[Speeltopic] WvW #306 - Mijn Kampverhalen uit de Ardennen

Reactiescore
722
Overzichtje van de stemmen (eerst uit de lijsten gehaald, dag 3 zelf gezocht want spelleiding was vanaf dag 3 een beetje laks). Misschien nog handig.

Levende spelers:

3. Westfrontkip
meister
Rukurt
sule->materlotti

9. Riprobin
Time
Rukurt
speeder->materlotti

16. Altijd bezig
Sule
Geen stem op dag 2
Materlotti

18. miccie rip --> Yube
Geen stem op dag 1
Sule
Sule

19. miketijger
Sule
Lyonn
materlotti

22. Lyonn
AB
Rukurt
Geen stem dag 3

Dode wolven:

2. Speeder
meister
Lyonn
sule->materlotti

20. Materlotti
Meister
Rukurt
chmegers

21. Candiu
Lyonn
Lyonn
speeder->materlotti

23. Chmegers
Geen stem op dag 1
Geen stem op dag 2
Materlotti?


Op dag 2 gaat fam op AB, wordt gelynchd.
lynch redding van AB?
AB probeert ons subtiel van speeder op self-made men te zetten

Het lastige op dit moment is dat in mijn ogen allerlei dingen op AB wijzen. De redding van de lynch door de wolven op dag 1 (materlotti en speeder verwisselen hun stem van AB naar meister). Op dag 2 gaat Fam op AB, die daarna geluncht wordt. AB probeerde gisteren nog subtiel ons misschien eerst op self-made-men te laten gaan (waarom niet eerst self-men?). Het punt is alleen dat joker hem als 100% goedje bestempelt, maar was dit vanwege de relatief vroege stem op materlotti (die nog veranderd had kunnen worden, kon dus afleidingsmanoeuvre zijn), of omdat hij dit als vos gezien heeft?
Mij lijkt AB eigenlijk de wolf die onder de radar moest blijven voor een kans als de rest gepakt zou worden. Ik zou dan ook eigenlijk mijn stem op hem willen zetten.

Ik zal eerlijk zijn, op lyonn heb ik eigenlijk weinig om hem als wolf te bestempelen, daarom was hij ook groen in mijn lijstje. Alleen als ik tussen hem en mezelf moet kiezen, zou hij mijn keuze zijn (duh).

Als laatste nog mijn verdediging waarom ik geen wolf ben, ik ben eigenlijk nooit verdacht geweest, behalve door speeder, ook voor hij verdacht was (kijk rond pagina 35-40 uit mijn hoofd), maar hij is een wolf, zelf zat ik ook als (een van de) eerste op hem (voordat we allemaal op materlotti stemden die avond).

Ik ben vooral ook benieuwd naar de mening van anderen, maar AB is voor mij eigenlijk het meest verdacht.
Interessante post
 
Reactiescore
264
Ik ben vooral ook benieuwd naar de mening van anderen, maar AB is voor mij eigenlijk het meest verdacht.

Nee nee nee. De vos heeft letterlijk gezegd AB 100% goedje, westkip 100% goedje en yube 100% goedje. Dit kan alleen maar betekenen dat hij deze 3 te gelijk heeft gezien zolang we niet op deze 3 stemmen hebben de goedjes gewonnen. Je probeert hier 1 van de 100% goedjes eruit te werken waardoor jij voor mij meer verdacht lijkt.

