[Inschrijftopic] WvW #280 Let's Play A Game!

DeletedUser74005

Guest
WvW #280: Let's Play A Game!
(door Monobear & DemocratischeZwijmelaars)
saw-movie.jpg


Adam Stanheight, 43 jaar, gelukkig getrouwd en troste vader van drie kinderen, succesvol fotograaf, schaakliefhebber en een golffanaat. Fan van de Beatles, Eagles, Pink Floyd en Billy Joel. Hij heeft een voorliefde voor de Italiaanse- en Griekse keuken en is een wereldreiziger: Zuid-Korea, Japan, Botswana, Madagaskar, Wit-Rusland, Mexico, Bolivia en Nieuw-Zeeland, dit zijn alleen al de landen die hij dit jaar, 2017, bezocht heeft. Op de planning staat nog een cruise door het Caribisch gebied met zijn gezin, omdat hij dit jaar officieel tien jaar getrouwd is met zijn levensliefde, Sarah 'Stanheight'.

Een gelukkige man zou je zeggen. De werkelijkheid is momenteel echter anders. Samen met groep andere 'ooit' gelukkige mensen, zit hij al enkele dagen gevangen op een onbekende locatie. Hoe Adam en de anderen daar terecht zijn gekomen, weet men niet. Wie hen gevangen genomen heeft, weet men niet. Of zij ooit nog thuis zullen komen en hun gezin en vrienden terug zullen zien, is evenmin onbekend. Wat wel bekend is, is dat er mogelijk een uitweg is, al is daar alles mee gezegd. Wat deze uitweg echter inhoudt, zal eenieder schokken en verbazen...

STARTDATUM: ZONDAG 29 OKTOBER!!!

Instellingen:

Aantal spelers: 24
Postlimiet: Ja, circa 25 posts per speler per dag. Bij overschrijding zal de speler in kwestie gewaarschuwd worden/doodvallen wanneer de spelleiding zijn/haar posts overbodig/irrelevant vindt. De spelleiding behoudt zich het recht voor om flexibel te zijn met deze regeling.
Klaagmuur: Nee
Eindtijd stemmen: 22:00 uur
Speciale Rollen naar: DemocratischeZwijmelaars en Monobear (in een privébericht op het Forum)
Lunch naar: DemocratischeZwijmelaars en Monobear (in een privébericht op het Forum)
Lynch: ROOD DIKGEDRUKT in het SPEEL-topic. Stem wijzigen: DZ -> Mars
Burgemeester: Ja, stem telt niet dubbel, maar bij gelijkspel is de stem doorslaggevend.
BM stem: BLAUW DIKGEDRUKT in het SPEEL-topic. Stem wijzigen: DZ -> Mars
Je mag niet op jezelf stemmen!
Verhaaltjes:
Ja
Hints: Ja
Event(s): Ja
Netwerken/Claimen: Nee/Nee

Mogelijke Rollen

Goedjes

Burger
- Een rol zonder speciale krachten.

Burger met Zilveren Bloed
- Een burger die niet geïnfecteerd kan worden door de Infectiewolf.

Dwaze Heks:
- Heeft een levensdrankje en een doodsdrankje.
- De Dwaze Heks weet echter niet hoe deze drankjes werken! Hij kan de drankjes alleen maar weggeven aan andere spelers. Alle andere spelers weten wél hoe de drankjes werken en kunnen zelf bepalen wanneer ze deze gebruiken. Spelers krijgen het direct van de spelleiding te horen, wanneer zij een drankje gekregen hebben en kunnen deze drankjes direct inzetten.
- Er wordt niet bekend gemaakt wie er gered is, wanneer een levensdrankje is gebruikt.
- Met het doodsdrankje kan ’s nachts een persoon vermoord worden, tegen dit drankje is geen kruid gewassen. (kan dus niet gered worden hiervan)
- Er wordt niet bekend gemaakt, dat er een drankje is ingezet.

Beul:
- Mag eenmalig iemand doden, dit doet hij door de naam van de betreffende speler in een PM naar de spelleiding te sturen of door in het topic DUIDELIJK (je bent er zelf verantwoordelijk voor dat het duidelijk is voor de spelleiding dat je je actie inzet) te zeggen: ik beul *spelersnaam*.
- Dit is een dagactie, iedereen ziet dus wie de beul is.

