[Speeltopic] WvW #332 De burgerparade

Reactiescore
994
Nee niet mn enige reactie.
Maar ik zat in een escaperoom en ben nu net pas thuis.
Ik zal het allemaal door moeten lezen eerst.
 
Reactiescore
59
Ik zit enorm te twijfelen over Candiu, enerzijds vind ik haar wel verdacht maar ik zou niet echt weten wie er dan samen bij haar past. Ik haalde eerder Capri aan maar had toen niet echt door dat Capri haar stem op Candiu stond en dit nog altijd het geval is.

Voor nu mijn stem op Duvel.
Post wel relatief veel maar niet echt inhoudelijk.
Verder is zijn stem ook wel iets dat ik zou doen als wolf zijnde.
 
Reactiescore
3.539
Duvel en ILT mogen zeker beide niet onderschat worden, ze staan redelijk buitenschot atm. Van ILT weet ik uit ervaring dat die als wolf ook met zulke theorieën(lange post's) durft afkomen dus wil hem daarvoor zeker niet als goedje zien. Duvel had keer solo winst gehaald (maar kan me vergissen) met een speciale rol. Zijn last min stem was risci gisteren.

Candiu verdenk ik elk potje, denk dat dit in haar speelstijl ligt dus wil daar niet zomaar op meevolgen. Ik ga Bloodwolf volgen op Capri, het zit mij niet lekker dat ze wijst naar de 3 personen die richting de inactiefjes keken om vervolgens een stem op Candiu te plaatsen, vervolgens haar uitleg opdat het zo niet bedoelt was vond ik niet overtuigend genoeg want ze hintte er wel degelijk naar. De eerdere theorie van 2 beginwolven kan langs 2 kanten bekeken worden ofwel een goede opmerking ofwel goodwill kweken bij de rest. Dat valt moeilijk te pijlen natuurlijk.


Ben overigens erg benieuwd welke richting de momenteel niet stemmers gaan kiezen nu de stand (denk ik 2-2) word tussen Capri en Candiu.
 
Reactiescore
994
Hier stuur ik dus aan om naar de inactiefjes te kijken. In mijn ogen waren dat op dat moment Combino, MOH en Candiu. Dit deed ik om meerdere redenen:

1) Vaak dwing je zo deze spelers alsnog iets bij te brengen
2) Als speciaal slechtje een dag of 2 "inactief" zijn brengt je zeer snel naar een gratis actie
3) Inactieve goedjes zouden verder alsnog geen informatie bijgeven dag 2, dus blijft die wolk van twijfel steeds hangen.

Al snel wordt dit gevolgd door een kleine meerderheid:





Dus op dit punt lijkt het duidelijk die kant op te gaan, en ik moet eerlijk zeggen dat ik hierna niet echt meer actief mee aan het volgen was. Wat ik vanaf vanavond dus wel ga doen, want uiteindelijk bleek het alsnog interessant te worden.

Want ineens is Candiu er weer. Toevallig of niet nadat er gedreigd werd om de inactiefjes te bekijken.
Ik ben er altijd en lees altijd mee. Maar zal in het begin nooit super actief zijn. Dat komt altijd later.


Meteen een laserfocus op JokersBrain, terwijl hij niet eens de persoon was die het sturen richting inactiefjes begon - verder is het wat vreemd dat ze blijkbaar verwacht dat iemand Capri 100% zou verdedigen, wat alleen met voorkennis kan.



Zoals door anderen reeds aangehaald, is dit een zeer vreemd moment om een stem als deze te posten. Zonder expliciete redenering op het moment zelf.
Het heeft wel voor gespreksstof gezorgd en reacties/meningen van mensen. Waar nu nog steeds op verder geborduurd wordt, dus ik zeg graag gedaan?

Jij was wel zeer goed op de hoogte van wie er online en offline was, alsof je écht zeker wilde zijn dat je stem anders genoeg was zonder echt impact te hebben. Opnieuw, dit klinkt gewoon enorm als iemand die met voorkennis en véél te voorzichtig en gecalculeerd speelt om niet een slechtje te zijn.
Klopt, ik wilde kijken wie er zou reageren door mee te stemmen of t nog meer combino stemmen zou opleveren.


Grappig, mijn stem had veel meer onderbouwing dan de jouwe. Weer kies je om proactief je target te richten en de conversatie van jezelf af te halen. Dat mag natuurlijk, maar is ook de kwaliteit van een wolf die het goed speelt.

Maar wat voor mij gewoon echt de doorslag hierin geeft, is dat Candiu van inactief naar uiterst actief ging toen de dreiging kwam dat er inactiefjes gelyncht gingen worden. Voelt gewoon aan alsof een medewolf (of de spelleider) haar gepord heeft.
Ik was nog minder actief. Dat ben ik altijd in t begin van een potje. Kat uit de boom kijkend, maar ook ik weet dat er uiteindelijk wel wat gezegd moet worden. Anders ben je makkelijke lynch of lunch (als dat soort wolven er zijn)

Verdere zaken die opvallen/hoe ik de spelers op dit moment indeel:

Goedjes:
Ikzelf
Freaker Play zoekt actief mee en komt met enkele scherpe vragen, lokt de juiste reacties uit

Eerder goed:
JokersBrain speelt veel passiever dan dat ik van hem gewoon ben, en probeert de focus op bepaalde wolvenparen uit te sluiten te leggen, wat mijn insziens nog niet meteen zo nuttig is.
Capri komt met de juiste antwoorden, terwijl ze wel de hele tijd onder vuur ligt. Stelt wat mij betreft goede vragen en brengt vanaf het begin activiteit in het spel, waar ik eerder zou verwachten dat ze iets afwachtender zou spelen als wolf.

