[Speeltopic] WvW #292

Reactiescore
376
WvW #292
Door: Ik hou van Vitabiskoeken en @Hopeful



Instellingen:

Aantal spelers: 17
Postlimiet: Neen, we willen een zo actief mogelijk potje :)
Klaagmuur: Aan (iedereen mag één bericht per nacht sturen naar de spelleiding om berichten op de klaagmuur te zetten. Dat betekent dat na alle acties in de nacht de klaagmuur berichten komen. Deze zijn allemaal geheel anoniem.)
Eindtijd stemmen: 22:00
Speciale Rollen naar: Ik hou van Vitabiskoeken en Hopeful (via privébericht op het forum)
Lunch naar: Ik hou van Vitabiskoeken en Hopeful (via privébericht op het forum)
Lynch: ROOD DIKGEDRUKT in het SPEEL-topic. Stem wijzigen: Vitabis -> Hopeful
Burgemeester: Ja, stem telt niet dubbel, maar is bij gelijkspel wel doorslaggevend. Wordt de eerste dag gekozen.
BM-stem: BLAUW DIKGEDRUKT in het SPEEL-topic. Stem wijzigen: Vitabis -> Hopeful
Netwerken/Claimen: Nee/Nee
Hints: Neen
Verhaaltjes: Neen


Dag- en Nachtvolgorde:
Overdag:
Lieveling
(Slechte) beul
Priester/Ketterse Wolf
Dwaze Heks (weggeven drankje)
Cupido

Nacht:
BM-stemming
Lynch/Zondebok
Beschermengel/Levensdrankje
Lunch
Infectiewolf
Welpactie
Doodsdrankje
Wapensmid/Gebroeder/Orakel
Klaagmuur
Welp (na 3e nacht) groeit op


Overig:
Jagersactie: wanneer hij sterft.
Cupido: moet zich voor de eerste lynch/lunch gekoppeld hebben.


Overige Informatie:
- Slechtjes winnen bij gelijkspel. Bij 6 spelers winnen de slechtjes dus als er minimaal 3 slechtjes over zijn.
- Neutrale partijen winnen ook bij gelijk spel, wanneer er geen specifieke overwinningsvoorwaarde is vermeld in de rolomschrijving. Deze winst gaat voor wolvenwinst. (denk hierbij ook aan g/s-koppels)
- Cupido (die hoofdrol is!) kan winnen als G/G samen met de goedjes als hij/zij zich koppelt aan een goedje.
Koppelt hij/zij zich aan een slechtje, wordt er een derde partij (G/S) gevormd.
- Rollen kunnen er meermaals inzitten.
- Stemmen; 1x Waarschuwing
2x Waarschuwing mits voldoende input (anders val je dood.)
3x Je valt dood ongeacht input.
Bij een koppel valt alleen degene weg die inactief is, andere mag blijven meespelen.
- ZWARTE DOOD is niet mogelijk
- HINTEN MAG NIET! DOE JE DIT WEL DUIDELIJK, ZAL JE ZEER WAARSCHIJNLIJK DOODVALLEN, AANGEZIEN HET NO-CLAIM IS!
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
376
Mogelijke rollen:

Goedjes:
Burger:
Dit is een normale bewoner van Wakkerdam. Hij heeft geen speciale krachten.

Dorpsoudste:
(afkorting: DO)
- Overleeft één aanval van de Weerwolven. Wanneer hij de nacht erna nogmaals geluncht wordt, zal hij wél sterven.
- Wanneer de Dorpsoudste sterft, komen de krachten van de Beschermengel te vervallen.

Beschermengel:
(afkorting: BE)
- Kan elke dag iemand opgeven, deze persoon wordt dan beschermd tegen de lunch.
- Mag niet 2 keer achter elkaar dezelfde persoon beschermen.
- Mag ook zichzelf beschermen.

Jager:
- Neemt iemand mee in zijn dood.
- Deze persoon moet hij van tevoren opgestuurd hebben naar de spelleider, hij mag ieder moment zijn keuze veranderen. Echter als de jager sterft en hij heeft nog geen persoon doorgegeven, vervallen zijn krachten en zal de jager niemand mogen neerschieten.
- Ook wanneer de jager door inactiviteit sterft, zal hij niemand meenemen in zijn graf.

Beul:
- Mag eenmalig iemand doden, dit doet hij door de naam van de betreffende speler in een PM naar de spelleiding te sturen of door in het topic te zeggen: ik beul *spelersnaam*.
- Dit is een dagactie, iedereen ziet dus wie de beul is.

