[Speeltopic] WvW #325 - Vampire Masquerade

  • Topicstarter Deleted User - 2265087
  • Startdatum

Deleted User - 2265087

Guest
1616348238582.png

Het was een rustige zondagochtend toen de postbode van huis naar huis ging, om alle bewoners een brief te bezorgen. Een brief met de stempel van de Burgemeester op.
"Jullie zijn hierbij allemaal uitgenodigd voor de viering van het intreden van Burgemeester Capricorno. Deze viering zal doorgaan op het Domein van Wakkerdam. Deze renovaties zijn pas afgerond, mede door het werk van onze eigen nieuwe burgemeester, wat zij allemaal al verricht heeft alvorens Burgemeester te worden. De viering bestaat uit een gemaskerd bal en tevens is er een verblijf met vele festiviteiten gepland gedurende een, voor het moment, onbepaalde tijd. Het gaat zeker over een evenement van verschillende dagen dus zorg zeker dat je genoeg tijd hebben indien jullie komen. Tot maandag."
De brief was ondertekend door Cryptic, de loco-burgemeester.

-----------------------------------------

De festiviteiten waren goed begonnen, iedereen leek het naar hun zin te hebben. De Burgemeester had zeker veel van het belastinggeld hiervoor gebruikt, kon bijna niet anders met hoeveel er voorzien was voor iedereen! Ook de renovaties aan het domein waren zeker iets om over naar huis te schrijven, het zag er een stuk moderner uit maar toch waren de oude charmes van het domein behouden.

Om dan ook dezelfde link te behouden, tussen het moderne en de ouderwetse charmes, had de Burgemeester ook iedereen van ouderwetse maskers voorzien en aan iedereen gevraagd om deze gedurende de festiviteiten en etentjes te dragen. Ondertussen was de zon al onder gegaan en iedereen was nog aan het dansen op de vloer. Plotseling kwam er een gegil uit een van de andere kamers. Iedereen snelde naar daar om daar de levenloze lichamen van zowel Burgemeester Capricorno als van de Loco-Burgemeester Cryptic op de vloer te vinden. Beide hadden twee kleine gaatjes in hun nek waar bloed nog uit liep. Doodsoorzaak? Vampieren.​
 

Deleted User - 2265087

Guest
Instellingen

Klaagmuur: Aan
Eindtijd stemmen: 22:00
Speciale Rollen naar: Cryptic & Capricorno
Weerwolven Moord naar: Cryptic & Capricorno
Lynch:`Rood en dikgedrukt in topic

Burgemeester: Blauw en dikgedrukt in topic. Kiest opvolger bij z'n dood.

Netwerken/Claimen: Uit/Aan
Extra instellingen: Tussen de deadline en het posten van de uitslag graag niet posten.

Mogelijke rollen

Goedjes


Burger
Beschermengel
Dorpsoudste
Jager
Heks
Priester
Beul
Slet
Inbreker
Oneven dorpsgek

Slechtjes

Vampier
Graaf Dracula
Baby vampier
Ketterse vampier


Bijrollen

Cupido

Dag/nacht volgorde

1. Lynch
2. Beschermengel
3. Lunch / infectie / slet
4. Welpactie
5. Heks met levensdrankje of doodsdrankje
6. Inbreker / oneven dorpsgek
7. Klaagmuur
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deleted User - 2265087

Guest
Roluitleg

Goedjes

Burger

  • Een rol zonder speciale krachten. Probeert elke dag met de lynch de vampieren te lynchen
Beschermengel
  • Maakt iedere nacht iemand immuun tegen de lunch van de vampieren. Dat mag ook zichzelf zijn.
  • Mag niet twee keer achter elkaar dezelfde persoon beschermen en maximaal drie keer dezelfde persoon in het hele potje.
  • Er wordt niet bekend gemaakt WIE er beschermd is als de lunch niet doorgaat.
  • Zijn krachten vervallen als de dorpsoudste sterft.

Dorpsoudste
  • Overleeft één aanval van de vampieren.
  • Bij zijn dood verliest de beschermengel zijn kracht.

Jager
  • Heeft een houten staak die hij op het moment van sterven kan gooien. Neemt dus iemand mee in zijn dood.
  • Deze persoon moet hij van te voren opgestuurd hebben naar de spelleider, hij mag ieder moment deze keus veranderen.
  • Echter als de jager sterft en hij heeft nog geen persoon doorgegeven, vervallen zijn krachten en mag de jager niemand mee het graf in nemen.
  • Als de jager doodgaat door inactiviteit of spelbederf vervalt zijn kracht ook.