Beschermengel:
(afkorting: BE)
- Kan elke dag iemand opgeven, deze persoon wordt dan beschermd tegen de lunch.
- Mag niet 2 keer achter elkaar dezelfde persoon beschermen.
- Mag ook zichzelf beschermen.
- Wanneer een DO gelyncht wordt, verliest de BE haar krachten.

Dorpsoudste:
(afkorting: DO)
- Overleeft één aanval van de Weerwolven. Wanneer hij de nacht erna nogmaals geluncht wordt, zal hij wél sterven.
- Wanneer een DO sterft door de LYNCH, verliest de Beschermengel haar krachten per direct. (wanneer er meerdere Beschermengelen inzitten, dan verliezen zij allemaal per direct hun krachten)

Jager
- Neemt iemand mee in zijn dood
- Deze persoon moet hij van tevoren opgestuurd hebben naar de spelleider, hij mag ieder moment zijn keuze veranderen. Echter als de jager sterft en hij heeft nog geen persoon doorgegeven, vervallen zijn krachten en zal de jager niemand mogen neerschieten.
- Ook wanneer de jager door inactiviteit sterft, zal hij niemand meenemen in zijn graf. Of hij nu wel of geen schot geplaatst heeft.

Zienende Burger:
- De Zienende Burger mag iedere nacht een spelersnaam insturen en krijgt hiervan de rol te weten.
- De Zienende Burger is dus gewoon een ziener. Hij sterft echter als Burger, waardoor andere spelers nooit zeker zullen weten of deze persoon een zienende kracht had.
- De Zienende Burger wordt zelf gezien als ‘Burger’.

Oplettende Burger
- De Oplettende Burger is een gewone Burger die bij aanvang van het spel twee extra stemmen krijgt, die hij op een willekeurig moment kan inzetten.
- De Stemmen mogen tegelijkertijd of gescheiden van elkaar ingezet worden. Beide stemmen mogen op dezelfde persoon ingezet worden.

Priester:
- Mag eenmalig wijwater over een speler heen gooien. Wanneer deze speler een Weerwolf, Verhullende Wolf, Infectiewolf is of een Heks, dan sterft deze persoon. Anders gebeurt er niks.
- Dit is een dagactie, dus iedereen ziet dat deze persoon de priester is. (let er echter wel op, dat er een Ketterse Wolf of een Ketter in kan zitten. Wanneer zij hun acties uitvoeren, zal er ook komen te staan dat de 'Priester' een actie heeft uitgevoerd)

Slet:
- Kan iedere nacht bij iemand slapen. De slet is dan niet thuis en wanneer hij de lunch is, overleeft hij die.
- Wanneer de speler, waarbij de slet slaapt, geluncht wordt, sterven beide spelers.
- De slet mag niet 2 nachten achter elkaar bij dezelfde persoon slapen.
- De speler, waarbij de slet geslapen heeft, zal een pm krijgen en dus weten dat de slet bij hem/haar geslapen heeft.
- Wanneer de slet bij een wolf slaapt en de slet die nacht geluncht wordt, zal hij overleven.

Huidenwisselaar
- De huidenwisselaar mag tijdens de nacht zijn eigen huid verwisselen met die van een speler naar keuze. Alle acties die op hem uitgevoerd worden, zullen effect hebben op zijn doelwit en vise versa.
- De huidenwisselaar dient een PM te sturen naar de spelleiding voor de deadline met de naam van de persoon waarmee hij wil wisselen.
- De huidenwisselaars mag niet twee nachten achter elkaar van huid verwisselen met dezelfde speler.
- De wisselactie geldt voor de nachtacties en de dagacties de dag erop. Dit geldt dus ook voor de Lynch! ls de huidenwisselaar zijn actie op dag één gebruikt, geldt deze dus voor de nachtacties van dag 1 en de dagacties van dag 2.
- De persoon waarmee hij zijn huid verwisseld heeft, krijgt dit niet te horen. Die persoon behoudt daarnaast al zijn speciale krachten.

Weerhamster
- De weerhamster kan niet vermoord worden door de weerwolven.
- Hier staat tegenover dat de weerhamster zal sterven, wanneer hij bekeken wordt door een de Zienende Burger.

Slechtjes

Weerwolf:
- Een wolf zonder extra krachten.
- Weerwolven lunchen elke nacht een persoon om de wolven te laten winnen.
- Als alle weerwolven sterven en er alleen hulpjes over zijn, winnen de goedjes.
- De wolven mogen met elkaar overleggen.

