[Speeltopic] WvW #301 - De Bestorming van de Wolfstille

Reactiescore
656
Wolfstille.png
14 juli 1789 3 dagen eerder en 114 jaar later wordt tigor geboren.
Maar eerst reizen we af naar hartje frankrijk. Daar ligt Wolfstille een vredig dorpje.
Kinderen spelen op straat en alle buren zijn kennissen van elkaar.
Na het gevecht tussen de grieken en trojanen, was er eindelijk wat vrede. Althans dat dachten de fransen. Onder het dictatuur van .Royalist. heerste heel wat ongenoegen. Burgers waren het niet eens en besloten een plan op te stellen om de dictatuur aan te gaan. Ze wilden strijden voor een vrij land waar er naar het volk geluisterd werd. Maar de dictator had de burgers in de smiezen en besloot voor infiltranten te zorgen. Zodat zij hem op de hoogte konden houden van alle snode plannen, die de fransen wilde uitvoeren.

Aan de hand van een geheime rondvraag werden de best gemotiveerde mannen en vrouwen geselecteerd voor de bestorming van Wolfstille. Eerst zorgden ze ervoor dat alle kinderen en zwakkere op een veilig plaats konden verblijven, en moesten ze een democratische leider kiezen. Hij moest betrouwbaar zijn, van aanpak weten en bovenal naar zijn groep luisteren.​

Instellingen:
Aantal spelers:
Zoveel mogelijk
Klaagmuur: Ja 1 bericht per speler per nacht
Hints: Nee

Cupido: onbekend maar als hij er in zou zitten als bijrol.
Geliefden kennen elkaar: Ja
Geliefden samen winnen: G/G met goedjes, G/S alleen, S/S met slechtjes

Eindtijd stemmen: 22:00
Speciale Rollen naar: Tigor93 & .Royalist.
Weerwolven Moord naar: Tigor93 & .Royalist.
Lynch: Rood en dikgedrukt in topic
Burgemeester: Blauw en dikgedrukt in topic

Netwerk/Claimen: Uit/Aan

Extra Instellingen:
Surprise, elke rol is dus mogelijk.
Trouwens zwarte dood is niet mogelijk.

Startdatum: 24/05/2020
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
656
Rollen:
Goedjes

Burger:
Dit is een normale bewoner van Wakkerdam. Hij heeft geen speciale krachten.

Heks:
- Heeft een levensdrankje en een doodsdrankje.
- Met het levensdrankje kan de gedode persoon door de wolven tot leven gewekt worden. Dus zichzelf redden kan niet!
- Er wordt niet bekend gemaakt wie er gered is, wanneer een levensdrankje is gebruikt.
- Met het doodsdrankje kan de heks ’s nachts een persoon vermoorden, tegen dit drankje is geen kruid gewassen. (kan dus niet gered worden hiervan)
- Er wordt niet bekend gemaakt, dat er een drankje is ingezet.

Ziener:
- Geeft iedere dag de naam van een speler door, waarvan hij de rol wil weten. Na de deadline krijgt hij van de spelleiding te horen wat de rol van die speler is.
- Kan geen bijrollen zien.

Dorpsoudste:
(afkorting: DO)
- Overleeft één aanval van de Weerwolven. Wanneer hij de nacht erna nogmaals geluncht wordt, zal hij wél sterven.
- Overleeft ook de infectie voor een keer, maar kan daarna geinfecteerd worden.

Beschermengel:
(afkorting: BE)
- Kan elke dag iemand opgeven, deze persoon wordt dan beschermd tegen de lunch.
- Mag niet 2 keer achter elkaar dezelfde persoon beschermen.
- Mag ook zichzelf beschermen.

Jager:
- Neemt iemand mee in zijn dood.
- Deze persoon moet hij van tevoren opgestuurd hebben naar de spelleider, hij mag ieder moment zijn keuze veranderen. Echter als de jager sterft en hij heeft nog geen persoon doorgegeven, vervallen zijn krachten en zal de jager niemand mogen neerschieten.
- Ook wanneer de jager door inactiviteit sterft, zal hij niemand meenemen in zijn graf.

Beul:
- Mag eenmalig iemand doden, dit doet hij door de naam van de betreffende speler in een PM naar de spelleiding te sturen of door in het topic te zeggen: ik beul *spelersnaam*.
- Dit is een dagactie, iedereen ziet dus wie de beul is.

Een variant hierop is de Anonieme Beul. Het verschil met de normale Beul is, dat de spelersnaam van de Anonieme Beul niet bekend gemaakt wordt. De Anonieme Beul stuurt zijn actie in naar de spelleiding.

