[Speeltopic] WvW 293: Till death takes you away

Reactiescore
2.181
WvW 293: Till death takes you away



Aantal spelers: 16
Klaagmuur: Ja
Eindtijd stemmen: 22:00 uur
Speciale Rollen naar: .Timeforplanb (in pm op AF)
Lunch naar: .Timeforplanb (in pm op AF)
Lynch: ROOD DIKGEDRUKT in het SPEEL-topic. Stem wijzigen: DZ -> Mars
Burgemeester: Ja, stem telt niet dubbel, maar bij gelijkspel is de stem doorslaggevend.
BM stem: BLAUW DIKGEDRUKT in het SPEEL-topic. Stem wijzigen: DZ -> Mars



Je mag niet op jezelf stemmen!
Verhaaltjes: Wanneer ik zin zou hebben
Hints: Nee
Event(s): Nee
Netwerken/Claimen: Nee/Nee


Mogelijke rollen:

Goedjes:

Burger:
- Een goedje zonder extra kracht

Jager:
- Neemt iemand mee de dood in
- De jager stuurt een pm naar de spelleiding met de naam die hij mee wil nemen
- Actie gaat niet door bij inactiviteits dood van de jager

Priester:
- Heeft heilig water wat hij over iemand heen kan gooien
- Als het een wolf is, zal deze sterven
- Ketterse wolf sterft niet
- Is een dag actie

Dwaze doodsheks:
- Mag een doodsdrankje weggeven
- Kan hem zelf niet inzetten
- Drankje zelf is een nacht actie, weggeven een dag actie

Dwaze levensheks:
- Mag een levensdrankje weggeven
- Kan hem zelf niet inzetten0
- Drankje zelf is een nacht actie, weggeven een dag actie

Slet:
- Kan elke dag bij iemand slapen
- Wanneer de slet lunch is, wordt deze niet gelunched
- Als degene bij wie de slet slaapt lunch is, zal de lunch en de slet sterven
- Mag maximaal 2 keer bij dezelfde persoon slapen
- Mag nooit 2 keer achter elkaar bij dezelfde persoon slapen

Muizenval:
- Mag elke dag een tijdstip zetten
- Wanneer het tijdstip bijvoorbeeld 21:00 is, zal degene die na dit tijdstip stemt (lynch) gezien worden
- De muizenval krijgt na de dl de rol doorgestuurd


Slechtjes:

Wolf:
- Wolf zonder speciale krachten
- Mag elke dag iemand doden dmv lunch

Ketterse wolf:
- Een wolf met water wat hij over iemand heen kan gooien
- Er sterft alleen niemand van dit water
- Is een dag actie

Rattenwolf:
- Mag elke dag een tijdstip zetten
- Wanneer het tijdstip bijvoorbeeld 21:00 is, zal degene die na dit tijdstip stemt (lynch) gezien worden
- De rattenwolf krijgt na de dl de rol doorgestuurd


Volgorde:

Dag:

  • Dagacties: weggeven drankjes, priester, ketterse wolf
  • Lynch
Nacht:
  • Levensdrankje
  • Slet
  • Lunch
  • Doodsdrankje
  • Muizenval/Rattenwolf

Extra instellingen:
- Wolven winnen bij gelijspel, ongeacht waar bm zit
- Claimen zelf is NIET toegestaan, je koppel claimen mag wel
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
2.181
Spelerslijst:

1. TheLightFighter - Dag 1 lunch - Burger
2. Cryptic
3. famdecibel - Liefdesverdriet dag 2 - Burger
4. Ik hou van vitabiskoeken
5. Hopeful
6. capricorno - Jagerschot dag 2 - Wolf
7. Castiel - Lynch dag 1 - Burger
8. Miketijger - Liefdesverdriet dag 2
9. Victorious.
10. Tigor
11. Lytho
12. Batchieboy
13. Westkip - Lynch dag 2 - Jager
14. Laila - Liefdesverdriet dag 1 - Muizenval
15. Jo han - Liefdesverdriet dag 1 - Dwaze doodsheks
16. Jessica
 
Laatst bewerkt:

Deleted User - 2075062

Guest
Ik stel me beschikbaar als BM.

Daarnaast een oproep aan iedereen GEEN koppel te claimen. Het speelt de wolven in de kaart namelijk.

Ik gok dat we te maken hebben met 2 wolvenkoppels, 4 wolven totaal dus op 16 spelers.
 

DeletedUser74597

Guest
Ik stel me beschikbaar als BM.

Daarnaast een oproep aan iedereen GEEN koppel te claimen. Het speelt de wolven in de kaart namelijk.

