[Speeltopic] WvW #309 zoek de proleten en drugskikkers

Reactiescore
447
Kan iemand me nog eens uitleggen voor wat die groene stemmen zijn? Ik snap het niet zo goed
 
Reactiescore
1.271
Kan iemand me nog eens uitleggen voor wat die groene stemmen zijn? Ik snap het niet zo goed
stem in het groen is voor wie je denkt dat de rol speeder heeft. wie het goed heeft kijgt de rol in zijn gelderen. doordat iedereen op anthraxxis zit en die geen wolf is is de kans minimaal dat iemand het goed is en wordt het dus een goedje.
 
Reactiescore
447
Oke bedankt! ANTRAXOL
Vertrouwde jou niet tot Fam plots zei dat je goed was. Kan de redenering moeilijk volgen omdat er hier zo veel geplaatst is maar ik doe men best.
 
Reactiescore
1.271
Als ik het net goed terug gelezen heb is speeder een wolf omdat hij naast een goedkope counter en een goedkope stem op sule.
vind ik een mooie optie.
Staat me ook bij dat hij als wolf eerder niet moeilijk deed over een lunch van iemand als Time. dus dat vind ik ook niet voor hem pleiten.

kan me dus eigenlijk goed vinden in deze lynch en ga lekker goedkoop meelopen hierop.

Speeder
 
Reactiescore
1.728
@simeco @Blue

Jullie wouden weten wie mijn verdachten zijn nou hier komt die. Aangezien dat citeren van mij niet lekker gaat hier op dit vertyfde forum dan maar zo.

1. Jokersbrain

De heer Jokersbrain staat heel hoog op mijn verdachtenlijstje. Ik heb wat terug gelezen en het komt er op neer dat ik hem zeer wolfs vind spelen door zijn manier van twijfel veroorzaken. Het begon met het referendum. Hij wou dat we allemaal tegen gingen stemmen, niet veel later twijfelde hij hier over en uiteindelijk ging hij mee met een voor stem. Ook de nadruk op leggen van dat hij het liever niet had gewild maar toch heeft gedaan.
Daarnaast stemt hij op .time als lynch, de enige ook en die blijkt achteraf een nonkel jos te zijn. Het komt op mij meer over dat hij zich buiten de andere stemming wou plaatsen om zo niet echt op te vallen.

hij is veel op de voorgrond maar maakt weinig impact met zijn spel. Dit is in mijn ogen zeer wolfs.

Daarom zet ik mijn lynch vandaag ook op Jokersbrain


Verder is er nog niet iemand er echt uitgesprongen. Puntnoob doet gek, maar zo doet Sule simad dat ook. Verder houd ik blue in de gaten maar zijn plan over het stemmen op een bewezen goedje voor speeder vond ik zeer goed bedacht. En daarnaast Simeco, jou vind ik ook anders spelen , minder aanwezig wat meer op de achtergrond. Hoe komt dat?
 
Reactiescore
182
Wat vind jij van Yube?

Afgezien van zijn gretigheid betreffende het referendum? Buiten het feit dat ik ook op Jokersbrain gestemd heb volg ik zijn redenering niet helemaal. Volgens mij is de reden waarom Joker op hem heeft gestemd namelijk onveranderd gebleven. Verder lijkt hij niet echt bezig met wolven zoeken maar eerder verwikkeld te zijn in een twee/driestrijd met joker-simeco. Ik durf niet te zeggen of het aan zijn mogelijke activiteit of aan wil ontbreekt.

Sta je achter de stem van Speeder dan? Vind je het vreemd dat ik het in deze opneem voor Blue?

Moet ik achter iemand zijn/haar stem staan om mijn uitspraak te doen? Omdat jij mij opvalt moet ik wel achter de stem van Speeder staan? Hoe correleren deze 2 zaken? Overigens, als je op iedereen stemt waarvan je de stem niet bevalt is het einde zoek. Ik heb het ook over je postgedrag sinds het moment dat Blue zijn stem van jou heeft afgehaald. Tot dan was er een en al discussie en nu neigt het richting 4 handen op 1 buik. Opmerkingen als 'Ik kan dat soort posts zoals van blue alleen maar aanmoedigen want ze helpen mij met informatie verzamelen wat ik zelf soms niet 1-2-3 zie. ' doen mij denken dat je een wit voetje probeert te halen en zo uit het vizier tracht te blijven.