E: ik heb 1 vraagje aan de leiding wordt door de vos de witte wolf als slechtje aangeduid of als deze hierbij zit wordt hier dan gezegd dat dit geen slechtje is? Dit kan de 100% goedjes dan minder 100% goed maken.. @simeco @nonkel jos
 
Reactiescore
976
Waarschijnlijk probeerde Anthraxxol als G/S enigszins onder de rader te blijven. In het geval hij meteen elke wolf zou aanvallen, zouden de wolven snel een vermoeden van G/S gehad hebben. Materlotti en Speeder waren beide actief en konden dus relatief 'makkelijk' onder de aandacht gebracht worden. Chmegers was inactief, waarbij dit dus al wat moeilijker was. Ik vermoed dat de andere wolf ook niet echt actief was, omdat Anthraxxis geen enkele andere speler in vraag heeft gesteld of zelfs nog maar vernoemd heeft. Wegens deze laatste reden denk ik alvast dat Mike geen slechtje is, aangezien ik - en andere spelers - in het begin van het potje toch wel aangaven dat Mike weleens slechtje kon zijn. Anthraxxis gaf nooit te kennen daarin te willen volgen. Deze redenering kan tevens worden doorgetrokken naar Lyonn, gezien hij ook de eerste twee dagen duidelijk naar voor werd geschoven, terwijl Anthraxxis er zich met geen enkel woord over uitsprak.

Riprobin wrs laatste wolf. Past namelijk perfect in het plaatje:

  • enigszins inactief de eerste dagen, waardoor voor Anthraxxis moeilijk om 'makkelijk' onder de aandacht te brengen;

  • nooit echt in het vaarwater van wolven gekomen. Stemde weliswaar op de dag dat Materlotti (infectiewolf) lynch werd in eerste instantie op Speeder, maar deze stem kwam écht kort nadat Materlotti ook op Speeder besloot te stemmen, niet veel later stemde Candiu (wolf) ook op Speeder. Ik vermoed dat in de wolvenchat werd besloten dat ze liever Speeder (wolf) kwijt waren dan Materlotti (infectiewolf). Riprobin bleef op het einde van de dag ook echt moeite doen om Materlotti (infectiewolf) erin te houden, wat ook in lijn ligt van de zichtbare reddingsactie van Materlotti (infectiewolf)
    Overigens mijn argumentatie om niet op materlotti te stemmen deze ronde: het voelt alsof de wolven heel goed zorgen dat we sterke spelers er uit stemmen. Materlotti past mi in dat straatje, ik ben dus bang dat de wolven juist voor hem gaan.
 
Reactiescore
1.802
Overzichtje van de stemmen (eerst uit de lijsten gehaald, dag 3 zelf gezocht want spelleiding was vanaf dag 3 een beetje laks). Misschien nog handig.
Spelleiding geeft de stemmen niet meer omdat er ondertussen bosbietstemmen ingezet kunnen worden. Of dat al het geval was moeten jullie dus zelf ontdekken.
E: ik heb 1 vraagje aan de leiding wordt door de vos de witte wolf als slechtje aangeduid of als deze hierbij zit wordt hier dan gezegd dat dit geen slechtje is? Dit kan de 100% goedjes dan minder 100% goed maken.. @simeco @nonkel jos
Zoals je kan zien in de rollenlijst is het slechte slechtje een neutrale rol.
 

Deleted User - 487970061

Guest
Lyonn -> AB
Ik heb mijn argumenten al gegeven. Na deze toevoeging van simeco, oftewel vos ziet witte wolf niet, is het voor mij kraakhelder. Ik neem aan dat meer mensen zullen volgen.
 

Deleted User - 487970061

Guest
Nee nee nee. De vos heeft letterlijk gezegd AB 100% goedje, westkip 100% goedje en yube 100% goedje. Dit kan alleen maar betekenen dat hij deze 3 te gelijk heeft gezien zolang we niet op deze 3 stemmen hebben de goedjes gewonnen. Je probeert hier 1 van de 100% goedjes eruit te werken waardoor jij voor mij meer verdacht lijkt.
Dit blijkt dus niet te kloppen, waardoor mijn vermoeden dus toch echt de juiste zal zijn denk ik. Als ik echt een wolf was geweest, had ik dit natuurlijk juist nooit gedaan, dat is wel heel makkelijk jezelf verdacht maken. Ik was bang dat AB anders het potje zou winnen als '100% goedje' dus ik wilde dit toch meegeven aan iedereen.

