[Speeltopic] WvW 296 A new beginning

Reactiescore
348
Het is nu een kwestie van mensen op hun woord geloven.

TLF zegt dorpsgek te zijn en mij en Capri gezien te hebben. Hij kreeg weerhamster en wolf door. Ik ben de hamster, Capri de wolf. Capri watert mij, en plots krijgt TLF te horen dat er een fout gemaakt is en Capri ketterse wolf is en hij burger door had moeten krijgen.

Johan claimt G/G met Capri en Tigor zit nog vol op Capri.

Ben ik heel vreemd als ik voorstel TLF te lynchen omdat zijn dood het meeste info oplevert? Het geeft dingen weer over mij, Capri, Johan, TLF (obviously) en Tigor. Ik vind het een vreemd verhaal dat CI zulke cruciale fouten zou maken, aangezien ik me hem kan herinneren als een capabele speler en spelleider.
Ik vind dit wel verdacht, Hopeful claimt hier de hamster te zijn. Vanuit gaan dat TLF geen dorpsgek was, door het verkeerd claimen van Capri (Normale wolf ipv ketter), is dit een hele kleine kans dat TLF de rol van Hopeful hier goed 'gokt'.

Alle rollen verhuld?
Hoe is dat mogelijk? 4 verhullende wolven?
Ja die had ik. Maar waarom zijn de rollen niet bekend?

Verhullende Weerwolf
De Verhullende Weerwolf mag één keer in het spel aan de spelleiding doorgeven dat hij de rol van het eerstvolgende slachtoffer wil verhullen. In de krant staat dan alleen welke speler er is gestorven.
De Verhullende Weerwolf krijgt via een privébericht te horen wat de rol en alliantie van de verhulde speler was. Zowel de lynch als de lunch kunnen worden verhuld.
Verder vind ik deze 3 posts allemaal over de verhullende wolf verdacht, lijkt er op of The Self-Made Men bewust post zodat het lijkt alsof hij het niet weet. Kan natuurlijk ook zijn dat hij het echt niet weet, maar die kans acht ik kleiner.
 
Reactiescore
2.177
Capri was priester of ketterse wolf. Nou is het best wel duidelijk dat het ketterse wolf was. Theoretisch gezien zou tlf zelf wolf geweest kunnen zijn maar daar zit dan 99 procent luck aan vast dat ie hope zijn rol wist. Je kan hope wel bij bewezen goedjes neerzetten.
 

DeletedUser40402

Guest
Ik ga voor mohniels1 vandaag. Net al zijn posts doorlezen en het enige wat hij tot nu toe gedaan heeft is zeggen dat hij het topic straks zal doorlezen en de verdachte posts dan zal oplijsten. Ik wacht nog altijd daarop.

https://forum.tribalwars.nl/index.php?threads/wvw-296-a-new-beginning.204005/page-29#post-6378879

Dit is de enige post waar hij iets probeert te doen. Degene die hij eruit wou is eruit en hij gaat degenen die meestemden als de wolven neerzetten. Terwijl het duidelijk was dat iedereen op mike ging door de claims, maar dat negeerde hij even. Ook toevallig dat elke persoon hij hier aanvalt in mijn ogen een goedje is.
 
Reactiescore
768
Lastige dag vandaag, maar wel belangrijk. Er zijn voor mij weinig aanknopingspunten. Als een kettersewolf BM zou zijn, dan gaan er een paar wolven mee om een wolf als te BM te hebben om daarmee het voordeel te creeëren bij een gelijkspel. Daarnaast zou het opmerkelijk zijn als alle wolven actief zouden reageren. De kans dat je misstappen maakt is daardoor groter (vanuit gaande dat Capri wolf was). Er zou dan een wolf op de achtergrond treden en zich beperken tot een aantal post. De mensen die geen claim hebben gemaakt en op Capri als BM zijn:
- Laila
- Time
- Crazysobek
- Smokebomb.

