[Speeltopic] Wvw #302: Het gemaskerde bal

Reactiescore
2.369
Proficiat aan de goedjes. En aan @maretan voor het bijna solo leiden wegens mijn examens.

Ik wil nog even iets meedelen als spelleiding. Hoe er hier verkondigt kan worden dat .Royalist. goed gespeeld heeft, snap ik niet. Hij tunnelt zo hard op Time zonder enige reden dat Time begint te flippen (niet Jannick zijn verdienste imo, je redenen waren echt gewoon shit) en de uiteindelijk val je dood omdat je geen deftige redenen kunt vinden om nog iemand te lynchen. Dat noem ik inderdaad slecht gespeeld, aangezien je de meest OP rol had, maar na 3 dagen al 2x wou uitschrijven en toen maar begon te claimen.

Ook alle vragen die aan Muurten en mezelf zijn gesteld doorheen het potje, stak enorm tegen (vb: over de infectie, over het klaagmuurbericht). DENK NA, als er een op basis van een fout door de spelleiding wordt gespeeld, zal de spelleiding die zo snel mogelijk rechtzetten (door middel van een post).

De enige die goed gespeeld heeft is Tigor imo, en op het einde ItsDash, materlotti en Joker. Maar aan de andere kant; Tigor had ook maar geluk dat ze steeds 3x goedje te pakken kreeg. ItsDash had dan opeens geclaimed bij Tigor en verwijderde toen zijn post, dus Tigor had na nacht 3 al 10 goedjes verzameld (en eigenlijk had ItsDash hier inderdaad moeten doodvallen; ook de arrogantie die ik toen kreeg via PM vond ik enorm over the top, geen punten voor jou).

Als laatste mensen die zeggen dat dit spel niet gebalanceerd was? Dit was het zeker wel, denk maar aan volgende:
- CI speelde exe als een mongool
- Time flipt op dag 2 en haalt er zo G/S (!!) uit
- Tigor vindt alleen maar goedjes
- Slechtjes hebben imo amper gebruik gemaakt van de klaagmuur = enige manier waarmee je mag claimen (nuja Joker stond er lang alleen voor, can't blame)
- .Royalist. moet claimen om er mensen uit te krijgen, beetje zielig

Dus al bij al vond ik het een beetje een jammer potje om te leiden. Fantastische instellingen imo en Muurten heeft een heel mooi concept uitgewerkt.

Nogmaals proficiat aan de goedjes.
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.157
Proficiat aan de goedjes. En aan @maretan voor het bijna solo leiden wegens mijn examens.

Ik wil nog even iets meedelen als spelleiding. Hoe er hier verkondigt kan worden dat .Royalist. goed gespeeld heeft, snap ik niet. Hij tunnelt zo hard op Time zonder enige reden dat Time begint te flippen (niet Jannick zijn verdienste imo, je redenen waren echt gewoon shit) en de uiteindelijk val je dood omdat je geen deftige redenen kunt vinden om nog iemand te lynchen. Dat noem ik inderdaad slecht gespeeld, aangezien je de meest OP rol had, maar na 3 dagen al 2x wou uitschrijven en toen maar begon te claimen.

Ook alle vragen die aan Muurten en mezelf zijn gesteld doorheen het potje, stak enorm tegen (vb: over de infectie, over het klaagmuurbericht). DENK NA, als er een op basis van een fout door de spelleiding wordt gespeeld, zal de spelleiding die zo snel mogelijk rechtzetten (door middel van een post).

De enige die goed gespeeld heeft is Tigor imo, en op het einde ItsDash, materlotti en Joker. Maar aan de andere kant; Tigor had ook maar geluk dat ze steeds 3x goedje te pakken kreeg. ItsDash had dan opeens geclaimed bij Tigor en verwijderde toen zijn post, dus Tigor had na nacht 3 al 10 goedjes verzameld (en eigenlijk had ItsDash hier inderdaad moeten doodvallen; ook de arrogantie die ik toen kreeg via PM vond ik enorm over the top, geen punten voor jou).

