[Speeltopic] WvW 293: Till death takes you away

Reactiescore
971
Makkelijke slachtoffers? Het waren gewoon de enigste 3 stemmen die ik als aangeporde stemmen beschouwde. Toevallig allemaal op Vitabiskoek. Toon mij een andere mogelijke aangeporde stem? Bij al de andere stemmen zat een geloofwaardige redenering achter, werd er constructief meegedacht of zag je oprechte twijfel.

Onderbouwing was reeds gegeven (foutief blijkt nu) en doordat er een logica achter zit mag het makkelijk zijn. Je twijfels zijn veel te makkelijk Capri. Al helemaal omdat ik zat te verkondigen dat ze wolf zijn doordat ze op Vitabiskoek stemde om Castiel te redden, die argumentatie is nu helemaal weg doordat Castiel goedje was.
 

Deleted User - 2265087

Guest
Makkelijke slachtoffers? Het waren gewoon de enigste 3 stemmen die ik als aangeporde stemmen beschouwde. Toevallig allemaal op Vitabiskoek. Toon mij een andere mogelijke aangeporde stem? Bij al de andere stemmen zat een geloofwaardige redenering achter, werd er constructief meegedacht of zag je oprechte twijfel.

Onderbouwing was reeds gegeven (foutief blijkt nu) en doordat er een logica achter zit mag het makkelijk zijn. Je twijfels zijn veel te makkelijk Capri. Al helemaal omdat ik zat te verkondigen dat ze wolf zijn doordat ze op Vitabiskoek stemde om Castiel te redden, die argumentatie is nu helemaal weg doordat Castiel goedje was.

Je zegt dat het aangeporde stemmen zijn. Waarom zijn dat wel aangeporde stemmen en de rest niet? Want een geloofwaardige redenatie betekent niet automatisch dat de stem niet geforceerd is. Dan zou het vangen van wolven wel heel makkelijk zijn als die altijd aangeporde stemmen moeten zetten.
 
Reactiescore
971
Je zegt dat het aangeporde stemmen zijn. Waarom zijn dat wel aangeporde stemmen en de rest niet? Want een geloofwaardige redenatie betekent niet automatisch dat de stem niet geforceerd is. Dan zou het vangen van wolven wel heel makkelijk zijn als die altijd aangeporde stemmen moeten zetten.

Ook dat heb ik al eerder aangegeven. Ik maak speciaal voor jou een korte opsomming:

-Wilde stem op de achtergrond zonder meer
-Last minute (daardoor beschouw ik oa. de stem van Batchy niet als aangepord)
-Geen oprechte twijfel (zoals bij Hopeful) , eerdere of latere constructuctieve input (zoals bij jou of Jo Han) of geloofwaardige redenering (zoals bij Lytho).

Nu ik het herbekijk, ben ik Tigor gisteren vergeten op te nemen in mijn lijstje van aangeporde stemmen. Ook zij beschouwde ik gisteren namelijk als aangepord en ja, ook zij stemde op vitabiskoek.

Snap je mijn redenering nu? Ik blijf 100% achter mijn gedachtegang staan, maar dat Castiel goedje bleek maakt dit nu wel een non-discussie.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Ik merk ook dat ik het lastig vind om dingen op gang te zetten en discussies te starten. Een foute lynch kan het einde betekenen van de ronde en dat wil ik wel voorkomen.

Hoe denken jullie dat het zit met het levensdrankje?

1) Er is geen LH
2) De LH is inactief
3) De persoon die het drankje had is inactief
4) Het drankje zit bij een wolf

Ik zelf denk aan optie 2 of 3, en eerder 2.
 

DeletedUser70435

Guest
Ik denk inderdaad ook dat de LH 'gewoon' inactief is. Ik verwacht in ieder geval wel dat hij er gewoon in zit. Iedereen (toch?) die er gisteren was, was het erover eens dat het drankje gebruikt moest worden. Normaal gesproken zou dan de levensheks het er ook mee eens geweest moeten zijn, en had hij ingezet moeten zijn. Is niet gebeurd, dus grote kans dat de levensheks inactief is. Het lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk dat de heks het drankje aan een inactieveling heeft gegeven namelijk.
 