Allen niet zo uitbundig gereageerd zoals tigor, Hope of Capri, maar oke. Voor mijn gevoel zouden bij deze 4 voornamelijk Crazy en Time als goedje aanschouwd worden, aangezien Time de eerste dag meteen zijn stem wegtrok (al zag ik dat toen als mogelijk tot reddingsactie) op TLF. Crazy is wel actief deelnemend met soms goede posts. De andere twee voegen voor mij weinig toe.

Benieuwd hoe anderen hier over denken
 

Deleted User - 487963986

Guest
Ik ben eigenlijk benieuwd naar @Dr. Hannibal Lecter, want hij zou dag 1 al een hint gedaan hebben naar zijn rol. Maar ik geloof dat diegene die ze gezien hebben allen dood zijn?
 
Reactiescore
348
Capri was priester of ketterse wolf. Nou is het best wel duidelijk dat het ketterse wolf was. Theoretisch gezien zou tlf zelf wolf geweest kunnen zijn maar daar zit dan 99 procent luck aan vast dat ie hope zijn rol wist. Je kan hope wel bij bewezen goedjes neerzetten.
Misschien dat ik ergens over heen kijk momenteel, maar TLF claimt dorpsgek en noemt de volgende rollen;
- Wolf (geen ketter)
- Weerhamster
- Ziener, dit was anthraxxol > die overigens ook claimde dat Capri wolf was.

Dit werd gepost na de claim van athraxxol doodging en zijn rol duidelijk was en zijn claim op Capri dus legit kon zijn.
Mochten Hopeful en TLF dus beide een wolf zijn, wat we momenteel niet kunnen weten door de verhullingen, zou Hopeful dus 'confirmed' zijn zonder dat dit echt zo is.
Ik zet mijn stem niet op Hopeful voor nu, maar ik vind het wel verdacht dat hij zo makkelijk als confirmed wordt beschouwd.
 

Deleted User - 487963986

Guest
Misschien dat ik ergens over heen kijk momenteel, maar TLF claimt dorpsgek en noemt de volgende rollen;
- Wolf (geen ketter)
- Weerhamster
- Ziener, dit was anthraxxol > die overigens ook claimde dat Capri wolf was.

Dit werd gepost na de claim van athraxxol doodging en zijn rol duidelijk was en zijn claim op Capri dus legit kon zijn.
Mochten Hopeful en TLF dus beide een wolf zijn, wat we momenteel niet kunnen weten door de verhullingen, zou Hopeful dus 'confirmed' zijn zonder dat dit echt zo is.
Ik zet mijn stem niet op Hopeful voor nu, maar ik vind het wel verdacht dat hij zo makkelijk als confirmed wordt beschouwd.

Als je dan ook verder leest, weet je ook dat ik Capri als ketterse wolf gezien hebt. En dus tlf wel dorpsgek kan zijn. Daarbij gedroeg hij zich ook zo.
 
Reactiescore
348
Als je dan ook verder leest, weet je ook dat ik Capri als ketterse wolf gezien hebt. En dus tlf wel dorpsgek kan zijn. Daarbij gedroeg hij zich ook zo.
Wordt een ketterse wolf dan door de dorpsgek gezien als 'een' wolf of heeft de spelleiding daar een fout gemaakt (wat TLF overigens ook claimed)?
 
Reactiescore
2.177
Lastige dag vandaag, maar wel belangrijk. Er zijn voor mij weinig aanknopingspunten. Als een kettersewolf BM zou zijn, dan gaan er een paar wolven mee om een wolf als te BM te hebben om daarmee het voordeel te creeëren bij een gelijkspel. Daarnaast zou het opmerkelijk zijn als alle wolven actief zouden reageren. De kans dat je misstappen maakt is daardoor groter (vanuit gaande dat Capri wolf was). Er zou dan een wolf op de achtergrond treden en zich beperken tot een aantal post. De mensen die geen claim hebben gemaakt en op Capri als BM zijn:
- Laila
- Time
- Crazysobek
- Smokebomb.

