[Speeltopic] WvW #316

Combino Pastasaus

Beste Spelleider 20/21
Reactiescore
2.017
WvW #316
Door: Combino Pastasaus


Instellingen:

Aantal spelers: 22
Postlimiet: Neen
Klaagmuur: Aan (iedereen mag één bericht per nacht sturen naar de spelleiding om berichten op de klaagmuur te zetten. Dat betekent dat na alle acties in de nacht de klaagmuur berichten komen. Deze zijn allemaal geheel anoniem.)
Eindtijd stemmen: 22:00
Speciale Rollen naar: Combino Pastasaus (via privébericht op het forum of discordbericht)
Lunch: Duidelijk vermelden in de wolvenchat en mij taggen in het bericht!!
Lynch: ROOD DIKGEDRUKT in het SPEEL-topic. Stem wijzigen: Combino -> Sule Silmad
Burgemeester: Ja, stem telt niet dubbel, maar is bij gelijkspel wel doorslaggevend. Wordt de eerste dag gekozen.
BM-stem: BLAUW DIKGEDRUKT in het SPEEL-topic. Stem wijzigen: Combino -> Sule Silmad
Netwerken/Claimen: Nee/Ja
Hints: Neen
Verhaaltjes: Neen


Dag- en Nachtvolgorde:
Overdag:

Lieveling
(Slechte) beul
Priester/Ketterse Wolf
Cupido
Muizenval/Rattenval

Nacht:
BM-stemming
Lynch/Zondebok
Wapensmid
Beschermengel/Levensdrankje/Cherubijntje
Lunch
Infectiewolf
Welpactie
Doodsdrankje
Orakel/Ziener
Vosactie
Klaagmuur
Welp (na 3e nacht) groeit op


Overig:
Jagersactie: wanneer hij sterft.
Cupido: moet zich voor de eerste lynch/lunch gekoppeld hebben.


Overige Informatie:
- Slechtjes winnen bij gelijkspel. Bij 6 spelers winnen de slechtjes dus als er minimaal 3 slechtjes over zijn. Het maakt niet uit bij welke partij de BM zit.
- Neutrale partijen winnen ook bij gelijk spel, wanneer er geen specifieke overwinningsvoorwaarde is vermeld in de rolomschrijving. Deze winst gaat voor wolvenwinst. (denk hierbij ook aan g/s-koppels)
- Cupido (die bijrol is!) kan winnen als G/G samen met de goedjes als hij/zij zich koppelt aan een goedje.
Koppelt hij/zij zich aan een slechtje, wordt er een derde partij (G/S) gevormd.
- Rollen kunnen er meermaals inzitten.
- Stemmen; 1x Waarschuwing
2x Waarschuwing mits voldoende input (anders val je dood.)
3x Je valt dood ongeacht input.
Bij een koppel valt alleen degene weg die inactief is, andere mag blijven meespelen.
- ZWARTE DOOD is niet mogelijk
 
Laatst bewerkt:

Combino Pastasaus

Beste Spelleider 20/21
Reactiescore
2.017
Mogelijke rollen:

Goedjes:

Burger:
Dit is een normale bewoner van Wakkerdam. Hij heeft geen speciale krachten.

Dorpsoudste:
(afkorting: DO)
- Overleeft één aanval van de Weerwolven. Wanneer hij de nacht erna nogmaals geluncht wordt, zal hij wél sterven.
- Wanneer de Dorpsoudste sterft, komen de krachten van de Beschermengel te vervallen.

Beschermengel:
(afkorting: BE)
- Kan elke dag iemand opgeven, deze persoon wordt dan beschermd tegen de lunch.
- Mag niet 2 keer achter elkaar dezelfde persoon beschermen.
- Mag ook zichzelf beschermen.

Jager:
- Neemt iemand mee in zijn dood.
- Deze persoon moet hij van tevoren opgestuurd hebben naar de spelleider, hij mag ieder moment zijn keuze veranderen. Echter als de jager sterft en hij heeft nog geen persoon doorgegeven, vervallen zijn krachten en zal de jager niemand mogen neerschieten.
- Ook wanneer de jager door inactiviteit sterft, zal hij niemand meenemen in zijn graf.

Beul:
- Mag eenmalig iemand doden, dit doet hij door de naam van de betreffende speler in een PM naar de spelleiding te sturen of door in het topic te zeggen: ik beul *spelersnaam*.
- Dit is een dagactie, iedereen ziet dus wie de beul is.