Dankje. Gelukkig iemand die hetzelfde ziet. Hoe denk je over @nonkel jos ?

Wilde net naar zijn profiel gaan om z'n post te bekijken, maar tot mijn spijt: Dit lid begrenst wie zijn/haar volledig profiel mag bekijken. Maar is mij dus ook niet per se heel erg opgevallen.
 
Reactiescore
1.577
@simeco @Blue

Jullie wouden weten wie mijn verdachten zijn nou hier komt die. Aangezien dat citeren van mij niet lekker gaat hier op dit vertyfde forum dan maar zo.

1. Jokersbrain

De heer Jokersbrain staat heel hoog op mijn verdachtenlijstje. Ik heb wat terug gelezen en het komt er op neer dat ik hem zeer wolfs vind spelen door zijn manier van twijfel veroorzaken. Het begon met het referendum. Hij wou dat we allemaal tegen gingen stemmen, niet veel later twijfelde hij hier over en uiteindelijk ging hij mee met een voor stem. Ook de nadruk op leggen van dat hij het liever niet had gewild maar toch heeft gedaan.
Daarnaast stemt hij op .time als lynch, de enige ook en die blijkt achteraf een nonkel jos te zijn. Het komt op mij meer over dat hij zich buiten de andere stemming wou plaatsen om zo niet echt op te vallen.

hij is veel op de voorgrond maar maakt weinig impact met zijn spel. Dit is in mijn ogen zeer wolfs.

Daarom zet ik mijn lynch vandaag ook op Jokersbrain


Verder is er nog niet iemand er echt uitgesprongen. Puntnoob doet gek, maar zo doet Sule simad dat ook. Verder houd ik blue in de gaten maar zijn plan over het stemmen op een bewezen goedje voor speeder vond ik zeer goed bedacht. En daarnaast Simeco, jou vind ik ook anders spelen , minder aanwezig wat meer op de achtergrond. Hoe komt dat?

Geen idee of het een goed teken is, maar ik ben het volledig eens met deze analyse. Jokersbrain nu ook weer een hele dag onzichtbaar? Ben benieuwd welk excuus hij nu uit zijn mouw schudden zal. Maar er klopt gewoon iets niet. Wel prima kunnen benoemen wie de goedjes zijn, maar geen klaar beeld hebben over de slechtjes - dat is in mijn ervaring vaak een indicatie dat je wolf bent. Je zoekt goodwill bij de goedjes door hen als goedje te benoemen, maar durft geen verdachten te benoemen om ze niet in het harnas te jagen.

Verder zie ik een atypische Simeco en de puntmongool Spieder wel als een duootje. Vooral die laatste dan, die nu nadrukkelijk bondgenoot zoekt door ze naar de mond te praten, valt me in het bijzonder op. Verder Jo Han ook weer typerend wolvengedrag. Een van deze vier mannen wens ik te lynchen vanavond.
 
Reactiescore
723
Je verdraait hier nu alweer de boel tijgertje. Nogmaals dit is niet hoe ik je ken vanuit andere potjes.

Hoe kom je erbij dat ik Antrax eruit wil hebben? Dat slaat echt alles. Dat heb ik nooit gezegd.

Tijgertje voor nu vanwege het vele waarheid verdraaien en makkelijk stemmen.
Ik ga het niet nog 10.000 keer herhalen. Je hebt dat idd zo niet gezegd.
Meer een aanname om het dan zo te zeggen.
Je eerste lynchstem was op anthraxx, daarna weggehaald
Fam zegt anthraxx goedje. Er is geen betere zekerheid op dag 1 dan een goedje dat van een ander goedje zegt dat die goed is.

(sule:) ja maar, toch is anthraxx niet volledig goed...
Daar kunnen we na dag 3 nog mee verder.
 