Allen niet zo uitbundig gereageerd zoals tigor, Hope of Capri, maar oke. Voor mijn gevoel zouden bij deze 4 voornamelijk Crazy en Time als goedje aanschouwd worden, aangezien Time de eerste dag meteen zijn stem wegtrok (al zag ik dat toen als mogelijk tot reddingsactie) op TLF. Crazy is wel actief deelnemend met soms goede posts. De andere twee voegen voor mij weinig toe.

Benieuwd hoe anderen hier over denken

Er zijn 2 dingen die je nooit als argument moet gebruiken, dat is de lunch en de bm stem. Ik stem bijv altijd op vaste mensen of ik nou wolf ben of niet. Meerdere doen dat van de spelers die al even spelen.
 

Deleted User - 487963986

Guest
Wordt een ketterse wolf dan door de dorpsgek gezien als 'een' wolf of heeft de spelleiding daar een fout gemaakt (wat TLF overigens ook claimed)?
Dat weten we pas na het potje.

Edit:
Stemming
Mohniels 2
Theselfmademan: 1
Fam: 1
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deleted User - 487920325

Guest
Heb eerst even naar de posts van @The Self-Made Men gekeken en daar werd ik niet super veel wijzer van eerlijk gezegd... veel filler posts en 2 posts in totaal waar hij mensen aanwijst als potentiële wolven, zonder verder enige argumentatie te geven.

Hier ook weer, jij zegt hier eigenlijk gewoon wat er in de laatste 20-30 posts ervoor uitgebreid besproken is in 1 kort zinnetje. Het lijkt misschien een zinnige toevoeging (want dit was een soort van het plan wat meerdere mensen wel zagen zitten) maar eigenlijk zeg je hier helemaal niks nieuws.

Over je andere berichten hoef ik eigenlijk niet te beginnen... ik wil niet zeggen dat het echt helemaal geen inhoud heeft maar het mist allemaal het punt van dit spel, namelijk wolven zoeken. Je bent bovendien overdreven verbaasd over het feit dat alles verhuld was gisteren wat naar mijn mening op het acteerwerk van brugklas lijkt (mensen die deze tv serie kennen snappen deze)

Oke ik ben dus verdacht omdat ik volgens jou niks toevoeg. Gister was de eerste dag dat ik actief kon meespelen en het is een tijdje geleden dat ik heb gespeeld dus ik moet inderdaad even inkomen. Dat van die verhulwolf was ik oprecht verbaast over, gezien er in een beschrijving IMO iets anders staat dan dat er gebeurde in het spel.

Dat je Capri noemt hier is logisch, want @Tigor93 had hier haar informatie al gedeeld dus dit is gewoon het volgen van tigors advies (wat als normaal gezien kan worden). Hier post je echter ook mijn naam en @CrazySobek en dit vind ik wel interessant. Zowel Sobek als ik zijn hier op dit moment totaal niet in beeld, en dan verwacht ik dus eigenlijk wel gewoon een argumentatie omtrent beide waarom wij er uit springen voor jou. Voor mij komt dit op dit moment over alsof je een beetje pretendeert wolven te zoeken, maar eigenlijk gewoon random namen opschrijft.

Hier ben je gewoon leugens aan het verspreiden. Ik had die post al gezet voordat tigor haar post deed over capri.
 
Reactiescore
1.018
Oké, vandaag is niet een dag waar we veel wijzer uit geworden zijn dus ik ga maar op m'n gut feeling af.
M'n gut feeling zegt dat Glenn485 een wolf is
 
Reactiescore
338
En ik wacht op @CrazySobek die zou alles doorlezen. Hopelijk nog ruim voor de deadline

Ik ben zo erg van het padje af door al die gebeurtenissen. Dit is mijn derde keer dat ik alles opnieuw lees.

Ik heb even een overzichtje gemaakt over hoe ik er nu naar kijk.
De volgende spelers acht ik goed:
3. Purpletail (door claim)
4. Hopeful (door claims van anderen)
6. Tigor (door claim)

Mis ik een claim van een andere speler hier? Zo ja, graag even melden.