Als laatste mensen die zeggen dat dit spel niet gebalanceerd was? Dit was het zeker wel, denk maar aan volgende:
- CI speelde exe als een mongool
- Time flipt op dag 2 en haalt er zo G/S (!!) uit
- Tigor vindt alleen maar goedjes
- Slechtjes hebben imo amper gebruik gemaakt van de klaagmuur = enige manier waarmee je mag claimen (nuja Joker stond er lang alleen voor, can't blame)
- .Royalist. moet claimen om er mensen uit te krijgen, beetje zielig

Dus al bij al vond ik het een beetje een jammer potje om te leiden. Fantastische instellingen imo en Muurten heeft een heel mooi concept uitgewerkt.

Nogmaals proficiat aan de goedjes.

Ja wel, true. Maargoed eerste dagen beetje te druk met andere dingen en nonkel jos waar ik niets mee kon en dan wordt door royalist waarvan iedereen al stiekem wel wist dat hij ziener was even bevestigd dat hij wel gezien is als goedje.

Tsjaaaaaaaaaaaaa
 

DeletedUser17472

Guest
Goed gespeeld Joker.

Ik had mijn zinnen gezet op Time en Capri, maar ja, als dan Royal vol op Time gaat.... Ik had van hen dus beiden de rol gekregen en wist dus dat Time wolf was. Maar ik kon samen met hen winnen als ze als GS zouden winnen. Mijn vertrouwen in hen was zo groot dat ik met hen meespeelde en dus idd Time voor goedje hield. Jammer niet gelukt.

@Kerouac en @maretan bedankt voor het leiden en voor jullie antwoorden aan mij in de conversatiechat. Niks gemerkt dat Kerouac examen had. Hopelijk ben je geslaagd.
 
Reactiescore
61
Damn 2 potjes op rij goed met mijn gevoel over de slechtjes, nu maar hopen dat mensen volgend potje wel vertrouwen op mijn "gevoel"
Verder heerlijke settings voor dit potje, jammer dat er zoveel geclaimed werd en hoop op snel nog een non claim potje.
Zijn in mijn ogen de leukste om te doen.
Mijn complimenten aan de spelleiding!

CI die overduidelijk op ctrl moest gaan wat ook gewoon veel subtieler mocht, alsof iemand gaat volgen als je enkel een heel potje lang roept dat ctrl slechtje is zonder argumentatie. Candiu en Antraxxol kan ik niets verwijten.
Candiu heeft het goed gespeeld, had haar wel op slechtje maar absoluut niet op executeerder die rol had ik bij Anthraxxol verwacht.

En omdat Mohniels en Royalist uit de game werden gezet voor claimen en Puga voor inactiviteit besloot ik sportief te lunchen zoals Maretan al zei. Want ik redeneerde het volgende: Royalist stond op lunch maar werd die avond uit de game gezet, dus ik dacht dat het niet eerlijk was als ik dan Tigor zou lunchen omdat in normale omstandigheden ze ook nog overleefd had omdat ik op Royal ging en dus het eerlijkste was als ik de dorpsgek er een dag langer in liet dus koos ik voor Fam die soort van ook al Cupido speelde en minder waarde had in het spel. Maar achteraf bekeken is dat o.a wel een dag teveel voor de dorpsgek geweest.

Anders had ze geen lijstje met namen van goedjes en verdachte gedropt ect en had niemand nu een idee wat te denken. Maar is achteraf gelul, moraal van het verhaal is dat ik niet meer sportief ga lunchen ondanks de goedjes benadeeld worden door spelers die eruit vliegen als ze dan alsnog er best goed voor staan tegenover de slechtjes. En de slechtjes moesten maar beter spelen zodat ik niet in de positie kwam om te kiezen tussen het eerlijkste of de beste balans in de game. Maar volgende keer kies ik dus sws dat 2de, fuck eerlijkheid als het je uit balans brengt!
Sportief lunchen op dag 1 en/of dag 2 kan prima, maar daarna zou ik het toch afraden om te gaan doen.
Je speelt voor de winst en dat wordt lastig als je 2 zienende rollen in een potje hebt en dan ook nog eens sportief gaat lunchen.

