[Inschrijftopic] WvW #344

Reactiescore
332
WvW #344

Instellingen:

Aantal spelers
: Aantal inschrijvingen
Postlimiet: Nee
Klaagmuur: Aan
Eindtijd stemmen: 22:00
Speciale Rollen naar WatBlaasJeInMijnOor? sturen (via privébericht op het forum)
Lunch
: In de titel van de Discordchat
Lynch: ROOD DIKGEDRUKT in het SPEEL-topic. Stem wijzigen: famdecibel-> .TimeforplanB
Burgemeester: Ja, stem telt niet dubbel, maar is bij gelijkspel wel doorslaggevend. Wordt de eerste dag gekozen.
BM-stem: BLAUW DIKGEDRUKT in het SPEEL-topic. Stem wijzigen: Poo. -> Duckje
Netwerken/Claimen: Nee/Nee
Hints: Nee
Verhaaltjes: Nee

Rollen:

Burger
- Een normale inwoner van Wakkerdam zonder bijzondere krachten

Beschermengel
-De beschermengel kan elke nacht iemand beschermen tegen de weerwolven
-De beschermengel beschermt tegen zowel de lunch als tegen de infectie

Jager
- De jager mag een andere speler meenemen in zijn dood door zijn schot op een speler te richten

Beul
- De beul kan eenmalig een speler uitkiezen om te vermoorden. Dit doet de beul overdag op een moment naar keuze

Wijze burger
- Mag eenmalig in het spel aan de spelleider vragen hoeveel er van een bepaalde rol zit. Bijv. 'Hoeveel wolven zitten er in deze ronde? 1.' Het antwoord op deze vraag is afhankelijk van de beginlijst
- De vraag kan slechts één keer gesteld worden en vóór nacht drie
- In de vraag moet het om een specifieke rol gaan

Orakel
- Het orakel kan elke avond iemand laten zien
- Het orakel geeft aan wie men wilt zien en wie deze rol en de naam van de speler mag weten. Het orakel geeft dus 2 namen door: één iemand die gezien wordt en één iemand die de rol en naam van deze speler krijgt
- Het orakel mag niet zichzelf zien
- Wanneer een orakel wordt gezien wordt de rol: orakel doorgegeven
- Het orakel mag niet één persoon twee nachten achter elkaar kiezen

Dwaze heks
- Mag eenmalig een doodsdrankje en een levensdrankje aan een andere speler geven. Dit mogen twee verschillende spelers zijn en dit mag op verschillende momenten gegeven worden
- De speler aan wie het drankje wordt gegeven ontvangt deze de eerstvolgende nacht

Dwaze doodsheks
- Mag eenmalig een doodsdrankje aan een andere speler geven.
- De speler aan wie het drankje wordt gegeven ontvangt deze de eerstvolgende nacht

Dwaze levensheks
- Mag eenmalig een levensdrankje aan een andere speler geven.
- De speler aan wie het drankje wordt gegeven ontvangt deze de eerstvolgende nacht

Priester
- Mag eenmalig wijwater over een speler heen gooien. Wanneer deze speler een Weerwolf is of een Heks, dan sterft deze persoon. Anders gebeurt er niks.
- Dit is een dagactie, dus iedereen ziet dat deze persoon de priester is. (let er echter wel op, dat er een Ketterse Wolf of een Ketter in kan zitten. Wanneer zij hun acties uitvoeren, zal er ook komen te staan dat de 'Priester' een actie heeft uitgevoerd)

Vos
- De vos mag elke nacht 3 namen opsturen. Na de nacht krijgt de vos te horen of er een wolf tussen deze spelers zit. Is het antwoord ja mag de vos de nacht erop nogmaals proberen. Is het antwoord nee dan verliest de vos zijn krachten voor die nacht erna. Dan moet deze één nacht overslaan en daarna mag de vos weer een poging doen

