[Inschrijftopic] WvW #338 Wakkere Wolven van Weerdam

Reactiescore
257
Wakkere Wolven van Weerdam!

Zo, nu het spel van Candiu gestart is kan ik deze alvast openen zodat iedereen alles kan lezen. Voeg me wel even toe op Discord: BloodWolf14#4484 (te vinden in de WvW Discord)

Let op! Er doet een grote rollenlijst mee met misschien onbekende rollen en een aantal aanpassingen bij wel bekende. Lees ze dus goed door!

Aantal spelers: Onbeperkt
Start spel: zo 6 mrt. rond 15:00. Eerste deadline ma 7 mrt.
Deadlines: Elke 2 dagen om 23:00. Kan verkort worden als de voorkeur daar ligt.
Klaagmuur: Aan. In PM naar BloodWolf14
Verhaal: Nee
Hints: Nee
Netwerken: Nee
Claimen: Nee
Speciale rollen: PM naar BloodWolf14
Lunch: PM naar BloodWolf14. Laatst ingestuurde telt.
Lynch: Rood en dik in het stemtopic. Doorstrepen + nieuwe stem om aan te passen.
BM stem: Blauw en dik in het stemtopic. Doorstrepen + nieuwe stem om aan te passen.
Inactiviteit: Bij 2x niet stemmen in de eerste 3 speldagen valt men dood neer ongeacht de rol. 3x niet stemmen in het hele spel heeft hetzelfde resultaat.

Extra:
- Er komt een apart stemtopic om de stemmen overzichtelijk te houden. Enkel stemmen die daar staan zullen tellen. Verder wordt er in dat topic niets gezegd.
- Na de deadline wordt er niet meer gesproken of gestemd totdat de nacht verwerkt is!
- Bij 20 spelers of meer graag een medeleider. Ik heb door werk niet de tijd om iedere avond aanwezig te zijn denk ik.

Mogelijke rollen (niet elke rol hoeft mee te doen)
Burger:
Een normale bewoner van Wakkerdam. Hij heeft geen speciale krachten.

Beschermengel:
(afkorting: BE)
- Kan elke dag iemand opgeven. Deze persoon wordt dan komende nacht beschermd tegen de lunch.
- Mag niet 2 keer achter elkaar dezelfde persoon beschermen.
- Mag ook zichzelf beschermen.
- Verliest zijn krachten als de Dorpsoudste sterft.
- Als de actie mislukt krijg de Beschermengel dit te horen. Hij hoort niet wat de oorzaak hiervan was.

Beul:
- Mag eenmalig in het spel overdag iemand moorden. Deze actie gaat altijd door en wordt door de spelleider bekend gemaakt. Iedereen weet dan dus dat hij de Beul is.

Dorpsoudste:
(afkorting: DO)
- Overleeft één lunch van de Weerwolven. Wanneer hij de nacht erna of later nogmaals geluncht wordt zal hij wél sterven.
- Sterft de DO, dan verliest de Beschermengel zijn krachten.

Jager:
- Neemt iemand mee in zijn dood.
- Deze persoon moet hij van tevoren opgestuurd hebben naar de spelleider. Hij mag ieder moment zijn keuze veranderen. Echter, als de Jager sterft en hij heeft nog geen persoon doorgegeven vervallen zijn krachten en zal de Jager niemand neerschieten.
- Ook wanneer de Jager door inactiviteit sterft zal hij niemand meenemen in zijn graf.

Helderziende:
(afkorting: HZ)
- Kan net als de Ziener elke dag een speler doorgeven om te bekijken. Hij ziet echter alleen de alliantie en niet een rol.
- Alle regels van de Ziener gelden hier verder ook.
- Neutrale rollen zullen altijd als 'Neutraal' gezien worden ongeacht of de speler al een kant gekozen heeft of niet.