Priester:
- Mag eenmalig wijwater over een speler heen gooien. Wanneer deze speler een Weerwolf is of een Heks, dan sterft deze persoon. Anders gebeurt er niks.
- Dit is een dagactie, dus iedereen ziet dat deze persoon de priester is. (let er echter wel op, dat er een Ketterse Wolf of een Ketter in kan zitten. Wanneer zij hun acties uitvoeren, zal er ook komen te staan dat de 'Priester' een actie heeft uitgevoerd)

Soms wordt ervoor gekozen om ook Welpen en andere varianten van slechtjes te laten sterven door het wijwater. Deze rollen zullen specifiek benoemd worden in de rolomschrijving van het betreffende potje;

Slet:
- Kan iedere nacht bij iemand slapen. De slet is dan niet thuis en wanneer hij de lunch is, overleeft hij die.
- Wanneer de speler, waarbij de slet slaapt, geluncht wordt, sterven beide spelers.
- De slet mag niet 2 nachten achter elkaar bij dezelfde persoon slapen.
- De speler, waarbij de slet geslapen heeft, zal een pm krijgen en dus weten dat de slet bij hem/haar geslapen heeft.
- Wanneer de slet bij een wolf slaapt en de slet die nacht geluncht wordt, zal hij overleven.

Raaf:
- De raaf kan iedere dag 2 extra stemmen op één iemand plaatsen.
- Deze extra stemmen worden alleen bekend gemaakt, wanneer de desbetreffende speler gelyncht wordt.

Inbreker:
- Mag één keer bij iemand inbreken en krijgt dan zijn rol te zien.
- In die nacht is hij niet thuis en kan dus ook niet geluncht worden. Wel kan hij geluncht worden, wanneer de speler, waar hij bij inbreekt, dood gaat. Een soort van slet is het dus.

Muizenval:
- Muizenval stuurt per dag een tijd op (die nog niet is geweest, dus als je om 12:00 instuurt, mag je niet de val om 11:00 die dag zetten) en de eerstvolgende die daarna een stem plaatst zal gezien worden door de muizenval.
- De muizenval mag het doorgestuurde tijdstip niet bekend maken. Hij mag ook niet naar het tijdstip hinten. Doet hij dit wel, zal hij doodvallen.
LET OP:
-> Muizenval stuurt een dag van te voren een tijdstip door.
-> enkel dag 1 mag hij nog een tijdstip doorsturen dat nog niet geweest is. (tussen ontvangen van rol en deadline 1)

Wijze Burger:
- De wijze burger kan aan de spelleider de volgende vraag stellen:
Hoeveel x zitten er in het spel? (bijvoorbeeld: hoeveel burgers/beschermengelen/wolven etc.)
- Het gaat om de rollen, die er vanaf het begin in zaten. Wanneer iemand vraagt, hoeveel burgers er nog in zitten, zal door de spelleider het aantal genoemd worden, dat er aan het begin in zat en niet hoeveel er nog in zitten!
- De vraag kan slechts één keer gesteld worden en vóór nacht 3.
- In de vraag moet het om één specifieke rol gaan.
- De speler krijgt direct antwoord op de vraag.
- Kan geen bijrollen opvragen!

Lycantroop:
- Als de ziener de rol opvraagt van een speler die lycantroop is, zal de ziener (onterecht) de rol van weerwolf te zien krijgen.
- Sterft als Lycantroop.

Dwaze Heks:
- Heeft een levensdrankje en een doodsdrankje.
- De Dwaze Heks weet echter niet hoe deze drankjes werken! Hij kan de drankjes alleen maar weggeven aan andere spelers. Alle andere spelers weten wél hoe de drankjes werken en kunnen zelf bepalen wanneer ze deze gebruiken. Spelers krijgen het direct van de spelleiding te horen, wanneer zij een drankje gekregen hebben en kunnen deze drankjes direct inzetten.
- Er wordt niet bekend gemaakt wie er gered is, wanneer een levensdrankje is gebruikt. Zichzelf redden kan niet!
- Met het doodsdrankje kan ’s nachts een persoon vermoord worden, tegen dit drankje is geen kruid gewassen. (kan dus niet gered worden hiervan)
- Er wordt niet bekend gemaakt, dat er een drankje is ingezet.

IJzeren Hein:
- De IJzeren Hein is heel sterk en gaat niet zomaar dood. De IJzeren Hein overleeft alle dodende acties, anders dan lynch en lunch. Bijvoorbeeld: Heks, Beul, Jager en welpacties. In plaats van de IJzeren Hein, zal de speler die de actie uitvoerde zelf sterven!
- De IJzeren Hein kan wél geïnfecteerd worden, aangezien een infectie geen dodende actie is.

