[Speeltopic] WvW #289 Dorp 1: Highland Home

DeletedUser74005

Guest
WvW #289: Lands Of Nevermore
Dorp 1: Highland Home
(door Rick9399 & DemocratischeZwijmelaars)

047e0422b520927bef9b1e6f9e14a21f.png


Waarde leden van Het Verzet,

Bij deze wil ik aan jullie het trieste nieuws bekend maken, dat mij zojuist verteld is. Onze uitvalsbasis in Runaria, de hoofdbasis van onze gemeenschap, is verloren. Het is van groot belang dat we deze stad zo spoedig mogelijk terugveroveren op het Bergvolk, voordat ze erachter komen wat zich in de tunnels en oude mijngangen rondom de nederzetting afspeelt.

Bij deze roep ik jullie allen af te reizen naar Runaria en u te verenigen in de wouden rondom Mineender. Vanaf daar zullen wij de opmars maken naar Coldvault en zullen wij het Bergvolk proberen te verjagen.

Moge God ons bijstaan,

Marcus Zonderland
12 Maart 1178


Instellingen:

index.php


Aantal spelers: 15
Postlimiet: Ja, circa 25 posts per speler per dag. Bij overschrijding zal de speler in kwestie gewaarschuwd worden/doodvallen wanneer de spelleiding zijn/haar posts overbodig/irrelevant vindt. De spelleiding behoudt zich het recht voor om flexibel te zijn met deze regeling.
Klaagmuur: Nee
Eindtijd stemmen: 22:00 uur
Speciale Rollen naar: DemocratischeZwijmelaars en Rick9399 (in een privébericht op het Forum)
Lunch naar: DemocratischeZwijmelaars en Rick9399 (in een privébericht op het Forum)
Lynch (alleen voor juryleden): ROOD DIKGEDRUKT in het SPEEL-topic. Stem wijzigen: DZ  -> Mars
Stemmen voor bepalen Jury naar: DemocratischeZwijmelaars en Rick9399 (in een privébericht op het Forum)
Je mag niet op jezelf stemmen!
Verhaaltjes: Ja
Hints: Nee
Event(s): Nee
Aantal dorpen: 2
Netwerken/Claimen: Ja/Ja


Alternatief lynchsysteem:

Op dag 0 zal er een jury samengesteld worden en daarbij zal er ook een voorzitter aangewezen worden. Dit zal gebeuren aan de hand van een stemming. Deze jury zal bepalen wie er die dag gelyncht wordt. Iedere dag is er de mogelijkheid om een deel van de jury opnieuw te kiezen. De enige persoon die vanaf dag 1 iedere dag onderdeel zal blijven van de jury is de voorzitter. De voorzitter is de persoon die op dag 0 de meeste stemmen gekregen heeft.

De jury zal op dag 1 bestaan uit 7 leden (bij 15 spelers) en vanaf dat moment zal de jury iedere dag met één lid afnemen tot de samensmelting. Bij de samensmelting zal de jury wederom weer uit 7 leden bestaan (bij 15/16 spelers) en zal vervolgens de jury ook iedere dag met 1 lid afnemen.

Na de samensmelting zal er vroege deadline (lees een deadline enkele uren voor het einde van de dag) zijn voor het bepalen van de nieuw jury.

Iedere speler brengt dagelijks zijn stemmen uit voor wie hij in de jury wil zien. Dit doet men in een PM op de volgende wijze:


3 stemmen voor spelersnaam
2 stemmen voor spelersnaam
1 stem voor spelersnaam
(iedere speler brengt dus 6 stemmen uit)


Stemmen is dus anoniem. Alleen het totaal aantal op de juryleden geplaatste stemmen wordt aan het einde van de dag bekend gemaakt. De overige stemmen niet.

Na iedere dag vindt er een nieuwe stemming plaatst. Alleen de voorzitter hoeft niet opnieuw verkozen te worden, aangezien hij onderdeel uit blijft maken van de jury van de volgende dag(en). De overige juryleden mogen maximaal 2 dagen achter elkaar onderdeel zijn van de jury, daarna dienen zij minimaal één dag geen onderdeel uit te maken van de jury, alvorens ze herkozen mogen worden.

De jury bepaalt op gebruikelijke wijze de lynch. De voorzitter heeft de beslissende stem bij gelijkspel.

