[Speeltopic] WvW #342

Reactiescore
2.191
WvW #342

Instellingen:

Aantal spelers
: aantal inschrijvingen
Postlimiet: Neen
Klaagmuur: Aan
Eindtijd stemmen: 22:00
Speciale Rollen naar .TimeforplanB sturen (via privébericht op het forum)
Lunch
: In de wolvenchat
Lynch: ROOD DIKGEDRUKT in het SPEEL-topic. Stem wijzigen: Combino -> Sule Silmad
Burgemeester: Ja, stem telt niet dubbel, maar is bij gelijkspel wel doorslaggevend. Wordt de eerste dag gekozen.
BM-stem: BLAUW DIKGEDRUKT in het SPEEL-topic. Stem wijzigen: Combino -> Sule Silmad
Netwerken/Claimen: Nee/Ja
Hints: Neen
Verhaaltjes: Neen

Rollen:

Goedjes:

Burger:
Dit is een normale bewoner van Wakkerdam. Hij heeft geen speciale krachten.

Dwaze Heks:
- Heeft een levensdrankje en een doodsdrankje.
- De Dwaze Heks weet echter niet hoe deze drankjes werken! Hij kan de drankjes alleen maar weggeven aan andere spelers. Alle andere spelers weten wél hoe de drankjes werken en kunnen zelf bepalen wanneer ze deze gebruiken. Spelers krijgen het direct van de spelleiding te horen, wanneer zij een drankje gekregen hebben en kunnen deze drankjes direct inzetten.
- Er wordt niet bekend gemaakt wie er gered is, wanneer een levensdrankje is gebruikt.
- Met het doodsdrankje kan ’s nachts een persoon vermoord worden, tegen dit drankje is geen kruid gewassen. (kan dus niet gered worden hiervan)
- Er wordt niet bekend gemaakt, dat er een drankje is ingezet.

Anonieme Beul:
- Mag eenmalig iemand doden, dit doet hij door de naam van de betreffende speler in een PM naar de spelleiding te sturen of door in het topic te zeggen: ik beul *spelersnaam*.
- Er wordt niet bekend gemaakt wie de beul is, de beul kan dus nog steeds gewelpt/gewolpt worden

Dorpsoudste:
(afkorting: DO)
- Overleeft één aanval van de Weerwolven. Wanneer hij de nacht erna nogmaals geluncht wordt, zal hij wél sterven.
- Wanneer alle DO's sterven, verliest de beschermengel zijn krachten

Beschermengel:
(afkorting: BE)
- Kan elke dag iemand opgeven, deze persoon wordt dan beschermd tegen de lunch.
- Mag niet 2 keer achter elkaar dezelfde persoon beschermen.
- Mag ook zichzelf beschermen.
- De BE verliest zijn krachten bij de dood van alle DO's

Jager:
- Neemt iemand mee in zijn dood.
- Deze persoon moet hij van tevoren opgestuurd hebben naar de spelleider, hij mag ieder moment zijn keuze veranderen. Echter als de jager sterft en hij heeft nog geen persoon doorgegeven, vervallen zijn krachten en zal de jager niemand mogen neerschieten.
- Ook wanneer de jager door inactiviteit sterft, zal hij niemand meenemen in zijn graf.

Wijze Burger:
- De wijze burger kan aan de spelleider de volgende vraag stellen:
Hoeveel x zitten er in het spel? (bijvoorbeeld: hoeveel burgers/beschermengelen/wolven etc.)
- Het gaat om de rollen, die er vanaf het begin in zaten. Wanneer iemand vraagt, hoeveel burgers er nog in zitten, zal door de spelleider het aantal genoemd worden, dat er aan het begin in zat en niet hoeveel er nog in zitten!
- De vraag kan slechts één keer gesteld worden en vóór nacht 3.
- In de vraag moet het om één specifieke rol gaan.
- De speler krijgt direct antwoord op de vraag.
- Kan geen bijrollen opvragen!

Vos:
De vos mag elke nacht 3 namen opsturen. Na de nacht krijgt de vos te horen of er een wolf tussen deze spelers zit. Is het antwoord ja mag de vos de nacht erop nogmaals proberen. Is het antwoord nee dan verliest de vos zijn krachten voor die nacht erna. Dan moet hij één nacht overslaan en daarna mag hij/zij weer een poging doen.