Infectiewolf:
- Mag tijdens een willekeurige nacht een speler infecteren.
- De geïnfecteerde speler verandert in een Weerwolf en zal toetreden tot de wolvenchat.
- Wanneer een infectie mislukt, zal het infectietarget een bericht ontvangen van de spelleiding dat de infectiewolf is langs geweest.
- De infectiewolf mag de nacht na een mislukte infectie gewoon weer opnieuw een speler (proberen te) infecteren.
- De Infectie is niet in plaats van de lunch.

Ketterse Wolf:
- De Ketterse Wolf heeft net als de priester een flesje heiligwater. Dit heiligwater is echter nep en er gebeurt dus niks wanneer het over een speler heen gegooid wordt.
- De actie van de Ketterse Wolf is een dagactie. Wanneer hij zijn actie uitvoert, komt er te staan dat een Priester (in plaats van de Ketterse Wolf) zijn watertje over iemand heen heeft gegooid.
- De actie van de Priester heeft geen effect op de Ketterse Wolf.

Slechte Beul:

- Dit is de tegenhanger van de Beul; de Slechte Beul mag ook eenmalig een speler overdag beulen. Hij doet dit door een PM naar de spelleiding te sturen met: 'ik beul ...' of door het DUIDELIJK in het topic te vermelden dat hij zijn actie in wil zetten. (Hij is er zelf verantwoordelijk voor dat de spelleiding op de hoogte wordt gebracht van het feit dat hij zijn actie in wil zetten)
- Wanneer de actie van de Slechte Beul uitgevoerd wordt, komt er te staan dat de Beul (in plaats van Slechte Beul) zijn actie in heeft gezet.
- De Slechte Beul mag iedere dag twee spelersnamen doorgeven aan de spelleiding. Wanneer tussen deze twee namen een Slechtje (die in de Wolvenchat zit) zit, dan zal de Ketter na de deadline toetreden tot de wolvenchat.
- De Slechte Beul is een hulpje en dus geen volwaardig slechtje.

Verhullende Wolf:
- De verhullende wolf kan éénmalig de rollen van gestorven personages tijdens de lynch/lunch van een dag verhullen. De rollen worden dan niet bekend gemaakt en blijven voor de rest van de ronde onbekend.
- Geldt alleen voor de lynch/lunch en eventuele andere acties, die tijdens de nacht plaatsvinden, zoals de welpactie/heksendrankje e.d..

Neutraaltjes

Premiejager:
- Mag zelf 4 spelers uitkiezen (deze spelersnamen dienen voor de eerste deadline doorgestuurd te worden naar de spelleiding) en daarnaast krijgt hij ook nog 4 spelersnamen toegewezen door de spelleiding.
- Deze 8 spelers dient de Premiejager uit het spel te werken. Wanneer alle 8 de spelers uit het spel liggen, wint de Premiejager.

Cupido:
- Mag zichzelf aan iemand anders koppelen.
- Het koppel mag met elkaar overleggen!
- Wanneer de ene dood gaat, sterft de andere ook vanwege liefdesverdriet.
- g/g koppel wint met de goedjes, g/s vormt een 3e partij.

Bijrollen

Burgemeester
- Wordt op dag 1 democratisch gekozen.
- De stem van de burgemeester telt niet dubbel.
- Bij gelijkspel is de stem van de burgemeester wel doorslaggevend.
- Kiest na zijn dood zijn opvolger.

Dag & Nacht Volgorde

Overdag:

(Slechte) Beul
Priester/Ketterse Wolf
Dwaze Heks (weggeven drankje)
Lynch/Oplettende Burger

Nacht:
Huidenwisselaar
Beschermengel/Slet
Lunch/Infectie/Verhullende Wolf
Levensdrankje
Dooddrankje
Zienende Burger

Overig:
Jagersactie: wanneer hij sterft.
Cupido moet zich voor de eerste lynch/lunch gekoppeld hebben.
Premiejager: wint direct wanneer hij voldoet aan zijn overwinningsvoorwaarde.