Deleted User - 487970061

Guest
Voor mij is het potje nogal druk en rommelig, dus doe erg men best om het zo goed mogelijk te volgen en de wolven er tussen te zoeken. Maar ik vindt het echt erg lastig om tussen alle berichten nog een weg te vinden... (Heb jij een goede navigatie systeem voor me?:oops:)
Persoonlijk vind ik dit en je afwezigheid verdacht. Vorig potje leek je het enorm goed door te hebben, ondanks onervarenheid. Dit potje voeg je niks toe heb ik het idee, zelfs als je wel post. Dit dus in tegenstelling tot vorig potje. Vandaar dus buurman bolderbast.

Nja, hoef niet veel te zeggen. Classic meeloopstem. 'Erg apart' -> eigenlijk wordt er bedoeld 'ik heb niet gelezen, maar ik moet nog snel stemmen en zie dat er al wat stemmen op Miccie staan vanwege apart gedrag'. Indien je goedje bent @Riprobin, dan ben ik nu wel benieuwd wat jouw inbreng is vandaag.
Zie hierboven. Daarnaast weet iedereen dat ik altijd actief ben wanneer mogelijk, ben alleen gewoon gister en vandaag druk aan het werk geweest (en morgen ook).
Degene die mij vanwege onhandige opmerkingen slecht vinden zijn te makkelijk bezig. Zeker de namen die al eerder potjes met mij hebben gespeeld weten dat dat is hoe ik speel. Ik zeg wat ik denk en daarbij denk ik misschien iets te weinig na over wat andere daarvan zouden vinden. Maakt dat me slecht? Nee.

@Blue ik zie Antrax gewoon als goedje, enkel houd ik in gedachte dat het technisch gezien mogelijk is dat Famdecibel niet de waarheid sprak.
Sule vind ik overigens niet echt verdacht, past bij hem om zoiets te zeggen, zowel als goedje als als slechtje
 
Reactiescore
1.804
@simeco @Blue

Jullie wouden weten wie mijn verdachten zijn nou hier komt die. Aangezien dat citeren van mij niet lekker gaat hier op dit vertyfde forum dan maar zo.

1. Jokersbrain

De heer Jokersbrain staat heel hoog op mijn verdachtenlijstje. Ik heb wat terug gelezen en het komt er op neer dat ik hem zeer wolfs vind spelen door zijn manier van twijfel veroorzaken. Het begon met het referendum. Hij wou dat we allemaal tegen gingen stemmen, niet veel later twijfelde hij hier over en uiteindelijk ging hij mee met een voor stem. Ook de nadruk op leggen van dat hij het liever niet had gewild maar toch heeft gedaan.
Daarnaast stemt hij op .time als lynch, de enige ook en die blijkt achteraf een nonkel jos te zijn. Het komt op mij meer over dat hij zich buiten de andere stemming wou plaatsen om zo niet echt op te vallen.

hij is veel op de voorgrond maar maakt weinig impact met zijn spel. Dit is in mijn ogen zeer wolfs.

Daarom zet ik mijn lynch vandaag ook op Jokersbrain


Verder is er nog niet iemand er echt uitgesprongen. Puntnoob doet gek, maar zo doet Sule simad dat ook. Verder houd ik blue in de gaten maar zijn plan over het stemmen op een bewezen goedje voor speeder vond ik zeer goed bedacht. En daarnaast Simeco, jou vind ik ook anders spelen , minder aanwezig wat meer op de achtergrond. Hoe komt dat?
zoals gezegd was ik gisteren de hele namiddag tot 22U weg wegens privéredenen. Verder beetje lauwe verdenkingen ik had er meer bij gedacht maar goed.
Als ik het net goed terug gelezen heb is speeder een wolf omdat hij naast een goedkope counter en een goedkope stem op sule.
vind ik een mooie optie.
Staat me ook bij dat hij als wolf eerder niet moeilijk deed over een lunch van iemand als Time. dus dat vind ik ook niet voor hem pleiten.

kan me dus eigenlijk goed vinden in deze lynch en ga lekker goedkoop meelopen hierop.