Priester:
- Mag eenmalig wijwater over een speler heen gooien. Wanneer deze speler een Weerwolf is of een Heks, dan sterft deze persoon. Anders gebeurt er niks.
- Dit is een dagactie dus iedereen ziet dat deze persoon de Priester is. (Let er echter wel op dat er een Ketterse Wolf of een Ketter in kan zitten. Wanneer zij hun acties uitvoeren zal er ook komen te staan dat de 'Priester' een actie heeft uitgevoerd.)

Prins:
- Overleeft eenmalig de lynch. De spelleider zal dan zijn rol bekend maken zonder dat hij sterft. Zo is er die dag dus geen dode door de lynch. Mocht de Prins nog een keer gelyncht worden zal hij wel sterven.

Stalker:
- Kan 2x in het spel iemand stalken in de nacht. Hij krijgt dan te horen of deze speler een actie gedaan heeft of niet.
- Als de gekozen speler 2 acties uitvoert (bijv. een Heks met 2 drankjes) hoort de Stalker alsnog alleen dat er 'een actie' is uitgevoerd.
- Mocht de Stalker het lunchslachtoffer stalken terwijl die gered wordt (bijv. door een heks of BE) dan krijgt hij te horen dat diegene gered is.
- Als hij een Weerwolf stalkt die de lunch heeft doorgegeven ziet hij dit als een actie.
- Als de actie mislukt krijgt de Stalker dit te horen. Hij mag zijn actie dan later alsnog doen. Hij hoort niet wat de oorzaak hiervan was.

Weerhamster:
(afkorting: Wamster)
- Kan niet dood door de lunch. Hier staat echter tegenover dat hij zal sterven als hij wordt bekeken door een Ziener of Helderziende.
- Een Sjamaan ziet de Weerhamster als Burger.

Wijze Burger:
(afkorting: WB)
- Mag eenmalig voor nacht 3 vragen hoe veel rollen x bij de start van het spel aanwezig waren. (Bijvoorbeeld: Hoe veel weerwolven zitten er in het spel?)
- Deze vraag mag op ieder moment gesteld worden en zal zsm worden beantwoord door de spelleider.

Wisselaar:
- Kan tijdens de nacht van rol wisselen met een zelfgekozen speler. Deze speler wordt dan de nieuwe Wisselaar en de oude Wisselaar krijgt de rol van deze speler. Beide krijgen hier bericht van.
- Als de gekozen speler zijn rol al volledig gebruikt heeft kan de Wisselaar deze niet nog eens gebruiken. (bijv. een Stalker of Priester) Acties die ingestuurd stonden worden niet overgenomen. (bijv een BE of Ziener)
- Kan niet ruilen van rol met slechte of neutrale rollen en is dus altijd goed.
- Kan ook niet ruilen van rol met Zielsverwanten.
- Als de actie mislukt krijgt de Wisselaar dit te horen en hij mag dan de volgende nacht opnieuw proberen te ruilen. Hij hoort niet wat de oorzaak hiervan was.

Yeti:
- Kan 2x in een spel buiten komen. Als hij buiten komt hebben alle nachtacties van die nacht 50% kans op falen. (Dit geld ook voor andere Yeti's. Volgorde van doorgeven is hier bepalend)
- Als de Yeti in dezelfde nacht als de Orc buiten komt zal de Orc sterven.
- Als de Orc de Yeti wil moorden in dezelfde nacht zal de laatste die zijn actie doorgeeft sterven.
- Als de actie mislukt krijgt de Yeti dit te horen. Hij hoort niet wat de oorzaak hiervan was.

Ziener:
- Kan elke dag een speler doorgeven om de komende nacht te bekijken. Hij ziet die nacht dan de rol van deze speler.
- Ziet geen bijrollen.
- Als de Ziener een Weerhamster bekijkt sterft deze.
- Het visioen van een Ziener kan door de Apostaat gestopt worden.
- Als de actie mislukt krijgt de Ziener dit te horen. Hij hoort niet wat de oorzaak hiervan was.

