[Speeltopic] WvW #332 De burgerparade

Reactiescore
1.014
Ik heb nu meer bij ILT.
maar dat komt ook door t ontbreken van hem en onderbouwing van zijn stem.

Daar wil ik vandaag nog even op wachten.
Bij freaker was t een gevoel van actief betrokken zijn en alles willen uitpluizen, terwijl er gisteren echt nog niet veel uit te pluizen was.
 
Reactiescore
275
@Capri, wat zit jou niet lekker bij Freaker dan? Je stelt de vraag wel naar Candiu maar geeft zelf niet aan wat je dwars zit :rolleyes2:

Alsof je jouw antwoord gaat aanpassen op whatever Candiu gaat zeggen.

Ik zie van de rest graag nog input. Vooral over wat zij over Capri denken.
 
Reactiescore
61
Dit leunt misschien te veel op het feit dat ik verbanden probeer te zoeken tussen personen, maar er zijn vooral reacties geweest naar capri/candiu toe.
Als capri wolf is denk ik dat ofwel duvel/candiu haar partner zijn.
Als Candiu wolf is, zie ik alleen een wereld waar dat samen met capri is.
 
Reactiescore
338
Snap ik ook niet wat het verband tussen mij en Capri is. Ik was de eerste die Capri haar activiteit in vraag trok.
 
Reactiescore
61
Snap ik ook niet wat het verband tussen mij en Capri is. Ik was de eerste die Capri haar activiteit in vraag trok.
Ik ben nog eens al je posts nagegaan en ik zie dit niet?
Of verwijs je hier naar die 'voorgrond' post voor de bm stem?

en de reden waarom die opties voor Capri:
capri <-> ILT: heb ik al aangehaald
capri <-> blood: je zit vol op haar en laat niet los, is te riskant als jullie wolf zouden zijn
capri <-> freaker: Ik weet van mijzelf dat ik geen wolf ben
capri <-> joker: joker heeft al paar x dingen in vraag gesteld rondom capri, je gaat niet je partner laten opvallen
 
Reactiescore
61
Het enige dat ik wil aanhalen is dat moest ze wolf blijken te zijn, dan is de kans groot dat we de andere tussen die 2 andere personen moeten zoeken.
 
Reactiescore
275
In tegenstelling tot Freaker zou ik dan juist Joker wel tot partner rekenen. Je medepartner verdacht maken kan prima volgens mij zolang je dat niet al te veel doet. Zie ik wolven vaak genoeg doen bij elkaar om de lijntjes te verbreken. Dan zie ik zelf Joker dus juist als medewolfje. Candiu blijft voor mij richting groen staan.
 
Reactiescore
3.582
@Capri, wat zit jou niet lekker bij Freaker dan? Je stelt de vraag wel naar Candiu maar geeft zelf niet aan wat je dwars zit :rolleyes2:

Alsof je jouw antwoord gaat aanpassen op whatever Candiu gaat zeggen.

Ik zie van de rest graag nog input. Vooral over wat zij over Capri denken.

Geen idee waarom jij zo de nood voelt om de aandacht richting Capri te trekken.

In tegenstelling tot Freaker zou ik dan juist Joker wel tot partner rekenen. Je medepartner verdacht maken kan prima volgens mij zolang je dat niet al te veel doet. Zie ik wolven vaak genoeg doen bij elkaar om de lijntjes te verbreken. Dan zie ik zelf Joker dus juist als medewolfje. Candiu blijft voor mij richting groen staan.

Dit spel draait om verdachtmakingen naar andere toe. Als je iedere verdachtmaking van een speler gaat concluderen dat het beide wolven zijn kan je van bijna iedereen zeggen dat ze van iedereen een medewolf zijn. Vind ik maar wat random in het duister tasten wat je nu doet tbh.
 
Reactiescore
358
Om even te herhalen: gisteren rond deze tijd was er slechts 1 verdachtmaking die degelijk te noemen was, namelijk die van BloodWolf op Capri:

@capri zo cheap vind ik 'm niet. Je uit in eerste instantie bijna volledig de conversiewolf uit. Handig om die eruit te laten zodat mensen er niet naar gaan zoeken mocht die er wel in zitten.

Ten tweede zet je direct in op 2 startwolfjes. Ik zie niet in hoe dat op Freaker inhaakt die enkel aangeeft dat jij en ILT niet samen startwolf zijn. Dat zegt verder niets over de samenstelling van de slechtjes.

Hij geeft pas aan dat hij het met die twee wolven eens is ná jouw post.

Verder ben ik het wel eens dat twee wolfjes grote kans heeft, maar bij jou lijkt het zeker te zijn. Die zekerheid zie ik zo snel niet bij anderen.