De volgende spelers, heb ik een redelijk gevoel bij, maar kan ik nog niet goed achten:

12: .Timeforplanb --> Alhoewel Time naar mijn mening niet echt met eigen theorieën is gekomen, zorgt hij wel voor input in het spel en informatie om de wolven te vangen. Goede opmerkingen en gerichte vragen zorgen er voor mij voor dat ik hem op het moment meer als goedje acht.
13. glenn485 --> In eerste instantie vond ik Glenn485 verdacht, maar na zijn verdediging op Tigor en mijn post, vond ik hem minder verdacht en vind ik dat hij meer in het spel is gekomen. Tot nu toe een redelijk positief gevoel erbij.
16: greengang --> GreenGang neemt actief deel aan het spel en is actief op zoek. De combinatie van zijn aanwezigheid en inhoudelijk goede posts, zorgen ervoor dat ik op dit moment een redelijk positief gevoel heb.
18. Dr. Hannibal Lecter --> Eigenlijk hetzelfde als GreenGang, daarentegen is Dr. Hannibal Lecter wel minder actief als GreengGang. Neutraal gevoel zou ik zeggen.
24. Smoke Bomb --> Smoke Bomb speelt echt als beginner en stelt vragen die naar mijn mening niet gemaakt zijn. Ik heb zijn posts zojuist allemaal doorgenomen en ik vermoed dat als hij een wolf was, hij hulp zou hebben gekregen met bepaalde zaken en bepaalde vragen niet had gesteld.

De volgende spelers heb ik geen gevoel bij:
6. famdecibel --> Is heel erg op de achtergrond aan het spelen, althans dat is wat ik concludeer. Geeft nu ook aan niet helemaal fit te zijn en plaats daarom de onderstaande gemakkelijke stem. Ik weet niet wat ik met famdecibel aan moet, wat ik wel weet is dat ik niet zal stemmen op hem vandaag. Zeker omdat ik weet als ik zodadelijk een theorie over hem zou posten hij niet in de gelegenheid is om zich te verdedigen.

Ik heb niet veel ingebracht en ga ik niet doen ook, maar volgens mij was ik gisteren de eerste die op capri stemde omdat antrax haar aanduidde. Dus meeloper ben ik niet .

Ik ga mijnenveld volgen nu omdat ik waarschijnlijk weer in slaap zal vallen .

Mohiels

21. Laila --> Ook over Laila heb ik totaal geen clue. Laila is heel matig in het spel aanwezig, waardoor ik niet echt weet wat ik van haar moet denken. Geeft 30x aan niet echt in het spel te zitten, maar doet ook niet echt meer moeite volgens mij.

De volgende spelers, acht ik slecht:
22. The Self-Made Men --> Zie hieronder.

Zo ik heb ook weer alles terug gelezen, wat een activiteit. Capri, greengang en crazysobek springen bij mij eruit als verdachte. Als het waar is wat TLF zegt dan ga ik er vanuit dat capri inderdaad een wolf is.

Hier geeft hij aan dat Capri, GreenGang en ik zijn verdachten zijn. Echter heb ik nooit te horen gekregen waarom ik verdacht was? Ook heb ik nooit een post gezien of theorie waarom GreenGang verdacht is. Waarom zeg je een aantal verdachten te hebben, maar doe je er vervolgens niks mee?

Is wel makkelijk om nu priester te claimen, gezien zelfs als je een actie doet dit nog niks bewijst.

Ik krijg met deze post een heel erg gespeeld gevoel.

Ik zou zeggen Capri lynchen, als tigor liegt lynch je tigor erna. TLF dag erna lynchen.

Dit is iets wat ook al in het forum was gezegd, hij doet hier gewoon een bevestigende post.

Eerst ben je er 100% zeker van, nu is het een vermoeden. Dit brengt mij sterk in twijfel.

Hier ben je een beetje paniek aan het zaaien, want ook hier doe je vervolgens niks mee?

Alle rollen verhuld?
Hoe is dat mogelijk? 4 verhullende wolven?
Ja die had ik. Maar waarom zijn de rollen niet bekend?

