[Speeltopic] WvW #332 De burgerparade

Reactiescore
59
Ik heb gisterenavond wat zitten denken over joker. Zoals ILT aanhaalt stemt hij pas vanaf dat andere mensen het initiatief hebben gemaakt, maar dekt zijn eigen dan wel in. Bv gisteren gaat hij voor capri maar komt dan al af dat candiu wel goedje zal zijn en dat we naar duvel/ILT moeten kijken. Hiermee hoopt hij dat capri dood was + lunch er bij. Dan candiu overhalen om mee te stemmen op duvel en ILT de volgende dag en het is gewonnen. Echter is Candiu dood door jager en de lunch is niet doorgegaan.
 
Reactiescore
59
Dus de grote conclusie is dat er nu 2 keer op rij geen fight was voor de lynch, wat we gisteren eigenlijk hadden moeten merken. De wolven vinden het wel goed zo wat we doen, waardoor er nooit echt discussie is.

Dan kijk ik graag naar de spelers waarvoor het duidelijk minder uitmaakt, en kom ik uit bij:

1. DenDuvel

Dag 1:



Wilt meegaan qua inactievelingen, ziet dat Combino wel lynch zal worden, beslist om dan maar iets anders te doen. Met voorkennis weet je dat het geen van beide een wolf is, maar je doet iets anders waardoor je niet meteen de schuld zal krijgen voor het eerste resultaat.

Dag 2: gewoon niet gestemd.

2. JokersBrain heeft zowat iedere naam al genoemd, maar gaat nooit door, stemt ook vrij laat. Veel minder initiatief dit potje dan anders, door dag 1 mee te kiezen voor combino en dag 2 mee te gaan met bloodwolf - als wolf weet je dat candiu of capri vandaag toch niet uitmaakte. Het een 50/50 tussen de twee maken garandeert een goede outcome voor de wolven.


Bloodwolf zat beide dagen vast op Capri. Een tunnel die inderdaad fout bleek, maar toont wel dat je je er niet makkelijk van af maakt - een wolf met voorkennis zou waarschijnlijk voorzichtiger zijn, om niet de schuld te krijgen van de push op Capri. Ik neig er naar dat je een goedje bent.
Van Freaker denk ik nog altijd dat hij een goedje is.

Dan leun ik nu vooral richting JokersBrain. @BloodWolf14 nu capri dood is, ben ik eigenlijk benieuwd naar jouw analyse, wat vind je bv van DenDuvel?
Gisteren zat joker op je eerder goedje en duvel op eerder slecht. Vanwaar de switch in prio terwijl je ze nog beiden verdenkt?
 
Reactiescore
3.540
Ik heb gisterenavond wat zitten denken over joker. Zoals ILT aanhaalt stemt hij pas vanaf dat andere mensen het initiatief hebben gemaakt, maar dekt zijn eigen dan wel in. Bv gisteren gaat hij voor capri maar komt dan al af dat candiu wel goedje zal zijn en dat we naar duvel/ILT moeten kijken. Hiermee hoopt hij dat capri dood was + lunch er bij. Dan candiu overhalen om mee te stemmen op duvel en ILT de volgende dag en het is gewonnen. Echter is Candiu dood door jager en de lunch is niet doorgegaan.


Dat is wel een beetje gissen. Hopen dat Capri doodging, alsof ik wist dat ze jager was. Achteraf kan je evengoed de analyse maken over de Candiu stemmers dan over de Capri stemmers. Die zaten namelijk even fout. Het een 2-2 maken is juist interessant om te kijken wie welke kant nog gaat kiezen, dat kon nuttig zijn voor later. Achteraf is het niet nuttig gebleken omdat ze beide goedje waren maar dat kon ik niet weten.