Ik gok dat we te maken hebben met 2 wolvenkoppels, 4 wolven totaal dus op 16 spelers.

ik hoop dat er geen 2 koppels wolf zijn ...als het tegenzit dan zijn lynch en lunch 4 per dl mogelijk dood ..dus spel zal in dat geval maar 2 dagen duren ;( ,dat koppel claimen lig eraan wat je zeg ...ik kan gewoon roepen dat ik koppel ben (maar zeggen met wie is idd niet slim )tot daar geef ik je 100 % gelijk in ;)
 
Reactiescore
976
Mheh weer deze discussie. Ik ben voor koppelclaimen. We zouden daardoor onze stemmen steeds op twee potentiële wolven kunnen baseren, waardoor we beter in staat zijn om in te schatten of ze ook effectief wolf zijn. Ik besef dat mijn mening niet door iedereen gedeeld wordt, bovendien moet ik dit nog nagaan bij mijn partner, maar vanaf een bepaalde fase in het spel zal claimen sowieso moeten.
 
Reactiescore
976
ik hoop dat er geen 2 koppels wolf zijn ...als het tegenzit dan zijn lynch en lunch 4 per dl mogelijk dood ..dus spel zal in dat geval maar 2 dagen duren ;( ,dat koppel claimen lig eraan wat je zeg ...ik kan gewoon roepen dat ik koppel ben (maar zeggen met wie is idd niet slim )tot daar geef ik je 100 % gelijk in ;)

Jij hebt je best-case scenario al snel berekend seg ;)
 

DeletedUser4045

Guest
Hi all,

Ik ben er weer hoor. Zoals gebruikelijk beschikbaar als BM.

Mheh weer deze discussie. Ik ben voor koppelclaimen. We zouden daardoor onze stemmen steeds op twee potentiële wolven kunnen baseren, waardoor we beter in staat zijn om in te schatten of ze ook effectief wolf zijn. Ik besef dat mijn mening niet door iedereen gedeeld wordt, bovendien moet ik dit nog nagaan bij mijn partner, maar vanaf een bepaalde fase in het spel zal claimen sowieso moeten.

De eeuwige discussie in koppelrondes.. Het is wel zo dat met 16 spelers en bv. 4 slechtjes het na twee dagen al klaar kan zijn met een beetje pech. Dan zou je sneller kunnen zeggen dat claimen wel verstandig is. Sowieso zal deze ronde snel gaan aangezien iedereen in koppels sterft.

Wat is de optie nog op een G/S? Ik kan uit de instellingen niet opmaken dat het niet bestaat
 

Deleted User - 2075062

Guest
Kenneth kennende is de mogelijkheid tot een G/S nihil te noemen. Hij is geen groot voorstander van G/S en ik denk dus ook niet dat hij er zoiets gewillig in zou stoppen.

Koppelclaimen kan altijd nog wanneer we geen andere keus meer hebben. Ik denk voor vandaag niet dat we daar al veel aan gaan hebben en blijft erbij dat ik het afraad.

BM zal gaan naar ofwel Lytho, ofwel Westkip, ofwel Hopeful. Afhankelijk van inbreng en activiteit en naar of ik 1 van de 3 al kan lezen en ze goedje acht.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Ik stel me ook beschikbaar als BM.

Sterker nog, stem op mij of ik ban je.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Ik ga even kijken nog op wie ik stem. M’n gebruikelijke BM leidt dit potje, dus dat zie ik morgen wel.
 

DeletedUser74597

Guest
Jij hebt je best-case scenario al snel berekend seg ;)
Is toch de waarheid ! daarom ben ik nu ook tegen claimen van je partner .. nu is de mogelijkheid er iig nog dat als ik b.v doodga dat de wolven misschien me partner kiezen voor de lunch en daardoor de aantal doden erg mee zou kunnen vallen .claimen is enkelt goed voor de wolven imo.
 
Reactiescore
1.468
Mheh weer deze discussie. Ik ben voor koppelclaimen. We zouden daardoor onze stemmen steeds op twee potentiële wolven kunnen baseren, waardoor we beter in staat zijn om in te schatten of ze ook effectief wolf zijn. Ik besef dat mijn mening niet door iedereen gedeeld wordt, bovendien moet ik dit nog nagaan bij mijn partner, maar vanaf een bepaalde fase in het spel zal claimen sowieso moeten.
De vorige keer was daar een hele discussie over en toen bleek het een discussie tussen slechtje te zijn.
 

DeletedUser76681

Guest
Ik wil me ook beschikbaar stellen :rolleyes:

Met als reden it's my birthday! :oops:
 

Deleted User - 2265087

Guest
@.TimeforplanB ansich zou het spelletje makkelijker worden als ik mijn rol weet en ik weet met wie ik eigenlijk ben gekoppeld?

Anyway, ik heb er zin in. Lekker vakantie dus tijd zat om actief te spelen :D

E: Lytho natuurlijk!
 
Bovenaan