Twee dorpen principe:

Deze ronde zijn er twee dorpen met verschillende instellingen. Het spel wordt in eerste instantie binnen deze twee dorpen gespeeld. Dit houdt dus in dat je als bewoner van dorp 1 geen acties uit kunt voeren op spelers van dorp 2 en andersom, tenzij de rolomschrijving anders voorschrijft. Het is voor spelers van dorp 1 niet toegestaan om in het speeltopic van dorp 2 te posten en vise versa. Spelers van dorp 1 mogen wél netwerken met speler van dorp 2.

Vanaf het moment dat er in totaal nog 16 of minder spelers in het spel zitten, zullen de dorpen samengesmolten worden. Er zal dan een nieuw topic geopend worden met het zogenaamde derde dorp. Vanaf dat moment wordt het spel vervolgd met de instellingen van het derde dorp. Alle rollen zullen behouden blijven, alleen de bijrol burgemeester zal vanwege de instellingen van het derde dorp komen te vervallen, de voorzitter zal daarentegen zijn rol behouden.

Vanaf het moment dat samensmelting plaatst vindt, wordt jullie verzocht om niet meer te posten in het topic van dorp 1 & 2 om het spel zo overzichtelijk te houden.


 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser74005

Guest
Mogelijke Rollen

Goedjes

Burger:
- Een rol zonder speciale krachten.

Burger met Zilveren Bloed:
- Een burger die niet geïnfecteerd kan worden door de Infectiewolf.

Wreker:
- Moet voor de eerste deadline een spelersnaam doorsturen naar de spelleiding. Wanneer deze speler sterft, zal de Wreker in een Beul veranderen.
- Wanneer de uitgekozen speler sterft door de Lynch, zal de Wreker niet in een Beul veranderen.
- De Wreker sterft als Beul, wanneer zijn uitgekozen speler geluncht is/gedood is door een speciale actie.

Cherubijntje:
- Stuurt iedere nacht een bericht naar de spelleiding met daarin de naam van een speler en de rol, die hij denkt dat deze speler heeft. Daarnaast stuurt hij ook 2 namen van spelers, die hij wil beschermen.
- De rol ‘Burger’ en bijrollen mogen niet geraden/ingestuurd worden.
- Heeft hij de rol van de speler goed geraden, worden de 2 spelers beschermd tegen de lunch.
- 2 nachten achter elkaar dezelfde spelers beschermen is niet toegestaan.
- Het Cherubijntje mag ook zichzelf beschermen. Echter mag hij dit ook niet tweemaal achter elkaar doen.
- Na nacht 3 groeit het cherubijntje op. Bij 2/3 rollen goed geraden, wordt hij een Oneven-Beschermengel (mag nacht 5/7/9 etc. een speler beschermen), bij 3/3 een Beschermengel.

Beschermengel:
- Kan elke dag iemand opgeven, deze persoon wordt dan beschermd tegen de lunch.
- Mag niet 2 keer achter elkaar dezelfde persoon beschermen.
- Mag ook zichzelf beschermen.

Dwaze Heks:
- Heeft een levensdrankje en een doodsdrankje.
- De Dwaze Heks weet echter niet hoe deze drankjes werken! Hij kan de drankjes alleen maar weggeven aan andere spelers. Alle andere spelers weten wél hoe de drankjes werken en kunnen zelf bepalen wanneer ze deze gebruiken. Spelers krijgen het direct van de spelleiding te horen, wanneer zij een drankje gekregen hebben en kunnen deze drankjes direct inzetten.
- Er wordt niet bekend gemaakt wie er gered is, wanneer een levensdrankje is gebruikt.
- Met het doodsdrankje kan ’s nachts een persoon vermoord worden, tegen dit drankje is geen kruid gewassen. (kan dus niet gered worden hiervan)
- Er wordt niet bekend gemaakt, dat er een drankje is ingezet.

Gebroeders:
- De gebroeders leren elkaar tijdens het spel kennen.
- Elke nacht mag hij een naam insturen naar de spelleiding. Hij krijgt vervolgens te horen of deze speler een gebroeder is of niet.
- Hoeveel gebroeders er in het spel zitten, wordt niet bekend gemaakt.