Overige Informatie
  • Slechtjes winnen bij gelijkspel. Bij 6 spelers winnen de slechtjes dus als er minimaal 3 slechtjes over zijn.
  • Neutrale partijen winnen ook bij gelijk spel, wanneer er geen specifieke overwinningsvoorwaarde is vermeld in de rolomschrijving. Deze winst gaat voor wolvenwinst. (denk hierbij ook aan g/s-koppels)
  • Rollen kunnen er meermaals inzitten.
  • Screenshots van bijvoorbeeld PM's & skypegesprekken zijn verboden. Wanneer je ze toch plaatst, val je dood. Dit geldt tijdens netwerkpotjes ook voor screenshots, die op Skype naar elkaar gestuurd worden. Gekopieerde Skype-gesprekken zijn wel toegestaan, aangezien deze handmatig aangepast kunnen worden.
  • Wanneer een speler tot 2 keer toe (achter elkaar) niet stemt, zal hij doodvallen. Als er sprake is van een koppel, zal slechts de inactieve helft doodvallen. De andere speler van het koppel, die wel nog actief is, zal gewoon verder kunnen spelen.
  • Wanneer een speler denkt dat er geen wolven in het spel zitten, mag hij ZWARTE DOOD (dikgedrukt+Caps Lock) zeggen in het topic. Klopt het, dan wint hij. Zo niet, valt hij dood. Mocht de speler (die Zwarte Dood gezegd heeft) gekoppeld zijn, zal het gehele koppel doodvallen.
  • NON-CLAIM = NON-CLAIM! 'Speciaaltje' claimen is verboden, hinten naar je rol is uiterst verboden (wij zullen hier erg streng in zijn), Burger/'Goedje' -claims zijn echter wel toegestaan, aangezien iedereen dit kan claimen.
  • Het delen van persoonlijk ontvangen hints is uiterst verboden, hier staat ook de doodstraf op! Ook mag je deze hints niet omschrijven of überhaupt zeggen dat je een hint ontvangen hebt. Wanneer je dus heel overtuigd bent dat je een hint correct hebt geïnterpreteerd en je iemands rol bijvoorbeeld denkt te weten, dan is het niet toegestaan in het topic te vermelden dat je die persoon vertrouwt door een 'hint'. Ook het delen van persoonlijke antwoorden is niet toegestaan. (in de wolvenchat en in koppelchats mag deze info wel besproken worden)
'Let's Play A Game!' - Het Concept

Deze ronde zal er dagelijks een soort 'puzzel' op te lossen zijn. Soms is het puur een raadsel aan de hand van het verhaal en andere dagen is het een uitgebreide puzzel/opdracht. De oplossing dient in een PM naar beide spelleiders opgestuurd te worden. Voor het oplossen van de puzzels heeft iedereen tot de deadline van de dag erna. Onder alle correcte inzendingen zullen een aantal nuttige hints verdeeld worden. (ook nuttig voor 'slechtjes') Onder de incorrecte inzendingen zal ook één foutieve hint verdeeld worden. (de oplossing wordt dus logischerwijs tijdens het spel niet bekend gemaakt) Wie hints ontvangen, zal bepaald worden met behulp van een randomizer.

Iedere speler zal daarnaast een karakter toegewezen krijgen. Deze zijn bestemd voor de verhaaltjes, maar zouden ook voor de hints gebruikt kunnen worden. Wie welk karakter is, zal aan het begin van het spel bekend gemaakt worden.

Inschrijven op gebruikelijke wijze:

1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser74005

Guest
1. famdecibel
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
 
Reactiescore
974
1. famdecibel
2. Rick
3. Westkip
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
 

DeletedUser76198

Guest
1. famdecibel
2. Rick
3. Westkip
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16. Loyal
17.
18.
19.
20
 

Deleted User - 487871837

Guest
1. famdecibel
2. Rick
3. Westkip
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13. Hopeful
14.
15.
16. Loyal
17.
18.
19.
20
 

DeletedUser78303

Guest
JAAAA

Nieuw
1. famdecibel
2. Rick
3. Westkip
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10. donkeregaatjes
11.
12.
13. Hopeful
14.
15.
16. Loyal
17.
18.
19.
20
 

DeletedUser77898

Guest
1. famdecibel
2. Rick
3. Westkip
4.
5.
6.
7. TUTM
8.
9.
10. donkeregaatjes
11.
12.
13. Hopeful
14.
15.
16. Loyal
17.
18.
19.
20
 
Reactiescore
1.049
1. famdecibel
2. Rick
3. Westkip
4. Pierre the Pieter
5.
6.
7. TUTM
8.
9.
10. donkeregaatjes
11.
12.
13. Hopeful
14. TheLightFighter
15.
16. Loyal
17.
18.
19.
20

Im in Bitches
 
Bovenaan