enigszins inactief de eerste dagen, waardoor voor Anthraxxis moeilijk om 'makkelijk' onder de aandacht te brengen;
Niet inactief, wel stil, maar dat heb ik eerder al gezegd, dat ben ik altijd en zo zal ik altijd spelen, goed of slecht.

nooit echt in het vaarwater van wolven gekomen. Stemde weliswaar op de dag dat Materlotti (infectiewolf) lynch werd in eerste instantie op Speeder, maar deze stem kwam écht kort nadat Materlotti ook op Speeder besloot te stemmen, niet veel later stemde Candiu (wolf) ook op Speeder. Ik vermoed dat in de wolvenchat werd besloten dat ze liever Speeder (wolf) kwijt waren dan Materlotti (infectiewolf). Riprobin bleef op het einde van de dag ook echt moeite doen om Materlotti (infectiewolf) erin te houden, wat ook in lijn ligt van de zichtbare reddingsactie van Materlotti (infectiewolf)

Klopt, ik dacht echt dat materlotti er juist door wolven uit gehaald zou worden, omdat het wel een zeer sterke speler is en eerdere dagen ook sterkere spelers gelynchd werden. Daarmee bleek ik verkeerd te zitten, maakt me geen slechtje. Ook jij hebt genoeg potjes vast in het begin totaal verkeerd gezeten, zeker als beginnende speler.

Spelleiding geeft de stemmen niet meer omdat er ondertussen bosbietstemmen ingezet kunnen worden. Of dat al het geval was moeten jullie dus zelf ontdekken.
Sorry, even vergeten, ik neem mijn worden terug, jullie zijn erg goed bezig :tongue:
 
Reactiescore
976
Goede opmerking van @Lyonn.

Mijn aanvoelen blijft voor ‘t moment wel Robin omdat hij in het plaatje past, maar om toch even AB te bespreken, ik ging er eigenlijk vanuit dat hij heks is. Dit werd gisteren of eergisteren door een paar spelers verkondigd (@Yube), maar met het teruglezen vd eerste pagina’s ben ik daar niet meer geheel van overtuigd. Net voor ItsDash het doodsdrankje kreeg toegediend, stemde hij op Lyonn. Ik denk dus dat eerder Lyonn heks is. Zijn er aanwijzingen / hints die ik gemist heb?

@altijd bezig @Lyonn opletten, niet zelf claimen want mag niet.
 

Deleted User - 487970061

Guest
Ik denk zelf dat het inderdaad lyonn zal zijn. Ik denk dat je vooral moet kijken naar de reddingsactie van de wolven op dag 2, zoals eerder aangegeven. Als je ziet dat materlotti en speeder daar switchen om AB te redden, lijkt me dat een zeer duidelijke hint.

Edit: kijk ook even naar mijn algemene aantekeningen van alle dagen @Westkip . Misschien vind je daar nog wat meer in.
 

Deleted User - 487971361

Guest
Altijd Bezig was niet bepaald actief op het moment dat er een wolf geluncht werd. Riprobin wel.
 
Reactiescore
61
@altijd bezig @Lyonn opletten, niet zelf claimen want mag niet.
Ik was ook niet van plan om te gaan claimen ;)

Westkip 100% goedje voor mij
Theselfmademan lynch num 1
Riprobin kies maar
Altijd Bezig 100% goedje goedje voor mij
Yube 100% goedje voor mij
Miketijger Deed de winnende stem op Materloti voordat een medewolf de DL ging verzetten dus grote kans op goedje.
Lyon kies maar

Ten eerste, mag Westkip BM zijn als ik lunch ben. Plan is alsvolgt moest het potje niet gedaan zijn na lynch Speeder. Dan pakken we Selfmade, indien hij geen wolf is of het potje gaat nog door zijn er nog 3 opties. Riprobin, Lyon en Miketijger. Mike zou ik als laatste nemen.

