[Speeltopic] WvW #334 Avatar & The Last Airbender

Reactiescore
660
Avatar & The Last Airbender

19007279686_e2bd165e9d_c.jpg



Aantal spelers: 14
Start: Eerste DL: maandag 22u BM

Extra: dinsdag is DL veel later en moet je er niet op wachten
donderdag zal het niet exact 22u, maar ietsjes later is mogelijk.
Afhankelijk hoeveel er gepost wordt (doel uitslag wss voor 23u)


Klaagmuur: Nee
Verhaaltje: ja
Hints: nee

Eindtijd stemmen: 22:00, 22u01 is te laat
Speciale rollen naar: miketijger
Weerwolven moord naar: miketijger, laatste ingestuurde telt
Lynch: rood en dikgedrukt in topic
Burgemeester: blauw en dikgedrukt in topic

Netwerken/Claimen: uit/aan
Extra instellingen: het zijn mogelijke rollen, ze zitten er dus niet persé allemaal in.


Mogelijke rollen:
Goedjes
Burger:

Dit is een normale bewoner van Wakkerdam. Hij heeft geen speciale krachten.

Beschermengel:
(afkorting: BE)
- Kan elke dag iemand opgeven, deze persoon wordt dan beschermd tegen de lunch.
- Mag niet 2 keer achter elkaar dezelfde persoon beschermen.
- Mag ook zichzelf beschermen.
- Verliest zijn krachten als de dorpsoudste sterft

Beul:
- Mag eenmalig iemand doden, dit doet hij door de naam van de betreffende speler in een PM naar de spelleiding te sturen.
- Dit is een dagactie, iedereen ziet dus wie de beul is.
- Eens de beul zijn actie heeft gebruikt, kan deze niet meer gewelpt/gewolpt worden

Dorpsoudste:
(afkorting: DO)
- Overleeft één aanval van de Weerwolven. Wanneer hij de nacht erna nogmaals geluncht wordt, zal hij wél sterven.
- Sterft de DO, dan verliest de Beschermengel zijn krachten

Heks:
- Heeft een levensdrankje en een doodsdrankje.
- Met het levensdrankje kan de gedode persoon door de wolven tot leven gewekt worden. Dus zichzelf redden kan niet!
- Er wordt niet bekend gemaakt wie er gered is, wanneer een levensdrankje is gebruikt.
- Met het doodsdrankje kan de heks ’s nachts een persoon vermoorden, tegen dit drankje is geen kruid gewassen. (kan dus niet gered worden hiervan)
- Er wordt niet bekend gemaakt, dat er een drankje is ingezet.

Jager:
- Neemt iemand mee in zijn dood.
- Deze persoon moet hij van tevoren opgestuurd hebben naar de spelleider, hij mag ieder moment zijn keuze veranderen. Echter als de jager sterft en hij heeft nog geen persoon doorgegeven, vervallen zijn krachten en zal de jager niemand mogen neerschieten.
- Ook wanneer de jager door inactiviteit sterft, zal hij niemand meenemen in zijn graf.

Priester:
- Mag eenmalig wijwater over een speler heen gooien. Wanneer deze speler een Weerwolf is of een Heks, dan sterft deze persoon. Anders gebeurt er niks.
- Dit is een dagactie, dus iedereen ziet dat deze persoon de priester is. (let er echter wel op, dat er een Ketterse Wolf of een Ketter in kan zitten. Wanneer zij hun acties uitvoeren, al er ook komen te staan dat de 'Priester' een actie heeft uitgevoerd)

Wijze Burger:
- De wijze burger kan aan de spelleider de volgende vraag stellen:
Hoeveel x zitten er in het spel? (bijvoorbeeld: hoeveel burgers/beschermengelen/wolven etc.)
- Het gaat om de rollen, die er vanaf het begin in zaten. Wanneer iemand vraagt, hoeveel burgers er nog in zitten, zal door de spelleider het aantal genoemd worden, dat er aan et begin in zat en niet hoeveel er nog in zitten!
- De vraag kan slechts één keer gesteld worden.
- In de vraag moet het om één specifieke rol gaan.
- De speler krijgt direct antwoord op de vraag.
- Kan geen bijrollen opvragen!

Ziener:
- Geeft iedere dag de naam van een speler door, waarvan hij de rol wil weten. Na de deadline krijgt hij van de spelleiding te horen wat de rol van die speler is.
- Kan geen bijrollen zien.

Neutraal
Cupido:
(hoofdrol) (zit er niet in)
- Koppelt 2 andere personen met elkaar.
- Het koppel mag met elkaar overleggen en kennen elkaars rol!
- Wanneer de ene dood gaat, sterft de andere ook vanwege liefdesverdriet.
- g/g koppel wint met de goedjes, g/s vormt een 3e partij.
- Wint mee met het koppel

Burgemeester (afkorting: BM):
- Wordt op dag 1 democratisch gekozen.
- De stem van de burgemeester telt niet dubbel.
- Bij gelijkspel is de stem van de burgemeester wel doorslaggevend.
- Kiest na zijn dood zijn opvolger.

Slechtjes
Weerwolf:

- Een wolf zonder extra krachten.
- Weerwolven lunchen elke nacht een persoon om de wolven te laten winnen.
- Als alle weerwolven sterven en er alleen hulpjes over zijn, winnen de goedjes.
- De wolven mogen met elkaar overleggen.

Infectiewolf:
- Mag tijdens nacht 3 één speler infecteren.
- De geïnfecteerde speler verandert in een Weerwolf en zal toetreden tot de wolvenchat.
- De infectie is in plaats van de Lunch.
- De geïnfecteerde wolf sterft als 'weerwolf'.