DeletedUser76681

Guest
Nu ik het herbekijk, ben ik Tigor gisteren vergeten op te nemen in mijn lijstje van aangeporde stemmen. Ook zij beschouwde ik gisteren namelijk als aangepord en ja, ook zij stemde op vitabiskoek

om hier even op in te pikken. Ik ben niet aangepord of wat dan ook. Maar goed,

Ik wilde gisteren nog zeggen dat i dus heel snel heb gelezen en de lange posten heb overgeslagen. Vluchtig dus ook die van vitabis gelezen. Het viel mij ook gewoon op dat hij makkelijk stemde, (uiteraard was die van mij ook makkelijk)

maar geen erg in gehad dat Castiel hem benoemde voor ik mijn postje had gepost. Pas nadien met wzt duidelijker te lezen dus ook pas na de deadline zag ik dat het was gegaan tussen vitabis en castiel.

Ik wilde op niemand inactief stemmen, om maar gauw te stemmen maar heb fus wel onoplettend gestemd. Iig ben ik vandaag niet meer jarig,dus kan wel weer oplettender volgen en meedoen.

PS: de taart was lekker :oops:
 

DeletedUser76681

Guest
Ik merk ook dat ik het lastig vind om dingen op gang te zetten en discussies te starten. Een foute lynch kan het einde betekenen van de ronde en dat wil ik wel voorkomen.

Hoe denken jullie dat het zit met het levensdrankje?

1) Er is geen LH
2) De LH is inactief
3) De persoon die het drankje had is inactief
4) Het drankje zit bij een wolf

Ik zelf denk aan optie 2 of 3, en eerder 2.

om even mee na te denken. Hoe zie je het drankje bij ren wolf geraken als hrt logisch is om je drankje aan je partner te geven. En er geen gs koppels mogelijk zijn. Dan heb je wellicht een domme levensheks...
 

DeletedUser70435

Guest
Denk indd ook niet dat het bij een wolf is beland, tenzij er wel g/s mogelijk is. Weet niet of dit bewezen was, of dat dat aangenomen wordt omdat Kenneth er geen voorstander van is?
 

DeletedUser76681

Guest
Ik stel me beschikbaar als BM.

Daarnaast een oproep aan iedereen GEEN koppel te claimen. Het speelt de wolven in de kaart namelijk.

Ik gok dat we te maken hebben met 2 wolvenkoppels, 4 wolven totaal dus op 16 spelers.

ik hoop dat er geen 2 koppels wolf zijn ...als het tegenzit dan zijn lynch en lunch 4 per dl mogelijk dood ..dus spel zal in dat geval maar 2 dagen duren ;( ,dat koppel claimen lig eraan wat je zeg ...ik kan gewoon roepen dat ik koppel ben (maar zeggen met wie is idd niet slim )tot daar geef ik je 100 % gelijk in ;)

Wat is de optie nog op een G/S? Ik kan uit de instellingen niet opmaken dat het niet bestaat

Kenneth kennende is de mogelijkheid tot een G/S nihil te noemen. Hij is geen groot voorstander van G/S en ik denk dus ook niet dat hij er zoiets gewillig in zou stoppen.

staat.nergens letterlijk maar de meeste denken wel dat er enkel wolvenkoppels zijn. En idd kenneth kennende dan hzf hij sws geen.koppelronde gedaan als hij dat er in zou steken.
 

DeletedUser17472

Guest
Hoe denken jullie dat het zit met het levensdrankje?
Ik denk dat die er zeker in zit, anders zou het wel raar zijn.

4) Het drankje zit bij een wolf
Als je deze verwarring zaait, ben je wolf.... ik denk niet dat diegene zo dom zal zijn. Maar hij of zij mag hem wel inzetten... welk excuus hij ook heeft zich op de achtergrond te houden.