Hierna viste ik een beetje naar Capri's redenering achter het 2 wolven vs mogelijk 1 infectiewolf, waar ze mijn insziens een acceptabel antwoord op had, waarna ik met deze suggestie kwam:

Ik wil vooral behoedzaam zijn voor iemand die de eerste dagen inactief is, dan op dag 3 terug actief wordt met het "oeps, waren we al bezig?" en uiteindelijk infectiewolf blijkt.

Ik snap de kritiek op Capri, maar ik vind het niet genoeg om haar er voor meteen te lynchen. Gewoon te weinig activiteit om echt een goede lynchstem te zetten.

Hier stuur ik dus aan om naar de inactiefjes te kijken. In mijn ogen waren dat op dat moment Combino, MOH en Candiu. Dit deed ik om meerdere redenen:

1) Vaak dwing je zo deze spelers alsnog iets bij te brengen
2) Als speciaal slechtje een dag of 2 "inactief" zijn brengt je zeer snel naar een gratis actie
3) Inactieve goedjes zouden verder alsnog geen informatie bijgeven dag 2, dus blijft die wolk van twijfel steeds hangen.

Al snel wordt dit gevolgd door een kleine meerderheid:

Een beetje wat ILT zegt, ik ben ook geneigd te denken, dat er misschien een wolf tussen de inactieve zit. Opzich idd niet proper om hen te nemen, maar zo zijn ze ook niet verdacht. Zeker in een potje waar er niks te zeggen valt...
Lijkt me als wolf zijnde ook wat lastig om te beginnen aanhalen hoeveel wolven er ect inzitten. Daar trek je toch wat onnodige aandacht mee. Dus voor mij pleit dat Capri ook eerder vrij dan tegen.

Wat de inactiefjes betreft zie je vaker dat alle actieve spelers op elkaar zitten te posten terwijl er geen wolven tussen zitten. Dus als we toch tot een lynch moeten bekomen zou ik ook eerder voor een inactiefje gaan deze eerste dag. Mss brengt ons dat meer voer tot discussie voor morgen, inactiefjes weten we morgen anders toch niks meer over.
Combino
Heb nog niet echt een deftige reden om op iemand te stemmen.

Verder heeft er nog niemand anders gestemd buiten de 1 stem op capri dus lijkt ze mij eerder goedje.
Anders kon een wolf al in de richting van iemand anders proberen pushen hebben (er van uitgaande dat er meerdere startwolven zijn).

Dus op dit punt lijkt het duidelijk die kant op te gaan, en ik moet eerlijk zeggen dat ik hierna niet echt meer actief mee aan het volgen was. Wat ik vanaf vanavond dus wel ga doen, want uiteindelijk bleek het alsnog interessant te worden.

Want ineens is Candiu er weer. Toevallig of niet nadat er gedreigd werd om de inactiefjes te bekijken.

Jij doet het ook in je 1e post hierboven. Je stuurt naar de inactievelingen.

En je durft (?)capri niet voor de volle 100% te verdedigen, zodat het niet te herleiden is naar jou.

Meteen een laserfocus op JokersBrain, terwijl hij niet eens de persoon was die het sturen richting inactiefjes begon - verder is het wat vreemd dat ze blijkbaar verwacht dat iemand Capri 100% zou verdedigen, wat alleen met voorkennis kan.

Ik ben benieuwd wat er gebeurd als ik op capri stem.

Zoals door anderen reeds aangehaald, is dit een zeer vreemd moment om een stem als deze te posten. Zonder expliciete redenering op het moment zelf.

Nee capri, dit was een veilige stem van mij.

Er hadden er genoeg gestemd. Er waren er genoeg offine. Dus de paniekzaaiers hadden echt wel gekomen om mee te stemmen.
En ik stond klaar om mijn stem aan te passen.

Duvel is de enige die na mijn stem op mij stemde. Misschien moeten we het daar even over hebben.

Jij was wel zeer goed op de hoogte van wie er online en offline was, alsof je écht zeker wilde zijn dat je stem anders genoeg was zonder echt impact te hebben. Opnieuw, dit klinkt gewoon enorm als iemand die met voorkennis en véél te voorzichtig en gecalculeerd speelt om niet een slechtje te zijn.

Ik heb nu meer bij ILT.
maar dat komt ook door t ontbreken van hem en onderbouwing van zijn stem.

Daar wil ik vandaag nog even op wachten.
Bij freaker was t een gevoel van actief betrokken zijn en alles willen uitpluizen, terwijl er gisteren echt nog niet veel uit te pluizen was.

Grappig, mijn stem had veel meer onderbouwing dan de jouwe. Weer kies je om proactief je target te richten en de conversatie van jezelf af te halen. Dat mag natuurlijk, maar is ook de kwaliteit van een wolf die het goed speelt.