Overigens zijn mijn online tijden altijd in de avond dus dan zal ik altijd meer aanwezig zijn en word er overdag ook door andere nauwelijks een post geplaatst. Evengoed kan je van ILT overigens hetzelfde zeggen, kwam ook enkel voor de DL met een lang verwachte theorie op de proppen, zoals Candiu reeds zei was hij voor een BM vrij afwezig tot die tijd. En zoals ik reeds zei weet ik uit ervaring dat ILT een niet te onderschatten speler is als wolf die ook dan met theorieën afkomt om de koers van het potje te bepalen.

Mijn initiatieven zijn niet minder dan anders, ik ben de eerste dagen altijd wat volgzamer omdat ik in het verleden nog nooit goed heb gezeten in het begin. Dit potje is nu eenmaal een kleine groep, is toch lastiger en anders spelen naar mijn mening.
 
Reactiescore
59
Het is wel stil vandaag. We gaan het moeten herleiden naar maximum 2 personen om te stemmen want anders is het sowieso verloren door een last minute switch. Momenteel gaat voorkeur naar duvel, maar sta ook wel open om andere te stemmen mits goede argumentaties
 
Reactiescore
338
Ik vind het opvallend dat Freaker zoveel pusht op spelers. Hij zoekt niet naar wolven, hij zoekt naar slachtoffers om er dan komaf mee te maken. Lijkt me eerder actie van een wolf...
 
Reactiescore
3.540
Ik plaats mijn stem voorlopig op ILT, is overigens geen reddingspoging voor Duvel. ILT die trouwens weer lang op zich laat wachten.
 
Reactiescore
358
Waarom analyseer je freaker niet?

Toch bizar dat er niet meer uit je komt dan dit, na mijn post. Je probeert het niet eens te weerleggen?

EDIT: Om je vraag te beantwoorden is dit omdat ik geen reden heb om mijn mening over freaker te veranderen. Voor mij is freaker nog steeds een goedje.

Gisteren zat joker op je eerder goedje en duvel op eerder slecht. Vanwaar de switch in prio terwijl je ze nog beiden verdenkt?

Klopt. Dit komt omdat het me nu pas echt opviel hoe Joker echt iedere naam al genoemd heeft, maar nooit echt op iemand doorging, waardoor hij zich zo veel makkelijker kan schuilhouden, ik ben oprecht beter van hem gewoon.

Dat is wel een beetje gissen. Hopen dat Capri doodging, alsof ik wist dat ze jager was. Achteraf kan je evengoed de analyse maken over de Candiu stemmers dan over de Capri stemmers. Die zaten namelijk even fout. Het een 2-2 maken is juist interessant om te kijken wie welke kant nog gaat kiezen, dat kon nuttig zijn voor later. Achteraf is het niet nuttig gebleken omdat ze beide goedje waren maar dat kon ik niet weten.

Overigens zijn mijn online tijden altijd in de avond dus dan zal ik altijd meer aanwezig zijn en word er overdag ook door andere nauwelijks een post geplaatst. Evengoed kan je van ILT overigens hetzelfde zeggen, kwam ook enkel voor de DL met een lang verwachte theorie op de proppen, zoals Candiu reeds zei was hij voor een BM vrij afwezig tot die tijd. En zoals ik reeds zei weet ik uit ervaring dat ILT een niet te onderschatten speler is als wolf die ook dan met theorieën afkomt om de koers van het potje te bepalen.

Mijn initiatieven zijn niet minder dan anders, ik ben de eerste dagen altijd wat volgzamer omdat ik in het verleden nog nooit goed heb gezeten in het begin. Dit potje is nu eenmaal een kleine groep, is toch lastiger en anders spelen naar mijn mening.

Het is vooral interessant als wolf om het een 50/50 te maken, je hebt die voorkennis toch dat ze beide goedje zijn. Dan kan je eventueel zelfs splitsen als wolventeam, wat stemmenanalyse gewoon moeilijker maakt.

Qua mijn aanwezigheid, ik werk gewoon overdag, dus dan ben ik niet met wvw bezig.

Verder zie ik dat je theorie op mij er een is van "ILT als wolf kan goed spelen", wat gewoon een enorm zwakke theorie is, lynch me dan gewoon ieder potje voor de zekerheid.

