[Speeltopic] WvW #299: Quest of the avatar

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.277
Zie het maar als een echtelijke ruzie. Na je beulactie wisten Time en ik al dat het moeilijk ging worden. Dat jij gelynched werd dag 1, vond ik wel zo fair.
Toen nonkel de eerste supply drop won, hadden we nog wat hoop. Deze werd toch wel tering hard de kiem in gesmoord toen nonkel lunch werd, xena gewolpt en CI zei aan de wolfjes dat hij g/s was. Dit alles samen maakte het voor de goedjes (die overigens heel erg slecht speelden) enorm moeilijk om te winnen.

Bedankt voor alle lofzangen. Ikzelf vind niet dat ik goed geleid heb, ik kon op bijna geen enkele vraag antwoorden en alles wat ik zelf deed, was eigenlijk niet zo goed beslist.
Volgend potje speel ik weer gewoon mee.

Leiden is ook helemaal niet makkelijk man, moet je gewoon 2 of 3 keer doen voor je het in de vingers krijgt en zelfs dan maak je nog wel eens fouten zeker als je extra instellingen gaat doen is geen probleem.

Sowieso altijd chill als mensen het op zich nemen om te leiden want het kost ook gewoon tijd :)
 

DeletedUser82586

Guest
Blijf van mening dat het wel meeviel, de wolp zou in principe maar 1 gratis wolp kunnen krijgen en dat is met de muizenval dag 1
Het belangrijkste verschilt met de welp wat de wolp zo krachtig maakt is dat deze in de slechtjeschat zit, en dus kan overleggen. Daardoor is de kans op een geslaagde actie veel groter.

Vanwaar eigenlijk de afweging om een wolp te kiezen ipv een welp dit potje btw?
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.277
Het belangrijkste verschilt met de welp wat de wolp zo krachtig maakt is dat deze in de slechtjeschat zit, en dus kan overleggen. Daardoor is de kans op een geslaagde actie veel groter.

Vanwaar eigenlijk de afweging om een wolp te kiezen ipv een welp dit potje btw?

zodat je ook na dag 3 niet kan claimen vermoed ik
 

Deleted User - 2265087

Guest
Overigens roepen jullie wel telkens dat de goedjes zo enorm slecht speelden .. maar dat valt eigenlijk nog best mee. BI was een logische lynch, Chmegers snapte ik niet zo, Mono was ook weer een logische lynch. Dus het enige wat echt dom was, was dat iedereen op Mike ging want Ubuntu werd steeds duidelijker het slechtje. Verder is het een kwestie van best wel veel pech. Dat ongeveer alle wat oudere, ervanere spelers eruit vliegen binnen 2 dagen (Tigor, BI, Nonkel, Glenn) en Ruben ook dag 3 helpt niet mee.
 

DeletedUser82586

Guest
Overigens roepen jullie wel telkens dat de goedjes zo enorm slecht speelden .. maar dat valt eigenlijk nog best mee. BI was een logische lynch, Chmegers snapte ik niet zo, Mono was ook weer een logische lynch. Dus het enige wat echt dom was, was dat iedereen op Mike ging want Ubuntu werd steeds duidelijker het slechtje. Verder is het een kwestie van best wel veel pech. Dat ongeveer alle wat oudere, ervanere spelers eruit vliegen binnen 2 dagen (Tigor, BI, Nonkel, Glenn) en Ruben ook dag 3 helpt niet mee.
Mijn actie was dan ook een complete kamikaze actie. Het was er puur op gericht twijfel te zaaien want ik dacht dat Dash inbreker was en CI had gezien. We hadden maar 1 stem van een goedje op een ander goedje nodig en we zouden winnen.
 
Reactiescore
1.728
Naaaaaaaaaah. Hele dag aan mijn scriptie gezeten. Toen ik besefte dat ik niet meer het forum had gelezen, wist ik dat het beter is om niet door te spelen. Je reageerde pas ook vanmiddag, terwijl je gisteravond online was na mijn post.

Nog steeds niet klaar met school :eek:. Of in de tussentijd met een andere opleiding begonnen?
 

Deleted User - 487963986

Guest
Het belangrijkste verschilt met de welp wat de wolp zo krachtig maakt is dat deze in de slechtjeschat zit, en dus kan overleggen. Daardoor is de kans op een geslaagde actie veel groter.

