[Speeltopic] WvW #332 De burgerparade

Reactiescore
338
Dat zou inderdaad een goede vraag zijn.
Zelf denk ik dat 2 startwolven het meest gebalanceerd zou zijn op 9 spelers.

Even domme vraag, claimen staat uit maar mag je dan je acties zeggen in het topic?

Ik denk dat je dit moet verbloemen dan...
 
Reactiescore
257
Capri

Als er iets is dat ik geleerd heb, is dat het aanhalen van bepaalde rollen vaak doelt op meer informatie. Tot zover vind ik de zekerheid van Capri over de 2 startwolven dus wolfs klinken.
 

Deleted User - 2265087

Guest
Een wijze burger kan dit eventueel aanhalen?

Gezien claimen uit staat lijkt dat me niet. En bij gebrek aan klaagmuur, is het voor een eventuele wijze burger best moeilijk om iets te zeggen over wat 'ie heeft geleerd.

Dat zou inderdaad een goede vraag zijn.
Zelf denk ik dat 2 startwolven het meest gebalanceerd zou zijn op 9 spelers.

Even domme vraag, claimen staat uit maar mag je dan je acties zeggen in het topic?

Nee, ofc niet.

Capri

Als er iets is dat ik geleerd heb, is dat het aanhalen van bepaalde rollen vaak doelt op meer informatie. Tot zover vind ik de zekerheid van Capri over de 2 startwolven dus wolfs klinken.

Lekker goedkope stem dit. Ik haakte alleen aan op wat Freaker eerder zei. Iedereen kan beredeneren dat er zeer wss twee wolven in zitten en verder zei ik niks over de rollen.
 
Reactiescore
358
Enkel stemposten
Dit is geen stempost

:redface:

Zeker, ik heb komende uren gewoon de tijd.

Overigens zit er wel wat logica in wat Freaker zei. Aangezien de welp geen mogelijke rol is en ik de kans op infectiewolf zeer klein schat, kunnen we er met behoorlijke zekerheid vanuit gaan dat er twee beginwolven zijn. De enige andere optie is een startwolf met een slechte beul, maar dat zou betekenen dat met één lucky shot het potje gelijk klaar is, dus dat verwacht ik niet.

Waarom sluit je 1 infectiewolf solo start uit?

Een wijze burger kan dit eventueel aanhalen?

Dan denk ik dat het nuttiger is dat er naar een infectiewolf gevraagd wordt - geeft meer info die nu meteen nuttig is.

Maar goed, niet te veel op wijze burger hopen zou ik zeggen, kan even goed een wijze wolf in zitten en dan weten we alsnog niets.
 
Reactiescore
257
@capri zo cheap vind ik 'm niet. Je uit in eerste instantie bijna volledig de conversiewolf uit. Handig om die eruit te laten zodat mensen er niet naar gaan zoeken mocht die er wel in zitten.

Ten tweede zet je direct in op 2 startwolfjes. Ik zie niet in hoe dat op Freaker inhaakt die enkel aangeeft dat jij en ILT niet samen startwolf zijn. Dat zegt verder niets over de samenstelling van de slechtjes.

Hij geeft pas aan dat hij het met die twee wolven eens is ná jouw post.

Verder ben ik het wel eens dat twee wolfjes grote kans heeft, maar bij jou lijkt het zeker te zijn. Die zekerheid zie ik zo snel niet bij anderen.
 

Deleted User - 2265087

Guest
Waarom sluit je 1 infectiewolf solo start uit?

Infectiewolf kan pas op dag 3 infecteren. Wat betekent dat met één lucky shot voor dag 3 het spel over is, en anders hebben de wolven vrijwel zeker gewonnen als de infectiewolf blijft leven tot dag 3. Maw, één infectiewolf is gewoon niet handig met zo weinig spelers.
 
