[Speeltopic] WvW #307 Lockdown

  • Topicstarter Deleted User - 487971361
  • Startdatum
Reactiescore
1.013
[[ @Speeder. en @materlotti beginnen jullie al vast een topic/enquete tegen de leiding? Er zal vast een Patient Zero 2.0 opstaan ;)
zit in jullie straatje ]]

Ik hou vanaf nu ook Een niet zo dubieuze naam in de gaten. Vreemd gedrag zo voor/tijdens/na stemming.
 
Reactiescore
1.271
[[ @Speeder. en @materlotti beginnen jullie al vast een topic/enquete tegen de leiding? Er zal vast een Patient Zero 2.0 opstaan ;)
zit in jullie straatje ]]

Ik hou vanaf nu ook Een niet zo dubieuze naam in de gaten. Vreemd gedrag zo voor/tijdens/na stemming.
Noem de man gewoon rukurt zoals iedereen.
 
Reactiescore
421
Dus ik ben slechtje als AB goedje blijkt.



Vervolgens stem je zelf op AB dus volgens die logica ben jij ook wolf als hij goedje blijkt? Je zegt ook dat AB het meeste zal vertellen en gaat hieronder op mij?



Wat is er veranderd op een uur tijd, wrm niet terug op AB gaan want hem verdenk je doordat je u lynchstem op hem plaatste en aan de hand van zijn rol kom je wat te weten over mij (iemand die je ook verdenkt). Terwijl als je eerst op mij gaat dit niets over AB zal vertellen.

Als ik mij dan luidop de vraag stel waarom niet weer op AB kom ik uit bij mijn eerdere theorie, dat jij op AB ging net na de DL zodat je stem niet meetelde wat je zogezegd niet wist en als AB eruit gaat als wolf kan jij je als bewezen goedje voordoen. Maar atm staat AB niet meer op lynch dus geen reden om weer op hem te gaan voorlopig.

Altijd bezig.

Nou op zich is dit wel een steekhoudende analyse. Dus mijn hand moet ook een beetje in eigen boezem lol. Ik besef me ook wel dat mijn gedrag zo rond de stemming er onhandig uit ziet, maar dat getuigt m.i. uitsluitend van onbevangenheid en onwetendheid.

Ik heb in principe niks in te brengen tegen de verdenkingen die gericht zijn op het met 1 minuut te laat zijn van mijn stem. Dat komt omdat ik wilde checken tussen wie het ging maar daar met een telling in m'n hoofd niet uit kwam.
 
Reactiescore
3.576
Ik hoor ook geen argumentatie waarom je op mij gaat. En kom niet met opvallend gedrag want dat is elk potje zo, je hebt meer nodig dan dat. Als ik mij het goed kan herinneren ging je vorig potje in het begin ook op mij voor gelijkaardige argumenten en toen was ik overigens een goedje.
 
Reactiescore
421
Nou in beginsel is in dit spel iedere verdenking gestoeld op opvallend gedrag dus dat ik dat argument aandraag is zo vreemd niet.

Maar goed, het gaat om de wijze waarop je jezelf hier profileert: je valt Candiu aan, dat is je main suspect en onthoudt je verder van de zogezegde "centrale discussie", waarbinnen de lynchstemmen voornamelijk geplaatst worden (namelijk keuze tussen altijd bezig, simeco en thewolfflord (laten we laatstgenoemde door zijn afwezigheid trouwens niet vergeten!!!)). Dan daarna, ga je onder het mom van "tja tja ik moet toch kiezen" alsnog voor altijd bezig. Bijgevolg word je in geen enkel geval in verband gebracht met die lynches. Want enerzijds zou je geen verantwoordelijkheid hebben voor altijd bezig (in geval van goedje zijn!), en anderzijds hoef je geen verantwoordelijkheid over jouw main suspect af te leggen, want Candiu wordt niet gedood.
 
Reactiescore
1.525
[[ @Speeder. en @materlotti beginnen jullie al vast een topic/enquete tegen de leiding? Er zal vast een Patient Zero 2.0 opstaan ;)
zit in jullie straatje ]]

Ik hou vanaf nu ook Een niet zo dubieuze naam in de gaten. Vreemd gedrag zo voor/tijdens/na stemming.
Wat is dit voor onderhuidse sneer? Ik wil geen oude koeien uit de sloot halen maar we hebben ons gelijk gehaald.

