4
4. Jan1996 -> zondebok -> lynch dag 1
5. CI -> Burger -> Lunch dag 5
6. Bappos -> burger -> lynch dag 2
7. Combino -> zilverbloedje -> inactiviteitsdode dag 2
11. Speeder -> Heks -> inactiviteitsdode dag 4
18. Nonkel -> Burger -> lunch dag 2
17. Joban - Wolfshond -> Inactiviteitsdode dag 4
19. blond ->Jager -> inactiviteitsdode dag 4
20. KS -> Zilverbloedje -> Lunch dag 4
21. Rover -> zilverbloedje -> lunch dag 1
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deleted User - 487963986

Guest
De rollen zijn bij deze verdeeld, moest je nog niks hebben ontvangen (Pm of discord) stuur me dan even een berichtje

Lezen jullie aub de mogelijke rollen door, ik heb hier en daar wat aangepast of toegevoegd. Feedback graag na het potje.

DEADLINE 1
Morgen 22 uur zowel BM als Lynch!


ik verwacht trouwens dat iedereen deze vetgedruk en in kleur zet behalve jan

Veel plezier!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.278
BM stemmen mogen mijn kant op mvg.
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.278
Vorig potje samen met Rinske gewonnen, als ik het niet word heeft zij het verdiend.
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.787
bmkes mijn kant svp
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.787
ks overigens
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.787
Het vorige was super leuk???
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.787
met mij als bm is er pret gegarandeerd trouwens
 
Reactiescore
991
ik stel voor dat ik nog eens burgemeester wordt, dat lijkt mij wel terecht na mijn mooie prestatie vorige potjes
 
Bovenaan