Als Altijd bezig, Yube en Westkip die BM is altijd samen een target nemen en alle andere goedjes volgen hun 3 altijd, dan winnen we 100%.
Ik sluit mij aan bij Westkip en Yube met een stem op Riprobin
Voor mij was de keus tussen hem of Lyonn, maar zoals door Joker al werd gezegd is het belangrijk dat we met z'n drieën dezelfde stem uitbrengen.
 

Deleted User - 487970061

Guest
Ik ben actief geworden toen er ook iets te vertellen was, dat patroon zie je sowieso bij veel mensen, omdat er pas vanaf dag 3 dingen wat duidelijker begonnen te worden. Zoals ik al zei, ab was de wolf die verscholen moest blijven. Dan moet je precies inactief zijn als andere wolven actief zijn. Lees nog even de hele lijst na met dingen die opvielen aan ab als je wil.

. Altijd bezig
inactief
Stemt op candiu als BM
is de eerste die zich op sule richt (heel makkelijke stem ook), wat een tijdlang bliksemafleider wordt voor de echte wolven.
Wordt wel actief als hij verdacht wordt, daarna weer naar achtergrond verdwenen
Mater vindt AB verdacht, maar stemt niet op hem als het er toe doet
Verdwijnt op dag 2 nadat hij op dag 1 een target was
Verder opvallend over de lynch op dag 1. Op het laatst krijgt meister extra stemmen, hier wordt gedacht aan een reddingsactie voor sule, hij was goedje. Meister gaat dood, is de welp. Maar wat als de reddingsactie eigenlijk voor AB bedoeld was? Sule lynchen als bescherming van AB was misschien verdacht geweest, nu pakken ze degene die buiten de discussie staat. Deze stemswitch wordt ingezet door materlotti, daarna gaat self-made men en daarna speeder om.
Geeft aan dat we moeten kijken naar self made men en mij, misschien als vos self made men gezien?
Gaat mee op materlotti voor deze echt duidelijk is
Is verschillende keren doelwit van wolven
Verdenkt self-made men en mij wederom. Vos? Als self-made men inderdaad wolf blijkt te zijn, lijkt ab wel goedje te zijn
Ik hoop in ieder geval dat als ik gelynchd word, jullie alsnog op ab gaan. Hij is dus geen bewezen goedje omdat de vos hem niet kan zien. Ik ga nu met mijn vriendin uit eten en naar de film, dus ik zal weinig meer zeggen. In ieder geval succes vanavond, ik snap dat het een lastige keuze is, maar kijk echt even met een open blik terug (vandaag of morgen) naar ab, je zult zien dat ik gelijk heb.
Duidelijkste was de reddingsactie op dag 1.
 
Reactiescore
61
Ik ben actief geworden toen er ook iets te vertellen was, dat patroon zie je sowieso bij veel mensen, omdat er pas vanaf dag 3 dingen wat duidelijker begonnen te worden. Zoals ik al zei, ab was de wolf die verscholen moest blijven. Dan moet je precies inactief zijn als andere wolven actief zijn. Lees nog even de hele lijst na met dingen die opvielen aan ab als je wil.


Ik hoop in ieder geval dat als ik gelynchd word, jullie alsnog op ab gaan. Hij is dus geen bewezen goedje omdat de vos hem niet kan zien. Ik ga nu met mijn vriendin uit eten en naar de film, dus ik zal weinig meer zeggen. In ieder geval succes vanavond, ik snap dat het een lastige keuze is, maar kijk echt even met een open blik terug (vandaag of morgen) naar ab, je zult zien dat ik gelijk heb.
Duidelijkste was de reddingsactie op dag 1.
Dat argument van een reddingsactie op dag 1 slaat nergens op, aangezien ik max 3 stemmen op mij heb gehad, was het eerder een reddingsactie voor Lyonn.
 
Reactiescore
264
Ik heb alles een beetje teruggelezen maar ik vind AB niet vrijuit gaan hoor.

Ik vertrouw yube en westkip 100%, Mike verwacht ik niet als wolf, riprobin kan wolf zijn maar ik verdenk AB het meeste als witte wolf.
 