Wijze wolf:
- De wijze wolf kan aan de spelleider de volgende vraag stellen:
Hoeveel x zitten er in het spel? (bijvoorbeeld: hoeveel burgers/beschermengelen/wolven etc.)
- Het gaat om de rollen, die er vanaf het begin in zaten. Wanneer iemand vraagt, hoeveel burgers er nog in zitten, zal door de spelleider het aantal genoemd worden, dat er aan het begin in zat en niet hoeveel er nog in zitten!
- De vraag kan slechts één keer gesteld worden.
- In de vraag moet het om één specifieke rol gaan.
- De speler krijgt direct antwoord op de vraag.
- Kan geen bijrollen opvragen!

Wolp:
- Wolp is een speciale vorm van welp.
- Wolp is een wolf in wording, bij het begin van het spel kent hij de wolven wel.
- Wolp mag de eerste 3 nachten iemand proberen te doden, dit doet hij door de rol van een persoon door te geven. Heeft de wolp dit goed zal diegene sterven.
- Wolp wordt na nacht 3 een gewone weerwolf en zijn welpkrachten komen te vervallen.
- Wolp kan geen burgers en speciaaltjes welpen die hun actie al hebben uitgevoerd. Let op! Dit heeft alleen betrekking op speciaaltjes met een DAG-actie!

Ketter:
- De Ketter heeft net als de priester een flesje heiligwater. Dit heiligwater is echter nep en er gebeurt dus niks wanneer het over een speler heen gegooid wordt.
- De actie van de Ketter is een dagactie. Wanneer hij zijn actie uitvoert, komt er te staan dat een Priester (in plaats van de Ketter) zijn watertje over iemand heen heeft gegooid.
- De actie van de Priester heeft geen effect op de Ketter.
- De Ketter zit, in tegenstelling tot de Ketterse Wolf, niet vanaf het begin in de Wolvenchat.
- De Ketter mag iedere dag twee spelersnamen doorgeven aan de spelleiding. Wanneer tussen deze twee namen een Slechtje (die in de Wolvenchat zit) zit, dan zal de Ketter na de deadline toetreden tot de wolvenchat.
- De Ketter is een hulpje en dus geen volwaardig slechtje.

Ketterse wolf:
- De Ketterse wolf heeft net als de priester een flesje heiligwater. Dit heiligwater is echter nep en er gebeurt dus niks wanneer het over een speler heen gegooid wordt.
- De actie van de Ketterse wolf is een dagactie. Wanneer hij zijn actie uitvoert, komt er te staan dat een Priester (in plaats van de Ketter) zijn watertje over iemand heen heeft gegooid.
- De actie van de Priester heeft geen effect op de Ketter.
- De Ketterse wolf zit, in tegenstelling tot de Ketters, wel vanaf het begin in de Wolvenchat.
- De ketterse wolf is een volwaardig slechtje

Slechte Beul:
- Dit is de tegenhanger van de Beul; de Slechte Beul mag ook eenmalig een speler overdag beulen.
- Wanneer de actie van de Slechte Beul uitgevoerd wordt, komt er te staan dat de Beul (in plaats van Slechte Beul) zijn actie in heeft gezet.
- De Slechte Beul mag iedere dag twee spelersnamen doorgeven aan de spelleiding. Wanneer tussen deze twee namen een Slechtje (die in de Wolvenchat zit) zit, dan zal de Slechte Beul na de deadline toetreden tot de wolvenchat.
- De Slechte Beul is een hulpje en dus geen volwaardig slechtje.


Dag/nacht volgorde
1. Lynch
2. Beschermengel
3. Lunch / infectie / slet
4. Welpactie
5. Heks met levensdrankje of doodsdrankje
6. Inbreker / oneven dorpsgek
7. Zienacties
8. Klaagmuur
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
660
Levenden
4. Rinske
5. rob
8. Vrij Smierum
9. vrij blond
12. Kerouac
14. Candiu
--> De goedjes wonnen

Doden
1. MOH (VF) --> wolf
6. Palavus Incendium --> slechte beul

2. combiooke (VF) --> beul
3. DenDuvel --> Dorpsoudste
7. Vrij Forumiaan ItsDash --> infectiewolf
10. vrijspieder --> wolf

11. Vrij Bappostalleennogopvf --> wijze burger
13. The Last C***bender Jojor --> burger
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
660
Water, Aarde, Vuur, Lucht.

Lang geleden leefden de vier naties in vrede samen. Maar alles veranderde toen de wolvenkudde aanviel.
Alleen de wakkerdams, meester van alle vier de elementen, kon ze stoppen. Maar toen de wereld hem het meest nodig had, verdween hij.
Honderd jaar ging voorbij, en mijn broer en ik vonden de nieuwe wakkerdam: een luchtmeester genaamd ???. Z'n luchtstuurtechniek is geweldig, maar hij moet nog veel leren voor dat 'ie anderen kan helpen.


Maar ik geloof dat ??? de wereld kan redden.

Vanavond 22u Burgemeester
start u maar
 
Reactiescore
2.277
Goeiemorgen!

Geen idee op wie ik zou moeten stemmen als BM, ik kijk wel wie er zich kandidaat stelt.
 
Reactiescore
858
Nieuw potje. Heb me weer laten verleiden

@Rinske ben je bereid je stem aan te passen als hij vandaag zijn kunsten niet vertoond en iemand anders wel?
 
Reactiescore
1.646
na rijp beraad ben ik tot de conclusie gekomen dat ik de meest geschikte BM ben in deze ronde

stemmen mogen dus naar mij

succes aan al de rest behalve aan de wolfjes natuurlijk wahaha
 
Reactiescore
1.646
ik vertrouw bappos voor geen (snor)haar
 
Bovenaan