[Inschrijftopic] WvW #337

Reactiescore
1.013
WvW #337
601A4922-46F9-412B-9CD8-6EBB9DB553A4.gif


Aantal spelers:
onbeperkt
Start: wo 23/do 24
Extra: rollen/chat via discord ( Candiu#3506)
Klaagmuur: JA <3
Verhaaltje: nee

Cupido: bij 15 of meer spelers
(Geliefden kennen elkaar: ja)
(Geliefden samen winnen: G/G met goedjes, G/S alleen, S/S met slechtjes)

Eindtijd stemmen: 22:00, 22u01 is te laat
Speciale rollen naar: candiu
Weerwolven moord naar: candiu, laatste ingestuurde telt
Lynch: rood en dikgedrukt in topic
Burgemeester: blauw en dikgedrukt in topic

Netwerken: uit
Claimen: uit
Extra instellingen: het zijn mogelijke rollen, ze zitten er dus niet persé allemaal in.


Mogelijke rollen:
Goedjes
Burger:

Dit is een normale bewoner van Wakkerdam. Hij heeft geen speciale krachten.

Beschermengel:
(afkorting: BE)
- Kan elke dag iemand opgeven, deze persoon wordt dan beschermd tegen de lunch.
- Mag niet 2 keer achter elkaar dezelfde persoon beschermen.
- Mag ook zichzelf beschermen.

Beul:
- Mag eenmalig iemand doden, dit doet hij door de naam van de betreffende speler in een PM naar de spelleiding te sturen.
- Dit is een dagactie, iedereen ziet dus wie de beul is.
- Eens de beul zijn actie heeft gebruikt, kan deze niet meer gewelpt/gewolpt worden

Dorpsoudste:
(afkorting: DO)
- Overleeft één aanval van de Weerwolven. Wanneer hij de nacht erna nogmaals geluncht wordt, zal hij wél sterven.
- Sterft de DO, dan verliest de Beschermengel zijn krachten

Heks:
- Heeft een levensdrankje en een doodsdrankje.
- Met het levensdrankje kan de gedode persoon door de wolven tot leven gewekt worden. Dus zichzelf redden kan niet!
- Er wordt niet bekend gemaakt wie er gered is, wanneer een levensdrankje is gebruikt.
- Met het doodsdrankje kan de heks ’s nachts een persoon vermoorden, tegen dit drankje is geen kruid gewassen. (kan dus niet gered worden hiervan)
- Er wordt niet bekend gemaakt, dat er een drankje is ingezet.

Jager:
- Neemt iemand mee in zijn dood.
- Deze persoon moet hij van tevoren opgestuurd hebben naar de spelleider, hij mag ieder moment zijn keuze veranderen. Echter als de jager sterft en hij heeft nog geen persoon doorgegeven, vervallen zijn krachten en zal de jager niemand mogen neerschieten.
- Ook wanneer de jager door inactiviteit sterft, zal hij niemand meenemen in zijn graf.

Priester:
- Mag eenmalig wijwater over een speler heen gooien. Wanneer deze speler een Weerwolf is of een Heks, dan sterft deze persoon. Anders gebeurt er niks.
- Dit is een dagactie, dus iedereen ziet dat deze persoon de priester is. (let er echter wel op, dat er een Ketterse Wolf of een Ketter in kan zitten. Wanneer zij hun acties uitvoeren, zal er ook komen te staan dat de 'Priester' een actie heeft uitgevoerd)

Ziener:
- Geeft iedere dag de naam van een speler door, waarvan hij de rol wil weten. Na de deadline krijgt hij van de spelleiding te horen wat de rol van die speler is.
- Kan geen bijrollen zien.

Vos:
-De Vos mag elke nacht drie namen via een privébericht insturen naar de spelleiding. De Vos krijgt dan te horen of er een slechte speler tussen deze drie spelers zit, maar niet wie en ook niet hoe veel.
-Als het antwoord ‘ja’ is, mag de Vos de nacht erna weer drie spelers doorgeven. Als het antwoord ‘nee’ is, raakt de Vos zijn/haar kracht kwijt voor de eerstvolgende nacht. De nacht daarna heeft de Vos zijn kracht weer terug.
-Bij een volgende poging, moeten er altijd weer minimaal 2 nieuwe namen tussen zitten bij een nieuwe poging.