Martelaar:
- Kan zich opofferen: hij dient voor de deadline door te geven aan de spelleiding dat hij zich wil opofferen voor de Lunch van die dag. In plaats van de door de wolven bepaalde Lunch, zal de Martelaar sterven.
- De Martelaar zal hoe dan ook sterven: het maakt hierbij niet uit of hij beschermd wordt of niet.
- Nadat de Martelaar gestorven is, zal hij op Skype toegevoegd worden aan een gesprek met het eigenlijke Lunchtarget. Hij mag daar overleggen met de speler, die hij gered heeft. Zelf mag hij niet meer posten.

Cherubijntje:
- Stuurt iedere nacht een bericht naar de spelleiding met daarin de naam van een speler en de rol, die hij denkt dat deze speler heeft. Daarnaast stuurt hij ook 2 namen van spelers, die hij wil beschermen.
- De rol ‘Burger’ en bijrollen mogen niet geraden/ingestuurd worden.
- Heeft hij de rol van de speler goed geraden, worden de 2 spelers beschermd tegen de lunch.
- 2 nachten achter elkaar dezelfde spelers beschermen is niet toegestaan.
- Het Cherubijntje mag ook zichzelf beschermen. Echter mag hij dit ook niet tweemaal achter elkaar doen.
- Na nacht 3 groeit het cherubijntje op. Bij 2/3 rollen goed geraden, wordt hij een Oneven-Beschermengel (mag nacht 5/7/9 etc. een speler beschermen), bij 3/3 een Beschermengel.

Klaagmuurtovenaar:
- De Klaagmuurtovenaar kan van één bericht per Klaagmuur opvragen door welke speler OF rol dat bericht is ingestuurd.
- Hij doet dit door een bericht te sturen naar de spelleiding met daarin een quote van het bericht op de Klaagmuur. Daarnaast vermeldt hij of hij de naam van de inzender van het bericht wil weten OF alleen de rol van de speler, die het bericht heeft ingestuurd.
- De Klaagmuurtovenaar kiest iedere dag na de deadline een bericht van de Klaagmuur uit en krijgt dan direct antwoord van spelleiding.

Lijfwacht:
- De lijfwacht mag elke nacht een naam opgeven van een speler om die te beschermen.
- Wordt de opgegeven speler ’s nachts aangevallen dan zal de lijfwacht hem beschermen en zal de aanvaller sterven.
- De lijfwacht zal door deze heldendaad om het leven komen.
- De lijfwacht kan niet geïnfecteerd worden. Wordt de lijfwacht gekozen als infectie dan zal hij de infectie niet doorgaan en geraakt de infectie wolf zijn infectie kwijt (kan dus niet meer infecteren), maar helaas hier zelf bij het loodje leggen.

Taai Taai:
- Wanneer de Taai Taai geluncht wordt, mogen de wolven de dag erna niet Lunchen. Echter mag de Infectiewolf die dag wél infecteren.
- Wanneer de Taai Taai gered wordt van de Lunch, mogen de wolven de dag erna wél gewoon opnieuw lunchen.

Vrouw Holle:
- Vrouw Holle kan elke nacht 1 speler opvragen. Van deze speler krijgt zij te horen of die goed of niet goed is (neutraal/slecht = niet goed). Eenmaal in het spel kan ze 2 spelers overspoelen met pek en veren (één speler met pek, en één speler met veren) om daarmee aan te geven welke speler zij vertrouwt en welke speler niet.
- Vrouw Holle mag zelf weten wie ze met pek of veren bestrooit. Dit hoeft niet de kloppen met de werkelijke alliantie van de betreffende spelers.
- Vrouw Holle blijft anoniem bij de Pek en Veren actie.
- Vrouw Holle mag niet zichzelf bestrooien met pek of veren.

Wolfmens:
- Deze speler wordt altijd als 'Niet goed' gezien door Vrouw Holle. Echter is hij wel gewoon een goedje.
- Sterft als Wolfsmens.

Burger met Zilver Bloed:
Kan niet geïnfecteerd worden. Als ze dat proberen dan vervalt de infectie, de burger met zilver bloed krijgt dat niet te horen. De wolven krijgen ook niet te horen waarom de infectie niet doorgaat. De infectiewolf mag de dag erna wel opnieuw proberen te infecteren.

Orakel:
Het orakel kan elke avond iemand laten zien.
Het orakel geeft aan wie hij wilt zien en wie deze rol mag weten. Hij geeft dus 2 namen door: één iemand die gezien wordt en één iemand die de rol van deze speler krijgt.
Het orakel mag niet zichzelf kiezen. Wanneer een orakel wordt gezien wordt de rol: orakel worden doorgegeven.
Het orakel mag niet een persoon twee nachten achter elkaar kiezen.

Zondebok:
Als de lynchstemming op een gelijkspel eindigt zal géén van beide sterven en wordt de zondebok gelyncht.