Overigens mooi dat die smerige patient zero eruit is, gezien de wisselende stemming gister (mocht simeco er niet uitgaan) had deze stukken gevaarlijker voor ons kunnen worden dan de wolven ;-). Die zorg is weg
 
Reactiescore
3.576
Nou in beginsel is in dit spel iedere verdenking gestoeld op opvallend gedrag dus dat ik dat argument aandraag is zo vreemd niet.

Maar goed, het gaat om de wijze waarop je jezelf hier profileert: je valt Candiu aan, dat is je main suspect en onthoudt je verder van de zogezegde "centrale discussie", waarbinnen de lynchstemmen voornamelijk geplaatst worden (namelijk keuze tussen altijd bezig, simeco en thewolfflord (laten we laatstgenoemde door zijn afwezigheid trouwens niet vergeten!!!)). Dan daarna, ga je onder het mom van "tja tja ik moet toch kiezen" alsnog voor altijd bezig. Bijgevolg word je in geen enkel geval in verband gebracht met die lynches. Want enerzijds zou je geen verantwoordelijkheid hebben voor altijd bezig (in geval van goedje zijn!), en anderzijds hoef je geen verantwoordelijkheid over jouw main suspect af te leggen, want Candiu wordt niet gedood.

Riprobin had ook veel stemmen overigens die vergeet je nog. En ik heb mijn gedachtegang al uitgelegd. En zoals ik al zei heb ik geen main suspect.
 
Reactiescore
1.577
Goed dat we van die besmettelijke lijer af zijn. Niet wat ik had verwacht, maar goed het resultaat mag er zijn (sorry @simeco ik zou ook balen als een stekker, maar goed volgende keer dat ik lijd, krijg je gewoon mooie rol van me?)

De burgemeester roept op om nu rukurt te lynchen. Zie niet zozeer in waarom precies het als goedje nuttig is om te gaan tellen op wie de meeste stemmen staan, zeker niet eerste dag. Dan heeft het meer met instinct te maken. Als goedje heb je er ook zoveel problemen niet mee om een verdenking te uiten doorgaans.

Als wolf is het natuurlijk wel belangrijk om te weten. Je wil enerzijds geen mal figuur slaan met een afzijdige stem, anderzijds liefst ook geen medewolf eruit stemmen op dag 1 en verder ook niet te verdacht lijken als je een beslissende stem zou plaatsen.

Bovendien had ik de goedjes opgeroepen om vroeg te stemmen, wat rukurt in deze niet deed. Plaatst vervolgens meteen een stem op JokersBrain, zonder te verklaren waarom Altijd Bezig nu niet meer verdachte nummer 1 is. Eigenlijk past Rukurt dus de theorie toe die hij eerder omschreef als zijn geijkte wolvenspel:

@jokersbarin: dat is wat ik namelijk ook als wolf doe:

- Mijn grootste verdenking richten op iemand die door vrijwel geen enkele andere speler verdacht wordt (in jouw geval Candiu)
- Niet meedoen in het initiatief richting de speler die het meest verdacht wordt. Lees jouw bewoording: "Ook altijd bezig wil ik best op meegaan".

m.a.w. je 'main suspect' wordt niet gelyncht, dus de rol van die speler (Candiu in jouw geval) blijft onduidelijk: spelers kunnen je daar niet op afrekenen. En je hoeft ook geen verantwoordelijkheid te nemen voor altijd bezig omdat je "best mee wilde gaan", maar geen initiatief neemt.
 

Deleted User - 487970061

Guest
Omdat alles wat een wolf juist niet zou doen een wolf juist wel doet.
Volgens die theorie kun je dus simpelweg nooit een wolf aanwijzen? Ieder gedrag wat wolfs overkomt is dan namelijk precies het gedrag dat een goedje zou vertonen. Wat ook ergens wel klopt, maar ik gedraag me dus het hele potje als goedje en ben daarom wolf, wel een mooi argument hoor... Edit voor verduidelijking: ik ben dus een goedje en gedraag me daarom als goedje, niet omdat ik wolf ben

omdat jij als onervaren speler eigenlijk niet weet wat een wolf doet dus doe je het onbewust.
Als ik wolf was geweest, had ik me toch veel makkelijker niet met het potje kunnen bemoeien? Dat was na vorig potje niet opvallend geweest, toen was ik als burger ook niet heel aanwezig de eerste rondes.