Non claim potje doe ik ook niet meer want geloof niet dat echt werkt. Toch goed van de leiding gedaan om keuzes te maken als mensen gingen claimen ect dus toppie.
Non claim potje werken wel, zolang mensen maar niet gaan claimen, zelfde als non netwerk in #300 ;)

als jullie gewoon zoals ik opperde nonkel dood hadden laten vallen en dan maar CI wolf hadden gemaakt was de boel beter in balans. onbewust had ik jullie de kans gegeven de boel te herstellen
Maar inactief is niet hetzelfde als lynch, ik vind eigenlijk dat ze mij wolf hadden moeten maken omdat ik lynch was :engel:

als je vroeger post verwijderde of aanpaste werd je er meteen uitgestemd omdat iedereen er dan van uit ging dat je wolf was haha
Ja de goede oude tijd, zou het niet erg vinden als dat gewoon weer in de settings van een potje komen te staan, aanpassen of verwijderen is doodvallen.

Ik wil nog even iets meedelen als spelleiding. Hoe er hier verkondigt kan worden dat .Royalist. goed gespeeld heeft, snap ik niet. Hij tunnelt zo hard op Time zonder enige reden dat Time begint te flippen (niet Jannick zijn verdienste imo, je redenen waren echt gewoon shit) en de uiteindelijk val je dood omdat je geen deftige redenen kunt vinden om nog iemand te lynchen. Dat noem ik inderdaad slecht gespeeld, aangezien je de meest OP rol had, maar na 3 dagen al 2x wou uitschrijven en toen maar begon te claimen.
Slechte redenen is niet erg, die heb ik over het algemeen ook.
Waar ik mij het meest aan heb gestoord waren de onnodige claims en Time zijn reactie op de lynch.

Ook alle vragen die aan Muurten en mezelf zijn gesteld doorheen het potje, stak enorm tegen (vb: over de infectie, over het klaagmuurbericht). DENK NA, als er een op basis van een fout door de spelleiding wordt gespeeld, zal de spelleiding die zo snel mogelijk rechtzetten (door middel van een post).
Hoezo vragen over de klaagmuur, dat is toch zo duidelijk als maar kan, alleen als je leeft wordt je bericht geplaatst en iedereen kan er gebruik van maken dus moet je er niet al te veel op vertrouwen.

De enige die goed gespeeld heeft is Tigor imo, en op het einde ItsDash, materlotti en Joker. Maar aan de andere kant; Tigor had ook maar geluk dat ze steeds 3x goedje te pakken kreeg. ItsDash had dan opeens geclaimed bij Tigor en verwijderde toen zijn post, dus Tigor had na nacht 3 al 10 goedjes verzameld (en eigenlijk had ItsDash hier inderdaad moeten doodvallen; ook de arrogantie die ik toen kreeg via PM vond ik enorm over the top, geen punten voor jou).
Hier ben ik het ook wel mee eens, het is inderdaad jammer van Dash zijn actie.

Als laatste mensen die zeggen dat dit spel niet gebalanceerd was? Dit was het zeker wel, denk maar aan volgende:
- CI speelde exe als een mongool
- Time flipt op dag 2 en haalt er zo G/S (!!) uit
- Tigor vindt alleen maar goedjes
- Slechtjes hebben imo amper gebruik gemaakt van de klaagmuur = enige manier waarmee je mag claimen (nuja Joker stond er lang alleen voor, can't blame)
- .Royalist. moet claimen om er mensen uit te krijgen, beetje zielig

Dus al bij al vond ik het een beetje een jammer potje om te leiden. Fantastische instellingen imo en Muurten heeft een heel mooi concept uitgewerkt.

Nogmaals proficiat aan de goedjes.
Balans was redelijk goed:
3 * wolf
2 * mogelijke wolf
15 * goedje

Lijkt mij een redelijke verhouding, dat de zienende rollen heel veel mazzel hadden met hun acties staat daar dan los van in mijn ogen.

Nogmaals mijn complimenten aan de spelleiding!
 
Reactiescore
1.577
Bij deze ook mijn excuses aan de spelleiding en andere spelers voor mijn ban. Heb me daarin schromelijk vergist, al is het door het huidige forumsysteem ook helemaal niet duidelijk hoe lang een ban loopt (@Duckje waarom is dat niet transparant zoals vroeger????) en meteen mee gezocht naar een oplossing. Maar Ctrl Alt Delete heeft me goed vervangen, waarvoor dank!