Opdrachtgever:
- De Opdrachtgever kan bescherming bieden, maar doet dat niet voor niets! Hij mag 3 keer een speler een opdracht geven. Dit doet hij door de spelleiding de naam van de speler EN de gekozen opdracht te sturen.
- Als de speler die opdracht voltooit, zijn de betreffende speler en de opdrachtgever zelf beschermd tegen de lunch. Als de speler de opdracht niet voltooit, krijgen ze allebei géén bescherming.
- De opdrachtgever krijgt 5 verschillende opdrachten van de spelleiding, die hij spelers kan geven. Hij mag zelf uitkiezen welke 3 opdrachten hij instuurt.
- De opdrachtgever mag zichzelf geen opdrachten geven. Ook mag hij niet 2x dezelfde speler een opdracht geven.
- De opdracht dient voltooid te worden voor de volgende lynchdeadline.

Prins:
Overleefd eenmalig de lynch. De prins word bekend gemaakt bij het lynchen en zal dus eenmalig dat overleven. Bij de tweede keer dat de prins gelyncht word zal deze wel sterven.

Vos:
De vos mag elke nacht 3 namen opsturen. Na de nacht krijgt de vos te horen of er een wolf tussen deze spelers zit. Is het antwoord ja mag de vos de nacht erop nogmaals proberen. Is het antwoord nee dan verliest de vos zijn krachten voor die nacht erna. Dan moet hij één nacht overslaan en daarna mag hij/zij weer een poging doen.

Gebroeders:
De gebroeders kennen elkaar en weten dus van elkaar dat ze goed zijn. Ze mogen niet met elkaar netwerken.

Quizmaster:
- Mag iedere dag vragen of een bepaalde rol erin zit of niet. De spelleiding antwoord alleen met 'ja' of 'nee'.
- Na de nacht krijgt de Quizmaster antwoord op zijn vraag.
- De Quizmaster kan geen bijrollen opvragen.

Ridder met het Roestige Zwaard:
- De ridder infecteert met zijn verroeste zwaard de weerwolf die het meest in de buurt van hem woont met tetanus indien hij geluncht wordt. De besmette weerwolf zal in de volgende nacht sterven.
- Kan niet geïnfecteerd worden. Wanneer hij toch geïnfecteerd wordt, zal de actie van de infectiewolf die nacht mislukken. Echter zal de infectiewolf zijn actie de volgende nacht wél opnieuw mogen uitvoeren.
- De besmette weerwolf krijgt niet te horen dat hij besmet is met tetanus.
- De actie van de Ridder werkt alleen wanneer hij de lunch is; wordt hij gelyncht of op een andere manier gedood, zal zijn actie niet doorgaan.
- Wanneer 2 weerwolven even dichtbij de Ridder wonen, zal slechts één van hen sterven.
- Alleen de ‘Weerwolf’ kan besmet worden.

Venus:
- Kan aan het begin van het spel opvragen wie de geliefden zijn (mits deze er zijn). Ze krijgt alleen de namen van de spelers en niet de rollen.
- Aangezien Venus een godin is, kan ze ook éénmalig een bode sturen naar de geliefden. Ze mag dus een bericht sturen naar de spelleiding, dat de spelleiding vervolgens door zal sturen naar de geliefden.

Wreker:
- Moet voor de eerste deadline een spelersnaam doorsturen naar de spelleiding. Wanneer deze speler sterft, zal de Wreker in een Beul veranderen.
- Wanneer de uitgekozen speler sterft door de Lynch, zal de Wreker niet in een Beul veranderen.
- De Wreker sterft als Beul, wanneer zijn uitgekozen speler geluncht is/gedood is door een speciale actie.

Wapensmid
-
De wapensmid geeft om de 3 nachten iemand een wapen mee.
- Dit wapen kunnen deze spelers gebruiken om iemand mee te nemen bij hun dood.
- De wapensmid mag niet zichzelf kiezen.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
656
Rollen:
Slechtjes:

Weerwolf:
- Een wolf zonder extra krachten.
- Weerwolven lunchen elke nacht een persoon om de wolven te laten winnen.
- Als alle weerwolven sterven en er alleen hulpjes over zijn, winnen de goedjes.
- De wolven mogen met elkaar overleggen.

Infectiewolf:
- Mag tijdens één willekeurige nacht één speler infecteren.
- De geïnfecteerde speler verandert in een Weerwolf en zal toetreden tot de wolvenchat.
- De infectie is in plaats van de Lunch.
- De geïnfecteerde wolf sterft als 'weerwolf'.

