[Speeltopic] WvW #309 zoek de proleten en drugskikkers

Reactiescore
1.804
ribrobin kan ik me wel in vinden Btw. was de voorgaande potjes stuk activer dan nu.

Edit en toen had hij een bijdragen. Ga ik eerst even lezen.
wat vind jij van mohniels en blue?
 
Reactiescore
1.728
Ben benieuwd waarom, heb dit zelf nog niet gezien? Heb het idee dat we beide goedjes zijn eigenlijk.

Of ben gewoon heel druk nu en vanaf morgen vrij 2 dagen dus dan zal ik wel weer fatsoenlijk deelnemen zoals jullie gewend zijn

Na zijn verrassend goede optreden vorig potje leek hij gisteren niks meer te snappen. Nu is hij wel weer meer in het spel an het komen heb ik het idee

Ik moet zeggen dat dit potje met die aparte rollen een stuk vager is als de andere potjes. Dus dat snap ik wel dat hij soms het spoor bijster is.

Maar jij bent een stuk meer op de achtergrond, maar als iemand je tagt ben je er meteen.


Rip robin
 
Reactiescore
1.271
wat vind jij van mohniels en blue?
Mohniels ben ik neutraal over. Lijkt me gewoon mee te doen en zijn verdenkingen zijn ergens op gebasseerd. Blue is heel actief aan het zoeken, maar kan zomaar een wolf uit de andere groep zijn. Ik wil eigenlijk eerst nu yube en candiu weten.

Overigens nu wel nog is naar de post van riprobin gelezen en ik blijf bij me opmerking. Hij voegt maar niks toe.
 
Reactiescore
1.690
candiu zie ik eigenlijk wel als wolf. ze speelt erg doordacht.
blue zie ik ook als wolf
verder weet ik het nog niet zo goed
 
Reactiescore
3.576
Zijn er wel meerdere die niets toevoegen, om op basis daarvan iemand wolf te noemen vind ik erg makkelijk.
 
Reactiescore
1.468
Je vergeet dat de slechtjes ook moeten zoeken aangezien er 3 kampen zijn. Blue staat bij mij als goedje, maar puur en alleen omdat hij met het anthraxxol idee kwam.

Mijn hoofdverdachten zijn nog steeds Sule en daar is bij gekomen Riprobin.
Sule is mijn verdenking niet op toegenomen, maar Riprobin is zeer inactief en niet aan het zoeken terwijl hij het vorige potje continu aan het zoeken was. Dat zit mij helemaal niet lekker.

Jokersbrain is wat mij betreft ook een goedje, doet me denken aan mijn eigen oude speelstijl, lekker impulsief en veel posten.

Speeder maakt heel wolfse posts, maar ik ken zijn speelstijl niet goed genoeg om hem daar hard op af te rekenen.

Voor de rest valt mij erg weinig op.

Dan nog even de ondersteuning van mijn Riprobin verdenking:


Deze 2 posts zijn in chronologische volgorde. Die laatste kan ik niet plaatsen bij een goedje. Er staat een praktisch waterdicht idee, komt hij met een ander waterdicht idee. Het enige wat je er mee bereikt is chaos en stemmingswisselingen als mensen mee gaan met je idee, dus daarbij gingen bij mij alle alarmbellen af.

Meeloopstem (op zich zegt dat niets, maar in combinatie met de andere zaken is dit wel iets er bij voor de optelsom)

Hier geeft hij aan weinig tijd te hebben, dus even kijken wat hij vanavond gaat zeggen...


Deze stem op buurman bolderbast is praktisch gewoon onthouden van de lynchstemming aangezien hij helemaal nog niet verdacht was. Je bent zelf enorm afwezig en rekent anderen er op af. Vervolgens geef je nog maar eens aan dat jij wel met een geldige eden actief bent.


Optelsom van alles bij elkaar maakt Riprobin
Riprobin
 
Reactiescore
3.576
Gaat wel allemaal heel makkelijk op Riprobin nu, heeft iemand ook deftige argumentatie of is dit het potje van de meeloop stemmen?
 

Deleted User - 487970061

Guest
ribrobin kan ik me wel in vinden Btw. was de voorgaande potjes stuk activer dan nu.

Edit en toen had hij een bijdragen. Ga ik eerst even lezen.
Inclusief toen ik wolf was :redface:
Ik moet zeggen dat dit potje met die aparte rollen een stuk vager is als de andere potjes. Dus dat snap ik wel dat hij soms het spoor bijster is.

Maar jij bent een stuk meer op de achtergrond, maar als iemand je tagt ben je er meteen.