Mijn eigen verdenkingen zullen vanavond volgen, wanneer ik tijd heb om alles te analyseren. Mijn gevoel zegt voor nu te kijken naar rukurt en ab en ik ben benieuwd wat fam gaat doen omdat haar aanval op mij raar was.
 
Reactiescore
61
Dus ik ben slechtje als AB goedje blijkt.



Vervolgens stem je zelf op AB dus volgens die logica ben jij ook wolf als hij goedje blijkt? Je zegt ook dat AB het meeste zal vertellen en gaat hieronder op mij?



Wat is er veranderd op een uur tijd, wrm niet terug op AB gaan want hem verdenk je doordat je u lynchstem op hem plaatste en aan de hand van zijn rol kom je wat te weten over mij (iemand die je ook verdenkt). Terwijl als je eerst op mij gaat dit niets over AB zal vertellen.

Als ik mij dan luidop de vraag stel waarom niet weer op AB kom ik uit bij mijn eerdere theorie, dat jij op AB ging net na de DL zodat je stem niet meetelde wat je zogezegd niet wist en als AB eruit gaat als wolf kan jij je als bewezen goedje voordoen. Maar atm staat AB niet meer op lynch dus geen reden om weer op hem te gaan voorlopig.

Altijd bezig.
Ik mis even de logica achter deze stem op mij?
 
Reactiescore
1.690
Ik was net het topic even aan het teruglezen en kreeg de vinger wat betreft rukkert niet op de zere plek. Zijn frustraties van gisteravond over een stem vielen me op, maar ikzelf zou ook zo kunnen reageren ongeacht mijn rol. Gedurende het topic heeft hij wel veel posten gemaakt, maar ook weer weinig toegevoegd.
tot ik bij de laatste post van nonkel jos kwam. Die link tussen wat rukkert omschrijft en eigenlijk zelf uitvoert was me ontgaan.
Rukurt heeft Jokersbrain als zijn main suspect, omdat hij ook wel weet dat joker tot de endgame erin blijft zodat hij weer eens de foute keus kan maken op het einde.
 
Reactiescore
3.576
Volgens die theorie kun je dus simpelweg nooit een wolf aanwijzen? Ieder gedrag wat wolfs overkomt is dan namelijk precies het gedrag dat een goedje zou vertonen. Wat ook ergens wel klopt, maar ik gedraag me dus het hele potje als goedje en ben daarom wolf, wel een mooi argument hoor... Edit voor verduidelijking: ik ben dus een goedje en gedraag me daarom als goedje, niet omdat ik wolf ben


Die theorie klopt niet helemaal. Was ook niet heel serieus bedoelt maar meer als, houd als optie dat een wolf soms wolf verdrag kan tonen om dit juist als argument te gebruiken dat hij goedje is.

Je moet een speler inschatten en dan zelf beoordelen of hij dergelijk risico zou durven nemen. En aan de hand van stemmingen kan je altijd wel wolven aanwijzen ook omdat een wolf niet snel een medewolf zal laten vallen.
 

DeletedUser17472

Guest
Ik zie niet in waarom ik op dit moment moet veranderen. Ik blijf bij mijn gevoel. Ook die dubieuze voelt niet goed.
 
Reactiescore
3.576
Het is maar stil vandaag. Kunnen alle inactieve van gisteren hun analyse eens maken. Anders gaan alle actieve elkaar uitmoorden wat niet de bedoeling is.

Bij deze dus een oproep: Ben jij wolf en inactief? Kom dan lekker meespelen zodat we een kans hebben je te vangen!
 
Reactiescore
1.577
Wat is dit voor onderhuidse sneer? Ik wil geen oude koeien uit de sloot halen maar we hebben ons gelijk gehaald.

Overigens mooi dat die smerige patient zero eruit is, gezien de wisselende stemming gister (mocht simeco er niet uitgaan) had deze stukken gevaarlijker voor ons kunnen worden dan de wolven ;-). Die zorg is weg

Wat denk jij speeder???
 
Reactiescore
61
Goed dat we van die besmettelijke lijer af zijn. Niet wat ik had verwacht, maar goed het resultaat mag er zijn (sorry @simeco ik zou ook balen als een stekker, maar goed volgende keer dat ik lijd, krijg je gewoon mooie rol van me?)

De burgemeester roept op om nu rukurt te lynchen. Zie niet zozeer in waarom precies het als goedje nuttig is om te gaan tellen op wie de meeste stemmen staan, zeker niet eerste dag. Dan heeft het meer met instinct te maken. Als goedje heb je er ook zoveel problemen niet mee om een verdenking te uiten doorgaans.