Priester:
- Mag eenmalig wijwater over een speler heen gooien. Wanneer deze speler een Weerwolf, Infectiewolf, Verkouden Wolf, Moederwolf, Eigenwijze Wolf of Grote Boze Wolf is of een Heks, dan sterft deze persoon. Anders gebeurt er niks.
- Dit is een dagactie, dus iedereen ziet dat deze persoon de priester is. (let er echter wel op, dat er een Ketterse Wolf of een Ketter in kan zitten. Wanneer zij hun acties uitvoeren, zal er ook komen te staan dat de 'Priester' een actie heeft uitgevoerd)

Ziener:
- Geeft iedere dag de naam van een speler door, waarvan hij de rol wil weten. Na de deadline krijgt hij van de spelleiding te horen wat de rol van die speler is.
- Kan geen bijrollen zien.

Heks:
- Heeft een levensdrankje en een doodsdrankje.
- Met het levensdrankje kan de gedode persoon door de wolven tot leven gewekt worden. Dus zichzelf redden kan niet!
- Er wordt niet bekend gemaakt wie er gered is, wanneer een levensdrankje is gebruikt.
- Met het doodsdrankje kan de heks ’s nachts een persoon vermoorden, tegen dit drankje is geen kruid gewassen. (kan dus niet gered worden hiervan)
- Er wordt niet bekend gemaakt, dat er een drankje is ingezet.

Gebroeders:
De gebroeders kennen elkaar en weten dus van elkaar dat ze goed zijn. Ze mogen niet met elkaar netwerken.

Wapensmid:
- De wapensmid geeft om de 3 nachten iemand een wapen mee. De persoon die het wapen krijgt, zal hierover een PM ontvangen van de spelleiding. Deze persoon krijgt niet te horen wie de Wapensmid is.
- Dit wapen kunnen deze spelers gebruiken om iemand mee te nemen bij hun dood.
- De wapensmid mag niet zichzelf kiezen.

Slet:
- Kan iedere nacht bij iemand slapen. De slet is dan niet thuis en wanneer hij de lunch is, overleeft hij die.
- Wanneer de speler, waarbij de slet slaapt, geluncht wordt, sterven beide spelers.
- De slet mag niet 2 nachten achter elkaar bij dezelfde persoon slapen.
- De speler, waarbij de slet geslapen heeft, zal een pm krijgen en dus weten dat de slet bij hem/haar geslapen heeft.
- Wanneer de slet bij een wolf slaapt en de slet die nacht geluncht wordt, zal hij overleven.

Orakel:
- Het orakel kan elke avond iemand laten zien.
- Het orakel geeft aan wie hij wilt zien en wie deze rol mag weten. Hij geeft dus 2 namen door: één iemand die gezien wordt en één iemand die de rol van deze speler krijgt.
- Het orakel mag niet zichzelf kiezen. Wanneer een orakel wordt gezien wordt de rol: orakel worden doorgegeven.
- Het orakel mag niet een persoon twee nachten achter elkaar kiezen.

Vos:
De vos mag elke nacht 3 namen opsturen. Na de nacht krijgt de vos te horen of er een wolf tussen deze spelers zit. Is het antwoord ja mag de vos de nacht erop nogmaals proberen. Is het antwoord nee dan verliest de vos zijn krachten voor die nacht erna. Dan moet hij één nacht overslaan en daarna mag hij/zij weer een poging doen.

Zondebok:
- Als de lynchstemming op een gelijkspel eindigt zal géén van beide sterven en wordt de zondebok gelyncht.

Lycantroop:
- Als de ziener de rol opvraagt van een speler die lycantroop is, zal de ziener (onterecht) de rol van weerwolf te zien krijgen.
- Sterft als Lycantroop.

Muizenval:
- Muizenval stuurt per dag een tijd op (die nog niet is geweest, dus als je om 12:00 instuurt, mag je niet de val om 11:00 die dag zetten) en de eerstvolgende die daarna een stem plaatst zal gezien worden door de muizenval.
- De muizenval mag het doorgestuurde tijdstip niet bekend maken. Hij mag ook niet naar het tijdstip hinten. Doet hij dit wel, zal hij doodvallen.