Slechtjes:

Weerwolf:

- Een wolf zonder extra krachten.
- Weerwolven lunchen elke nacht een persoon om de wolven te laten winnen.
- Als alle weerwolven sterven en er alleen hulpjes over zijn, winnen de goedjes.
- De wolven mogen met elkaar overleggen.


Infectiewolf:
- Mag tijdens één willekeurige nacht één speler infecteren.
- De geïnfecteerde speler verandert in een Weerwolf en zal toetreden tot de wolvenchat.
- De infectie is in plaats van de Lunch.
- De geïnfecteerde wolf sterft als 'weerwolf'.

Verhullende Wolf:
- De verhullende wolf kan éénmalig de rollen van gestorven personages tijdens de lynch/lunch van een dag verhullen. De rollen worden dan niet bekend gemaakt en blijven voor de rest van de ronde onbekend.
- Geldt alleen voor de lynch/lunch en eventuele andere acties, die tijdens de nacht plaatsvinden, zoals de welpactie/heksendrankje e.d..

Eigenwijze Wolf:
- Mag eenmalig de Lunch overdag uitvoeren. De Eigenwijze wolf mag hierbij zelf het Lunchtarget bepalen en hoeft niks te overleggen met zijn medewolven. Hij stuurt het Brunchtarget naar de Spelleiding in een privébericht.
- De Lunch van de daaropvolgende nacht zal niet plaatsvinden. De 'Brunch' is in plaats van de Lunch van de daaropvolgende nacht.
- De Brunch heeft geen last van speciale acties, zoals Levensdrankjes, Beschermengels e.d..
- De actie van de Eigenwijze Wolf mag pas vanaf dag 2 ingezet worden.
- Doordat de actie overdag plaatsgevonden heeft, weten de burgers na de aanval van de wolven wel hoeveel Slechtjes er zijn. Dit aantal wordt gelijktijdig met de Brunch bekendgemaakt.
- Ondanks dat het een dagactie is, blijft de identiteit van de Eigenwijze Wolf wél onbekend.

Wolp:
- Is een wolf met welpkrachten
- Wolp kan geen burgers en speciaaltjes welpen die hun actie al hebben uitgevoerd. Let op! Dit heeft alleen betrekking op speciaaltjes met een DAG-actie!

Infectiewolp:
- Mag tijdens één willekeurige nacht één speler infecteren.
- De infectiewolp kan zelf niet wolpen, enkel de speler die geinfecteerd word mag dat.
- De geïnfecteerde speler verandert in een Wolp en zal toetreden tot de wolvenchat.
- De infectie is in plaats van de Lunch.
- De geïnfecteerde wolf sterft als 'Wolp'.

Lieveling:
Een hulpje van de wolven. Word voor de eerste nacht gekozen door de wolven en zal vanaf dat moment winnen samen met de wolven. De lieveling mag geen lunch opsturen. Als de lieveling bijv. Jager is mag die in zijn dood nog iemand mee nemen. Dit is dus bij elke rol. Bij het doodgaan van de lieveling zal het bekend worden gemaakt dat hij/zij lieveling is en zijn/haar originele rol.

Neutraal:

Cupido:

- Mag zichzelf aan iemand anders koppelen.
- Het koppel mag met elkaar overleggen!
- Wanneer de ene dood gaat, sterft de andere ook vanwege liefdesverdriet.
- g/g koppel wint met de goedjes, g/s vormt een 3e partij.

Dag en nacht volgorde

Overdag:

Beul
Eigenwijze lunch
Wijze burger
Dwaze heks
Cupido (dag 1)

Nacht:
BM-stemming
Verhullende wolf
Lynch
Beschermengel
Lunch
Levensdrankje
Infectiewolf
Infectiewop
Wolpactie
Doodsdrankje
Vos


Overig:
Jagersactie: wanneer hij sterft.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.804
goed nieuws vrienden ik ben alweer goedje dus stem goeie ouwe smieco naar de burgemeestersjerp!
 
Reactiescore
1.804
overigens mag anthraxxol het wel eens bewijzen nadat hij mij vorige ronde mooi ving
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.278
Na vorig potje lijkt het me dat ik wel wat burgemeesterschap stemmetjes verdien? Mvg
 
Bovenaan