[Inschrijftopic] WvW #294

Reactiescore
1.468
Door: @capricorno en @Jo Han

Startdatum valt overeen te komen :)

Instellingen:

Aantal spelers: min 16
Klaagmuur: Ja
Hints: nee

Jager: ja
Heks: ja

Dorpsoudste: ja
Beschermengel: ja
Ziener: nee

Beul: nee
Priester: ja
Slet: nee
Cupido: ja, bijrol
Geliefden kennen elkaar: ja
Geliefden samen winnen: G/G met goedjes, S/S met slechtjes, G/S alleen
Wolven: ja

Welp: ja
Infectiewolf: ja
Sjamaan: nee

Ketter: ja
Eindtijd stemmen: 22:00
Speciale Rollen naar: Jo Han en Capricorno (in PM)

Weerwolven Moord naar: Jo Han en Capricorno
Lynch: Dikgedrukt en rood in topic

Burgemeester: Dikgedrukt en blauw in topic. De dode BM kiest z'n opvolger
Extra rollen: Muizenval en rattenval
Netwerken/Claimen: Nee/ja

Extra instellingen: Nee

Mogelijke rollen:

Goedjes:

Burger:
Dit is een normale bewoner van Wakkerdam. Hij heeft geen speciale krachten.

Dorpsoudste:
(afkorting: DO)
- Overleeft één aanval van de Weerwolven. Wanneer hij de nacht erna nogmaals geluncht wordt, zal hij wél sterven.
- Wanneer de Dorpsoudste sterft, komen de krachten van de Beschermengel te vervallen.

Beschermengel:
(afkorting: BE)
- Kan elke dag iemand opgeven, deze persoon wordt dan beschermd tegen de lunch.
- Mag niet 2 keer achter elkaar dezelfde persoon beschermen.
- Mag ook zichzelf beschermen.
- Verliest zijn/haar krachten wanneer de dorpsoudste sterft.

Jager:
- Neemt iemand mee in zijn dood.
- Deze persoon moet hij van tevoren opgestuurd hebben naar de spelleider, hij mag ieder moment zijn keuze veranderen. Echter als de jager sterft en hij heeft nog geen persoon doorgegeven, vervallen zijn krachten en zal de jager niemand mogen neerschieten.
- Ook wanneer de jager door inactiviteit sterft, zal hij niemand meenemen in zijn graf.




Priester

  • De priester heeft een flesje heiligwater die hij kan gooien over een speler.
  • Is deze speler een wolf of een heks, zal deze dood gaan. Anders gebeurd er niks.
  • Het water werkt niet op de ketter, rattenval en de welp.
  • Dit gebeurd overdag, iedereen kan dus zien wie de priester is.
  • Er wordt altijd bekend gemaakt dat de actie gedaan is, dus ook bij een mislukte actie.


Heks
  • Heeft een levensdrankje en een doodsdrankje
  • Met het doodsdrankje kan ze 's nachts een persoon vermoorden, tegen dit drankje is geen kruid gewassen. (kan dus niet gered worden hiervan)
  • Met het levensdrankje kan de gedode persoon door de wolven tot leven gewekt worden. Dus zichzelf redden kan niet!
  • Er wordt NIET bekend gemaakt wie er gered is door de wolven.
Muizenval
  • De muizenval kan elke avond iemand zien, wie weet hij alleen niet.
  • De muizenval geeft vooraf een tijdstip aan voor de volgende dag. Diegene wie dan als eerst een stem plaatst na dit tijdstip, wordt gezien.
  • Afspraken maken over wanneer iemand moet stemmen is ten strengste verboden!




Slechtjes:


Weerwolf:

  • Een wolf zonder extra krachten.
  • Weerwolven lunchen elke nacht een persoon om de wolven te laten winnen.
  • Als alle weerwolven sterven en er alleen hulpjes over zijn, winnen de goedjes.
  • De wolven mogen met elkaar overleggen.