Cherubijntje:
- Stuurt iedere nacht een bericht naar de spelleiding met daarin de naam van een speler en de rol, die hij denkt dat deze speler heeft. Daarnaast stuurt hij ook 2 namen van spelers, die hij wil beschermen.
- De rol ‘Burger’ en bijrollen mogen niet geraden/ingestuurd worden.
- Heeft hij de rol van de speler goed geraden, worden de 2 spelers beschermd tegen de lunch.
- 2 nachten achter elkaar dezelfde spelers beschermen is niet toegestaan.
- Het Cherubijntje mag ook zichzelf beschermen. Echter mag hij dit ook niet tweemaal achter elkaar doen.
- Na nacht 3 groeit het cherubijntje op. Bij 2/3 rollen goed geraden, wordt hij een Oneven-Beschermengel (mag nacht 5/7/9 etc. een speler beschermen), bij 3/3 een Beschermengel.


Slechtjes:

Weerwolf:
- Een wolf zonder extra krachten.
- Weerwolven lunchen elke nacht een persoon om de wolven te laten winnen.
- Als alle weerwolven sterven en er alleen hulpjes over zijn, winnen de goedjes.
- De wolven mogen met elkaar overleggen.

Infectiewolf:
- Mag tijdens één willekeurige nacht één speler infecteren.
- De geïnfecteerde speler verandert in een Weerwolf en zal toetreden tot de wolvenchat.
- De infectie is in plaats van de Lunch.
- De geïnfecteerde wolf sterft als 'weerwolf'.

Welp:
- Welp is een wolf in wording, bij het begin van het spel kent de welp de wolven niet.
- Welp mag de eerste 3 nachten iemand proberen te doden, dit doet hij door de rol van een persoon door te geven. Heeft de welp dit goed zal diegene sterven.
- Welp wordt na nacht 3 een gewone weerwolf en zijn welpkrachten komen te vervallen. Na de nacht wordt ook bekend voor de welp wie de andere wolven zijn.
- Welp kan geen burgers en speciaaltjes welpen die hun actie al hebben uitgevoerd. Let op! Dit heeft alleen betrekking op speciaaltjes met een DAG-actie!

Slechte Beul:
- Dit is de tegenhanger van de Beul; de Slechte Beul mag ook eenmalig een speler overdag beulen.
- Wanneer de actie van de Slechte Beul uitgevoerd wordt, komt er te staan dat de Beul (in plaats van Slechte Beul) zijn actie in heeft gezet.
- De Slechte Beul mag iedere dag twee spelersnamen doorgeven aan de spelleiding. Wanneer tussen deze twee namen een Slechtje (die in de Wolvenchat zit) zit, dan zal de Slechte Beul na de deadline toetreden tot de wolvenchat.
- De Slechte Beul is een hulpje en dus geen volwaardig slechtje.

Ketterse Wolf:
- De Ketterse Wolf heeft net als de priester een flesje heiligwater. Dit heiligwater is echter nep en er gebeurt dus niks wanneer het over een speler heen gegooid wordt.
- De actie van de Ketterse Wolf is een dagactie. Wanneer hij zijn actie uitvoert, komt er te staan dat een Priester (in plaats van de Ketterse Wolf) zijn watertje over iemand heen heeft gegooid.
- De actie van de Priester heeft geen effect op de Ketterse Wolf.

Rattenval:
- De rattenval stuurt per dag een tijd op (die nog niet is geweest, dus als je om 12:00 instuurt, mag je niet de val om 11:00 die dag zetten) en de eerstvolgende die daarna een stem plaatst zal gezien worden door de rattenval.
- De rattenval mag het doorgestuurde tijdstip niet bekend maken. Hij mag ook niet naar het tijdstip hinten. Doet hij dit wel, zal hij doodvallen.
- Zit aan het begin van het spel niet in de Wolvenchat.
- Wanneer de Rattenval een Slechtje 'zienert', zal hij toetreden tot de Wolvenchat.
- De Rattenval is een hulpje en dus geen volwaardig slechtje.

Neutraaltjes:

Wethouder/Assistent van de Burgemeester:
- Krijgt na de BM verkiezing dezelfde rol als de verkozen BM.
- Neemt geen bijrollen over.


Bijrol:

Burgemeester:
-    Wordt op dag 1 democratisch gekozen.
-    De stem van de burgemeester telt niet dubbel.
-    Bij gelijkspel is de stem van de burgemeester wel doorslaggevend.
-    Kiest na zijn dood zijn opvolger.