Als wolf is het natuurlijk wel belangrijk om te weten. Je wil enerzijds geen mal figuur slaan met een afzijdige stem, anderzijds liefst ook geen medewolf eruit stemmen op dag 1 en verder ook niet te verdacht lijken als je een beslissende stem zou plaatsen.

Bovendien had ik de goedjes opgeroepen om vroeg te stemmen, wat rukurt in deze niet deed. Plaatst vervolgens meteen een stem op JokersBrain, zonder te verklaren waarom Altijd Bezig nu niet meer verdachte nummer 1 is. Eigenlijk past Rukurt dus de theorie toe die hij eerder omschreef als zijn geijkte wolvenspel:
Na aanleiding van deze post ben ik ook eens door ENDN zijn posts gegaan.

Ik ben de enige geschikte BM natuurlijk. Een stem op een onbetrouwbaar sujet als simeco is ronduit verdacht.
De eerste post en niet veel zeggend zoals de meeste eerste posts op dag 1.
ik denk dat yube het nooit zou riskeren om blond twee potjes op rij wolf te maken in het belang van het spel.
Uhm, wie is blond ook alweer?
Gebruik gewoon de forum namen, maakt het makkelijker voor mij.
Ik vind een verdenking op basis van instinct niet zo vreemd, zo heb ik immers vorige ronde ook twee wolfjes aangewezen voor mijn dood!!
Op dag 1 heb ik daar ook niet heel veel moeite mee, daarna is een kleine onderbouwing toch wel een minimale vereiste lijkt mij.
Best een aardig punt rondom simeco. Al lezende vallen ook wat zaken rondom Candiu op. Ik open later vanavond mijn laptop om een en ander uiteen te zetten
Vanaf hier wordt het interessanter, @Candiu is hier de hoofdverdachte van ENDN.
Ok, ik had wat beloofd rondom Candiu. Nu ik eens terug lees is het niet heel expliciet op te maken vanuit verschillende posts, dus ik heb er niet zoveel aan een hele berg citaatjes erbij halen en die woord voor woord te analyseren. Ik denk het een beetje tussen de regels door te lezen. Jokersbrain zei hiervoor dat Candiu agressief speelt maar dat vind ik dus juist niet. Ik vind agressief spelen ook juist niet wolfish, omdat je daarmee in de regel meer argwaan opwekt. Candiu speelt heel actief maar tegelijkertijd oppervlakkig.

Dat valt me op. Verder heb ik eigenlijk niet zo veel.
We blijven nog even bij @Candiu maar gaan geen stem op haar zetten.
lol dit is natuurlijk wel grappig. Was de stem op Candiu een schijnmove jokersbrain? Zo van data je later nog kunt zeggen dat je de eerste was die op candiu zat?
Doe jij dat zelf ook niet in je vorige post, maar dan zonder de stem?
Ik vind het gewoon raar, dat je binnen 20 minuten je stem wijzigt. Alsof een stemwijziging de afweging voor jou ineens anders maakt. Ondanks je aankondiging is dat vreemd.
Wat ik vreemd vind is dat jij helemaal geen stem plaatst terwijl je lang genoeg actief bent geweest om alles te lezen.
@jokersbarin: dat is wat ik namelijk ook als wolf doe:

- Mijn grootste verdenking richten op iemand die door vrijwel geen enkele andere speler verdacht wordt (in jouw geval Candiu)
- Niet meedoen in het initiatief richting de speler die het meest verdacht wordt. Lees jouw bewoording: "Ook altijd bezig wil ik best op meegaan".