Priester:
- Mag eenmalig wijwater over een speler heen gooien. Wanneer deze speler een Weerwolf, Infectiewolf, Verkouden Wolf, Moederwolf, Eigenwijze Wolf of Grote Boze Wolf is of een Heks, dan sterft deze persoon. Anders gebeurt er niks.
- Dit is een dagactie, dus iedereen ziet dat deze persoon de priester is. (let er echter wel op, dat er een Ketterse Wolf of een Ketter in kan zitten. Wanneer zij hun acties uitvoeren, zal er ook komen te staan dat de 'Priester' een actie heeft uitgevoerd)


Dwaze Heks:
- Heeft een levensdrankje en een doodsdrankje.
- De Dwaze Heks weet echter niet hoe deze drankjes werken! Hij kan de drankjes alleen maar weggeven aan andere spelers. Alle andere spelers weten wél hoe de drankjes werken en kunnen zelf bepalen wanneer ze deze gebruiken. Spelers krijgen het direct van de spelleiding te horen, wanneer zij een drankje gekregen hebben en kunnen deze drankjes direct inzetten.
- Met het levensdrankje kan éénmalig de lunch gestopt worden.
- Er wordt niet bekend gemaakt wie er gered is, wanneer een levensdrankje is gebruikt.
- Met het doodsdrankje kan ’s nachts een persoon vermoord worden, tegen dit drankje is geen kruid gewassen. (kan dus niet gered worden hiervan).
- Er wordt niet bekend gemaakt, dat er een drankje is ingezet.

Gebroeders:
- De gebroeders leren elkaar tijdens het spel kennen.
- Elke nacht mag hij een naam insturen naar de spelleiding. Hij krijgt vervolgens te horen of deze speler een gebroeder is of niet.
- Hoeveel gebroeders er in het spel zitten, wordt niet bekend gemaakt.

Wapensmid:
- De wapensmid geeft om de 3 nachten iemand een wapen mee. De persoon die het wapen krijgt, zal hierover een PM ontvangen van de spelleiding. Deze persoon krijgt niet te horen wie de Wapensmid is.
- Dit wapen kunnen deze spelers gebruiken om iemand mee te nemen bij hun dood.
- De wapensmid mag niet zichzelf kiezen.

Slet:
- Kan iedere nacht bij iemand slapen. De slet is dan niet thuis en wanneer hij de lunch is, overleeft hij die.
- Wanneer de speler, waarbij de slet slaapt, geluncht wordt, sterven beide spelers.
- De slet mag niet 2 nachten achter elkaar bij dezelfde persoon slapen.
- De speler, waarbij de slet geslapen heeft, zal een pm krijgen en dus weten dat de slet bij hem/haar geslapen heeft.
- Wanneer de slet bij een wolf slaapt en de slet die nacht geluncht wordt, zal hij overleven.

Oneven Orakel:
- Het orakel kan elke oneven(!) avond iemand laten zien, dwz dag 1 - dag 3 - enzoverder.
- Het orakel geeft aan wie hij wilt zien en wie deze rol mag weten. Hij geeft dus 2 namen door: één iemand die gezien wordt en één iemand die de rol van deze speler krijgt.
- Het orakel mag niet zichzelf kiezen. Wanneer een orakel wordt gezien wordt de rol: orakel worden doorgegeven.
- Het orakel mag niet een persoon twee nachten achter elkaar kiezen.

Zondebok:
- Als de lynchstemming op een gelijkspel eindigt zal géén van beide sterven en wordt de zondebok gelyncht.

Cupido:
- Mag zichzelf aan iemand anders koppelen.
- Het koppel mag met elkaar overleggen!
- Wanneer de ene dood gaat, sterft de andere ook vanwege liefdesverdriet.
- g/g koppel wint met de goedjes, g/s vormt een 3e partij.


Slechtjes:

Weerwolf:
- Een wolf zonder extra krachten.
- Weerwolven lunchen elke nacht een persoon om de wolven te laten winnen.
- Als alle weerwolven sterven en er alleen hulpjes over zijn, winnen de goedjes.
- De wolven mogen met elkaar overleggen.

Infectiewolf:
- Mag tijdens één willekeurige nacht één speler infecteren.
- De geïnfecteerde speler verandert in een Weerwolf en zal toetreden tot de wolvenchat.
- De infectie is in plaats van de Lunch.
- De geïnfecteerde wolf sterft als 'weerwolf'.

Welp:
- Welp is een wolf in wording, bij het begin van het spel kent de welp de wolven niet.
- Welp mag de eerste 3 nachten iemand proberen te doden, dit doet hij door de rol van een persoon door te geven. Heeft de welp dit goed zal diegene sterven.
- Welp wordt na nacht 3 een gewone weerwolf en zijn welpkrachten komen te vervallen. Na de nacht wordt ook bekend voor de welp wie de andere wolven zijn.
- Welp kan geen burgers en speciaaltjes welpen die hun actie al hebben uitgevoerd. Let op! Dit heeft alleen betrekking op speciaaltjes met een DAG-actie!

