[Speeltopic] WvW #306 - Mijn Kampverhalen uit de Ardennen

Reactiescore
1.271
Oef je zou maar al vanaf 8 uur op een verhaaltje zitten te wachten...
 
Reactiescore
1.804
Ziezo ik ben thuis even geduld er komt een zeer goed verhaal aan. Zijn jullie nog wakker?
 
Reactiescore
1.804
verdomme
nog even geduld dus onze excuses voor het ongemak
 

Deleted User - 487920325

Guest
Ik ben benieuwd. Jullie mogen nog even lekker verder doormodderen met dit potje
 
Reactiescore
1.804
Lynch dag 6 (?)

Liefste dagboek,

Vandaag was een heel spannende dag. Herr Model wil koste wat het kost Bastenaken innemen. "Deze morgen pakte ik jou, morgen pakken we Bastenaken!" vertrouwde hij me daarnet nog toe. Volgens hem is dit onze laatste kans om het kamp , of zoals wij het liefkozend noemen, de oorlog, succesvol af te ronden.

Na een lange dag marcheren zagen we de stevige verdedigingsmuur van Bastogne opduiken in de verte. Het beloofde land. In memoriam van materlotti, de blonde halfgod die ons gezelschap lange tijd om de tuin geleid had (rip), nam Jokersbrain samen met Walter de leiding. Dankzij de duidelijke en bijna militaire (?) instructies wist iedereen perfect wat er verwacht werd. Alle kampgangers namen hun positie in rond de omwallingen van Bastenaken. Hier zou de finale veldslag plaatsvinden en de oorlog beslecht worden.

Oberleutnant Jokersbrain had een idee. Hij zocht een aantal takken en bladeren bij elkaar. In combinatie met een stevige portie modder boetseerde hij iets dat leek op een mens. Hij nam nog wat extra modder en boetseerde een fallussymbool. Ziehier: Een zelfgemaakte man. Deze zou als afleiding dienen.

Hij stak de zelfgemaakte man omhoog om de inwoners van Bastenaken te provoceren. Het antwoord liet niet lang op zich wachten. Een spervuur aan kogels overmeesterden de pop. De zelfgemaakte man werd doorzeefd door de machinegeweren.

De zelfgemaakte man was.....
 
Reactiescore
1.804
lunch dag 6 denk ik
nomnomnom ik denk dat de moffen euh ik bedoel woffen wel eens hongerig kunnen zijn geweest want ze aten zowaar jokersbrain op

en die was

vos
 
Reactiescore
1.804
Deze laatste mag dan ook logischerwijs de nieuwe bm aanduiden we zijn allen in blijde verwachting
 
Reactiescore
264
Westkip 100% goedje voor mij
Theselfmademan lynch num 1
Riprobin kies maar
Altijd Bezig 100% goedje goedje voor mij
Yube 100% goedje voor mij
Miketijger Deed de winnende stem op Materloti voordat een medewolf de DL ging verzetten dus grote kans op goedje.
Lyon kies maar

Ten eerste, mag Westkip BM zijn als ik lunch ben. Plan is alsvolgt moest het potje niet gedaan zijn na lynch Speeder. Dan pakken we Selfmade, indien hij geen wolf is of het potje gaat nog door zijn er nog 3 opties. Riprobin, Lyon en Miketijger. Mike zou ik als laatste nemen.

Als Altijd bezig, Yube en Westkip die BM is altijd samen een target nemen en alle andere goedjes volgen hun 3 altijd, dan winnen we 100%.