Verder veel debieltjes aan het werk gezien dit potje, wat toch sneu was. Kritiek op spelleiding is dan ook onterecht. 't zijn de spelers die het spel maken, aan de instellingen lag het zeker niet want die waren heerlijk. Toch een eervolle vermelding voor Tigor, Dash, Jokersbrain en materlotti die er enigszins nog wat van probeerden te maken. En proficiat Famdecibel, na 20 potjes stemmen op Anthraxxol zat je eindelijk eens goed!!!
 
Reactiescore
656
Tis duidelijk dat je het potje niet hebt gevolgd Stan.
Want wat ik met Time deed was puur op de man spelen, want weet dat hij een emotionele speler is.
Ik had van bijna iedereen door welke rol ze hadden, heb gezorgd dat Ctrl nooit gelynched is, dus er is geen extra wolf bij gekomen + had met elke ziener actie een slechtje aangevraagd.
Ik vind dus eigenlijk dat ik dit potje heel sterk heb gespeeld. Had namelijk voor mijn dood ook nog hints achter gelaten die naar Jokersbrain wezen, maar die waren niemand opgevallen.

Als er niks met Time zou zijn gebeurt, was er niks aan de hand geweest. Time had kunnen zeggen dat ik een Executeerder was. Daar zat ik persoonlijk op te wachten om met een andere plan van aanval komen. Dat kwam er niet, dus weinig wat ik kon inbrengen in dat opzicht daarna.
Dat ik van Maarten 1 dag later een reactie krijg nadat ik vraag of ik dood mag vallen met ‘oh, je was serieus?’.
Ik vond wat Time deed in dit potje met mijn rol echt spelvernaaiend voor mij. Tuurlijk ga ik dan minder om het potje geven als ik tot 2x-3x niet mag doodvallen.
Zelfs mensen die nog niet dachten dat ik ziener was gingen daarna mij meer vertrouwen daardoor. Dat in een niet claimen potje is pure bullshit. Dat ik daarom wilde doodvallen was alleen zodat het potje niet uit balans ging raken.

ps. Dorpsgek is zoveel meer OP dan ziener.
Daarnaast wil ik zeggen dat Jokersbrain, Tigor en Ctrl Alt Delete goed hebben gespeeld.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
2.369
Het is hoe dan ook zwak - imo - om te vragen om dood te vallen. Je valt enkel dood bij regelovertreding (ahum) of inactiviteit. De spelleiding beslist wie wanneer doodvalt voor welk balans dan ook, dat hoef jij zeker niet te doen. En blablabla Time heeft hem uitgeschreven potje 300, dat is een vol-lé-dig andere situatie.

Wat jij met Time deed was inderdaad op de man spelen, maar waarom? Wat heeft dat met WvW te maken? Congrats dat je hem op het tilt-punt hebt gekregen, maar oh god stel je voor dat die persoon zich er echt slecht door zou voelen?? Dat kan toch niet????????? Je bewijst er gewoon mee dat je geen deftige argumenten had en dat Time voor de rest totaal niet verdacht was.

Je mag dan de juiste uitkomst behaald hebben, maar de manier waarop vind ik alles behalve correct. Proficiat Jannick, JIJ hebt er solo voor gezorgd dat de goedjes hebben gewonnen ja, big up my man.
 
Reactiescore
656
Hoezo is het zwak om te vragen om dood te vallen zodra iemand mijn rol op de manier waarop hij claimde claimed?
het is een niet-claimen potje, niet een ‘oh ga gerust jezelf claimen + een anders persoon zijn rol ook als je toch bezig bent’.
Dat mijn spel plezier naar de klote is, is voor mijn reden genoeg om dood te vallen ja.