Eerder slecht:
Duvel bijt nogal snel als het om Capri gaat, cf zijn stemwisseling laat gisteren en de manier waarop hij reageert wanneer hij hier op aangesproken wordt. Was ook zeer snel er bij om te volgen op inactiefjes.
BloodWolf kwam met de eerste echte theorie op de proppen. Blijft er echter wel zeer hard aan vasthouden, een tunnel die toch wat minder voor hem spreekt. Maakt ook een off-hand opmerking waar hij Candiu "op groen zou zetten", wat haaks staat op mijn huidige mening.

Slechtje:
Candiu
 
Reactiescore
994
Zelfbehoud én van t potje ga ik door de stand nu op Capri

Maar twijfels zijn er bij ILT en Freaker.
(Terwijl lees ik die laatste nog even goed terug)
 
Reactiescore
994
Waarom twijfels bij Freaker?
In het belang van t potje mensen er uit stemmen, dat mochten ze wolf zijn ze een selectie aan partners kunnen hebben..

ik raak t kwijt halverwege die berekening. Dus kan aan mij persoonlijk liggen.
(En dan zal Moh deze post wel liken)

Maar ik vind veel ver gezocht. En dat is ook gelijk mn twijfel. Hij zoekt en probeert wel.
 
Reactiescore
698
Dag 2: De lynch
Combino's zangtalent was blijkbaar zo goed dat hij de twee vrouwtjes naar voren trok. Toen bleek dat zonder combino er uiteindelijk toch niet veel volk meer geïnteresseerd was in de overgebleven C2'tjes, werd er maar door Studio99 besloten om C3 helemaal op te doeken.
Capri en Candiu mogen een andere carrière gaan zoeken.

Capri was jager
Ze schoot Candiu de burger

Nacht 2
Sommige fans kropen van verdriet de kast in, verstop en ondergedoken om eens goed die gevoelens uit te laten.
Natuurlijk gaat het leven verder. Met over zonder C3.

1637183558789.png
 
Reactiescore
257
Right ik moet het potje even gaan herzien denk ik. Kom er later op terug. Even alles teruglezen.
 
Reactiescore
59
Wel spijtig dat zowel Candiu als Capri er uit liggen.
Kon Candiu niet echt meer linken aan iemand en Capri alleen met Duvel, dus daarom dat ik niet op hun stemde.

Ik ben er nog altijd niet uit wie het zijn maar ik blijf er bij dat ik blood eerder als goedje aanzie.
 
Reactiescore
3.539
Ik ben wel gewoon dat bloodwolf agressiever speelt? Wat vindt de rest?

Ik heb volgens mij nog nooit een potje met hem gespeeld of het zal toch ni zoveel zijn geweest, kan hem eigenlijk het minst goed inschatten van iedereen die nog meedoet.
 
Reactiescore
358
Dus de grote conclusie is dat er nu 2 keer op rij geen fight was voor de lynch, wat we gisteren eigenlijk hadden moeten merken. De wolven vinden het wel goed zo wat we doen, waardoor er nooit echt discussie is.

Dan kijk ik graag naar de spelers waarvoor het duidelijk minder uitmaakt, en kom ik uit bij:

1. DenDuvel

Dag 1:
Een beetje wat ILT zegt, ik ben ook geneigd te denken, dat er misschien een wolf tussen de inactieve zit. Opzich idd niet proper om hen te nemen, maar zo zijn ze ook niet verdacht. Zeker in een potje waar er niks te zeggen valt...
Candiu wil precies combino er graag inhouden?

Wilt meegaan qua inactievelingen, ziet dat Combino wel lynch zal worden, beslist om dan maar iets anders te doen. Met voorkennis weet je dat het geen van beide een wolf is, maar je doet iets anders waardoor je niet meteen de schuld zal krijgen voor het eerste resultaat.

Dag 2: gewoon niet gestemd.

2. JokersBrain heeft zowat iedere naam al genoemd, maar gaat nooit door, stemt ook vrij laat. Veel minder initiatief dit potje dan anders, door dag 1 mee te kiezen voor combino en dag 2 mee te gaan met bloodwolf - als wolf weet je dat candiu of capri vandaag toch niet uitmaakte. Het een 50/50 tussen de twee maken garandeert een goede outcome voor de wolven.


Bloodwolf zat beide dagen vast op Capri. Een tunnel die inderdaad fout bleek, maar toont wel dat je je er niet makkelijk van af maakt - een wolf met voorkennis zou waarschijnlijk voorzichtiger zijn, om niet de schuld te krijgen van de push op Capri. Ik neig er naar dat je een goedje bent.
Van Freaker denk ik nog altijd dat hij een goedje is.

Dan leun ik nu vooral richting JokersBrain. @BloodWolf14 nu capri dood is, ben ik eigenlijk benieuwd naar jouw analyse, wat vind je bv van DenDuvel?
 
Bovenaan