Neutraal
Cupido:
(hoofdrol)
- Koppelt 2 andere personen met elkaar.
- Het koppel mag met elkaar overleggen en kennen elkaars rol!
- Wanneer de ene dood gaat, sterft de andere ook vanwege liefdesverdriet.
- g/g koppel wint met de goedjes, g/s vormt een 3e partij.
- Wint mee met het koppel

Burgemeester (afkorting: BM):
- Wordt op dag 1 democratisch gekozen.
- De stem van de burgemeester telt niet dubbel.
- Bij gelijkspel is de stem van de burgemeester wel doorslaggevend.
- Kiest na zijn dood zijn opvolger.

Slechtjes
Weerwolf:

- Een wolf zonder extra krachten.
- Weerwolven lunchen elke nacht een persoon om de wolven te laten winnen.
- Als alle weerwolven sterven en er alleen hulpjes over zijn, winnen de goedjes.
- De wolven mogen met elkaar overleggen.

Infectiewolf:
- Mag tijdens nacht 3 één speler infecteren.
- De geïnfecteerde speler verandert in een Weerwolf en zal toetreden tot de wolvenchat.
- De infectie is in plaats van de Lunch.
- De geïnfecteerde wolf sterft als 'weerwolf'.
Wolp:
- Wolp is een speciale vorm van welp.
- Wolp is een wolf in wording, bij het begin van het spel kent hij de wolven wel.
- Wolp mag de eerste 3 nachten iemand proberen te doden, dit doet hij door de rol van een persoon door te geven. Heeft de wolp dit goed zal diegene sterven.
- Wolp wordt na nacht 3 een gewone weerwolf en zijn welpkrachten komen te vervallen.
- Wolp kan geen burgers en speciaaltjes welpen die hun actie al hebben uitgevoerd. Let op! Dit heeft alleen betrekking op speciaaltjes met een DAG-actie!

Ketter:
- De Ketter heeft net als de priester een flesje heiligwater. Dit heiligwater is echter nep en er gebeurt dus niks wanneer het over een speler heen gegooid wordt.
- De actie van de Ketter is een dagactie. Wanneer hij zijn actie uitvoert, komt er te staan dat een Priester (in plaats van de Ketter) zijn watertje over iemand heen heeft gegooid.
- De actie van de Priester heeft geen effect op de Ketter.
- De Ketter zit, in tegenstelling tot de Ketterse Wolf, niet vanaf het begin in de Wolvenchat.
- De Ketter mag iedere dag twee spelersnamen doorgeven aan de spelleiding. Wanneer tussen deze twee namen een Slechtje (die in de Wolvenchat zit) zit, dan zal de Ketter na de deadline toetreden tot de wolvenchat.
- De Ketter is een hulpje en dus geen volwaardig slechtje.

Ketterse wolf:
- De Ketterse wolf heeft net als de priester een flesje heiligwater. Dit heiligwater is echter nep en er gebeurt dus niks wanneer het over een speler heen gegooid wordt.
- De actie van de Ketterse wolf is een dagactie. Wanneer hij zijn actie uitvoert, komt er te staan dat een Priester (in plaats van de Ketter) zijn watertje over iemand heen heeft gegooid.
- De actie van de Priester heeft geen effect op de Ketter.
- De Ketterse wolf zit, in tegenstelling tot de Ketters, wel vanaf het begin in de Wolvenchat.
- De ketterse wolf is een volwaardig slechtje

Slechte Beul:
- Dit is de tegenhanger van de Beul; de Slechte Beul mag ook eenmalig een speler overdag beulen.
- Wanneer de actie van de Slechte Beul uitgevoerd wordt, komt er te staan dat de Beul (in plaats van Slechte Beul) zijn actie in heeft gezet.
- De Slechte Beul mag iedere dag twee spelersnamen doorgeven aan de spelleiding. Wanneer tussen deze twee namen een Slechtje (die in de Wolvenchat zit) zit, dan zal de Slechte Beul na de deadline toetreden tot de wolvenchat.
- De Slechte Beul is een hulpje en dus geen volwaardig slechtje
.
 
Reactiescore
272
1. CL
2. Bappos
3. Combino
4. chmegers
5. Dashke
6. The great Jokersbrain
7. Ctrl Alt Delete
8. BloodWolf14
 
Bovenaan