Reactiescore
59
Lijkt mij de infectiewolf variant aangezien bloodwolf ook op andere forums heeft gespeeld.
Het klopt dat één lucky shot dan genoeg is om het potje te doen aflopen maar op zich heeft ook ook wel voordelen.
2x lunch en je wint met infectie op nacht 3. Mensen kunnen ook niet echt verbanden leggen omdat er niemand aan je gekoppeld kan worden.
Natuurlijk heb je met meerdere wolven wel meer controle over waar de stemmen naar toe gaan.

Ik vind het moeilijk om een stem te plaatsen momenteel.
Had graag wel wat meer gehoord van @mohniels1 , @Candiu & @Combino Pastasaus
 
Reactiescore
993
@freaker play ik zou ook graag wat meer delen.
Maar zoveel is er niet gesproken. Het gaat om 1 opmerking en daaruit volgend aannames over wel of niet ontbreken van een rol.

Top dat jullie er over discussiëren, maar er wordt nog niet iets uitgelokt….iig niet gehapt.

misschien wilde @BloodWolf14 dat met zijn stem op capri wel proberen?
 
Reactiescore
3.536
Het zegt inderdaad niet heel veel omdat mijn logica alleen werkt in het geval dat ze beiden startwolf zijn. ILT had 3 stemmen terwijl andere mensen max 1 stem hadden. In dat scenario zou ik als wolf niet riskeren dat mijn stem nog een kans geeft dat er iemand anders met bm gaat lopen. Zeker als nog niet iedereen had gestemd en nog paar uur te gaan was.

Mij zeggen die BM stemmen weinig, zou er nooit conclusies uit trekken. Enige wat ik daaruit haalde uit voorgaande potjes is dat wolven liever niet willen dat een wolf BM word, omdat de BM vaak (hoog risico) gezien zal worden door de ziener.
 
Reactiescore
358
Ik wil vooral behoedzaam zijn voor iemand die de eerste dagen inactief is, dan op dag 3 terug actief wordt met het "oeps, waren we al bezig?" en uiteindelijk infectiewolf blijkt.

Ik snap de kritiek op Capri, maar ik vind het niet genoeg om haar er voor meteen te lynchen. Gewoon te weinig activiteit om echt een goede lynchstem te zetten.
 
Reactiescore
338
Een beetje wat ILT zegt, ik ben ook geneigd te denken, dat er misschien een wolf tussen de inactieve zit. Opzich idd niet proper om hen te nemen, maar zo zijn ze ook niet verdacht. Zeker in een potje waar er niks te zeggen valt...
 
Reactiescore
3.536
Lijkt me als wolf zijnde ook wat lastig om te beginnen aanhalen hoeveel wolven er ect inzitten. Daar trek je toch wat onnodige aandacht mee. Dus voor mij pleit dat Capri ook eerder vrij dan tegen.

Wat de inactiefjes betreft zie je vaker dat alle actieve spelers op elkaar zitten te posten terwijl er geen wolven tussen zitten. Dus als we toch tot een lynch moeten bekomen zou ik ook eerder voor een inactiefje gaan deze eerste dag. Mss brengt ons dat meer voer tot discussie voor morgen, inactiefjes weten we morgen anders toch niks meer over.
 
Reactiescore
59
Combino
Heb nog niet echt een deftige reden om op iemand te stemmen.

Verder heeft er nog niemand anders gestemd buiten de 1 stem op capri dus lijkt ze mij eerder goedje.
Anders kon een wolf al in de richting van iemand anders proberen pushen hebben (er van uitgaande dat er meerdere startwolven zijn).
 
Reactiescore
3.536
Combino
Heb nog niet echt een deftige reden om op iemand te stemmen.

Verder heeft er nog niemand anders gestemd buiten de 1 stem op capri dus lijkt ze mij eerder goedje.
Anders kon een wolf al in de richting van iemand anders proberen pushen hebben (er van uitgaande dat er meerdere startwolven zijn).

Zoals jij nu doet eigenlijk? JK snap je punt wel. Combino is mss wel de meest inactieve dus ik volg wel.
 
Bovenaan