Verhullende Weerwolf
De Verhullende Weerwolf mag één keer in het spel aan de spelleiding doorgeven dat hij de rol van het eerstvolgende slachtoffer wil verhullen. In de krant staat dan alleen welke speler er is gestorven.
De Verhullende Weerwolf krijgt via een privébericht te horen wat de rol en alliantie van de verhulde speler was. Zowel de lynch als de lunch kunnen worden verhuld.

Bovenstaande posts gaan over de verhullende rollen. Veel vragen stellen, terwijl je ziet dat de rollen inderdaad verhuld zijn en veel spelers even in het WTF moment zitten. Voor mij komen deze posts gespeeld over. Voor nu neig ik dan ook naar The-Self-Made-Men.

Zeker in combinatie met het feit dat je juist nu ineens actief bent, nu er vermoedelijk een of meerde slechtjes zijn gesneuveld.

10: Mohniels1 --> Ook mijn verdachte, misschien dat ik als The-Self-Made-Men mij antwoorden op mijn vragen geeft, ik nog wel naar mohniels1 switch. Mohniels1 heeft echt heel veel posts gemaakt (die ik nu niet citeer) die weinig tot niks toevoegen aan het spel, maar eigenlijk alleen vragen stellen of dat er beloftes worden gedaan met dat hij er later op terug komt wat niet gebeurd. Oftewel hij is op de achtergrond en is niet op zoek naar wolven.
 

Deleted User - 487963986

Guest
Zo ik heb ook weer alles terug gelezen, wat een activiteit. Capri, greengang en crazysobek springen bij mij eruit als verdachte. Als het waar is wat TLF zegt dan ga ik er vanuit dat capri inderdaad een wolf is.
Oke ik ben dus verdacht omdat ik volgens jou niks toevoeg. Gister was de eerste dag dat ik actief kon meespelen en het is een tijdje geleden dat ik heb gespeeld dus ik moet inderdaad even inkomen. Dat van die verhulwolf was ik oprecht verbaast over, gezien er in een beschrijving IMO iets anders staat dan dat er gebeurde in het spel.



Hier ben je gewoon leugens aan het verspreiden. Ik had die post al gezet voordat tigor haar post deed over capri.


Je weet roch dat ik al lang op capri zat voor jij je stel plaatste? Dus welke post bedoel je?
 
Reactiescore
338
Oke ik ben dus verdacht omdat ik volgens jou niks toevoeg. Gister was de eerste dag dat ik actief kon meespelen en het is een tijdje geleden dat ik heb gespeeld dus ik moet inderdaad even inkomen. Dat van die verhulwolf was ik oprecht verbaast over, gezien er in een beschrijving IMO iets anders staat dan dat er gebeurde in het spel.



Hier ben je gewoon leugens aan het verspreiden. Ik had die post al gezet voordat tigor haar post deed over capri.

Ik zie nu net deze post en dat maakt sommige dingen al iets helderder. Maar zou jij nog op mijn post kunnen reageren?
 

Deleted User - 487920325

Guest
Je weet roch dat ik al lang op capri zat voor jij je stel plaatste? Dus welke post bedoel je?

Ja. Maar greengang doelde op de post waarin jij ziener claimde. Die post was nadat ik had gestemd.
 
Reactiescore
1.700
Ik heb niet veel ingebracht en ga ik niet doen ook, maar volgens mij was ik gisteren de eerste die op capri stemde omdat antrax haar aanduidde. Dus meeloper ben ik niet .

Ik ga mijnenveld volgen nu omdat ik waarschijnlijk weer in slaap zal vallen .

Mohiels
Waarop gebaseerd? Of puur random omdat je pleitte gaat?
 

Deleted User - 487963986

Guest
Ja. Maar greengang doelde op de post waarin jij ziener claimde. Die post was nadat ik had gestemd.

Maw liep je toch mee? Want je geeft geen argumenten? Je vertrouwde toen op tlf, en niet op wat bv anthraxx deed of zoals ik het vertelde voor ik ziener claimde
 
Bovenaan