Welp:
- Welp is een wolf in wording, bij het begin van het spel kent de welp de wolven niet.
- Welp mag de eerste 3 nachten iemand proberen te doden, dit doet hij door de rol van een persoon door te geven. Heeft de welp dit goed zal diegene sterven.
- Welp wordt na nacht 3 een gewone weerwolf en zijn welpkrachten komen te vervallen. Na nacht wordt ook bekend voor de welp wie de andere wolven zijn.
- Welp kan geen burgers en speciaaltjes welpen die hun actie al hebben uitgevoerd. Let op! Dit heeft alleen betrekking op speciaaltjes met een DAG-actie!

Slechte Beul:
- Dit is de tegenhanger van de Beul; de Slechte Beul mag ook eenmalig een speler overdag beulen.
- Wanneer de actie van de Slechte Beul uitgevoerd wordt, komt er te staan dat de Beul (in plaats van Slechte Beul) zijn actie in heeft gezet.
- De Slechte Beul mag iedere dag twee spelersnamen doorgeven aan de spelleiding. Wanneer tussen deze twee namen een Slechtje (die in de Wolvenchat zit) zit, dan zal de Slechte Beul na de deadline toetreden tot de wolvenchat.
- De Slechte Beul is een hulpje en dus geen volwaardig slechtje.

Ketter:
- De Ketter heeft net als de priester een flesje heiligwater. Dit heiligwater is echter nep en er gebeurt dus niks wanneer het over een speler heen gegooid wordt.
- De actie van de Ketter is een dagactie. Wanneer hij zijn actie uitvoert, komt er te staan dat een Priester (in plaats van de Ketter) zijn watertje over iemand heen heeft gegooid.
- De actie van de Priester heeft geen effect op de Ketter.
- De Ketter zit, in tegenstelling tot de Ketterse Wolf, niet vanaf het begin in de Wolvenchat.
- De Ketter mag iedere dag twee spelersnamen doorgeven aan de spelleiding. Wanneer tussen deze twee namen een Slechtje (die in de Wolvenchat zit) zit, dan zal de Ketter na de deadline toetreden tot de wolvenchat.
- De Ketter is een hulpje en dus geen volwaardig slechtje.

Ketterse Wolf:
- De Ketterse Wolf heeft net als de priester een flesje heiligwater. Dit heiligwater is echter nep en er gebeurt dus niks wanneer het over een speler heen gegooid wordt.
- De actie van de Ketterse Wolf is een dagactie. Wanneer hij zijn actie uitvoert, komt er te staan dat een Priester (in plaats van de Ketterse Wolf) zijn watertje over iemand heen heeft gegooid.
- De actie van de Priester heeft geen effect op de Ketterse Wolf.

Sjamaan:
- Tegenhanger van de Ziener: kan ook iedere dag een rol opvragen.
- Kan geen bijrollen zien.
- Zit aan het begin van het spel niet in de Wolvenchat.
- Wanneer de Sjamaan een Slechtje 'zienert', zal hij toetreden tot de Wolvenchat.
- De Sjamaan is een hulpje en dus geen volwaardig slechtje.

Rattenval:
- De rattenval stuurt per dag een tijd op (die nog niet is geweest, dus als je om 12:00 instuurt, mag je niet de val om 11:00 die dag zetten) en de eerstvolgende die daarna een stem plaatst zal gezien worden door de rattenval.
- De rattenval mag het doorgestuurde tijdstip niet bekend maken. Hij mag ook niet naar het tijdstip hinten. Doet hij dit wel, zal hij doodvallen.
- Zit aan het begin van het spel niet in de Wolvenchat.
- Wanneer de Rattenval een Slechtje 'zienert', zal hij toetreden tot de Wolvenchat.
- De Rattenval is een hulpje en dus geen volwaardig slechtje.

Slechte Raaf:
- De Slechte raaf kan iedere dag 2 extra stemmen op één iemand plaatsen.
- Deze extra stemmen worden alleen bekend gemaakt, wanneer de desbetreffende speler gelyncht wordt.
- De extra stemmen worden alleen bekend gemaakt, wanneer de desbetreffende speler sterft door de lynch.
- De Slechte raaf is ene hulpje en telt niet mee voor de slechtjes!
- Mag iedere dag 2 spelersnamen doorgeven. Wanneer tussen deze namen een wolf zit, zal hij door de spelleiding aan het einde van de dag aan de wolvenchat toegevoegd worden.

Verhullende Wolf:
- De verhullende wolf kan éénmalig de rollen van gestorven personages tijdens de lynch/lunch van een dag verhullen. De rollen worden dan niet bekend gemaakt en blijven voor de rest van de ronde onbekend.
- Geldt alleen voor de lynch/lunch en eventuele andere acties, die tijdens de nacht plaatsvinden, zoals de welpactie/heksendrankje e.d..

