[Speeltopic] WvW #343

  • Topicstarter Deleted User - 487963986
  • Startdatum

Deleted User - 487963986

Guest
WvW #343

Aantal spelers: Aantal inschrijvingen
Klaagmuur: Nee
Hints: Nee
Eindtijd stemmen: 22.00
Speciale Rollen naar: Tigor
Lunch naar: Tigor
Lynch: Rood en dikgedrukt in het speeltopic
Stem wijzigen: Combino -> Sule Silmad
Burgemeester: Ja, stem telt niet dubbel, maar is bij gelijkspel wel doorslaggevend. Wordt de eerste dag gekozen.
Burgemeester; Blauw en dikgedrukt in het speeltopic
Stem wijzigen: Combino -> Sule Silmad
Netwerken/Claimen: Nee/Nee

Dag- en Nachtvolgorde:

Overdag:

Beul
Ketter/Priester
Cupido (dag 1)

Nacht:
BM-stemming
Lynch
Beschermengel
Slet
Lunch
Levensdrankje
Infectiewolf
Welpactie
Doodsdrankje
Alle zieneracties
Welp (na 3e nacht) groeit op

Overig:
Jagersactie: wanneer hij sterft.


Overige Informatie:

- Slechtjes winnen bij gelijkspel. Bij 6 spelers winnen de slechtjes dus als er minimaal 3 slechtjes over zijn. Het maakt niet uit bij welke partij de BM zit.
- Neutrale partijen winnen ook bij gelijk spel, wanneer er geen specifieke overwinningsvoorwaarde is vermeld in de rolomschrijving. Deze winst gaat voor wolvenwinst. (denk hierbij ook aan g/s-koppels)
- Rollen kunnen er meermaals inzitten.
- Stemmen; 1x Waarschuwing
2x Waarschuwing mits voldoende input (anders val je dood.)
3x Je valt dood ongeacht input.
Bij een koppel valt alleen degene weg die inactief is, andere mag blijven meespelen.
- ZWARTE DOOD is niet mogelijk


Mogelijke Rollen

Burger:
Dit is een normale bewoner van Wakkerdam. Hij heeft geen speciale krachten.

Burger met Zilveren Bloed (zilverbloedje):
Kan niet geïnfecteerd worden. Als ze dat proberen dan vervalt de infectie, de burger met zilver bloed krijgt dat niet te horen. De wolven krijgen ook niet te horen waarom de infectie niet doorgaat. De infectiewolf mag de dag erna wel opnieuw proberen te infecteren.

Dwaze Heks:
- Heeft een levensdrankje en een doodsdrankje.
- De Dwaze Heks weet echter niet hoe deze drankjes werken! Hij kan de drankjes alleen maar weggeven aan andere spelers. Alle andere spelers weten wél hoe de drankjes werken en kunnen zelf bepalen wanneer ze deze gebruiken. Spelers krijgen het direct van de spelleiding te horen, wanneer zij een drankje gekregen hebben en kunnen deze drankjes direct inzetten.
- Er wordt niet bekend gemaakt wie er gered is, wanneer een levensdrankje is gebruikt.
- Met het doodsdrankje kan ’s nachts een persoon vermoord worden, tegen dit drankje is geen kruid gewassen. (kan dus niet gered worden hiervan)
- Er wordt niet bekend gemaakt, dat er een drankje is ingezet.

Ziener:
- Geeft iedere dag de naam van een speler door, waarvan hij de rol wil weten. Na de deadline krijgt hij van de spelleiding te horen wat de rol van die speler is.
- Kan geen bijrollen zien.

Dorpsoudste:
(afkorting: DO)
- Overleeft één aanval van de Weerwolven. Wanneer hij de nacht erna nogmaals geluncht wordt, zal hij wél sterven. Wanneer de DO sterft verliest de BE zijn krachten.

Beschermengel:
(afkorting: BE)
- Kan elke dag iemand opgeven, deze persoon wordt dan beschermd tegen de lunch.
- Mag niet 2 keer achter elkaar dezelfde persoon beschermen.
- Mag ook zichzelf beschermen.
- Wanneer de Do sterft, zal de bengel zijn krachten verliezen.