Beul:
- Mag eenmalig iemand doden, dit doet hij door de naam van de betreffende speler in een PM naar de spelleiding te sturen of door in het topic DUIDELIJK (je bent er zelf verantwoordelijk voor dat het duidelijk is voor de spelleiding dat je je actie inzet) te zeggen: ik beul *spelersnaam*.
- Dit is een dagactie, iedereen ziet dus wie de beul is.

Priester:
- Mag eenmalig wijwater over een speler heen gooien. Wanneer deze speler een Weerwolf, Infectiewolf, Verkouden Wolf, Moederwolf, Eigenwijze Wolf of Grote Boze Wolf is of een Heks, dan sterft deze persoon. Anders gebeurt er niks.
- Dit is een dagactie, dus iedereen ziet dat deze persoon de priester is. (let er echter wel op, dat er een Ketterse Wolf of een Ketter in kan zitten. Wanneer zij hun acties uitvoeren, zal er ook komen te staan dat de 'Priester' een actie heeft uitgevoerd)


Jager:
-    Neemt iemand mee in zijn dood
-    Deze persoon moet hij van tevoren opgestuurd hebben naar de spelleider, hij mag ieder moment zijn keuze veranderen. Echter als de jager sterft en hij heeft nog geen persoon doorgegeven, vervallen zijn krachten en zal de jager niemand mogen neerschieten.
- Ook wanneer de jager door inactiviteit sterft, zal hij niemand meenemen in zijn graf. Of hij nu wel of geen schot geplaatst heeft.


Huidenwisselaar:
- De huidenwisselaar mag tijdens de nacht zijn eigen huid verwisselen met die van een speler naar keuze. Alle acties die op hem uitgevoerd worden, zullen effect hebben op zijn doelwit en vise versa.
- De huidenwisselaar dient een PM te sturen naar de spelleiding voor de deadline met de naam van de persoon waarmee hij wil wisselen.
- De huidenwisselaars mag niet twee nachten achter elkaar van huid verwisselen met dezelfde speler.
- De wisselactie geldt voor de nachtacties en de dagacties de dag erop. Dit geldt dus ook voor de Lynch! ls de huidenwisselaar zijn actie op dag één gebruikt, geldt deze dus voor de nachtacties van dag 1 en de dagacties van dag 2.
- De persoon waarmee hij zijn huid verwisseld heeft, krijgt dit niet te horen. Die persoon behoudt daarnaast al zijn speciale krachten.


Wapensmid:
- De wapensmid geeft om de 3 nachten iemand een wapen mee. De persoon die het wapen krijgt, zal hierover een PM ontvangen van de spelleiding. Deze persoon krijgt niet te horen wie de Wapensmid is.
- Dit wapen kunnen deze spelers gebruiken om iemand mee te nemen bij hun dood.
- De wapensmid mag niet zichzelf kiezen.

Slechtjes

Weerwolf:
- Een wolf zonder extra krachten.
- Weerwolven lunchen (indien lunch mogelijk is) elke nacht een persoon om de wolven te laten winnen.
- Als alle weerwolven sterven en er alleen hulpjes over zijn, winnen de goedjes.
- De wolven mogen met elkaar overleggen.

Moederwolf:
- De moederwolf weet wie de welp/welpen is/zijn en mag ermee overleggen.
- Het contact tussen de wolven en de welp(en) is afhankelijk van de moederwolf.
- De moederwolf is voor de rest een doodgewone wolf.

Infectiewolf:
- Mag tijdens een willekeurige nacht een speler infecteren.
- De geïnfecteerde speler verandert in een Weerwolf en zal toetreden tot de wolvenchat.
- Waaneer een infectie mislukt, zal het infectietarget een bericht ontvangen van de spelleiding dat de infectiewolf is langs geweest.
- De infectiewolf mag de nacht na een mislukte infectie gewoon weer opnieuw een speler (proberen te) infecteren.
- De Infectie is niet in plaats van de lunch.

Welp:
- Welp is een wolf in wording, bij het begin van het spel kent de welp de wolven niet.
- Welp mag één keer per dag spelers proberen te doden, dit doet hij door de rol van een persoon door te geven. Heeft de welp dit goed zal diegene sterven.
- Welp groeit op na een onbekende dag en verandert dan in een gewone weerwolf. Dan wordt ook bekend voor de welp wie de andere wolven zijn.
- Welp kan geen burgers en speciaaltjes welpen die hun actie al hebben uitgevoerd. Let op! Dit heeft alleen betrekking op speciaaltjes met een DAG-actie!