Infectiewolf

  • Heeft giftige tanden waarmee hij een goedje wolf kan maken
  • Dit gebeurt in nacht 3 in plaats van de lunch
  • De geïnfecteerde verliest zijn oudere krachten en wordt een weerwolf
  • Geliefdes blijven bestaat en kunnen niet verdwijnen door infectie

Welp:

  • Welp is een wolf in wording, bij het begin van het spel kent de welp de wolven niet.
  • Welp mag de eerste 3 nachten iemand proberen te doden, dit doet hij door de rol van een persoon door te geven. Heeft de welp dit goed zal diegene sterven.
  • Welp wordt na nacht 3 een gewone weerwolf en zijn welpkrachten komen te vervallen. Na de nacht wordt ook bekend voor de welp wie de andere wolven zijn.
  • Welp kan geen burgers en speciaaltjes welpen die hun actie al hebben uitgevoerd. Let op! Dit heeft alleen betrekking op speciaaltjes met een DAG-actie!

Ketter:

  • De ketter is een slechtje en heeft net als de priester een flesje heiligwater. Dit heiligwater is echter nep, en het zal niet werken, niet op weerwolven en niet op de heks. De ketter gebruikt zijn heiligwater overdag zodat iedereen het kan zien. De spelers weten dan niet of hij de ketter of de priester is. Ook overleeft de ketter het heiligwater van de priester.
  • Tijd van de actie: De dag.
  • Kent vanaf het begin de wolven en zit in de wolvenchat.

Rattenval
  • De rattenval is de slechte variant van de muizenval.
  • De rattenval kan elke avond iemand zien, wie weet hij alleen niet.
  • De rattenval geeft vooraf een tijdstip aan voor de volgende dag. Diegene wie dan als eerst een stem plaatst na dit tijdstip, wordt gezien.
  • Afspraken maken over wanneer iemand moet stemmen is ten strengste verboden.
  • Kent vanaf het begin de wolven en zit in de wolvenchat.

Bijrol:

Cupido:

  • Mag zichzelf aan iemand anders koppelen.
  • Het koppel mag met elkaar overleggen!
  • Wanneer de ene dood gaat, sterft de andere ook vanwege liefdesverdriet.
  • g/g koppel wint met de goedjes, g/s vormt een 3e partij en S/S wint met de slechtjes.

Burgemeester




    • Wordt op dag 1 democratisch gekozen.
    • Heeft de doorslaggevende stem bij gelijkspel
    • Kiest na zijn dood z'n opvolger


Dag- en Nachtvolgorde:
Overdag:
Priester/Ketterse Wolf

Nacht:

Lynch
Bengel
Lunch/infectie
Levensdrankje
Welpactie
Doodsdrankje
Welp (na 3e nacht) groeit op

Overig:
Jagersactie: wanneer hij sterft.

Cupido: moet zich voor de eerste lynch/lunch gekoppeld hebben.

Overige Informatie:
- Slechtjes winnen bij gelijkspel. Bij 6 spelers winnen de slechtjes dus als er minimaal 3 slechtjes over zijn.
- Neutrale partijen winnen ook bij gelijk spel, wanneer er geen specifieke overwinningsvoorwaarde is vermeld in de rolomschrijving. Deze winst gaat voor wolvenwinst. (denk hierbij ook aan g/s-koppels)
- Rollen kunnen er meermaals inzitten.
- Stemmen; 1x Waarschuwing
2x Waarschuwing mits voldoende input (anders val je dood.)
3x Je valt dood ongeacht input.
Bij een koppel valt alleen degene weg die inactief is, andere mag blijven meespelen.
- ZWARTE DOOD Is niet mogelijk


Inschrijven:
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
enzovoorts

Voor de liefhebbers van rollen onder spoilers: Jullie hebben lekker pech, forum begint opeens random spoilers toe te voegen voor elke keer dat ik op de "preview" knop klikt dus ik heb ze er allemaal uit geknald.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser4045

Guest
De instellingen staan vol met fouten zie ik.

Wellicht nog even naar kijken
 

DeletedUser4045

Guest
Bedoel je opmaak?
Loop ik morgen wel doorheen. Vandaag had ik ruzie met de editor van het AF.

Bedoel meer de rol beschrijvingen. Kijk bv. bij priester, daar staan allerlei rollen die deze ronde niet deelnemen.
 

DeletedUser70435

Guest
Ik ga binnenkort op vakantie, dus deze laat ik schieten :p
 

Deleted User - 2075062

Guest
Hoezo wil iedereen mijn fucking nummer steeds hebben.

Oh en trouwens, in de instellingen staat bij verschillende rollen Ja. Betekent dit dat die rollen er sowieso in zitten?
 
Bovenaan