Rip robin
Dat was puur toeval. Had ff pauze net. Iedereen weet inmiddels denk ik wel eat ik zowel als (infectie)wolf als als goedje gewoon actief post als ik kan. Behalve als ik het druk heb, zie daarvoor dan weer mijn eerste potje. Gaat allemaal veel te makkelijk dit. Mijn spelgedrag is zoals altijd
 

Deleted User - 487938569

Guest
Na zijn verrassend goede optreden vorig potje leek hij gisteren niks meer te snappen. Nu is hij wel weer meer in het spel an het komen heb ik het idee
Zoals aangegeven vindt ik het potje nogal rommelig in posten door de hoeveelheid posten die er gedaan werden op dag 1, 2. Hierdoor kwam ik al erg slecht uit met hoe ik dit moest aanpakken. Want zoals je zelf terug kunt kijken in potje 308 zijn er nu al ruim meer posts dan dat gehele potje bij elkaar. Ook vindt ik de namen van de rollen erg onduidelijk. Omdat de gekozen rollen zijn vernoemd naar spelers die mee doen. Zo is speeder een rol maar ook een speler. Echt als je het spel nog niet kent is dat de manier om mij in verwarring te brengen. Want wie bedoelen ze de speler of de rol hebbende speler?

Dit wordt ook door @mohniels1 opgemerkt dat de rollen niet erg duidelijk zijn als je weinig ervaring hebt.

Ik moet zeggen dat dit potje met die aparte rollen een stuk vager is als de andere potjes. Dus dat snap ik wel dat hij soms het spoor bijster is.

Maar jij bent een stuk meer op de achtergrond, maar als iemand je tagt ben je er meteen.


Rip robin

"Kut, de rukurt stemt op mij, dacht hij". Hij pakte zijn koffers, pikte Candiu mee en gaan vanaf heden lekker 8 uur in de bosjes snoeken!

Nu de 2 wolven rustig zitten te netwerk-snoeken Zal ik me vooral richten op het zoeken naar andere wolven. Dat brengt me dan ook bij een vraag aan Blue

Simeco voor nu. Die kan ook nog heel goed proleet of drugskikker zijn.

Met deze stem neem ik indd risico er zelf uitgestemd te worden. Laat dat duidelijk zijn.

Ik weet dat Simeco zich nogal verdacht gedaagd, maar waar baseer je het op dat hij een wolf is? Je stemt op hem dus je zal wel een goede reden hebben om op hem te stemmen. Kan je mij je stem uitleggen?
 
Reactiescore
182
de enige logische verklaring die ik hiervoor heb is dat yube of candiu de infectiewolf is dus beide proleet en dat ze daarom (omdat ze beide verdacht werden) zijn gaan snoeken.

@een niet dubieuze naam
als ze tot 23:30 liggen te snoeken kunnen ze dus ook (indien infectiewolf en wolf van de proleten)geen lunch en geen infectie doen toch?

Ik volg je niet helemaal. Als ze beide slecht zijn zou het toch een beetje te obvious zijn? Het zou toch evengoed mogelijk kunnen zijn dat Yube slecht is, candiu goed en de daadwerkelijke infectiewolf nog infecteert? Aangezien het niet ten koste gaat van een lunch valt dat ook niet te achterhalen. Of zeg ik nu iets geks?
 
Reactiescore
182
Overigens, als 1 vd 2 infectiewolf is en nu gaan snoeken, dan vindt er toch uberhaupt geen infectie meer plaats in het potje? Ervanuitgaande dat er 1 infectiewolf inzit
 

Deleted User - 487970061

Guest
Heeft iemand een stemlijstje zodat ik mijn gedachten een beetje kan ordenen?
 

Deleted User - 487938569

Guest
Overigens, als 1 vd 2 infectiewolf is en nu gaan snoeken, dan vindt er toch uberhaupt geen infectie meer plaats in het potje? Ervanuitgaande dat er 1 infectiewolf inzit
Lijkt me dat er dan inderdaad geen infectie plaats vindt. Ze mogen tot aan 23:30 niet spreken en niet stemmen dus ook geen lunch mits hun de wolven zijn. Dan lijkt me infecteren me daar ook onder vallen.
 
Reactiescore
1.804
Ik volg je niet helemaal. Als ze beide slecht zijn zou het toch een beetje te obvious zijn? Het zou toch evengoed mogelijk kunnen zijn dat Yube slecht is, candiu goed en de daadwerkelijke infectiewolf nog infecteert? Aangezien het niet ten koste gaat van een lunch valt dat ook niet te achterhalen. Of zeg ik nu iets geks?
inderdaad
infectiewolf heeft er weinig baat bij om nu te gaan snoeken want dan is hij zijn actie kwijt
vermoed eerder dat yube gewoon wolfje is en de infectiewolf nog actief is nu
 
Reactiescore
1.804
Overigens, als 1 vd 2 infectiewolf is en nu gaan snoeken, dan vindt er toch uberhaupt geen infectie meer plaats in het potje? Ervanuitgaande dat er 1 infectiewolf inzit
klopt, zie daarover mijn bovenstaande post
zou dom zijn van yube als hij infectiewolf was om nu te gaan snoeken
 
Reactiescore
3.576
De kunst van een wolf (hoe ik het zie in ieder geval) is om niet betrapt te worden door dingen te zeggen die theoretisch kloppen maar in de praktijk beter uitkomen voor de slechtjes zodat je nooit echt gepakt kan worden/misleiden van goedjes. Wat mij betreft heeft Simeco een dergelijke rol ingenomen en dat zal ik van naderbij toelichten.