Heks
  • Heeft een levensdrankje en een doodsdrankje
  • Met het doodsdrankje kan ze 's nachts een persoon vermoorden, tegen dit drankje is geen kruid gewassen.
  • Met het levensdrankje kan de door de vampieren gedode persoon tot leven gewekt worden. Dus zichzelf redden kan niet!
  • Er wordt NIET bekend gemaakt wie er gered is van de vampieren.

Priester
  • De priester heeft een flesje heiligwater die hij kan gooien over een speler.
  • Is deze speler een vampier of een heks, zal deze dood gaan. Anders gebeurt er niks.
  • Het water werkt niet op de ketterse vampier of baby vampier
  • Dit gebeurt overdag, iedereen kan dus zien wie de priester is.
  • Er wordt altijd bekend gemaakt dat de actie gedaan is, dus ook bij een mislukte actie.

Beul
  • De beul kan eenmalig een speler doden. Dit meldt hij aan de spelleider.
  • Dit gebeurt overdag, dus iedereen kan zien wie de beul is.
Slet:
  • Kan iedere nacht bij iemand slapen. De slet is dan niet thuis en wanneer hij de lunch is, overleeft hij die.
  • Wanneer de speler, waarbij de slet slaapt, geluncht wordt, sterven beide spelers.
  • De slet mag niet 2 nachten achter elkaar bij dezelfde persoon slapen.
  • Wanneer de slet bij een vampier slaapt en de slet die nacht geluncht wordt, zal hij overleven.
Inbreker:
  • Mag één keer bij iemand inbreken en krijgt dan zijn rol te zien.
  • In die nacht is hij niet thuis en kan dus ook niet geluncht worden. Wel kan hij geluncht worden, wanneer de speler, waar hij bij inbreekt, dood gaat. Een soort van slet is het dus.
Oneven dorpsgek
  • Mag elke oneven nacht drie namen doorgeven bij de spelleider. Hij krijgt de rollen dan in willekeurige volgorde terug.
  • Hij mag elke naam maximaal twee keer opvragen en niet twee keer twee dezelfde namen*.

    *Voorbeeldje met wat ik bedoel:
    Nacht 1 geeft de dorpsgek de namen “Cryptic – Capricorno – Calamus Incendium” door. Dan mag hij nacht 3 maximaal één van die drie namen doorgeven. “Cryptic – Capricorno – Tiphiène” is dan bijvoorbeeld niet toegestaan.

Slechtjes

Vampier

  • Een vampier zonder extra krachten
  • Vampieren hebben altijd dorst. Elke nacht drinken ze dus het bloed van een persoon in een poging hun dorst te lessen.
  • Als alle vampieren sterven, winnen de goedjes

Graaf Dracula
  • Heeft giftige hoektanden waarmee hij een goedje vampier kan maken
  • Dit kan hij in een willekeurige nacht vanaf nacht 2 doen in plaats van de lunch
  • De geïnfecteerde verliest zijn oude krachten en wordt een vampier
  • Geliefdes blijven bestaat en kunnen niet verdwijnen door infectie
Baby vampier
  • Baby vamier is een vampier in wording, bij het begin van het spel kent de baby vampier de vampieren niet.
  • De baby vampier mag de eerste 3 nachten iemand proberen te doden, dit doet hij door de rol van een persoon door te geven. Heeft hij dit goed zal diegene sterven.
  • Baby vampier wordt na nacht 3 een gewone vampier en zijn babykrachten komen te vervallen. Na nacht 3 wordt ook bekend voor de baby vampier wie de andere vampieren zijn.
Ketterse vampier
  • Ketterse vampier wordt gerekend als een gewone vampier en dus geen hulpje
  • Ketterse vampier kan net zoals de priester iemand "wateren", in het topic zal komen te staan dat de priester iemand gewaterd heeft.
  • Integendeel tot de priester heeft het wateren van de ketterse vampier geen effect, de actie zal dus altijd mislukken.
  • Zijn actie gebeurt overdag, iedereen weet dus wie de "priester" is.
Bijrollen

Cupido:

  • Mag zichzelf aan iemand anders koppelen.
  • Het koppel mag met elkaar overleggen!
  • Wanneer de ene dood gaat, sterft de andere ook vanwege liefdesverdriet.
  • g/g koppel wint met de goedjes, s/s met de slechtjes, g/s vormt een 3e partij.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deleted User - 2265087