Bokor:
De bokor is de tegenhanger van het orakel die de wolven helpt.
De bokor kan elke avond iemand laten zien.
De bokor mag geen wolven kiezen om de rol naar door te sturen.
De bokor geeft aan wie hij wilt zien en wie deze rol mag weten. Hij geeft dus 2 namen door: één iemand die gezien wordt en één iemand die de rol van deze speler krijgt.
De bokor mag niet zichzelf kiezen. Wanneer de bokor wordt gezien door een orakel zal de rol: orakel worden doorgegeven.
De bokor mag niet een persoon twee nachten achter elkaar kiezen.
De bokor is zelf geen wolf en mag dus ook geen lunch insturen.

Eigenwijze Wolf:
- Mag eenmalig de Lunch overdag uitvoeren. De Eigenwijze wolf mag hierbij zelf het Lunchtarget bepalen en hoeft niks te overleggen met zijn medewolven. Hij stuurt het Brunchtarget naar de Spelleiding in een privébericht.
- De Lunch van de daaropvolgende nacht zal niet plaatsvinden. De 'Brunch' is in plaats van de Lunch van de daaropvolgende nacht.
- De Brunch heeft geen last van speciale acties, zoals Levensdrankjes, Beschermengels e.d..
- De actie van de Eigenwijze Wolf mag pas vanaf dag 2 ingezet worden.
- Doordat de actie overdag plaatsgevonden heeft, weten de burgers na de aanval van de wolven wel hoeveel Slechtjes er zijn. Dit aantal wordt gelijktijdig met de Brunch bekendgemaakt.
- Ondanks dat het een dagactie is, blijft de identiteit van de Eigenwijze Wolf wél onbekend.

Gemaskerde wolf:
De gemaskerde wolf mag eenmaal tijdens het spel een rol van zichzelf of een medespeler wijzigen.
Voor de deadline dient hij aan te geven of het de lynch of de lunch betreft waarvan hij de rol wil wijzigen.
De gemaskerde wolf heeft de keuze uit verschillende rollen.
Voor de lynch: burger, dorpsoudste, overlever of weerwolf.
Voor de lunch: burger, beschermengel tunnelvisionair of welp.

Kleine Wilde:
- De Kleine Wilde is een burger die is opgegroeid tussen de wolven. Hij heeft gekozen voor het burgerleven.
- De Kleine Wilde is een goede burger en speelt aanvankelijk voor de goede alliantie. Echter kiest hij aan het begin van het spel één medespeler als zijn grote voorbeeld. Indien deze speler sterft (ongeacht zijn/haar rol), sluit de Kleine Wilde zich aan bij de weerwolven. Hij wordt slecht en krijgt toegang tot het wolvenforum.
- De Kleine Wilde wordt gezien als Burger (goedje), totdat hij verandert in een weerwolf, dan wordt hij gezien als weerwolf (slechtje).

Lieveling:
Een hulpje van de wolven. Word voor de eerste nacht gekozen door de wolven en zal vanaf dat moment winnen samen met de wolven. De lieveling mag geen lunch opsturen. Als de lieveling bijv. Jager is mag die in zijn dood nog iemand mee nemen. Dit is dus bij elke rol. Bij het doodgaan van de lieveling zal het bekend worden gemaakt dat hij/zij lieveling is en zijn/haar originele rol.

Grote Boze Wolf:
- Mag eenmalig een extra Lunch doorgeven. Tijdens één nacht zijn er dus 2 lunches. Deze extra Lunch dient in een privébericht aan de spelleiding doorgestuurd te worden.
- Wanneer een volwaardige medewolf (hulpjes tellen dus niet mee) sterft, zal de kracht van de Grote Boze Wolf komen te vervallen.
- Voor de extra Lunch tellen dezelfde regels als voor de normale Lunch. Wanneer er bijvoorbeeld een Levensdrankje ingezet wordt, zal geen van de twee Lunches doorgaan. De Grote Boze Wolf is dan zijn actie kwijt en kan deze niet opnieuw gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
656
Rollen:
Neutraaltjes:

Mythomaan:
- Deze mag dag 1 één speler door sturen, is deze wolf wordt hij wolf, ziet hij een zienende rol (inbreker, ziener, muizenval etc.), dan neemt hij deze over. In alle andere gevallen wordt de Mythomaan burger.
- Is er voor nacht 1 geen spelersnaam ingestuurd, vervalt zijn kracht en wordt hij burger.

Fluitspeler:
- Een slecht persoon die verbannen is. Hij zal terugkeren als fluitspeler om het spel alleen winnend af te sluiten.
- Per nacht zal de fluitspeler 2 mensen betoveren. Diegene die en betovering over zich heen krijgt mag dit niet vermelden, mocht dit wel gedaan worden zal diegene direct gedood worden!
- De fluitspelers is een alleenstaander en werkt met niemand samen. Als iedereen een betovering over zich heeft, is het spel afgelopen en heeft de fluitspeler gewonnen.
- De fluitspelers is voor alles vatbaar, oftewel een heksendrankje, ziener en andere dingen zijn mogelijk om tegen de fluitspeler te gebruiken. Fluitspeler hoeft zijn eventuele geliefde niet te betoveren.