Blue had een theorie gemaakt dat als iedereen op bewezen goedje Anthraxxol zijn speeder stem zou zetten de speeder geen kans maakte om wolf te worden ipv allemaal te gaan voor wie we denken dat de Speeder is. Enkel was Simeco het daar niet helemaal mee eens.

Ik zal het nogmaals toelichten:

Jij wil dat iedereen op anthraxxis stemt omdat je ervanuit gaat dat hij NIET de speeder is. In dat geval zou de echte speeder sowieso bij de goedjes blijven. Prima idee inderdaad op zich.

Mijn argument is dat hij volgens mij WEL de speeder kan zijn. Aangezien de speeder op dit moment gewoon cruiser is, zou het heel goed kunnen dat de speeder gewoon als goedje gezien wordt en niet zozeer als speeder. Fam zei ook 100% goedje, ze heeft niet gezegd burger.

Als bovenstaande klopt is de kans statistisch gezien zelfs groter dat anthraxxis speeder is dan eender welke andere speler, aangezien we van hem al quasi zeker zijn dat hij goedje is. Bij de rest zijn we dat niet.

zie vetgedrukt. jij mag je inzetten maar als ik mijn logica volhou is het verdacht?
daarnaast is de kans dat anthraxxis de speeder is groter dan 1 op 15 aangezien hij al quasi zeker goedje is.

Simeco was het daar niet geheel mee eens. Speeder is een neutrale rol, mss kreeg Fam bij Anthraxxol enkel goedje te zien en niet Speeder. De kans is dus aanwezig Anthraxxol de speeder was en aangezien Anthraxxol al goedje was en de rol van speeder ook een goedje is, is de kans dat Antrhaxxol speeder was groter dan bij 1 ieder ander, kan je u stem beter samen op iemand zetten die mss zelfs slechtje is wat Stefan dus al niet kon zijn. Theoretisch klopt dit mits Fam geen Speeder zou te zien krijgen bij Anthraxxol.

Vervolgens komt Simeco met een 'beter' voorstel:

betere tactiek lijkt mij dat iedereen stemt op de persoon die eruit gelyncht wordt vanavond? of zie ik iets over het hoofd?

En stefan spreekt sowieso de waarheid?
mijn suggestie dat iedereen straks op het lynchtarget stemt lijkt me beter?

Dat geldt toch voor iedereen? En aangezien we van stefan al zeker weten dat hij goedje is is de kans dat hij speeder is groter dan dat pakweg jij speeder zou zijn. Waarom niet gewoon het lynchtarget uitkiezen? Akkoord, vergt wat coordinatie en kan alleen als het duidelijk is wie lynch is, maar is in dat geval veel meer waterdicht dan stefan?

Simeco dringt meermaals aan om toch zijn tactiek te nemen omdat dit meer waterdicht is. Terwijl we allemaal weten dat richting de DL alle lynchstemmen her en der veranderd word, deel van de mensen al niet meer online zijn wat zou resulteren in verschillende speeder stemmen/chaos en dus kans voor de slechtjes om zonder te veel aandacht te trekken toch hun zin te doen en een kans hebben om de speeder naar hun kamp te halen. Wat Simeco theoretish uitlegt is niets op aan te merken, mits ijzeren discipline en iedereen die tot de DL online blijft kan je dit doen maar in de praktijk onmogelijk en dat zou iemand als Simeco wel moeten weten. Wat mij betreft een serieuze poging om chaos te creëren ook omdat hij zijn eigen voorstel een handvol keer heeft zitten doordringen en telkens twijfels is blijven zetten bij Blue zijn tactiek wat een goede tactiek was, iets wat een slechtje in mijn ogen al onmogelijk zou voorstellen waardoor ik Blue eigenlijk al vrijpleit van slechtje zijn.

Er werd toen gevraagd wat een ziener te zien krijgt als hij de speeder bekijkt, komt er speeder of burger te staan?

Zijn huidige rol is speeder.

De spelleiding komt duidelijkheid brengen dat Fam ook gewoon Speeder had gekregen toen ze Anthraxxol bekeken had waarmee Blue zijn theorie best waterdicht was, maar Simeco hielt de deur toch nog op een kier:

Tja daardoor ben ik idd geneigd te denken dat hij inderdaad geen speeder is.