Verkouden Wolf:
- Deze wolf kan tijdens een willekeurige nacht een speler infecteren met zijn verkoudheid. Die speler zal echter geen volwaardige wolf worden, maar zal veranderen in een Welp.
- De geïnfecteerde speler verandert in een welp en zal na 3 dagen of 2 succesvolle welppogingen opgroeien en toegang krijgen tot de wolvenchat.
- Wanneer een infectie mislukt, zal het infectietarget een bericht ontvangen van de spelleiding dat de verkouden wolf is langs geweest.
- De verkouden wolf mag de nacht na een mislukte infectie gewoon opnieuw een speler (proberen te) infecteren.
- De Infectie is niet in plaats van de lunch.

Ketterse Wolf:
- De Ketterse Wolf heeft net als de priester een flesje heiligwater. Dit heiligwater is echter nep en er gebeurt dus niks wanneer het over een speler heen gegooid wordt.
- De actie van de Ketterse Wolf is een dagactie. Wanneer hij zijn actie uitvoert, komt er te staan dat een Priester (in plaats van de Ketterse Wolf) zijn watertje over iemand heen heeft gegooid.
- De actie van de Priester heeft geen effect op de Ketterse Wolf.

Eigenwijze Wolf:
- Mag eenmalig de Lunch overdag uitvoeren. De Eigenwijze wolf mag hierbij zelf het Lunchtarget bepalen en hoeft niks te overleggen met zijn medewolven. Hij stuurt het Brunchtarget naar de Spelleiding in een privébericht.
- De Lunch van de daaropvolgende nacht zal niet plaatsvinden. De 'Brunch' is in plaats van de Lunch van de daaropvolgende nacht.
- De Brunch heeft geen last van speciale acties, zoals Levensdrankjes, Beschermengels e.d..
- De actie van de Eigenwijze Wolf mag pas vanaf dag 2 ingezet worden.
- Doordat de actie overdag plaatsgevonden heeft, weten de burgers na de aanval van de wolven wel hoeveel Slechtjes er zijn. Dit aantal wordt gelijktijdig met de Brunch bekendgemaakt.
- Ondanks dat het een dagactie is, blijft de identiteit van de Eigenwijze Wolf wél onbekend.

Lieveling (=Bijrol):
- Een hulpje van de wolven. Wordt voor de eerste nacht gekozen door de wolven en zal vanaf dat moment winnen samen met de wolven.
- De lieveling is een hulpje en mag geen lunch opsturen.
- Als de lieveling bijv. Jager is mag die in zijn dood nog iemand mee nemen. Dit is dus bij elke rol. Bij het doodgaan van de lieveling zal het bekend worden gemaakt dat hij/zij lieveling is.

Grote Boze Wolf:
- Mag eenmalig een extra Lunch doorgeven. Tijdens één nacht zijn er dus 2 lunches. Deze extra Lunch dient in een privébericht aan de spelleiding doorgestuurd te worden.
- Wanneer een volwaardige medewolf (hulpjes tellen dus niet mee) sterft, zal de kracht van de Grote Boze Wolf komen te vervallen.
- Voor de extra Lunch tellen dezelfde regels als voor de normale Lunch. Wanneer er bijvoorbeeld een Levensdrankje ingezet wordt, zal geen van de twee Lunches doorgaan. De Grote Boze Wolf is dan zijn actie kwijt en kan deze niet opnieuw gebruiken.

Neutraaltjes

Cupido:
- Mag zichzelf aan iemand anders koppelen.
- Het koppel mag met elkaar overleggen!
- Wanneer de ene dood gaat, sterft de andere ook vanwege liefdesverdriet.
- g/g koppel wint met de goedjes, g/s vormt een 3e partij.
- Cupido mag zich ook aan iemand van het andere dorp koppelen!

Slotenmaker:
- Mag elke nacht een speler naar keuze opsluiten.
- De opgesloten speler zal die nacht hoe dan ook overleven.
- Alle acties van of op de opgesloten speler zullen mislukken.
- De slotenmaker moet voor de derde nacht besluiten of hij goed of slecht wordt. Kiest hij niet, dan wordt hij automatisch goed.
- Voor slotenmakers die elkaar opsluiten zal degene die zijn actie als eerst instuurt hem uitvoeren, de tweede slotenmaker zit dan opgesloten (en kan zijn actie niet meer uitvoeren).