m.a.w. je 'main suspect' wordt niet gelyncht, dus de rol van die speler (Candiu in jouw geval) blijft onduidelijk: spelers kunnen je daar niet op afrekenen. En je hoeft ook geen verantwoordelijkheid te nemen voor altijd bezig omdat je "best mee wilde gaan", maar geen initiatief neemt.
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet?
dus als altijd bezig vandaag dood gaat, en hij blijkt goedje, word ik gesterkt in mijn vermoedens over jokersbrain.
Je laat @Candiu hier volledig links liggen en begint een beetje te porren op @JokersBrain
kut nog een paar minuten en als ik het zo zie gaat het tussen simeco, wolflord, altijd bezig en johan
Je hebt dus tijd gehad om de stemmen te bekijken, maar niet om er zelf een te plaatsen?
EN IK WEET NIET WAT IK MOET DOEN?????
Wat dacht je van op tijd je stem plaatsen?
altijd bezig gaat met het meest vertellen
Wil je vanavond een verhaaltje voor het slapen gaan van mij?
har har wat een paniek maar ik ben nog voor tube's post??
Maar nog steeds te laat
ja tief op het was maar een paar seconden
JE had ook veel eerder al een stem kunnen plaatsen.
flikker op zeg ik had ongeveer tien minuten tijd om uberhaupt te verzinnen wat ik kon doen
Wat een agressie tegen anderen omdat je zelf een fout hebt gemaakt.
Tenzij het de beslissende stam was natuurlijk????
Zelfs dan is het een slechte keuze om tot het laatste moment te wachten.
Anders lees je gewoon even terug hoe het gegaan was. Ik was op het laatst nog aan het tellen hoe de stemverhoudingen lagen en kwam gewoon te laat.



Omdat ik het belachelijk vind yube te laat deadline roept met wat hij zelf hele legitieme redenen vindt en mij daarop afrekent.
De DL is een tijd en niet de post van een spelleider lijkt mij.
Ik begin eigenlijk steeds zekerder van mijn zaak over jou te worden, maar om dat te staven ga ik de lynch ff afwachten. Afhankelijk van wie gelyncht wordt iig.
Dacht dat je ondertussen wel de stemmen had geteld?
Lees de post daarvoor eens? Ik was aan het tellen en wist het inderdaad niet.
Ik zou overigens niet weten wat voor conclusie je kunt verbinden al zou ik bewust te laat mijn stem plaatsen maar goed.
De enige conclusie die ik hier nu uit kan trekken is dat jij het topic niet goed leest, iets waar wolven wel vaker last van hebben.
nee ik denk dat ab alsnog gelyncht is maar weet het niet zeker
Dat was ik dus niet.
Nou niet noodzakelijk hoor. Ik heb dat in mijn eigen rondes wel eens anders georganiseerd?
Gaf je dat dan ook aan in de begin post bij de instellingen zoals het hoort?
op zich wel lekker dat patient zero eruit is maar we zijn nog geen moer verder omdat de wolfjes dit ook niet wisten.

Voor nu: jokersbrain
Een stem op @JokersBrain zonder verdere toelichting of moeten we daar naar gaan zoeken in je eerdere posts?
Nou op zich is dit wel een steekhoudende analyse. Dus mijn hand moet ook een beetje in eigen boezem lol. Ik besef me ook wel dat mijn gedrag zo rond de stemming er onhandig uit ziet, maar dat getuigt m.i. uitsluitend van onbevangenheid en onwetendheid.

Ik heb in principe niks in te brengen tegen de verdenkingen die gericht zijn op het met 1 minuut te laat zijn van mijn stem. Dat komt omdat ik wilde checken tussen wie het ging maar daar met een telling in m'n hoofd niet uit kwam.
Ben blij dat je het zelf ook inziet nu, hoef ik het nbiet nog een keer te herhalen.
Nou in beginsel is in dit spel iedere verdenking gestoeld op opvallend gedrag dus dat ik dat argument aandraag is zo vreemd niet.

Maar goed, het gaat om de wijze waarop je jezelf hier profileert: je valt Candiu aan, dat is je main suspect en onthoudt je verder van de zogezegde "centrale discussie", waarbinnen de lynchstemmen voornamelijk geplaatst worden (namelijk keuze tussen altijd bezig, simeco en thewolfflord (laten we laatstgenoemde door zijn afwezigheid trouwens niet vergeten!!!)). Dan daarna, ga je onder het mom van "tja tja ik moet toch kiezen" alsnog voor altijd bezig. Bijgevolg word je in geen enkel geval in verband gebracht met die lynches. Want enerzijds zou je geen verantwoordelijkheid hebben voor altijd bezig (in geval van goedje zijn!), en anderzijds hoef je geen verantwoordelijkheid over jouw main suspect af te leggen, want Candiu wordt niet gedood.
Dat is toch ongeveer hetzelfde wat jij ook doet?
Enige verschil is dat jij op dag 1 geen stem uitbracht, en op dag 2 switcht zonder een reden op te geven.

Alles bij elkaar ben ik het met @nonkel jos eens dat ENDN wel eens de wolf zou kunnen zijn.
 
Bovenaan