Jager:
- Neemt iemand mee in zijn dood.
- Deze persoon moet hij van tevoren opgestuurd hebben naar de spelleider, hij mag ieder moment zijn keuze veranderen. Echter als de jager sterft en hij heeft nog geen persoon doorgegeven, vervallen zijn krachten en zal de jager niemand mogen neerschieten.
- Ook wanneer de jager door inactiviteit sterft, zal hij niemand meenemen in zijn graf.

Anonieme Beul:
- Mag eenmalig iemand doden, dit doet hij door de naam van de betreffende speler in een PM naar de spelleiding te sturen.
- Er wordt niet bekend gemaakt wie de beul is, de beul kan dus nog steeds gewelpt worden.

Inbreker
- Mag eenmalig bij iemand inbreken. Hij kan dan dus de rol van diegene bekijken.

Gebroeders:
De gebroeders kennen elkaar en weten dus van elkaar dat ze goed zijn. Ze mogen niet met elkaar netwerken.

Slet:
- Kan iedere nacht bij iemand slapen. De slet is dan niet thuis en wanneer hij de lunch is, overleeft hij die.
- Wanneer de speler, waarbij de slet slaapt, geluncht wordt, sterven beide spelers.
- De slet mag niet 2 nachten achter elkaar bij dezelfde persoon slapen.
- De speler, waarbij de slet geslapen heeft, zal een pm krijgen en dus weten dat de slet bij hem/haar geslapen heeft.
- Wanneer de slet bij een wolf slaapt en de slet die nacht geluncht wordt, zal hij overleven.


Weerwolf:
- Een wolf zonder extra krachten.
- Weerwolven lunchen elke nacht een persoon om de wolven te laten winnen.
- Als alle weerwolven sterven en er alleen hulpjes over zijn, winnen de goedjes.
- De wolven mogen met elkaar overleggen.

Infectiewolf:
- Mag tijdens één willekeurige nacht één speler infecteren.
- De geïnfecteerde speler verandert in een Weerwolf en zal toetreden tot de wolvenchat.
- De infectie is in plaats van de Lunch.
- De geïnfecteerde wolf sterft als 'weerwolf'.

Verhullende Wolf:
- De verhullende wolf kan éénmalig de rollen van gestorven personages tijdens de lynch/lunch van een dag verhullen. De rollen worden dan niet bekend gemaakt en blijven voor de rest van de ronde onbekend.
- Geldt alleen voor de lynch/lunch en eventuele andere acties, die tijdens de nacht plaatsvinden, zoals de welpactie/heksendrankje e.d..


Welp:
- Welp is een wolf in wording, bij het begin van het spel kent de welp de wolven niet.
- Welp mag de eerste 3 nachten iemand proberen te doden, dit doet hij door de rol van een persoon door te geven. Heeft de welp dit goed zal diegene sterven.
- Welp wordt na nacht 3 een gewone weerwolf en zijn welpkrachten komen te vervallen. Na nacht wordt ook bekend voor de welp wie de andere wolven zijn.


Slechte Anonieme Beul:

- Dit is de tegenhanger van de Beul; de Slechte Beul mag ook eenmalig een speler overdag beulen.
- Wanneer de actie van de Slechte Beul uitgevoerd wordt, komt er te staan dat de Beul (in plaats van Slechte Beul) zijn actie in heeft gezet.
- De Slechte Beul mag iedere dag twee spelersnamen doorgeven aan de spelleiding. Wanneer tussen deze twee namen een Slechtje (die in de Wolvenchat zit) zit, dan zal de Ketter na de deadline toetreden tot de wolvenchat.
- De Slechte Beul is een hulpje en dus geen volwaardig slechtje.

Bijrollen

Cupido:

- Mag zichzelf aan iemand anders koppelen.
- Het koppel mag met elkaar overleggen!
- Wanneer de ene dood gaat, sterft de andere ook vanwege liefdesverdriet.
- g/g koppel wint met de goedjes, g/s vormt een 3e partij.