Grafdelver:
- De grafdelver kan vanaf de tweede nacht in actie treden. Hij kan éénmalig een slachtoffer van de weerwolven in een lijk veranderen. Voor de andere spelers zal het lijken alsof er die nacht niet is gemoord.
- De grafdelver zelf krijgt de spelersnaam te horen van het Lijk.
- Indien het lijk wint zal de grafdelver delen in de overwinning. (Het gedolven lijk hoort bij de persoon die de delfactie heeft uitgevoerd.)
De grafdelver kan slechts één lijk maken, en pas vanaf de tweede nacht.

Lijk:
- Het lijk is een personage dat is aangemaakt door de grafdelver nadat hij is vermoord door de weerwolven. Krachten die het lijk had voor zijn dood is hij kwijt.
- Het lijk speelt helemaal alleen tegen de goede en de slechte spelers en kan dus alleen winnen als hij als enige overblijft. (tenzij hij gekoppeld is aan een geliefde.)
- Het lijk is immuun aan de weerwolven en kan niet door hen vermoord worden, noch door hun hulpjes. Hij kan dus enkel sterven door de krachten van goede spelers of de lynch.
- Zodra ofwel alle weerwolven dood zijn, of de grafdelver dood is kan het lijk beginnen met moorden. Het lijk zal dan elke nacht een slachtoffer aanduiden dat hij wil vermoorden. Indien de weerwolven nog leven zullen er 's nachts dus twee doden vallen.
- Het lijk weet in eerste instantie niet wie de grafdelver is.
- Het lijk kan pas beginnen met moorden wanneer alle weerwolven of de grafdelver dood is.
Als de grafdelver geïnfecteerd wordt is hij niet dood, het lijk kan dan pas moorden als alle wolfjes dood zijn.
- Het Lijk krijgt van de spelleiding te horen wanneer het mag gaan moorden.
- Er wordt niet bekend gemaakt, wanneer het Lijk iemand vermoord heeft, dat deze vermoord is door het lijk.

Grafrover:
- Geeft voor de eerste lynch een dag (bijvoorbeeld dag 3/4) op waarop hij zijn actie in wilt zetten (dit mag niet de eerste dag zijn).
- De Grafrover neemt de rol over van de persoon die op de betreffende dag gelyncht wordt.
- Als hij dood gaat, sterft hij als Grafrover.

Kabouter:
- De kabouter trekt zich niets aan van wat anderen zeggen. Als hij gedood wordt, blijft hij in het spel en mag hij een nieuwe rol kiezen.
- Wanneer de kabouter sterft, zal hij van de spelleiding een lijst met rollen krijgen, waaruit hij een nieuwe rol kan kiezen.

Toegewijde Dienstmeisje:
- Het toegewijde dienstmeisje doet alles voor haar meester, zelfs zijn taak volbrengen als hij sterft. Eén keer in het spel kan het dienstmeisje voor de lynch aangeven dat zij de rol van de gelynchte speler (haar meester) wil overnemen. Zij doet dit door een bericht te sturen naar de spelleiding.
-,De speler die gelyncht wordt, sterft dan als Het Toegewijde Dienstmeisje. Het dienstmeisje zelf neemt de rol en alliantie over van de gestorven speler.

Engel:
De engel heeft als doel op dag een gelyncht te worden.
De engel wint dan, faalt hij dan verandert hij in een burger.

Hofnar:
De hofnar is een grappenmaker die als hoofddoel heeft om gelyncht te worden.
Wanneer de hofnar gelyncht wordt dan wint hij.
Wanneer de hofnar op een andere manier gedood wordt dan verliest hij.

Overlever/Survivor:
De overlever heeft als doel te overleven tot het eind van het spel.
Wanneer hij het spel overleeft wint hij samen met de winnaars.
De overlever heeft driemaal de kans om zichzelf in leven te houden voor een bepaalde nacht door gebruik te maken van zijn speciale kracht.
Deze speciale kracht werkt enkel voor de lunch en speciale acties.
Dit heeft geen invloed op de lynch.

Tunnelvisionair:
De tunnelvisionair krijgt aan het begin van het spel een spelersnaam door.
Zijn hoofddoel is om deze specifieke speler te lynchen.
Sterft deze speler op een andere wijze dan pleegt de tunnelvisionair zelfmoord.
Wanneer de tunnelvisionair zijn speler heeft gelyncht zal zijn naam en rol kenbaar worden gemaakt in het topic.
De tunnelvisionair is niet immuun voor speciale acties en lynch of lunch.