Reactiescore
722
riprobin
Ik volg Westkip wel, ksnap niet waarom mijn eerste gedacht lyonn was.

Ik ben actief geworden toen er ook iets te vertellen was, dat patroon zie je sowieso bij veel mensen, omdat er pas vanaf dag 3 dingen wat duidelijker begonnen te worden. Zoals ik al zei, ab was de wolf die verscholen moest blijven. Dan moet je precies inactief zijn als andere wolven actief zijn. Lees nog even de hele lijst na met dingen die opvielen aan ab als je wil.


Ik hoop in ieder geval dat als ik gelynchd word, jullie alsnog op ab gaan. Hij is dus geen bewezen goedje omdat de vos hem niet kan zien. Ik ga nu met mijn vriendin uit eten en naar de film, dus ik zal weinig meer zeggen. In ieder geval succes vanavond, ik snap dat het een lastige keuze is, maar kijk echt even met een open blik terug (vandaag of morgen) naar ab, je zult zien dat ik gelijk heb.
Duidelijkste was de reddingsactie op dag 1.
Jokersbrain gaat als vos niet zomaar iemand 100% goedje aanduiden, anders is dat 'dom' gespeeld van hem.
 
Reactiescore
264
riprobin
Ik volg Westkip wel, ksnap niet waarom mijn eerste gedacht lyonn was.


Jokersbrain gaat als vos niet zomaar iemand 100% goedje aanduiden, anders is dat 'dom' gespeeld van hem.
Witte wolf wordt als neutraal aangeduid he dus tussen die 3 kan zeker wolf zijn ik zie alleen zoals mijn post hierboven tube en westkip niet als wolf. Ik denk als ik eerlijk ben dat AB de witte wolf weleens kan zijn..
 
Reactiescore
61
Witte wolf wordt als neutraal aangeduid he dus tussen die 3 kan zeker wolf zijn ik zie alleen zoals mijn post hierboven tube en westkip niet als wolf. Ik denk als ik eerlijk ben dat AB de witte wolf weleens kan zijn..
Ik denk zelf dat de witte wolf tussen jou en miketijger zit, aangezien ik het niet ben en ik denk dat Riprobin een gewone wolf kan zijn blijven jullie twee over.
Om eerlijk te zijn acht ik de kans dat miketijger witte wolf is groter dan dat jij het bent
 

Deleted User - 487971361

Guest
Ik denk zelf dat de witte wolf tussen jou en miketijger zit, aangezien ik het niet ben en ik denk dat Riprobin een gewone wolf kan zijn blijven jullie twee over.
Om eerlijk te zijn acht ik de kans dat miketijger witte wolf is groter dan dat jij het bent
Jij denkt dus dat er nog 2 wolven over zijn?
 

Deleted User - 487970061

Guest
Precies wat lyonn zegt. Zie de post van simeco. De vos ziet alleen slechtjes, geen neutraaltjes.
Zoals je kan zien in de rollenlijst is het slechte slechtje een neutrale rol.
Dit is het belangrijkste bericht van vandaag eigenlijk @miketijger ik denk dat joker zich dit zelf ook niet besefte. Heel goed opgemerkt door lyonn. Dus nogmaals, AB is geen bewezen goedje. Prima als jullie mij er vandaag uitstemmen, dat begrijp ik nog wel, maar denk morgen alsjeblieft 2x na voor je op lyonn stemt, aangezien ab echt veel verdachter is.

@altijd bezig ik zie nog steeds geen enkele verdediging van je, terwijl er nu 2 mensen zijn die je verdenken. Bang dat je iets verkeerds zegt?
Overigens lijkt me 2 wolven nu nog wel echt overdreven. Ik zou gewoon rekenen op 1 witte wolf. Mooi dat je al wel voorsorteert op de verdachtmakingen morgen, je hoopt vast dat mijn berichten dan snel vergeten worden?

Edit: toch fijn als je vriendin vaak naar de wc moet :tongue:
 
Bovenaan