Vanwaar eigenlijk de afweging om een wolp te kiezen ipv een welp dit potje btw?

Omdat het de enige 2 maar waren.
Infectiewolf en wolp. En zou de wolp zijn krachten verliezen als ze gingen infecteren. Zoals ik al benoemde in het begin. Dus qua verhoudingen was het wel redelijk safe. Vandaar dat men ook absoluut niet mocht claimen. Ze hadden eventueel ook tot max dag zoveel de infectie kunnen laten plaatsvinden ipv willekeurige dag. Daarbij zouden ze wel kunnen claimen na die dag maar zoveel speciaaltjes waren er niet. En er waren meer rollen dan spelers. Dus iedereen kon namelijk wat claimen.

Met het onsportief lunchen ben ik wel volledig mee eens. Als ze nou idd gewoon de inactieve hadden genomen zoals glenn, anthraxx,... dan had het gewoon eerlijker geweest. Nu lunchten ze de actievere en daarbij vielen dan nog eens inactiviteits doden. Dus werd op een duur wel zwaar in het nadeel van de goedjes.

Daarbij waren het wel mooie instellingen. Dus bedankt time en Kerouac voor de korte duur van dit potje. Vond het wel aangenaam om toch nog mee te volgen.

En @Kerouac al doende leert men! Gewoon lekker nog eens mee lijden met iemand en dan komt dat wel goed.
 
Reactiescore
1.690
Overigens roepen jullie wel telkens dat de goedjes zo enorm slecht speelden .. maar dat valt eigenlijk nog best mee. BI was een logische lynch, Chmegers snapte ik niet zo, Mono was ook weer een logische lynch. Dus het enige wat echt dom was, was dat iedereen op Mike ging want Ubuntu werd steeds duidelijker het slechtje. Verder is het een kwestie van best wel veel pech. Dat ongeveer alle wat oudere, ervanere spelers eruit vliegen binnen 2 dagen (Tigor, BI, Nonkel, Glenn) en Ruben ook dag 3 helpt niet mee.
Ik was er toch nog ;)

Mike was bewezen wolf aan het spelen
 

Deleted User - 2265087

Guest
Mijn actie was dan ook een complete kamikaze actie. Het was er puur op gericht twijfel te zaaien want ik dacht dat Dash inbreker was en CI had gezien. We hadden maar 1 stem van een goedje op een ander goedje nodig en we zouden winnen.

Jullie hadden de goedjes niet nodig, het enige wat jullie nodig hadden is dat de goedjes niet allemaal op dezelfde wolf zouden stemmen. Jullie hadden slechte raaf, dus in feite 7 stemmen. Met nog 12 levende spelers was dat de meerderheid. En aangezien (zo goed als) nooit alle goedjes eensgezind op een wolf stemmen, hadden jullie dus sws al gewonnen. Drm hoopte ik dat er geen slechte raaf in zou zitten xD

Ik was er toch nog ;)

Mike was bewezen wolf aan het spelen

Ik zeg toch ook: "zo ongeveer" - jij en CI bleven nog over :O
Je moet trouwens wel je wolfdar eens gaan updaten :O
 

DeletedUser17472

Guest
Naaaaaaaaaah. Hele dag aan mijn scriptie gezeten. Toen ik besefte dat ik niet meer het forum had gelezen, wist ik dat het beter is om niet door te spelen. Je reageerde pas ook vanmiddag, terwijl je gisteravond online was na mijn post.
Succes met je scriptie.

Zei toch dat de mod slecht was. Waarom ben ik dood aan inactiviteir?
Ik ben de laatste nacht pas geïnfecteerd en heb dus nooit in de wolvenchat gezet. Ik speelde wel mee met de wolven. Was er een goede ziener geweest, dan had hij mij als burger gezien :)
De g/s die uiteindelijk ontstaat is ook geen gevaar voor de slechtjes terwijl dat normaal een zware factor is voor de slechtjes.
We wilden voor g/s gaan, maar alles ging zo warrig dat CL wel bekend moest maken dat hij gekoppeld was. Hij was trouw aan zijn wolven door ervoor te zorgen dat dat de goedjes niet zouden winnen. Ik heb ook normaal kunnen spelen zoals ik altijd doe, ik heb alleen de slechtjes ontzien. Purple was voor mij verdacht.... en ja er zou een moment komen dat ik ook maratan en ubuntu niet kon ontzien.
Leiden is ook helemaal niet makkelijk man, moet je gewoon 2 of 3 keer doen voor je het in de vingers krijgt en zelfs dan maak je nog wel eens fouten zeker als je extra instellingen gaat doen is geen probleem.