Op de man spelen kan altijd een goede tactiek zijn in welk WvW potje dan ook. Heb volgens mij genoeg potjes met sommige mensen hier gespeeld om te weten hoe mensen spelen. Tuurlijk ga je dan met dat in je achterhoofd sommige mensen beetje pushen, want vaak krijg je daar juist zeer goede informatie van. Zoals ik al had aangegeven ging ik er vanuit dat er een executeerder claim zou komen van zijn kant en zou het daar dan bij hebben gelaten. Als ik dan Lynch zou zijn geweest, boeie. 1 voor 1 ruilen als je weet dat 75% goedje is, is altijd goed. Had ik verwacht dat Time dit ging doen? Tuurlijk niet, want had verwacht om uiteindelijk een executeerder claim te ontvangen.

Welke manier is dan zo verkeerd volgens jou? Ik speelde op de man om een 1 voor 1 ruil te krijgen, want hoe ik overduidelijk ‘tunnelde’ was letterlijk een executeerder. Dat mensen verschillende speelstijlen of verschillende ideeën hebben is normaal lijkt me.

Persoonlijk vind ik dat Tigor en Materlotti het meeste werk hebben verricht met het drankje + de idk hoeveel confirmed goedjes Tigor bij elkaar had verzameld. Waar ik een probleem mee heb is dat jij hier dan komt opdagen en dan mij slecht gaat afschilderen. Ik had jou ook niet slecht afgeschilderd toen jij in #300 een foutje had gemaakt. Shit happens.
Maar zoals ik al zei ben ik het er niet mee eens dat ik het slechtje van dit potje ben, want dat is niet eens dicht in de buurt van de waarheid.
 
Reactiescore
656
Dus je doel was mij iets te laten claimen? Lol
Jij weet net zo goed als ik dat je heeel makkelijk had kunnen wijzen naar mij en hints had kunnen droppen over executeerder. Dus nee, je had niet hoeven te zeggen ‘Royalist is executeerder’
 
Reactiescore
2.178
Zucht, hinten is zelfde als claimen.

"Ik claim geen ziener maar weet wel je rol" Tada je claimed niet maar iedereen weet wat je bent.

Ook grappig dat je boos word terwijl je expres op de man gaat spelen. Welke reactie had je verwacht wanneer je als een debiel enkel kan roepen dat iemand wolf is maar geen een argument hebt gegeven, helemaal niks. Laat gewoon je onkunde zien.

Ik zeg het nog een keer, materlotti en green hebben me gevangen, jij hebt 0,0 impact daarop gehad.
 
Reactiescore
2.369
Hinten mag in subtiele vorm omdat jullie helemaal niet zonder kunnen. Volgende potje dat ik leid is niet claimen niet hinten.
 
Reactiescore
656
Zucht, hinten is zelfde als claimen.

"Ik claim geen ziener maar weet wel je rol" Tada je claimed niet maar iedereen weet wat je bent.

Ook grappig dat je boos word terwijl je expres op de man gaat spelen. Welke reactie had je verwacht wanneer je als een debiel enkel kan roepen dat iemand wolf is maar geen een argument hebt gegeven, helemaal niks. Laat gewoon je onkunde zien.

Ik zeg het nog een keer, materlotti en green hebben me gevangen, jij hebt 0,0 impact daarop gehad.
Volgens mij ben jij degene die dit potje zijn onkunde had laten zien, niet ik.
Wat jij wil. Ik zal je excuses dus ook weer de deur uit gooien, want is niks van gemeend zie ik.
 
Reactiescore
2.178
Volgens mij ben jij degene die dit potje zijn onkunde had laten zien, niet ik.
Wat jij wil. Ik zal je excuses dus ook weer de deur uit gooien, want is niks van gemeend zie ik.

Kijk eens wat je zelf doet, je gaat expres op de man spelen maar gaat zitten janken als je antwoord krijgt. Sterker nog, je zoekt het met voorbedachte raden op, hoe hard wil je onkunde laten zien.

Dit potje was ik idd niet goed, maar wat wil je. Ik heb 24 uur lang enkel gehoord "je bent wolf" met de grootste bullshit redenaties zoals potje 300. Je zei verdomme dat ik me niet uitschreef en dus daarom wolf was. Hoe heb je goed gespeeld? Je bent wss de waardelooste ziener geweest in non claim potjes.

Mijn opmerking over laten vallen bied ik excuses voor aan, de rest heb je aan je eigen te danken.
 
Bovenaan