Saboteur:
- Mag elke nacht een speler saboteren.
- Een gesaboteerde speler kan zijn actie die nacht niet uitvoeren.
- Na een nacht gesaboteerd te hebben, moet de saboteur een nacht pauzeren.
- De saboteur moet voor de derde nacht besluiten of hij goed of slecht wordt. Kiest hij niet, dan wordt hij automatisch goed.
- Voor saboteurs die elkaar saboteren zal degene die zijn actie als eerst instuurt hem uitvoeren, de tweede saboteur is dan gesaboteerd (en kan zijn actie niet meer uitvoeren).

Bijrollen

Burgemeester:
-    Wordt op dag 1 democratisch gekozen.
-    De stem van de burgemeester telt niet dubbel.
-    Bij gelijkspel is de stem van de burgemeester wel doorslaggevend.
-    Kiest na zijn dood zijn opvolger.


Voorzitter:
– Wordt op dag 1 democratisch gekozen.
– De stem van de voorzitter is doorslaggevend bij gelijkspel.
– Na zijn dood kiest hij zijn opvolger. Deze speler dient op dat moment onderdeel uit te maken van de jury.
– Bij de samensmelting behoudt de voorzitter zijn rol.


Koning:
– De koning bepaalt wie in zijn land de macht in handen heeft. Wanneer de koning niet tevreden is over de Voorzitter, mag hij deze afzetten.
– Mag éénmalig in het spel de Voorzitter afzetten. De nieuwe Voorzetter wordt bepaald aan de hand van de meest recente stemming; de speler met de meeste stemmen zal de nieuwe Voorzitter worden.
- Dit is een dagactie, de Koning wordt dus bekend gemaakt.


Lieveling (=Slechtje):
- Een hulpje van de wolven. Wordt voor de eerste nacht gekozen door de wolven en zal vanaf dat moment winnen samen met de wolven.
- De lieveling is een hulpje en mag geen lunch opsturen.
- Als de lieveling bijv. Jager is mag die in zijn dood nog iemand mee nemen. Dit is dus bij elke rol. Bij het doodgaan van de lieveling zal het bekend worden gemaakt dat hij/zij lieveling is.


Dag & Nacht Volgorde

Overdag:
Lieveling
Koning
Beul
Eigenwijze Wolf
Priester/Ketterse Wolf
Dwaze Heks (weggeven drankje)
Lynch

Nacht:
Saboteur/Slotenmaker
Huidenwisselaar
Beschermengel/Cherubijntje (beschermactie)
Lunch/Grote Boze Wolf
Welp
Infectiewolf/Verkouden Wolf
Levensdrankje
Dooddrankje
Wapensmid
Gebroeder


Overig:
Jagersactie: wanneer hij sterft.


Cupido: moet zich voor de eerste lynch/lunch gekoppeld hebben.
Cherubijntje: Krijgt pas aan het einde van nacht 3 te horen in welke rol hij verandert.
Wreker: verandert in een Beul op het moment dat zijn target sterft. (m.u.v. lynchdood)

Overige Informatie

  • Slechtjes winnen bij gelijkspel. Bij 6 spelers winnen de slechtjes dus als er minimaal 3 slechtjes over zijn.
  • Neutrale partijen winnen ook bij gelijk spel, wanneer er geen specifieke overwinningsvoorwaarde is vermeld in de rolomschrijving. Deze winst gaat voor wolvenwinst. (denk hierbij ook aan g/s-koppels)
  • Rollen kunnen er meermaals inzitten.
  • Screenshots van bijvoorbeeld PM's & skypegesprekken zijn verboden. Wanneer je ze toch plaatst, val je dood. Dit geldt tijdens netwerkpotjes ook voor screenshots, die op Skype naar elkaar gestuurd worden. Gekopieerde Skype-gesprekken zijn wel toegestaan, aangezien deze handmatig aangepast kunnen worden.
  • Wanneer een speler tot 2 keer toe (achter elkaar) niet stemt, zal hij doodvallen. Als er sprake is van een koppel, zal slechts de inactieve helft doodvallen. De andere speler van het koppel, die wel nog actief is, zal gewoon verder kunnen spelen.
  • Wanneer een speler denkt dat er geen wolven in het spel zitten, mag hij ZWARTE DOOD (dikgedrukt+Caps Lock) zeggen in het topic. Klopt het, dan wint hij. Zo niet, valt hij dood. Mocht de speler (die Zwarte Dood gezegd heeft) gekoppeld zijn, zal het gehele koppel doodvallen.
  • Speel naar de rol die je hebt! Dit houdt bijvoorbeeld in dat je als Infectiewolf niet bij een goedje je rol mag gaan claimen, als je deze speler later wilt infecteren. Als slechtje wil je dat je ware aard niet ontdekt wordt en probeer je over te komen als goedje, dan ga je niet bij een goedje claimen. Overtreden van deze regel zal zeer zwaar bestraft worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser74005