Maar wat voor mij gewoon echt de doorslag hierin geeft, is dat Candiu van inactief naar uiterst actief ging toen de dreiging kwam dat er inactiefjes gelyncht gingen worden. Voelt gewoon aan alsof een medewolf (of de spelleider) haar gepord heeft.

Verdere zaken die opvallen/hoe ik de spelers op dit moment indeel:

Goedjes:
Ikzelf
Freaker Play zoekt actief mee en komt met enkele scherpe vragen, lokt de juiste reacties uit

Eerder goed:
JokersBrain speelt veel passiever dan dat ik van hem gewoon ben, en probeert de focus op bepaalde wolvenparen uit te sluiten te leggen, wat mijn insziens nog niet meteen zo nuttig is.
Capri komt met de juiste antwoorden, terwijl ze wel de hele tijd onder vuur ligt. Stelt wat mij betreft goede vragen en brengt vanaf het begin activiteit in het spel, waar ik eerder zou verwachten dat ze iets afwachtender zou spelen als wolf.

Eerder slecht:
Duvel bijt nogal snel als het om Capri gaat, cf zijn stemwisseling laat gisteren en de manier waarop hij reageert wanneer hij hier op aangesproken wordt. Was ook zeer snel er bij om te volgen op inactiefjes.
BloodWolf kwam met de eerste echte theorie op de proppen. Blijft er echter wel zeer hard aan vasthouden, een tunnel die toch wat minder voor hem spreekt. Maakt ook een off-hand opmerking waar hij Candiu "op groen zou zetten", wat haaks staat op mijn huidige mening.

Slechtje:
Candiu
 
Reactiescore
1.014
Reactiescore
3.582
Maar wat voor mij gewoon echt de doorslag hierin geeft, is dat Candiu van inactief naar uiterst actief ging toen de dreiging kwam dat er inactiefjes gelyncht gingen worden. Voelt gewoon aan alsof een medewolf (of de spelleider) haar gepord heeft.

Waarom zou het erg zijn voor wolven dat inactiefjes eruit gaan? Zolang wij miszitten zijn hun tevreden lijkt me. Kan me verder wel redelijk in analyse volgen.
 
Reactiescore
61
Waarom zou het erg zijn voor wolven dat inactiefjes eruit gaan? Zolang wij miszitten zijn hun tevreden lijkt me. Kan me verder wel redelijk in analyse volgen.
Ik denk dat hij eerder doelt op het feit dat ze bang was dat er op haar ging gestemd worden omdat ze inactief was.
 
Reactiescore
275
@joker mijn aandacht is al sinds dag 2 op Capri. Daar trek ik vandaag niets meer aan. En nee, ik kan/wil niet iedereen zomaar samentrekken dus dat doe ik ook niet.

@ILT ik heb Candiu eerder al genoemd richting groen. Is dat dan de off-hand opmerking die je bedoelt of degene die ik net maakte? En de dag 2 verdenking is niet begonnen als tunnel, maar ik zie ondertussen meerdere redenen om Capri wel te lynchen.
 
Reactiescore
3.582
DL nadert en ik weet het nog niet echt, neem aan dat er nog vele zijn die hetzelfde probleem hebben. Laten we kwart voor 10 allemaal onze stem wel al gezet hebben zodat het niet te random word vlak voor DL. Dan kunnen we er weinig conclusies aan vast knopen.
 
Reactiescore
358
@I like trains. Ik heb geen stemwisseling gedaan?

Ah, klopt, ik dacht dat je meteen een stem geplaatst had. Echter doelde ik dus hier op:

Een beetje wat ILT zegt, ik ben ook geneigd te denken, dat er misschien een wolf tussen de inactieve zit. Opzich idd niet proper om hen te nemen, maar zo zijn ze ook niet verdacht. Zeker in een potje waar er niks te zeggen valt...
Candiu wil precies combino er graag inhouden?

Waaruit je toch van intentie verandert, niet per sé van stem switcht.

Ooh. @I like trains. Ik vroeg om activiteit, niet perse om een stem :oops: :D

Is dit je enige reactie?

@joker mijn aandacht is al sinds dag 2 op Capri. Daar trek ik vandaag niets meer aan. En nee, ik kan/wil niet iedereen zomaar samentrekken dus dat doe ik ook niet.

@ILT ik heb Candiu eerder al genoemd richting groen. Is dat dan de off-hand opmerking die je bedoelt of degene die ik net maakte? En de dag 2 verdenking is niet begonnen als tunnel, maar ik zie ondertussen meerdere redenen om Capri wel te lynchen.

Ik doelde op de eerdere post, maar nu zie ik inderdaad dat je het nog herhaald hebt, dus je verbergt het in ieder geval niet, wat een stuk beter aanvoelt natuurlijk.
 
Bovenaan