Het enige wat ik hier doe is aantonen dat een zogenaamd waterdichte theorie in principe niet helemaal waterdicht is Dat speeder als speeder gezien wordt en niet als cruiser maakt dit inderdaad een beetje ongedaan, maar dat is de verduidelijking waar ik al van bij aanvang naar vroeg bij spellijding. Sinds wanneer is andermans tactieken kritisch bekijken verwarring zaaien? Of wil je vanaf nu overal als een mak schaapje op volgen nonkel?

Als mensen hem erop aanspreken hij verwarring wilt zaaien is zijn antwoord we dingen best kritisch mogen bekijken. Dat is wat ik nu bedoel met de kunst van een wolf zijn. Inhoudelijk is alles wat Simeco zegt correct, maar praktisch is zijn idee gewoon chaos veroorzaken zodat de slechtjes mogelijk een extra recruit kunnen krijgen.



Vervolgens komen we dan aan richting de DL van gisteren waarin het ging tussen Speeder en mezelf. Ik haalde aan ik mezelf bewezen kan maken, maar er liever mee zou wachten tot na de DL.

wat een chaos dit
speeder hangt halve gare uit nu maar dat heb ik hem eerder zien doen,
maar Jokersbrain zorgt nu ook voor de nodige verwarring door halve claim en niet antwoorden op specifieke vragen.

Een van de twee is maw volgens mij zeker slechtje wie weet zelfs beiden?

dit met half verdwijnen en in halve feiten spreken doet me echt wel denken aan een ultiem reddingsoffensief
zou zomaar infectiewolf kunnen zijn? speeder jokersbrain

Simeco zag zijn kans mooi om terug wolfs gedrag te vertonen, laat ik mijn stem van Speeder halen en op Joker zetten. Wat ik heb er liever iemand uit die mogelijk een belangrijke goedjes rol kan claimen en bewezen kan zijn dan Speeder. Ik had toen namelijk nog niet verteld mijn goedjes rol onbelangrijk was.

met andere woorden tis de perfecte fake claim?

twijfelde al langer tussen de twee, zijn mysterieuze gedrag en halve claim deed me overhellen naar jokersbrain. Jammer genoeg foute beslissing.
De frustraties van speeder voor sommige posts herkende ik in het algemeen en linkte ik niet meteen aan z'n rol

ik begrijp dat jullie het een rare actie vonden, maar mijn oorspronkelijke stem stond op speeder en ik was daarin een van de eersten, ook in de hoop dat anderen zouden volgen. En dat gebeurde ook. Ik twijfelde tussen joker en speeder dus voor mij mochten ze er gewoon beiden uit?

ga gerust jullie gang als jullie me op die foute finale beslissing willen pakken van gisteren
maar wat jokersbrain deed was echt gewoon ontzettend verdacht
zoals gezegd was ik in eerste instantie mee drijvende kracht achter speeder
maak daarvan wat je wil

Drijvende kracht achter Speeder kan je dat niet bepaald noemen, zoals hij zelf zegt was hij de eerste die op speeder stemde (toen speeder dus nog geen gevaar liep) later veranderd hij dus naar mij als ik beweer mezelf bewezen kan maken? Hij heeft liever een mogelijk bewezen goedje eruit met een mogelijk belangrijke rol dan Speeder waar hij eerst op ging.


Simeco is voor mij btw nog een wolf. Leg wel uit als ik nog leef. Als speeder slechtje is zeker eens kijken naar de stemmers op mij.

Dit had ik 1 min voor de DL nog laten vallen. Nu heeft deze ochtend een flipper met de rol van 'blond'

blond heeft vooral een alcoholverslaving, dus zijn voorstel zou zijn om eens 20 joints te roken of 20 pintjes te drinken en kijken wat beter voor je is. Dit is exact wat blond gaat doen op dag 3 samen met een ander. Degene die hij kiest krijgt een pm met de keuze: 20 joints of 20 pintjes. De uitkomst daarvan wordt te zijner tijd bepaald wat spannend!!!!!!

Het is vandaag dus dag 3, blond heeft mij gekozen als zijn target. Ik kreeg vervolgens van de spelleiding de optie om te kiezen tussen 20 joints en 20 pintjes. Ik koos voor dat eerste, wat resulteerde ik 1 speler naar keuze mocht zien wat zijn rol was. Ik weet niet precies wat er zou gebeurd zijn geweest als ik het andere had gekozen, was ik dan geïnfecteerd geweest? In dat geval sluit ik dus niet uit die een actie van de flippers is om mij aan hun kant over te halen omdat ik zopas Simeco als wolf had bestempeld.

In ieder geval gaat mijn stem dus uit naar Simeco ook aangezien we niet op Yube en Candiu mogen waar ik ook nog wel een post over kan maken.
 
Bovenaan