Speeder
dat stukje over time is een zeer goed punt. Verder speelt hij beetje als een kip zonder kop en heb ik hem nog maar weinig onderbouwde beschuldigingen zien maken. twijfel tussen joker en speeder maar ga toch ook op deze laatste
 
Reactiescore
61
nou, nee. je zegt hieronder helemaal niks eigenlijk.



sterker nog doordat je op de lunch stemt vind ik je zelfs een beetje verdacht...
Ik geef mijn gedachtegangen over mijn verdachten en waarom ik er zo over denk.

Sorry maar die redenatie kan ik niet helemaal volgen, waarom zou het verdacht zijn als mijn lynch stem uiteindelijk lunch wordt?
 
Reactiescore
1.271
Ik geef mijn gedachtegangen over mijn verdachten en waarom ik er zo over denk.

Sorry maar die redenatie kan ik niet helemaal volgen, waarom zou het verdacht zijn als mijn lynch stem uiteindelijk lunch wordt?
easy meat.

Lynch stond al zo goed als vast en je was vrijwel een van de weinige op time. Time zou gezien de vordering van de stemming hier normaal gesproken niet meer op reageren daarnaast blijf je buitenschot bij de echte lynch. aangezien time nu dood is gaat niemand je hier normaal gesproken meer op pakken terwijl mensen nu wel allerlei meelopers aan het beschuldigen.

daarnaast vroeg ik een halfuur voor de DL nog wie je nog meer verdacht vond je komt pas weer online na de deadline. ook erg convenient allemaal.
tis dat ik speeder verdenk, anders had je mijn stem gekregen.
 
Reactiescore
1.013
Ben er weer, ook al mist niemand mij volgens mij, als ik de discussie van vandaag zo zie.

Ik heb zo af en toe meegelezen, maar nog niet kunnen reageren.
“mijn” verdachte Jokersbrain heeft zich nog niet echt laten horen vandaag. Daarbij komt voor mij Blue en riprobin in de aanmerking voor een verdachte top 3. Op riprobin nog geen stemmen volgens mij, dus ik ga mee op joker of blue als er voor 1 van deze 2 meerderheid volgt. Met een voorkeur voor
Joker.

riprobin komt “elke keer” onverwacht uit de hoek. Nu ook weer met een stem op een afwezige speler die er met zijn posts tot nu toe elke keer flink naast zit.

En dan deze posts. Ik zei het al eerder, maar je gedraagt je vreemd. Er gaat veel aandacht naar jou toe. Wil je het verleggen naar Yube? Of vraag je het je echt af?
Zo waterdicht statement over Yube had je namelijk niet.

Oke leuk geweest. Groene stemmen op Anthraxxol.

Nu weer verder kijken naar de lynch aub. Ben wel geinteresseerd in de verdachten + redenen van Speeder, mohniels, Sule en miketijger.
Zal tegen eind vd middag nogmaals een en ander nalezen.
Aan de hand van de discussie van vandaag over het speedergedoe komen we niet veel verder. Heb nu via laptop nog eens het topic doorgelezen en @simeco, ik begrijp nu beter wat je bedoelt over de kans dat Anthraxxol de speeder is. Zoals besproken heeft Fam Anthraxxol gezienerd en hem als 100% goedje bestempeld. De speeder is geen 100% goedje (wel als rol, maar heeft potentie om een ander team te krijgen) -> eigenlijk een soort mythomaan. Verder ontkent Anthraxxol zelf ook de speeder te zijn en daarnaast behoor je naar je rol te spelen en zou de speeder niet bewust ervoor mogen kiezen om aan een slechtjesteam gevoegd te worden. (Dat zou spelbederf moeten zijn)

Ik heb even gekeken naar de stemmen gisteravond. Op dat moment was ik zelf aan het werk, maar wat mij opviel is dat er gisteravond (binnen 2 uur voor de deadline) een stormloop aan stemmen kwam. Het was natuurlijk dag 1 en veel mensen hebben geen idee, maar ik vond dat er meerdere wel heel gemakkelijke (meeloop)stemmen werden geplaatst. Zie hieronder.



