[Speeltopic] WvW #325 - Vampire Masquerade

  • Topicstarter Deleted User - 2265087
  • Startdatum
Reactiescore
338
In mijn potjes als wolf waren de dode wolven nadien niet meer zo actief. Maar ook nooit gevraagd geweest om te zwijgen, maar zoals ILT zegt. Suzanne was leiding zij beslist :)
 

Deleted User - 487974942

Guest
Iedereen heeft gefaald, toen de lynch op mij kwam...
Zoals ik al aangegeven heb, heb je zelf ook gefaald.
Mohniels stemde op jou omdat hij dacht dat je bengel claimde en je hebt gefaald om dat te ontkrachten.
Mogelijk had je dus nog geleefd..
Over het laatste, even de mening van anderen: dood is altijd dood geweest in wolvenchat, right? Dus dat dode wolven niet meer mogen meepraten en -denken over tactiek etc.
In principe moeten de dode wolven zich niet meer moeien met de tacktiek. Dat ze eventueel nog wat ongerelateerde opmerkingen maken, heb ik geen probleme mee.
Kan je zien wat voor briljant wolvenjager ik ben!

Inbreker overigens beetje UP (underpowered) rol.
Het is eigenlijk de ziener voor 1 dag. Rol voegt niet zoveel toe.
Goh ik vind dat zeker een goede rol. Veel beter dan de slet. In combinatie met de oneven dorpsgek vond ik dit eigenlijk een goeie combinatie.
Je moet natuurlijk wel slim met je rol omgaan.
Daarnaast weer dat claimen..... Ik blijf dat bizar bevinden.
Ik pleit ook voor non-claim potjes.
 
Reactiescore
338
Zoals ik al aangegeven heb, heb je zelf ook gefaald.
Mohniels stemde op jou omdat hij dacht dat je bengel claimde en je hebt gefaald om dat te ontkrachten.
Mogelijk had je dus nog geleefd..

Ik kon toch niet weten dat hij zoiets dacht? Hoe ontkracht je dat dan?
 

Deleted User - 2265087

Guest
Ik ben net doorgaans gewoon dat dode wolven in de chat mee mogen blijven praten, zelfs inhoudelijk. Ik denk niet dat het me ooit eerder gevraagd was om te zwijgen als dode wolf.

Maar soit, eens je er me op wees heb ik me er aan gehouden, de regels van de spelleider tellen, ook al ben ik iets anders gewoon.

Haha het was geen aanval in jouw richting dat je het deed, want daarna bleef je netjes stil indd ;)

In mijn potjes als wolf waren de dode wolven nadien niet meer zo actief. Maar ook nooit gevraagd geweest om te zwijgen, maar zoals ILT zegt. Suzanne was leiding zij beslist :)

*Susan :(
 
Reactiescore
1.238
Over het laatste, even de mening van anderen: dood is altijd dood geweest in wolvenchat, right? Dus dat dode wolven niet meer mogen meepraten en -denken over tactiek etc.

Mwa ik ben gewend als dode wolf echt nog wel inhoudelijk te reageren. Kan ook wenselijk zijn om onervaren spelers soms mee te nemen in de gedachtegang. Zie het nut niet echt om dode slechtjes te laten zwijgen.

Wij hebben als koppel goed gespeeld.

Bah wat een jaloerse reacties hier.

Jullie hadden nooit moeten claimen, dat is fout 1, fout 2 is de keuze van mike om ILT te beulen, pakt nu goed uit, maar zonder tegenclaim niet de beste keuze. Zoals mijn lijstje al suggereerde waren we op zoek naar vooral de infectiewolf en dat was ilt zeker niet.

Dat het uiteindelijk goed loopt is pure mazzel en niks anders. Als mike inderdaad een goedje had gebeuld met ilt, had arbeitman niet jullie gelucht en bijv mij geinfecteerd was het snel klaar geweest. Daarom wordt er zo gereageerd.
 

Deleted User - 487974942

Guest
Zie het nut niet echt om dode slechtjes te laten zwijgen.
Tja, je kunt bij een potje schaak net zo goed een beginneling influisteren welke zet hij moet doen. Maar dan wint hij wel niet zelf...
 
Reactiescore
358
Jullie hadden nooit moeten claimen, dat is fout 1, fout 2 is de keuze van mike om ILT te beulen, pakt nu goed uit, maar zonder tegenclaim niet de beste keuze. Zoals mijn lijstje al suggereerde waren we op zoek naar vooral de infectiewolf en dat was ilt zeker niet.

Dat het uiteindelijk goed loopt is pure mazzel en niks anders. Als mike inderdaad een goedje had gebeuld met ilt, had arbeitman niet jullie gelucht en bijv mij geinfecteerd was het snel klaar geweest. Daarom wordt er zo gereageerd.

Akkoord met beide punten, het plan was sowieso om te infecteren en dat ging ofwel jij ofwel Sieb zijn. Arbeit nam op het laatste nog een risico, wat nu deze outcome had.

Ik wist trouwens echt wel dat ik al hing, gewoon een beetje grappig dat het op deze manier was. Echt wel risky van Mike - het pakte goed uit, maar ik zou het niet aanraden om dit ieder potje te doen, het zal vaker fout lopen dan goed.

Tja, je kunt bij een potje schaak net zo goed een beginneling influisteren welke zet hij moet doen. Maar dan wint hij wel niet zelf...

Dit klopt ook, ik snap beide kanten van de medaille. Al denk ik niet dat het vaak zal gebeuren dat een speler tegenwoordig letterlijk anderen zal influisteren wat te doen, laat staan dat die tweede persoon er naar luistert. Is ook gewoon meer fun voor een dood slechtje om wat mee te lullen in de chat en zijn of haar inzichten te delen.

Maar goed, duidelijk dus dat het dan per spelleider zal afhangen hoe dit aangepakt wordt. Misschien handig om ook op voorhand aan te geven dan?
 

DeletedUser17472

Guest
Jullie zagen. Eerst dat er geclaimd moet worden en daarna als er geclaimd is... het ene oor in bij mij en het andere uit. Ik heb genoten van dit potje met Mike aan mijn zijde en wij hebben super gespeeld. Zonder de beulactie van Mike hadden de goedjes niet gewonnen.
 
Reactiescore
397
Dat is toch prima dan, we spelen voor ons plezier.

Genoeg mensen die een slecht potje speelden, we hadden dan ook niet veel om op af te gaan met een kleine spelersgroep. Wel goed te zien dat bijvoorbeeld @laila Hierdoor iets meer naar de voorgrond kwam. Vond ook Sieb en anders overigens prettig actief ondanks dat ze het op mij uit hadden.

Het verhaal over of slechtjes mogen praten nadat ze dood zijn, maakt me niet zoveel uit. Al denk ik dat het leuker voor het spel is als slechtjes die dood zijn niet meer mogen praten maar dat het aan de andere kant leuk is om met mensen (die niet meer informatie hebben dan jij) het over het spel te blijven hebben. Ik zie beide kanten voordelen hebben.
 

Deleted User - 487974942

Guest
Jullie zagen. Eerst dat er geclaimd moet worden en daarna als er geclaimd is... het ene oor in bij mij en het andere uit. Ik heb genoten van dit potje met Mike aan mijn zijde en wij hebben super gespeeld. Zonder de beulactie van Mike hadden de goedjes niet gewonnen.
Je mocht je rol wel claimen, maar het is niet slim om te zeggen dat je een (g/g) koppel bent, hierdoor gaan er 2 goedjes dood in 1 klap. Dat snap je wel natuurlijk...
 
Bovenaan