Ik plaats mijn stem voorlopig op ILT, is overigens geen reddingspoging voor Duvel. ILT die trouwens weer lang op zich laat wachten.

Je komt dus oprecht niet verder dan te counteren op mijn post van afgelopen nacht.


Dan zullen we zien wat er gebeurt als ook ik Denduvel stem.
 
Reactiescore
338
ik was idd eerst geneigd op de inactievelingen mee te gaan, maar het ging te makkelijk + het feit dat er ook voor de rest geen activiteit was.

Het enige wat er gebeurt nu de stemming richting mij gaat en er waarschijnlijk ook een lunch is. Wil zeggen dat het potje erop zit...
 
Reactiescore
358
ik was idd eerst geneigd op de inactievelingen mee te gaan, maar het ging te makkelijk + het feit dat er ook voor de rest geen activiteit was.

Het enige wat er gebeurt nu de stemming richting mij gaat en er waarschijnlijk ook een lunch is. Wil zeggen dat het potje erop zit...

En wat is je reden om gisteren geen enkele soort voorkeur aan te geven, en zelfs niet te stemmen?

@BloodWolf14 wacht aub niet tot last minute om te komen kijken, anders speelt het alleen maar in het voordeel van de slechtjes.
 
Reactiescore
338
En wat is je reden om gisteren geen enkele soort voorkeur aan te geven, en zelfs niet te stemmen?

@BloodWolf14 wacht aub niet tot last minute om te komen kijken, anders speelt het alleen maar in het voordeel van de slechtjes.

Ik ben gaan werken tot 18h toen ben ik thuis gekomen, heb ik mijn koude lasagne moeten binnen steken om dan de trein op te stappen om te gaan trainen tot 21h30. Dan heb ik me omgekleed om opnieuw mijn trein te kunnen halen. Ik ben het los uit het oog verloren...

Ik denk dat bloodwolf dicht bij de wolf kan zitten...
 
Reactiescore
3.540
Toch bizar dat er niet meer uit je komt dan dit, na mijn post. Je probeert het niet eens te weerleggen?

EDIT: Om je vraag te beantwoorden is dit omdat ik geen reden heb om mijn mening over freaker te veranderen. Voor mij is freaker nog steeds een goedje.



Klopt. Dit komt omdat het me nu pas echt opviel hoe Joker echt iedere naam al genoemd heeft, maar nooit echt op iemand doorging, waardoor hij zich zo veel makkelijker kan schuilhouden, ik ben oprecht beter van hem gewoon.



Het is vooral interessant als wolf om het een 50/50 te maken, je hebt die voorkennis toch dat ze beide goedje zijn. Dan kan je eventueel zelfs splitsen als wolventeam, wat stemmenanalyse gewoon moeilijker maakt.

Qua mijn aanwezigheid, ik werk gewoon overdag, dus dan ben ik niet met wvw bezig.

Verder zie ik dat je theorie op mij er een is van "ILT als wolf kan goed spelen", wat gewoon een enorm zwakke theorie is, lynch me dan gewoon ieder potje voor de zekerheid.



Je komt dus oprecht niet verder dan te counteren op mijn post van afgelopen nacht.



Dan zullen we zien wat er gebeurt als ook ik Denduvel stem.

Zit op gsm (ben niet thuis) dus ik reageer even op 1 stukje uit de hele citaat. Je punt is terecht dat ik dan evengoed elk potje op voorbehoud al op u kan stemmen omdat je als wolf goed speelt.

Dat is het moeilijke aan dit potje tegenover andere potjes. Er is nog geen wolf gevangen dus je kan geen mensen afvinken die al vroeg op persoon x gingen of pas laat meevolgde ect. Jullie gingen met Candiu even hard mis. De argumenten tegen Duvel zijn ook niet om over naar huis te schrijven.

Ik kan mij perfect voorstellen jij wolf bent en het spel zo probeert uit te spelen.
 