Slechte Beul:
- Dit is de tegenhanger van de Beul; de Slechte Beul mag ook eenmalig een speler overdag beulen.
- Wanneer de actie van de Slechte Beul uitgevoerd wordt, komt er te staan dat de Beul (in plaats van Slechte Beul) zijn actie in heeft gezet.
- De Slechte Beul mag iedere dag twee spelersnamen doorgeven aan de spelleiding. Wanneer tussen deze twee namen een Slechtje (die in de Wolvenchat zit) zit, dan zal de Slechte Beul na de deadline toetreden tot de wolvenchat.
- De Slechte Beul is een hulpje en dus geen volwaardig slechtje.

Ketterse Wolf:
- De Ketterse Wolf heeft net als de priester een flesje heiligwater. Dit heiligwater is echter nep en er gebeurt dus niks wanneer het over een speler heen gegooid wordt.
- De actie van de Ketterse Wolf is een dagactie. Wanneer hij zijn actie uitvoert, komt er te staan dat een Priester (in plaats van de Ketterse Wolf) zijn watertje over iemand heen heeft gegooid.
- De actie van de Priester heeft geen effect op de Ketterse Wolf.


Bijrol:
Burgemeester:
-    Wordt op dag 1 democratisch gekozen.
-    De stem van de burgemeester telt niet dubbel.
-    Bij gelijkspel is de stem van de burgemeester wel doorslaggevend.
-    Kiest na zijn dood zijn opvolger.

Lieveling (=Slechtje):
- Een hulpje van de wolven. Wordt voor de eerste nacht gekozen door de wolven en zal vanaf dat moment winnen samen met de wolven.
- De lieveling is een hulpje en mag geen lunch opsturen.
- Als de lieveling bijv. Jager is mag die in zijn dood nog iemand mee nemen. Dit is dus bij elke rol. Bij het doodgaan van de lieveling zal het bekend worden gemaakt dat hij/zij lieveling is.
 
Reactiescore
376
Spelerslijst:

2. Cryptic
3. Jo han
7. Castiel
9. Arrighi
10. TimeForPlanB
14. Loyal
16. Laila

1. Famdecibel -> Burger
4. The self-made men -> Burger
5. Dragonwoman -> Wolf
6. Mohniels1 -> Beschermengel
8. Tigor -> Dorpsoudste
11. Stay-City -> Oneven Orakel
12. RyokoSama -> Burger
13. jessicavd -> Dwaze heks
15. Heres20BucksKillMe -> Wapensmid
17. Batchieboy -> Burger


Gebeurtenissen:
DAG 1 - BM-stemming
DAG 1 - LYNCH-stemming
DAG 1 - LUNCH
DAG 1 - Inactiviteitswaarschuwingen
DAG 2 - LYNCH-stemming
DAG 2 - LUNCH
DAG 2 - Inactiviteitswaarschuwingen en -doden
DAG 3 - LYNCH-stemming
DAG 3 - LUNCH + extra dode
DAG 3 - Inactiviteitsdode
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
376
Rollen zijn verdeeld (na enige vertraging)!
Veel succes!
Bij vragen, de fantastische spelleiding even privé aanspreken graag, in het speltopic zelf beantwoorden we geen vragen.

Nogmaals excuses voor de vele vertraging!

E: er mag gepost worden dus! :p
E 2: BM- en eerste Lynchstemming beiden morgen om 22:00!
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
93
DIENSTMEDEDELING: na ondeling overleg is beslist dat het beter was als @batchieboy toch meedoet. Dus euh ja, sorry. Hij doet dus toch mee, @Arrighi .
Ik hoopte al dat hij toch op tijd was :eek: Was anders lullig, zo kort nadat het speeltopic is gemaakt, als rolverdeling nog niet eens klaar is en dan toch te laat zijn :eek:
 

DeletedUser78825

Guest
Laten we er een fijn potje van maken en hopelijk blijft iedereen ook nog actief ook, dat zou helemaal leuk zijn :eek:
 

DeletedUser74418

Guest
op tw kan je natuurlijk niet iets zien aan iemands gezicht.

Eerste dag gewoon kijken welke naam je stom vind boke? :D
 

DeletedUser78825

Guest
Ik raad wel aan deze instellingen zeker nog eens na te lezen :p
 

DeletedUser74597

Guest
Ik raad wel aan deze instellingen zeker nog eens na te lezen :p
En dan hard roepen dat eigenlijk niets mag zeggen over je rol , wat soms best lastig is want je mag niet hinten e.d ;)

Nou ik wil iedereen succes wensen en vooral me mede goedjes dat we lekker ff die harige eruit mogen krijgen ...

BM mag naar mij (succes niet gegarandeerd)maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit .
 
Reactiescore
1.906
Kasteel was vorige ronde best een slecht wolfje
 
Reactiescore
1.906
Ja dat was hij zeer zeker en jij was dat net zo erg :mad: :p:D...mijn vertouwen in castiel en ook jou is nu erg laag door dat potje .
Ik speelde gewoon goed, heb zelfs kasteel zitten coveren.