Vos heeft westkip, AB en yube gezien samen en zijn dus goed. Ik weet mijn rol. Dus dan gaat het tussen mike en Riprobin . In principe is dit potje niet meer te verliezen aangezien we nog met 6 zijn er elke nacht 1 geluncht kan worden en 1 gelyncht dus als bm bij westkip, AB of yube blijft dan is het potje gewonnen. Dus in principe kan degene die wolf is gewoon overgeven (waarschijnlijk riprobin)
 

Deleted User - 487970061

Guest
Het ziet er naar uit dat ik toch weer terug het topic in moet duiken om lyonn ook voor de rest te ontmaskeren. Op dit moment zijn lyonn, miketijger en ik de drie waarvan 1 de laatste wolf zou moeten zijn. Miketijger zou me enorm verbazen vanwege zijn stem op materlotti, maar is niet 100% uit te sluiten. Lyonn lijkt me de enige echte optie. Ik ben in ieder geval benieuwd naar zijn argumentatie om op mij te stemmen, want je hele post zegt alleen maar:niemand hoeft meer na te denken, want goedjes winnen toch wel, alsof je bang bent dat ze gaan spitten en je vanavond al zullen ontmaskeren?
 
Reactiescore
723
Ik kan nauwelijks kiezen tussen lyonn en riprobin.
Ik had gehoopt niet te hoeven denken terwijl we het huis van mijn meter kuisen, maar dat blijkt dus wel te moeten.
Kga zeker vanavond nog eens kijken.
 
Reactiescore
264
Het ziet er naar uit dat ik toch weer terug het topic in moet duiken om lyonn ook voor de rest te ontmaskeren. Op dit moment zijn lyonn, miketijger en ik de drie waarvan 1 de laatste wolf zou moeten zijn. Miketijger zou me enorm verbazen vanwege zijn stem op materlotti, maar is niet 100% uit te sluiten. Lyonn lijkt me de enige echte optie. Ik ben in ieder geval benieuwd naar zijn argumentatie om op mij te stemmen, want je hele post zegt alleen maar:niemand hoeft meer na te denken, want goedjes winnen toch wel, alsof je bang bent dat ze gaan spitten en je vanavond al zullen ontmaskeren?

Als ik wolf was had ik het al opgegeven omdat er geen mogelijkheid tot winnen meer is en de reden dat ik op jou ga ipv Mike is omdat hij de beslissende stem op marlelotti heeft gedaan

Daarnaast zie ik jou als witte wolf ook wel meteen een andere wolf lunchen. Persoonlijk zou ik dat nooit hebben gedaan omdat daardoor het potje snel dood is gegaan. Ik had nog 2 dagen gewacht en als de slechtjes dan overhand hadden een wolf lunchen.

E:
Daarnaast toen de lynch dag 2 ik gevaar liep en het 7 tegen 7 qua stemmen werd stemden Speeder en candiu op mij dat zie ik ze beide niet zo snel doen op hun medewolf terwijl elke stem super belangrijk is
 
Laatst bewerkt:

Deleted User - 487970061

Guest
Overzichtje van de stemmen (eerst uit de lijsten gehaald, dag 3 zelf gezocht want spelleiding was vanaf dag 3 een beetje laks). Misschien nog handig.

Levende spelers:

3. Westfrontkip
meister
Rukurt
sule->materlotti

9. Riprobin
Time
Rukurt
speeder->materlotti

16. Altijd bezig
Sule
Geen stem op dag 2
Materlotti

18. miccie rip --> Yube
Geen stem op dag 1
Sule
Sule

19. miketijger
Sule
Lyonn
materlotti

22. Lyonn
AB
Rukurt
Geen stem dag 3

Dode wolven:

2. Speeder
meister
Lyonn
sule->materlotti

20. Materlotti
Meister
Rukurt
chmegers

21. Candiu
Lyonn
Lyonn
speeder->materlotti

23. Chmegers
Geen stem op dag 1
Geen stem op dag 2
Materlotti?


Op dag 2 gaat fam op AB, wordt gelynchd.
lynch redding van AB?
AB probeert ons subtiel van speeder op self-made men te zetten