Premiejager:
- Mag zelf 5 spelers uitkiezen (deze spelersnamen dienen voor de eerste deadline doorgestuurd te worden naar de spelleiding) en daarnaast krijgt hij ook nog 5 spelersnamen toegewezen door de spelleiding.
- Deze 10 spelers dient de Premiejager uit het spel te werken. Wanneer alle 10 de spelers uit het spel liggen, wint de Premiejager.

Psychopaat:
De psychopaat is een doorgedraaide gek die iedereen dood wil hebben.
De psychopaat heeft als doel alleen over te blijven.
Elke even nacht heeft hij de kans om een speler te vermoorden.
Raakt de psychopaat de lijfwacht dan sterft hij.
Raakt de psychopaat een dorpsoudste dan overleeft de dorpsoudste deze aanval, maar vervalt de speciale kracht van de dorpsoudste.
Raakt de psychopaat een zienende rol dan zal deze sterven, maar zal de psychopaat genezen worden.
Hij zal zich aansluiten bij het kamp waartoe de zienende rol behoorde. Hij wordt dan burger of weerwolf.

Wethouder/Assistent van de Burgemeester:
- Krijgt na de BM verkiezing dezelfde rol als de verkozen BM.
- Neemt geen bijrollen over.

Bijrollen:
Burgemeester (afkorting: BM):
- Wordt op dag 1 democratisch gekozen.
- De stem van de burgemeester telt niet dubbel.
- Bij gelijkspel is de stem van de burgemeester wel doorslaggevend.
- Kiest na zijn dood zijn opvolger.

Cupido:
- Mag zichzelf aan iemand anders koppelen.
- Het koppel mag met elkaar overleggen!
- Wanneer de ene dood gaat, sterft de andere ook vanwege liefdesverdriet.
- g/g koppel wint met de goedjes, g/s vormt een 3e partij.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
656
Deelnemerslijst:

1. CI
2. Maretan -> Dag 2 - Lynch -> Burger
3. Materlotti -> Dag 1 - Lynch -> Burger

4. Purpletail
5. ThelightFighter -> Glenn
6. mohniels1
7. Dash
8. Candiu
9. BI -> Dag 2 - Welp Actie -> Vos
10. Simeco
11. Jo Han
12. Sevii -> Dag 3 - Inactiviteit -> Burger
13. The Self-Made Men -> Dag 3 - Inactivteit -> Burger

14. .Time
15. Green -> Dag 1 - Beul actie -> Burger met Zilver Bloed
16. Fam
17. AB -> Dag 3 -> Lynch -> Beschermengel
18. Capricorno -> Dag 3 -> Lunch -> Heks

19. Flex
20. Jokersbrain
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
656
Eerste Deadline voor BM en Lynch is beide morgen ( Maandag ) om 22:00.
Succes <3
 
Laatst bewerkt:

Deleted User - 487963986

Guest
Capricorno

Omdat ik veel vertrouwen heb in haar kennis van de game en ze wel actief zal meedraaien! Indien ze geen BM wilt zijn verander ik men stem nog.

Jannes je moest nog stil zijn Jannick is een slakje met sturen van rollen
 
Reactiescore
656
Alle rollen zijn verdeeld! Succes allemaal <3
Begint u maar
 
Reactiescore
167
Ik ben blij dat dit potje iets kleiner is dan het vorige potje... was erg leuk alleen ook extreem chaotisch wat het lastig maakt om de slechtjes eruit te vissen. Dit potje gaat dat wel goed komen!

Succes allemaal en bovenal veel plezier.
 
Reactiescore
941
Hallo,

na een periode van lange afwezigheid ben ik terug als befaamde wolvenvanger. Aangezien ik een enorme speurneus heb die mij zelden tot nooit in de steek laat, wil ik mij graag opwerpen als burgemeester van Wolfstille. Vive le roi! Vote materlotti.

gr
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.133
Bm stemmen kunnen deze kant op
 

Deleted User - 2265087

Guest
Succes iedereen! Ik heb er zin in :)

@JokersBrain BM wil ik altijd wel zijn - al is mijn activiteit dit potje wel wat lager dan jullie misschien gewend zijn vanwege werk etcetera. Maar als jullie mij desondanks als BM willen, zijn de stemmen natuurlijk altijd welkom!
 
Reactiescore
167
Laat ik maar weer beginnen met een stem op fam misschien dat ik nog wijzig, maar voor nu vind ik dat een hele mooie opening.

BM op fam? Die is (met alle respect) to redelijk incapabel als BM als ik de laatste potjes als richtlijn neem?
 
Bovenaan