Grafdelver:
- Kan vanaf nacht 2 (dus ook nacht 2) eenmalig in het spel de lunch van de wolven veranderen in een Lijk. Voor de rest van de spelers lijkt het dan alsof er niets is gebeurd die nacht.
- Als het Lijk alleen overblijft wint de Grafdelver samen het spel. Ook na zijn eigen dood.
- Krijgt na het maken van een Lijk een hint naar wie deze speler is. Hij heeft dus nooit 100% zekerheid.
- Als zijn actie mislukt krijgt de Grafdelver dit te horen en mag hij het de volgende nacht opnieuw proberen. Hij hoort niet wat de oorzaak hiervan was.

Heks:
- Heeft één levens- en doodsdrankje.
- Met het levensdrankje kan hij het lunchslachtoffer weer tot leven wekken. (Zichzelf niet!)
- Met het doodsdrankje kan hij 's nachts iemand vermoorden. Tegen dit drankje is geen kruid gewassen.
- Hoort wie hij van de lunch gered heeft.
- Als zijn actie mislukt krijgt de Heks dit te horen en zijn drankjes worden teruggegeven. Hij hoort niet wat de oorzaak hiervan was.
- Beide drankjes mogen in dezelfde nacht gebruikt worden.

Lijk:
- Wordt tot leven gewekt door de Grafdelver. Hij verliest hierdoor al zijn oude rolkrachten (behalve bijrollen) en wint alleen nog samen met de Grafdelver en/of zijn koppelpartner. Hij krijgt een hint naar de Grafdelver. Hij heeft dus nooit 100% zekerheid.
- Mag iedere nacht een moord plegen als alle Wolven dood zijn of de Grafdelver dood is.
- Sterft niet aan de lunch of slechtjeskrachten. Kan dus enkel dood via de lynch of goedjeskrachten.
- Als de Grafdelver geïnfecteerd wordt mag het Lijk pas gaan moorden als alle Wolven dood zijn.

Slotenmaker:
- Mag iedere nacht iemands huis op slot doen. Die nacht zullen alle acties op en van die speler mislukken.
- Mag maximaal 2x dezelfde persoon opsluiten en niet 2 nachten op rij.
- Mag zichzelf niet opsluiten.
- Kiest voor nacht 3 voor goed of slecht.
- Als zijn actie mislukt krijgt de Slotenmaker dit te horen. Hij hoort niet wat de oorzaak hiervan was.

Weerwolf:
- Een Wolf zonder extra krachten.
- Stuurt elke nacht een lunch in.

Apostaat:
- Mag iedere nacht een speler afschermen van visioenen of de BE.
- Mag zichzelf niet afschermen.
- Als hij een speler succesvol afschermt van een visioen of de BE kan hij dat de volgende nacht niet.
- Is een hulpje met toegang tot de wolvenchat, maar sterft dus als alle Wolven dood zijn.
- Hij hoort niet of zijn actie wel of niet geslaagd is.

Illusiewolf:
- Mag eenmaal in het spel de visioenen voor de komende nacht veranderen in een zelfgekozen rol.
- Zieners en Sjamanen zullen die nacht altijd die rol zien en Helderziendes zien de bijbehorende alliantie.
- Als de actie mislukt krijgt de Illusiewolf dit te horen en hij mag het later nogmaals proberen. Hij hoort niet wat de oorzaak hiervan was.

Infectiewolf:
- Mag eenmalig in het spel 1 speler infecteren. Deze speler is vanaf dan een Weerwolf en zal toetreden tot de wolvenchat.
- De infectie is naast de lunch.
- Als de actie mislukt krijgt de Infectiewolf dit te horen en mag hij het de komende nacht opnieuw proberen. Hij hoort niet wat de oorzaak hiervan was.

Ketterse wolf:
- Heeft net als de Priester een flesje wijwater die hij eenmalig over iemand heen mag gooien. Dit wijwater is echter nep en dus gebeurt er niets.
- Is immuun voor het water van de Priester.
- Bij deze actie zal de spelleider bekend maken dat de 'Priester' zijn water heeft gebruikt.