Het lastige op dit moment is dat in mijn ogen allerlei dingen op AB wijzen. De redding van de lynch door de wolven op dag 1 (materlotti en speeder verwisselen hun stem van AB naar meister). Op dag 2 gaat Fam op AB, die daarna geluncht wordt. AB probeerde gisteren nog subtiel ons misschien eerst op self-made-men te laten gaan (waarom niet eerst self-men?). Het punt is alleen dat joker hem als 100% goedje bestempelt, maar was dit vanwege de relatief vroege stem op materlotti (die nog veranderd had kunnen worden, kon dus afleidingsmanoeuvre zijn), of omdat hij dit als vos gezien heeft?
Mij lijkt AB eigenlijk de wolf die onder de radar moest blijven voor een kans als de rest gepakt zou worden. Ik zou dan ook eigenlijk mijn stem op hem willen zetten.

Ik zal eerlijk zijn, op lyonn heb ik eigenlijk weinig om hem als wolf te bestempelen, daarom was hij ook groen in mijn lijstje. Alleen als ik tussen hem en mezelf moet kiezen, zou hij mijn keuze zijn (duh).

Als laatste nog mijn verdediging waarom ik geen wolf ben, ik ben eigenlijk nooit verdacht geweest, behalve door speeder, ook voor hij verdacht was (kijk rond pagina 35-40 uit mijn hoofd), maar hij is een wolf, zelf zat ik ook als (een van de) eerste op hem (voordat we allemaal op materlotti stemden die avond).

Ik ben vooral ook benieuwd naar de mening van anderen, maar AB is voor mij eigenlijk het meest verdacht.
 
Reactiescore
723
Bij dezen nogmaals mijn observaties, nu de andere pagina's ook doorgenomen. Doe ermee wat je wil. Onder alle observaties vinden jullie mijn lijstje.

2. Speedje
Anthrax richt zijn pijlen ook een keer op speeder, maakt hier een grote post over, dit op zichzelf is als ik de reputatie van anthrax moet geloven al genoeg om veel te zeggen.
Verdenkt lyonn op dag 3. Als hij vos blijkt te zijn (je weet maar nooit) misschien nog boeiend
Gaat eerst nog niet mee op materlotti, zit zelfs niet in zijn top 4. Recht hierna springt materlotti op hem.
Candiu stemt ook op speeder op dag 3
Raar dat 2 wolven op speeder gaan, zeker als candiu helemaal nog geen gevaar loopt?
Is denk ik prima ingelezen en bezig met het spel, is toch enorm verbaasd over witte wolf?
Gaat vandaag op self made men, misschien juist om hem minder verdacht te maken?

3. Westfrontkip
Maakt heel snel post tegen chmegers (eerste dag)
Lijkt gewoon algemeen goed op jacht te zijn dit potje
Op dag 3 hoofdverdachte van materlotti (voor lotti ergens van verdacht wordt), levert discussie op tussen de twee (niet bepaald wolfs)


4. JokersBrain
Lijkt glenn tijdens de BM discussie wat van candiu af te willen houden.
Noemt op dag 1 chmegers nog een goedje zonder motivatie?
Wacht op dag 1 even een mooi moment af om mee te springen met een stem.
?Rukurt verdenkt joker? als hij echt de wolvenvanger is die mensen beweren... ;)
Materlotti noemt joker een goedje, zowel dag 1 als dag 2
Geeft dag 1 aan dat hij eigenlijk geen idee heeft omdat er geen goede argumenten zijn, had ik van een speler zoals hij niet helemaal verwacht?
Joker beschermt candiu op dag 2 tegen wat glenn op dag 1 zei over candiu.
Joker is na fam en anthrax de eerste die echt op materlotti gaat

5. The self-made men
Anthrax begint hem op dag 2 ook het vuur aan de schenen te leggen.
Vindt snel de post over de witte wolf zodra er vragen over zijn, misschien omdat hij het zelf is?
Verder opvallend over de lynch op dag 1. Op het laatst krijgt meister extra stemmen, hier wordt gedacht aan een reddingsactie voor sule, hij was goedje. Meister gaat dood, is de welp. Maar wat als de reddingsactie eigenlijk voor AB bedoeld was? Sule lynchen als bescherming van AB was misschien verdacht geweest, nu pakken ze degene die buiten de discussie staat. Deze stemswitch wordt ingezet door materlotti, daarna gaat self-made men en daarna speeder om.
Doet een kleine poging om chmegers een kans te geven om zich te verdedigen
Gaat vandaag op self made men, misschien juist om hem minder verdacht te maken?