Reactiescore
257
Okay ik ben weer bij- en teruggelezen.

Wat relatief opvalt is dat Freaker en ILT elkaar sinds dag 1 ongeveer of vertrouwen, of simpelweg met rust laten. Ze hebben wel reacties naar elkaar, maar ik zie daar geen wolf/wolf in. Freaker heeft even terug ook een reactie gemaakt waardoor ik hem op goed wil zetten. Sowieso krijg ik goedjesvibes bij hem. Die krijg ik bij ILT minder, mede door zijn stem op Combino van dag 2, maar hij steekt wel moeite in zijn posts en lijkt daadwerkelijk op zoek te zijn.

Verder zijn het vooral Capri en Candiu die het potje verdacht worden gemaakt. Hierin neemt Joker het op voor Capri al een tijdje zonder daar goede redenen te hebben voor mij. Helemaal omdat zij mijn hoofdverdachte was. Dit voelt aan als een wolfje die met voorkennis een goedje in bescherming neemt om goodwill te kweken.

Duvel dan onthoud zich van de eerste stemming door op Candiu te gaan en bij die erna stemt hij niet terwijl hij hier kans had om juist Candiu weg te stemmen. Ook al eerder op de dag. Hiermee 'ontloopt' hij basically nog een lynchdoelwit.

Ik heb verder zitten zoeken naar verbanden tussen Joker en Duvel, maar die zie ik niet veel. Ik gok dat we hier dus de twee wolfjes hebben zitten.

Mijn stem gaat dan ook mee op Duvel
 
Reactiescore
358
Zit op gsm (ben niet thuis) dus ik reageer even op 1 stukje uit de hele citaat. Je punt is terecht dat ik dan evengoed elk potje op voorbehoud al op u kan stemmen omdat je als wolf goed speelt.

Dat is het moeilijke aan dit potje tegenover andere potjes. Er is nog geen wolf gevangen dus je kan geen mensen afvinken die al vroeg op persoon x gingen of pas laat meevolgde ect. Jullie gingen met Candiu even hard mis. De argumenten tegen Duvel zijn ook niet om over naar huis te schrijven.

Ik kan mij perfect voorstellen jij wolf bent en het spel zo probeert uit te spelen.

Dit is echt gewoon zo zwak.

Maar wat mij nog het minste zint is dat er maar 3 stemmen staan. Zo krijg je over 20 minuten alsnog die chaos als @DenDuvel en @BloodWolf14 nog stemmen.

Op dit moment zou ik liefst Joker stemmen trouwens. Duvel is mijn 2e keuze.

Edit: excuus Bloodwolf, je postte terwijl ik deze post aan het schrijven was.
 
Reactiescore
338
Dus je ziet er 2 samenwerken en dan kies je maar voor mij? Sukkels toch, dat is toch belachelijk voor woorden. Je had kunnen stemmen en je deed het niet en daarom ben je verdacht, wat een lacher. De Wolfjes hebben niet verloren, de goedjes weten niet meer hoe ze moeten spelen...
 
Reactiescore
257
Niet te gek doen tho. Ik ga nu eten koken dus ben niet continu aanwezig. Als ik stem moet switchen laat je het maar weten.
 
Reactiescore
338
Ik zou zelfs mijn stem op de goedjes willen zetten, maar ik zal het maar bij freaker houden
 
Reactiescore
59
waarom zou je op een 3de persoon stemmen duvel, in dat scenario win je nooit als goedje.
Het klopt dat ik niet zo veel over ILT zeg, enige die ik eerder als goed aanzie is blood.

Op dit moment zou ik liefst Joker stemmen trouwens. Duvel is mijn 2e keuze.
Ik vind dit nog steeds zo een verdacht ding dat je toch liever joker hebt dan duvel als je ze beiden als slecht aanziet.
Ik zou denken dat je joker wilt als je twijfels had over blood maar dat blijkt niet uit je posts?
 
Bovenaan