Ik heb al eerder benoemd dat ik Mohniels verdacht vond overkomen. Miccie had inderdaad even verkeerde logica (zeg gerust, het sloeg nergens op, maar hij had het zelf niet door) toegepast, maar dit zegt allesbehalve dat iemand wolf is. Het kwam een beetje onbeholpen over. Ik vind dat er veels te gemakkelijk is gestemd. Als je zijn posts had gelezen zag je ook dat het volstrekt tegenstrijdig was met wat hij zei. Nogmaals, een fout of tegenstrijdigheid duidt niet altijd op wolvengedrag.




Nja, hoef niet veel te zeggen. Classic meeloopstem. 'Erg apart' -> eigenlijk wordt er bedoeld 'ik heb niet gelezen, maar ik moet nog snel stemmen en zie dat er al wat stemmen op Miccie staan vanwege apart gedrag'. Indien je goedje bent @Riprobin, dan ben ik nu wel benieuwd wat jouw inbreng is vandaag.







Die kers was dat Sule Anthraxx voor 80% als goedje bestempelde (terwijl hij gewoon bewezen is). Ik zie deze uitspraak van Sule als onwetendheid en vind dat er op dit forum dan ook veels te snel wordt gehapt op dit soort 'foutjes', terwijl de essentie van wat Sule hier zegt ('Ik zie Anthraxx gewoon als goedje) compleet wordt genegeerd. Dit is een stem zonder grond, want ik denk dat er geen enkel slechtje is die zichzelf zo gemakkelijk open zou stellen over dat hij van mening is dat een zienersactie geen bewezen goedje creëert. (Dan weet je gewoon dat verschillende mensen hierop in zullen haken).
@Sule Silmad, zie jij Anthraxxol nu wel als bewezen goedje of twijfel je nog steeds aan Fam? En zoja op dit laatste, waarom twijfel je aan Fam?



Jo Han heeft verder nog aangegeven dat hij vanavond zou terugkomen met een theorie op zijn laptop. '10 plaatsen gestegen op mijn verdachtenlijstje'. Wie staan hier nog meer op?



'Hmmm ik vond je al eerder vandaag verdacht'. @Speeder. heeft dus letterlijk het hele potje nog geen reden gegeven waarom hij mensen verdacht vond. Dit is echt een classic meeloopstem. Hij lijkt dus alleen aan te geven dat hij Sule al eerder verdacht vond om niet gezien te willen worden als meeloper.

Ik heb hem gister en vandaag ook al 3x opgeroepen om uit te leggen waarom hij mij verdacht vindt en dat heeft hij nog steeds nagelaten. Graag toch nog reactie dus.



Vind je Jokersbrain echt wolfs of eigenlijk meer wispelturig dan? Het lijkt er op dat dit ook een gezochte stem is.



@Yube, waar draait hij omheen? Welke nieuwe redenen?
Dit is ook echt een gezochte stem zonder uitleg. Het is ook een stem op iemand waar al meerdere stemmen op stonden en vlak voor de deadline, waarvan we weten dat wolfjes het vaak niet weten en op het laatst massaal stemmen. Daarbij was Yube ook de allereerste die direct voor het referendum stemde en zich afvroeg waarom we niet het risico zouden nemen om Fam uit het spel te halen.



@Buurman Bolderbast, de wolvenchat en dit topic door elkaar halen met stemmen? Wauw :biggrin: damn
Weet je al op wie je nu gaat stemmen?




Ik zie hier de stem btw. Dan ben ik benieuwd wie je nog meer verdacht vind want met deze stem loop je dus letterlijk 2x mee met redenen van andere zonder zelf na te denken.

Verder heb ik Meister ook wolvenposts zien maken, maar die is atm voor mijn gevoel zo inactief dat die ongetwijfeld een keertje zal doodvallen.

Voor nu denk ik dat Yube wolf is.
Ondanks dat ik me ontzettend irriteer aan Speeder heb ik meer het idee dat hij achterlijk is dan wolf.

Wat vinden jullie van Yube?
Wat vind jij van Yube?
Wat vind jij van Yube?
 
Reactiescore
3.576
Wel prima kunnen benoemen wie de goedjes zijn, maar geen klaar beeld hebben over de slechtjes - dat is in mijn ervaring vaak een indicatie dat je wolf bent. Je zoekt goodwill bij de goedjes door hen als goedje te benoemen, maar durft geen verdachten te benoemen om ze niet in het harnas te jagen.