Wapensmid
- De wapensmid mag gedurende nacht 2, 4, 6 een wapen geven. De persoon die het wapen krijgt, zal hierover een bericht ontvangen van de spelleiding. Deze persoon krijgt niet te horen wie de wapensmid is.
- Dit wapen kunnen deze spelers gebruiken om iemand mee te nemen bij hun dood, net zoals het wapen van de jager
- De wapensmid mag niet zichzelf kiezen

Weerwolf
- Een wolf zonder extra krachten.
- Weerwolven lunchen elke nacht een persoon om de wolven te laten winnen.
- Als alle weerwolven sterven en er alleen hulpjes over zijn, winnen de goedjes.
- De wolven mogen met elkaar overleggen.

Ketterse Wolf
- De Ketterse Wolf heeft net als de priester een flesje heiligwater. Dit heiligwater is echter nep en er gebeurt dus niks wanneer het over een speler heen gegooid wordt.
- De actie van de Ketterse Wolf is een dagactie. Wanneer hij zijn actie uitvoert, komt er te staan dat een Priester (in plaats van de Ketterse Wolf) zijn watertje over iemand heen heeft gegooid.
- De actie van de Priester heeft geen effect op de Ketterse Wolf.

Infectiewolf
- De infectiewolf mag één speler infecteren
- De infectiewolf mag zelf kiezen op welke nacht hij wil infecteren
- De geïnfecteerde speler verandert in een Weerwolf en zal toetreden tot de wolvenchat.
- De infectie is in plaats van de Lunch.
- De geïnfecteerde wolf sterft als 'weerwolf'

Infectie-Infectiewolf
- De Infectie-Infectiewolf mag één speler infecteren
- De Infectie-Infectiewolf mag zelf kiezen op welke nacht hij wil infecteren
- De geïnfecteerde speler verandert in een infectiewolf en zal toetreden tot de wolvenchat.
- De infectie is in plaats van de Lunch.
- De geïnfecteerde wolf sterft als 'infectiewolf'

Sjamaan
- Slechte variant van de ziener
- Kent de wolven niet aan het begin
- Telt dan ook niet mee als wolf, als hij alleen over is met de goedjes hebben de wolven toch verloren
- Sjamaan ziet geen bijrollen

Grafdelver
- Kan vanaf nacht 2 (dus ook nacht 2) eenmalig in het spel de lunch van de wolven veranderen in een Lijk. Voor de rest van de spelers lijkt het dan alsof er niets is gebeurd die nacht.
- Als het Lijk alleen overblijft wint de Grafdelver samen het spel. Ook na zijn eigen dood.
- Krijgt na het maken van een Lijk een hint naar wie deze speler is. Hij heeft dus nooit 100% zekerheid.
- Als zijn actie mislukt krijgt de Grafdelver dit te horen en mag hij het de volgende nacht opnieuw proberen. Hij hoort niet wat de oorzaak hiervan was.

Lijk
- Wordt tot leven gewekt door de Grafdelver. Hij verliest hierdoor al zijn oude rolkrachten (behalve bijrollen) en wint alleen nog samen met de Grafdelver en/of zijn koppelpartner. Hij krijgt een hint naar de Grafdelver. Hij heeft dus nooit 100% zekerheid.
- Mag iedere nacht een moord plegen als alle Wolven dood zijn of de Grafdelver dood is.
- Sterft niet aan de lunch of slechtjeskrachten. Kan dus enkel dood via de lynch of goedjeskrachten.
- Als de Grafdelver geïnfecteerd wordt mag het Lijk pas gaan moorden als alle Wolven dood zijn.

Fluitspeler
- Mag elke nacht iemand betoveren
- Wanneer de fluitspeler elke levende speler betoverd heeft en zelf nog leeft, dan heeft deze het potje gewonnen

Ik ga waarschijnlijk nog een aantal rollen toevoegen; ook afhankelijk van het aantal inschrijvingen. Alle rollen zijn ook optioneel, niet elke rol zit per sé in het spel.
 
Laatst bewerkt:

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.762
7 rob
 
Bovenaan