Guest
Deelnemerslijst

1. Bappos -> Lynch dag 3 -> Inbreker
2. Fam -> Lunch dag 4 -> Burger + Cupido

3. MOH -> Bengel

4. pr0blieeb -> Heks
5. combinoke -> Burger
6. arbeit -> Doosdrankje dag 4 -> Infectievampier

7. Jojor -> Lunch dag 3 -> Jager
8. zonnetje -> Liefdesverdriet dag 4 -> Beul
9. Jokersbrain -> Burger
10. ILT -> Beulactie dag 4 -> Ketterse vampier
11. DASH -> Lynch dag 4 -> Burger
12. TLF -> Inactiviteit dag 3 -> Burger
13. Anders59 -> Dubbelaccount -> Burger

14. KS -> Jagerschot dag 3 -> Dorpsoudste
15. SMIECO -> Calamus Incendium -> Lunch dag 2 -> Baby vampier (welp)
16. ANTHRAXXOL -> Lynch dag 1 -> Burger

17. Laila -> Burger
25. Tigor -> Denduvel -> Lynch dag 2 -> Oneven dorpsgek

Gebeurtenissen


De nieuwe burgemeester
De zelfmoordenaar

Te gek voor woorden
Is er een tandarts in de zaal?

Een olifantje

Wijwater en knoflook
De speerwerper
Zo, dat was dat
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deleted User - 2265087

Guest
Mededelingen

We gaan zodadelijk de rollen verdelen. Gelieve nog niet te posten totdat wij toestemming geven.

Eerste deadline is morgen 22/03 om 22:00 voor BM en de eerste lynch.
 

Deleted User - 2265087

Guest
Als het goed is heeft iedereen een rol, via PM of via discord. Zo niet, stuur mij en Cryptic dan even een berichtje.

Dan mag er vanaf nu gepost worden. Iedereen veel speelplezier!
 
Reactiescore
1.728
Hallo allemaal , hier spreekt jullie nieuwe burgemeester. Ik wens iedereen veel succes en plezier.
 

Combino Pastasaus

Beste Spelleider 20/21
Reactiescore
2.017
Het lijkt me dat we anno 2021 ook wel eens een homofiel tot burgemeester kunnen stemmen.
Bij deze, STEM VOORUITGANG STEM COMBINO
 
Reactiescore
1.690
ik ben bewezen goedje mensen post er maar wat op los de eerste dag dan heb ik morgenavond wel iemand gevangen
 
Reactiescore
3.576
ik ben bewezen goedje mensen post er maar wat op los de eerste dag dan heb ik morgenavond wel iemand gevangen

Dit lijkt eerder op Stefan die als wolf speelt en hier extra benadrukt hoe yolo hij kan spelen en hij dus zeker geen wolf is. Voorlopig Anthraxxol.
 
Reactiescore
1.690
Dit lijkt eerder op Stefan die als wolf speelt en hier extra benadrukt hoe yolo hij kan spelen en hij dus zeker geen wolf is. Voorlopig Anthraxxol.
een kenmerk van fampieren is dat ze de instellingen niet lezen.

we spelen met fampieren
 
Reactiescore
1.690
ik heb de instellingen wel gelezen want ik weet dat er fampieren zijn ipv wolven dus hoe heb jij mij op dit punt gevangen?
 
Reactiescore
1.271
Bewezen goede bm hier. Stemmen mogen naar mij.
 
Reactiescore
3.576
ik heb de instellingen wel gelezen want ik weet dat er fampieren zijn ipv wolven dus hoe heb jij mij op dit punt gevangen?

Je ziet op begin afbeelding al dat het vampieren zijn. In ieder geval ben je er zelf rap bij en benadruk je uitdrukkelijk dat je bewezen goedje bent en wel een wolf vangt tegen morgen. Zeer gedurfde speelstijl, wat je altijd hebt maar nu nog extremer.

Je komt je ook fanatiek verdedigen terwijl Stefan als goedje meer iets zou hebben van 'IDC lynch me dan' of de lynch als totale onzin af doet op humoristische manier. Maar wat je nu doet is serieus reageren en jezelf verdedigen. Moet ook wel want het zou een schande zijn als je na enkele minuten al gepakt zou worden als wolf zijn.
 
Bovenaan