Leugenwolf:
- Mag tweemaal in het spel zijn stem per PM veranderen. Dit is dus voor niemand verder zichtbaar.

Moederwolf:
- Heeft vanaf het begin van het spel contact met alle Welp II die in het spel zitten in aparte chats.

Orc:
- Kan tweemaal in het spel buiten komen om een moord te plegen.
- Deze moord is naast de lunch en infectie.
- Is een hulpje met toegang tot de wolvenchat, maar zal dus sterven als alle Wolven dood zijn.
- Sterft als de Yeti buitenkomt in dezelfde nacht en deze niet eerst vermoord.

Sjamaan:
- Kan net als de Ziener iedere dag een speler opvragen om de rol van te zien.
- Ziet de Weerhamster als Burger.
- Kan gestopt worden door de BE.
- Is een hulpje en sterft dus als alle Wolven dood zijn.
- Als de actie mislukt krijgt de Sjamaan dit te horen. Hij hoort niet wat de oorzaak hiervan was.

Welp I:
- Kan t/m nacht 4 iemand moorden door naam + rol door te geven aan de spelleider. Is deze combinatie goed sterft deze persoon de volgende nacht.
- Groeit op in nacht 5 en sterft die nacht niet aan de lunch. Hij mag deze nacht geen moord meer plegen.
- Spelers wiens rol openbaar bevestigd is kunnen niet meer vermoord worden. Is de moord echter voor de bekendmaking ingestuurd sterft de speler de komende nacht alsnog.
- Is een hulpje en sterft dus als alle Wolven dood zijn.
- Krijgt niet te horen of zijn actie wel of niet mislukt is.

Welp II:
- Alle regels van Welp I gelden hier ook.
- Heeft contact met de Moederwolf in een aparte chat.

Burgemeester:
(Afkorting: BM)
- Wordt dag 1 gekozen door alle spelers.
- Heeft een doorslaggevende stem bij een gelijkspel. Heeft de BM niet gestemd op 1 van de lynchkandidaten krijgt hij van de spelleider de keuze wie van deze spelers hij wil lynchen.
- Geeft voor zijn dood een opvolger door.

Cupido:
- Kiest voor nacht 1 een andere speler om zichzelf aan te koppelen. Als dit niet op tijd gebeurt koppelt de spelleider hem random.
- Vanaf dat punt spelen deze twee spelers samen. Als de ene sterft gaat de andere dood aan liefdesverdriet tenzij inactiviteit de oorzaak is.
- G/G wint met goed, S/S wint met slecht, G/S of G/N vormt een aparte alliantie.

Zielsverwanten:
(Afkorting: ZVW)
- Kennen elkaar bij het begin van het spel.
- Kunnen niet worden gewisseld of geïnfecteerd en zijn dus altijd goed.
- Let op! Ze kunnen wél Lijk of gekoppeld worden en daarmee dus een andere alliantie krijgen!

Nachtvolgorde
1. Lynch
2. Slotenmaker
3. Wolven (lunch + conversie)
4. Levensdrankje Heks
5. Visioenen (Ziener, HZ, Sjamaan)
6. Grafdelver
7. Moorden (Lijk, Yeti, Orc, Welp, Heks)
8. Welp groeit op (alleen nacht 5)

Rollen die de hele nacht actief zijn
- Apostaat
- Beschermengel
- Illusiewolf
- Stalker
- Yeti

Inschrijflijst:
1.
2.
3.
4.
5.
Etc.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
2.367
1: MOH
2. Kerouac
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.761
1: MOH
2. Kerouac
3rob
 
Reactiescore
993
1: MOH
2. Kerouac
3. Rob
4. Chmegers
5. Candiu

Op naar de 20 dan :like:
 
Reactiescore
993
Reactiescore
993
Bovenaan