Ik ben een dag weggeweest en volgens mij wordt het voor iedereen weer last minute.
Mijn verdenkingen gaan op dit moment uit naar Hopeful en Capri. Ik kan er alleen nog niet de vinger op leggen. Dus ook ik wacht nog even af.
 

DeletedUser70435

Guest
Ik heb het gevoel dat Hopeful normaal meer op de voorgrond speelt. Kan er alleen weinig mee, aangezien iedereen stil is en ik een tijd eruit ben geweest.
 

Deleted User - 2265087

Guest
Ook dat heb ik al eerder aangegeven. Ik maak speciaal voor jou een korte opsomming:

-Wilde stem op de achtergrond zonder meer
-Last minute (daardoor beschouw ik oa. de stem van Batchy niet als aangepord)
-Geen oprechte twijfel (zoals bij Hopeful) , eerdere of latere constructuctieve input (zoals bij jou of Jo Han) of geloofwaardige redenering (zoals bij Lytho).

Nu ik het herbekijk, ben ik Tigor gisteren vergeten op te nemen in mijn lijstje van aangeporde stemmen. Ook zij beschouwde ik gisteren namelijk als aangepord en ja, ook zij stemde op vitabiskoek.

Snap je mijn redenering nu? Ik blijf 100% achter mijn gedachtegang staan, maar dat Castiel goedje bleek maakt dit nu wel een non-discussie.

Tenzij de manier van spelen heel erg is veranderd sinds ik ben gestopt, is bovenstaande opsomming gewoon een beschrijving van hoe een meeloopstem eruit ziet. En het zetten van een meeloopstem is absoluut niet perse wolf, zeker niet als ik kijk naar de personen die je hebt gequote.

Er zijn drie stemmen te makkelijk geplaatst. Al de andere stemmen waren beredeneerd. Toevallig allemaal op Vitabiskoek.

Kans is groot dat hier wolven tussenzitten die zijn aangepord om te stemmen.

Bovendien, misschien zijn die mensen wel aangespoord om te stemmen maar dat maakt ze dit potje geen wolf want hun partner kan ze ook gewoon een (virtuele) schop onder de kont hebben gegeven om te stemmen dus in dit potje zegt het niks als iemand aangespoord lijkt te zijn om te stemmen.

Ik merk ook dat ik het lastig vind om dingen op gang te zetten en discussies te starten. Een foute lynch kan het einde betekenen van de ronde en dat wil ik wel voorkomen.

Hoe denken jullie dat het zit met het levensdrankje?

1) Er is geen LH
2) De LH is inactief
3) De persoon die het drankje had is inactief
4) Het drankje zit bij een wolf

Ik zelf denk aan optie 2 of 3, en eerder 2.

Het lijkt me dat we vier linea recta kunnen afstrepen. Je geeft het aan je koppelgenoot en de kans dat er G/S is lijkt me 0,0%. Ten eerste omdat Kenneth G/S haat en ten tweede omdat hij er anders in de instellingen had moeten zeggen of G/S koppel alleen of met de wolven mee wint (dat zou in zo'n potje ook nog kunnen) en hij heeft er niks over in de instellingen staan.
Aangezien Kenneth weet dat dit potje heel snel gaat denk ik dat hij er wel een levensheks in heeft gedaan, anders is het meteen voorbij met het potje, dus één kunnen we wat mij betreft ook wel afstrepen.. Dus of de ontvanger van het levensdrankje gebruikt het drankje vandaag pas of hij/de heks is inactief.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Als je deze verwarring zaait, ben je wolf.... ik denk niet dat diegene zo dom zal zijn. Maar hij of zij mag hem wel inzetten... welk excuus hij ook heeft zich op de achtergrond te houden.


Ik ben een dag weggeweest en volgens mij wordt het voor iedereen weer last minute.