9. Riprobin
Uiteraard ben ik een goedje

16. Altijd bezig
inactief
Stemt op candiu als BM
is de eerste die zich op sule richt (heel makkelijke stem ook), wat een tijdlang bliksemafleider wordt voor de echte wolven.
Wordt wel actief als hij verdacht wordt, daarna weer naar achtergrond verdwenen
Mater vindt AB verdacht, maar stemt niet op hem als het er toe doet
Verdwijnt op dag 2 nadat hij op dag 1 een target was
Verder opvallend over de lynch op dag 1. Op het laatst krijgt meister extra stemmen, hier wordt gedacht aan een reddingsactie voor sule, hij was goedje. Meister gaat dood, is de welp. Maar wat als de reddingsactie eigenlijk voor AB bedoeld was? Sule lynchen als bescherming van AB was misschien verdacht geweest, nu pakken ze degene die buiten de discussie staat. Deze stemswitch wordt ingezet door materlotti, daarna gaat self-made men en daarna speeder om.
Geeft aan dat we moeten kijken naar self made men en mij, misschien als vos self made men gezien?
Gaat mee op materlotti voor deze echt duidelijk is
Is verschillende keren doelwit van wolven
Verdenkt self-made men en mij wederom. Vos? Als self-made men inderdaad wolf blijkt te zijn, lijkt ab wel goedje te zijn

18. Yube
Theorie over lynch op dag 1, maar gokt op reddingsactie sule. Verbetert dit later.
Heel stil

19. miketijger
Stemt op materlotti voor BM
Materlotti ondersteunt candiu die samen mike als wolf bestempelen op dag 1/2

22. Lyonn
In het begin rare vraag wat iemand van laila vindt, die dan nog niet gepost heeft. Laila Wordt dezelfde dag lunch.
Candiu stemt op lyonn (wel wanneer hij geen gevaar loopt en vlak voor de deadline)
Inactief, komt wel opdagen zodra het over hem gaat
Beweert zelf heel goed en snel wolven te ontdekken, niks van gezien?
Candiu stemt weer op lyonn, ook wanneer het wel spannend wordt, maar wel echt 1 minuut voor deadline
Doodsdrankje wordt vlak voor dl gebruikt waarin lyonn lijkt te gaan sterven, misschien heks?
Doelwit van verschillende wolven gedurende het spel

Speeder

westkip

jokersbrain

Ondanks alles krijg ik bij jokersbrain toch een slecht gevoel soms na het teruglezen. Als we na speeder en self made men nog niet hebben gewonnen, zou ik op joker stemmen.

self made men

riprobin

altijd bezig

yube


miketiger

lyonn
Als ik wolf was had ik het al opgegeven omdat er geen mogelijkheid tot winnen meer is en de reden dat ik op jou ga ipv Mike is omdat hij de beslissende stem op marlelotti heeft gedaan

Daarnaast zie ik jou als witte wolf ook wel meteen een andere wolf lunchen. Persoonlijk zou ik dat nooit hebben gedaan omdat daardoor het potje snel dood is gegaan. Ik had nog 2 dagen gewacht en als de slechtjes dan overhand hadden een wolf lunchen.

E:
Daarnaast toen de lynch dag 2 ik gevaar liep en het 7 tegen 7 qua stemmen werd stemden Speeder en candiu op mij dat zie ik ze beide niet zo snel doen op hun medewolf terwijl elke stem super belangrijk is
Als ik op dit moment moet stemmen is het lyonn, maar ik heb nog tot vanavond.
 
Bovenaan