Burgemeester (afkorting: BM):
- Wordt op dag 1 democratisch gekozen.
- De stem van de burgemeester telt niet dubbel.
- Bij gelijkspel is de stem van de burgemeester wel doorslaggevend.
- Kiest na zijn dood zijn opvolger.

Neutraal

Fluitspeler:
- Een slecht persoon die verbannen is. Hij zal terugkeren als fluitspeler om het spel alleen winnend af te sluiten.
- Per nacht zal de fluitspeler 2 mensen betoveren. Diegene die en betovering over zich heen krijgt mag dit niet vermelden, mocht dit wel gedaan worden zal diegene direct gedood worden!
- De fluitspelers is een alleenstaander en werkt met niemand samen. Als iedereen een betovering over zich heeft, is het spel afgelopen en heeft de fluitspeler gewonnen.
- De fluitspelers is voor alles vatbaar, oftewel een heksendrankje, ziener en andere dingen zijn mogelijk om tegen de fluitspeler te gebruiken. Fluitspeler hoeft zijn eventuele geliefde niet te betoveren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deleted User - 487963986

Guest
Spelerslijst

1. Rib -> Lynch dag 5 -> Burger
2. Jan -> Lunch dag 5 -> Burger
3. Joker -> Lynch dag 1 -> Weerwolf
4. Spieder -> dood dag 2 -> Burger
5. Bappos -> lunch dag 2 -> Zilverbloedje
6. Vombino -> Lynch dag 4 -> Slet
7. CI -> dood dag 3 -> Burger
8. Antra
9. Blood -> lynch dag 3 -> infectiewolf
10. MOH -> Jagerschot dag 2 -> Burger
11. Dash -> Liefdesverdriet dag 4 -> dwaze heks
12. Candiu
13. De Fokke -> in activiteitsdode dag 2 -> burger
14. Jo Ban -> Lunch dag 4 -> burger + cupido
15. Materlotti -> Lunch dag 1 -> burger
16. Simeco
18. Capricorno -> Lynch dag 2 -> Jager
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deleted User - 487963986

Guest
Rollen zijn verdeeld!

Stuur als je niks hebt gekregen via discord!


Deadline Bm en Lynch 1 Morgen 22.00
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.762
bm stemmen mogen naar goede gewoonte naar MIJ !!!

KS
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.762
Reactiescore
1.777
Ik herinner jullie er graag aan dat ik vorig potje alle wolven ving toen ik BM werd. Dat herhaal ik deze keer graag!!
 

Deleted User - 2265087

Guest
Ik wil iedereen er graag even aan herinneren dat ik vorig potje de aanval op de wolven opende én daarna een uitstekend oog had voor wie de aanval mocht afmaken.
BM stemmen mogen dus op mij.
 
Reactiescore
1.449
Na succesvolle vorige potje, hoop ik jullie nu te verblijden met mijn aanwezigheid.
 
Reactiescore
1.777
Bedoel je bm of alle wolven vangen of beide
Simeco blauw
Beide maat
Ik wil iedereen er graag even aan herinneren dat ik vorig potje de aanval op de wolven opende én daarna een uitstekend oog had voor wie de aanval mocht afmaken.
BM stemmen mogen dus op mij.
Onder mijn alziend oog maar goed, ook dit verdient een beloning. Capricorno
 
Reactiescore
994
Ik herinner jullie er graag aan dat ik vorig potje alle wolven ving toen ik BM werd. Dat herhaal ik deze keer graag!!
Prima, doe je ding. Simeco

Succes allen! En fijn dat je je tactiek weer oppakt @anthraxxol :p
 
Reactiescore
3.540
Capricorno ook voor mij, speel zelden met haar samen dus moet van deze momenten gebruik maken om keer op haar te kunnen stemmen, verder prima speler die haar verantwoordelijkheid zal oppakken.
 
Bovenaan