Sowieso altijd chill als mensen het op zich nemen om te leiden want het kost ook gewoon tijd :)
@Kerouac heeft het idd netjes gedaan, dus in deze woorden kan ik me ook vinden.

Ondanks de onvrede die velen hebben met de uitslag van dit potje, is er bij mij een heel goed gevoel. Het is een leerzaam potje geweest omdat ik beter heb kunnen kijken naar het handelen van de wolven, simpel doordat ik wist wie het waren.
 
Reactiescore
1.577
Zoals ik al zei, heel kutte lunch. Daar baalde ik echt om, want itt de rest zat ik wel goed in het potje. Maar aan de andere kant, zonder die lunch was CI voor mij confirmed infectiewolf met mijn visioen en was Ubuntu ook gespot hebben als lieveling.

Als ik dan nadien hoor dat ik gelyncht werd omwille van de muizenval flip ik wel even. Ik had net Chmegers gelyncht, daar konden jullie wel wat mee toch???

Proficiat wolven, maar ga volgende keer de uitdaging aan. Tzal des te leuker zijn om te winnen.
 
Reactiescore
723
Ik was er toch nog ;)

Mike was bewezen wolf aan het spelen
Leg dat aub nog eend uit.

Ik had dag 2 geen flauw idee wie de wolven zouden zijn. Daarna krijg ik te horen dat ik niet meedoe aan de wolvenjacht. Gelukkig dat ik Ubuntu op de kaart kreeg want dan kon ik een deftige theorie plaatsen.
Jij noemde deze typisch slechtje.
Ik snap het niet.
Het enigste wat jij deed was naar andere wijzen zonder duidelijk onderbouwing. Dat ik bewezen slecht aan het posten was snap ik helemaal niet hoe je dat ziet.
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.277
Zoals ik al zei, heel kutte lunch. Daar baalde ik echt om, want itt de rest zat ik wel goed in het potje. Maar aan de andere kant, zonder die lunch was CI voor mij confirmed infectiewolf met mijn visioen en was Ubuntu ook gespot hebben als lieveling.

Als ik dan nadien hoor dat ik gelyncht werd omwille van de muizenval flip ik wel even. Ik had net Chmegers gelyncht, daar konden jullie wel wat mee toch???

Proficiat wolven, maar ga volgende keer de uitdaging aan. Tzal des te leuker zijn om te winnen.

Mjah zaten ook nog wel te twijfelen omdat we jou best ook konden laten lynchen. Achteraf hadden we idd iemand anders moeten lunchen

Anderzijds hadden we dan ook wel verloren gezien wie jij zag die nacht hehe
 
Reactiescore
1.271
Grootste probleem was de snelle dood van BI en tigor + mensen die teveel over hun rol praten terwijl de wolp nog in het spel zaten.
met een heks die nog leeft en een beul die nog leeft kan je een lunch stoppen op bijv een nonkel en kan je gedurende de dag een discussie tussen ubuntu en mike snel beslissen waardoor het duidelijk wordt wie er liegt. kan je daarna ook gericht lynchen.

Verder vond ik de verhouding goedjes slechtjes vooral door de inactiviteitsdoden wat aan de hoge kant. Scheelt toch 5 van de 12 of 5 van de 14.
 
Reactiescore
1.577
Mjah zaten ook nog wel te twijfelen omdat we jou best ook konden laten lynchen. Achteraf hadden we idd iemand anders moeten lunchen

Anderzijds hadden we dan ook wel verloren gezien wie jij zag die nacht hehe

Ik hield ook rekening met een lunch hoor, maar ging ervan uit dat de bengel me na die suppo drop wel zou beschermen... @CrazySobek waarom niet ouwe?

Oh en dat mensen nog twijfelden aan Dash. Ga je schamen. Die had gewoon elke sypply drop moeten krijgen. Wolfjes zouden uiteindelijk wel doorhebben dat hij slet was, maar wellicht pas na infectie. Tot dan was hij bewezen goedje
 
Bovenaan