Mijn verdenkingen gaan op dit moment uit naar Hopeful en Capri. Ik kan er alleen nog niet de vinger op leggen. Dus ook ik wacht nog even af.


Je vindt mij wolf omdat ik zeg dat er een GS koppel kan zijn? Heb die instellingen niet heel grondig doorgenomen, dus was niet op de hoogte van de dingen die capri aanhaalde. Ik wilde simpelweg alle mogelijke opties noemen die ik kon bedenken.


Bovendien, verwarring? Niemand is er verward door geraakt? :p


Ik heb het gevoel dat Hopeful normaal meer op de voorgrond speelt. Kan er alleen weinig mee, aangezien iedereen stil is en ik een tijd eruit ben geweest.


Is normaal ook zo, alleen is dit mn eerste keer spelen in lange tijd en weinig om mee te werken, dus vind ik het moeilijk om op gang te komen. Ik ga zo even ervoor zitten en wat analyseren.


Tenzij de manier van spelen heel erg is veranderd sinds ik ben gestopt, is bovenstaande opsomming gewoon een beschrijving van hoe een meeloopstem eruit ziet. En het zetten van een meeloopstem is absoluut niet perse wolf, zeker niet als ik kijk naar de personen die je hebt gequote.


Nee, de manier van spelen is niet heel erg veranderd. Meeloopstemmen zijn nog steeds meeloopstemmen as we know them.


Het lijkt me dat we vier linea recta kunnen afstrepen. Je geeft het aan je koppelgenoot en de kans dat er G/S is lijkt me 0,0%. Ten eerste omdat Kenneth G/S haat en ten tweede omdat hij er anders in de instellingen had moeten zeggen of G/S koppel alleen of met de wolven mee wint (dat zou in zo'n potje ook nog kunnen) en hij heeft er niks over in de instellingen staan.


Aangezien Kenneth weet dat dit potje heel snel gaat denk ik dat hij er wel een levensheks in heeft gedaan, anders is het meteen voorbij met het potje, dus één kunnen we wat mij betreft ook wel afstrepen.. Dus of de ontvanger van het levensdrankje gebruikt het drankje vandaag pas of hij/de heks is inactief.


Ben het hier helemaal mee eens ja, wat ik ookal aangaf. Welke van de twee het is zou ik niet weten. Daar ga ik eens over nadenken.
 

DeletedUser76681

Guest
Ik ben een dag weggeweest en volgens mij wordt het voor iedereen weer last minute.
Mijn verdenkingen gaan op dit moment uit naar Hopeful en Capri. Ik kan er alleen nog niet de vinger op leggen. Dus ook ik wacht nog even af


kan je wel vertellen wat maakt fat je twijfels hebt bij hun?

@Westkip wie vind jij verdacht gezien je discussie niet meer zo relevant is als castiel goedje bleek te zijn?
 

DeletedUser74597

Guest
Ik heb vandaag 2 maal alle berichten doorgelezen , helaas is het bijna onmogelijk om evt wolfs personen te vinden (ik zie t al helemaal niet )... Mike nog niets van gehoord geloof ik ,dus die is al geheel niet te peilen welk team hij past....

Wat zien jullie evt al wel , misschien kan ik ermee over nadenken en discuseren .. vandaag lijkt t me namelijk wel belangrijk een betere gooi te doen ipv zomaar iemand .
 

DeletedUser17472

Guest
kan je wel vertellen wat maakt fat je twijfels hebt bij hun?
Beiden hebben al even niet meer meegedaan. Ik kan ze moeilijk peilen en ik kan me niet herinneren dat ze zo speelden voorheen. Nu hou ik ook niet van aanvallend spel, scheelt ook.

En ik was verward @Hopeful , moet je toch weten.....
 

DeletedUser17472

Guest
Dan zet je stem nu maar vast neer. Met dat smoesje kwam je gisteren ook. Dit zou een wolvenstreek kunnen zijn... alleen denk ik niet dat je een wolf bent.
 
Bovenaan