Guest
Deelnemerslijst:

1. Time -> Regelovertreding Dag 3 -> Burger
2. Dragonwoman
3. thelightfighter -> Lynch Dag 3 -> Cherubijntje
4. Monobear
5. Pierre the pieter -> Pietvanl
6. calamus incendium -> Lynch Dag 2 -> Ketterse Wolf
7. BloodWolf14 (Voorzitter)
8. TheEternity -> Lynch Dag 4 -> Eigenwijze Wolf
9. Beautiful Creatures
10. Nowhere In The Sun -> Lynch Dag 1 -> Grote Boze Wolf
11. Loyal
12. Kratje Schultenbräu
13. Westkip -> Lunch Dag 1 -> Cupido + Koning
14. Generaal flügel -> The Minion
15. Momske -> Liefdesverdriet Dag 1 -> Gebroeder

Juryleden:

69095ceda91652b40262d239bf3d2f96.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser74005

Guest
Beste spelers,

De rollen zijn verdeeld! Er mag vanaf nu dus gepost worden. Iedere speler heeft een PM gekregen met zijn/haar rol. (zo niet; stuur even een privébericht, maar ben er vrij zeker van dat het foutloos is) In die PM stonden ook een aantal zeer belangrijke mededelingen, lees dat bericht dus goed door!

Wat ons nog rest jullie mede te delen;

We starten op dag 0 i.v.m. het jury-systeem. Dit betekent dus dat met de deadline van morgen (22:00 uur) er nog géén Lynch/Lunch is. (nachtacties vinden dus ook nog niet plaats) Jullie dienen dan alleen jullie jury-stemmen ingestuurd (in PM!) te hebben. Na de eerste deadline zal de jury voor dag 1 bekend gemaakt worden.

Heel veel succes allemaal!

Met vriendelijke groeten,
Jullie Spelleiding

PS. Vragen in privé stellen, anders zullen deze niet beantwoord worden door de spelleiding.
 
Reactiescore
93
TheEternity

Castiel
Jij hebt dus duidelijk de instellingen niet gelezen. We zitten in dorp 1, dus we hebben geen BM maar een voorzitter. En de 1e lynch is morgen pas, gekozen door de jury...

#edit na morgen pas, dus overmorgen* Sorry, ik wist hem wel maar zei hem verkeerd
 
Reactiescore
93
Ja heb gelezen maar bullshit instelling
Maar zo is de instelling nou eenmaal. Kun je het wel niet mee eens zijn, maar dat zorgt niet dat het opeens toch werkt zoals gewoonlijk
 

DeletedUser49913

Guest
Wat doe je hier dan?
Wat is AWB?

Ik stel me ook beschikbaar als voorzitter. Ik ken nog niemand dus kan iedereen uiterst objectief beoordelen en daarmee verdachte uitspraken eruit.vissen :)

En ik vind zon hamer wel mooi
 
Reactiescore
1.049
Wat doe je hier dan?
Wat is AWB?

Ik stel me ook beschikbaar als voorzitter. Ik ken nog niemand dus kan iedereen uiterst objectief beoordelen en daarmee verdachte uitspraken eruit.vissen :)

En ik vind zon hamer wel mooi
Anti-weerwolven-Genootschap
Aii, Maar heb je de ervaring wel?? En we kunnen je als slechtje dus ook niet kennen...
 

DeletedUser49913

Guest
De B van genootschap :p
Moet wel goedkomen toch :D

Edit: ben benieuwd naar jou post voor voorzitter:)
 
Bovenaan