Lieveling (=Slechtje):
- Een hulpje van de wolven. Wordt voor de eerste nacht gekozen door de wolven en zal vanaf dat moment winnen samen met de wolven.
- De lieveling is een hulpje en mag geen lunch opsturen.
- Als de lieveling bijv. Jager is mag die in zijn dood nog iemand mee nemen. Dit is dus bij elke rol. Bij het doodgaan van de lieveling zal het bekend worden gemaakt dat hij/zij lieveling is.

Cupido:
- Mag zichzelf aan iemand anders koppelen.
- Het koppel mag met elkaar overleggen!
- Wanneer de ene dood gaat, sterft de andere ook vanwege liefdesverdriet.
- g/g koppel wint met de goedjes, g/s vormt een 3e partij.
 
Laatst bewerkt:

Combino Pastasaus

Beste Spelleider 20/21
Reactiescore
2.017
Deelnemerslijst:

2. Killingsspreeee
3. Candiu
4. MOH
5. Jokersbrain
8. ItsDash
9. materlotti
10. someci
11. DenDuvel
13. Bappos
14. fam
15. CI OF CL
17. Ctrl Alt Delete
18. Tigor
19. miketijger
20. Anthraxxol
21. predator025


1. ILT (lynch dag 2 - orakel)
6. StealHimSon (inactiviteitsdode dag 2 - slechte beul)
7. Anders59 (lunch dag 2 - burger
12. Huijsen (lynch dag 1 - lycantroop)

16. Speeder (jagersschot dag 1 - heks)
22. Team Maligator (welpactie dag 1 - jager)
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
984
veel plezier iedereen en...

Halloookes iedereen, na mijn monsterlijke prestatie vorige ronde heb ik besloten om nogmaals een gooi te doen naar het burgemeesterschap!

Stem dus op materlotti voor BM!

materlotti
 
Reactiescore
358
Deelnemerslijst:

2. Killingsspreeee
8. ItsDash
13. Bappos
18. Tigor



1. ILT (lynch dag 2 - orakel)
3. Candiu (lunch dag 3 - beul)
4. MOH (slet lunch dag 6 - slet)
5. Jokersbrain (jagerschot dag 4 - weerwolf)
6. StealHimSon (inactiviteitsdode dag 2 - slechte beul)
7. Anders59 (lunch dag 2 - burger)
9. Materlotti (beulactie dag 3 - ketterse wolf)
10. someci (lynch dag 5 - weerwolf)
11. Denduvel (lunch dag 4 - priester)
12. Huijsen (lynch dag 1 - lycantroop)
14. fam (lynch dag 6 - burger)
15. CI of CL (lynch dag 3 - welp)
16. Speeder (jagersschot dag 1 - heks)
17. Ctrl Alt Delete (beulactie dag 3 - infectiewolf)
19. Miketijger (lunch dag 5 - beul)
20. Anthraxxol (lunch dag 6 - cherubijntje)
21. predator025 (lynch dag 4 - jager)

22. Team Maligator (welpactie dag 1 - jager)

----

Veel succes iedereen!

Ik stel me als gebruikelijk weer candidaat als BM. Mijn stem gaat alvast naar Simeco.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.523
Ik wil graag BURGEMEESTER worden omdat ik lang niet heb meegedaan en net weer terug ben op het forum.

Ik verbind zielen, of ze nou goed of kwaad zijn. Samen schoppen wij dit tot een hoger niveau, samen bereiken wij de GOOD VIBES en vallen al snel genoeg de bad vibes slechtjes op.

Stem verstandig, stem Speeder als BM.
 
Reactiescore
397
Veel succes iedereen!

Ik stel me als gebruikelijk weer candidaat als BM. Mijn stem gaat alvast naar Simeco.
Oude nederlandse spelling of verengelst nederlands? :D

Mijn stem gaat naar I like trains.. Ondanks dat hij slechtje was, liet hij zien tijd en aandacht aan het spel te besteden. Hopelijk doet hij dit ook dit potje.
 
Laatst bewerkt:

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.277
Na vorig potje lijkt het me dat of Stefan of ik de BM verdien?
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.277
speel ik zo een goeden potje en je krijgt stank voor dank?
 
Bovenaan