Nou, hou u vast, ga even zitten, hier komt het,.... Blue is voor overduidelijk een goedje de lynch stemmen op hem slaan nergens op, hij zoekt dermate goed mee het wat mij betreft onmogelijk een slechtje kan zijn.

En als jij wat minder op mij zou tunnelen had ik meer tijd in het zoeken van wolven kunnen steken ipv mezelf te verdedigen.
 
Reactiescore
1.525
Nou, hou u vast, ga even zitten, hier komt het,.... Blue is voor overduidelijk een goedje de lynch stemmen op hem slaan nergens op, hij zoekt dermate goed mee het wat mij betreft onmogelijk een slechtje kan zijn.

En als jij wat minder op mij zou tunnelen had ik meer tijd in het zoeken van wolven kunnen steken ipv mezelf te verdedigen.
Door hem overduidelijk goedje te noemen sta je bij mij ook verdacht nu. Ik wacht nog even af wat de stemming doet t.o.v. eigen huid redden en dan stem ik daarna, liefst op Blue anders op jou. Zie Candiu post hierboven trouwens, het is echt schijnaanwezigheid dat citeren en dat vragen, zelfde geldt voor @nonkel jos met z'n vragen aan anderen.
 
Reactiescore
3.576
Wat vind jij van Yube?

Yube is gewoon een wolf, zijn makkelijke meeloopstem gisteren, zijn makkelijke voor stem betreft Fam (ik gok erop) en verder heel op de achtergrond spelend. De dingen die hij zegt kloppen ook nog eens niet en als hij hierop word aangesproken krijg je daar verder geen inhoudelijke reactie op.
 
Reactiescore
3.576
Door hem overduidelijk goedje te noemen sta je bij mij ook verdacht nu. Ik wacht nog even af wat de stemming doet t.o.v. eigen huid redden en dan stem ik daarna, liefst op Blue anders op jou. Zie Candiu post hierboven trouwens, het is echt schijnaanwezigheid dat citeren en dat vragen, zelfde geldt voor @nonkel jos met z'n vragen aan anderen.

Schijnaanwezigheid? Blue is bij afstand de persoon die inhoudelijk het meest bijdraagt en met de vinger durft wijzen naar mensen plus zichzelf in een moeilijke positie brengt zoals o.a mezelf door risicovol te spelen ipv op save zodat je nergens op gepakt kan worden. Blue is voor mij duidelijk geen wolf.

Als je mij verdacht vind, join the club, maar ik zal geen lynch worden deze avond.
 
Reactiescore
1.525
Als ik het net goed terug gelezen heb is speeder een wolf omdat hij naast een goedkope counter en een goedkope stem op sule.
vind ik een mooie optie.
Staat me ook bij dat hij als wolf eerder niet moeilijk deed over een lunch van iemand als Time. dus dat vind ik ook niet voor hem pleiten.

kan me dus eigenlijk goed vinden in deze lynch en ga lekker goedkoop meelopen hierop.

Speeder
Ah fijn dat je er ook bent. Wat is er goedkoop aan m'n stem op Sule die ik als één vd eersten uitbreng en uhmm waar counter ik? Ik ben begonnen op Blue waarna hij mij niet kan uitstaan. Misschien eens alles teruglezen wat je gemist hebt voordat je inderdaad heel goedkoop meeloopt.
 
Reactiescore
61
Ah okay, had je redenatie verkeerd geïnterpreteerd.
Dat ik na de DL nog online kwam is een unicum zoals je van de voorgaande potjes ook terug kan lezen.

Na het terug lezen van afgelopen dag twijfel ik tussen Joker en Candiu.
@JokersBrain speelt zoals hij eigenlijk altijd speelt en is meer een gevoel.
@Candiu is minder aanwezig dan ik van haar gewend ben, iets wat kan wijzen op wolf zijn.
Wil hun eerst nog wel even de kans geven om zich te verdedigen voordat ik mijn stem plaats.

Verder heb ik bij @Speeder. nog niet echt een idee, het kan alle kanten nog uitgaan bij hem.
 
Bovenaan