[Speeltopic] WvW #279: The Happy Mask Salesman

DeletedUser64575

Guest
requesting.png


WVW #279: The Happy Mask Salesman
Door WatBlaasJeInMijnOor?


Wie bekend is met The Legend of Zelda, is bekend met The Happy Mask Salesman. Een mysterieuze handelaar die land en zee afreist om zijn verzameling van maskers aan te vullen, welke hij verkoopt in zijn winkeltje in Hyrule.

Tijdens zijn reizen stuit hij vaak op antieke voorwerpen. Eén van deze voorwerpen, is Majora's mask. De legende van dit masker vertelt over een eeuwenoude stam die het masker gebruikte om hun vijanden te bezweren, manipuleren en martelen. Met de tijd werd de duistere kracht van dit masker zo groot, dat de stam het moest verbergen van de rest van de wereld om zo een enorme catastrofe te voorkomen. Echter, sinds de oude stam is verdwenen, weet niemand wat de ware aard van zijn macht is. De masker handelaar bewaart het masker zo goed mogelijk sinds hij het gevonden heeft, maar het lijkt een vreemd effect te hebben op de inwoners van Hyrule, het koninkrijk waar zijn winkeltje zich bevindt.

De handelaar en de inwoners zijn zich momenteel nog niet bewust van de situatie, maar ’s nachts wordt de altijd vrolijke verkoper bezeten door het masker. Dit is wanneer het masker zijn duistere krachten laat zien aan de inwoners van Hyrule, door ze één voor één in monsters te veranderen. Deze monsters lijken overdag op normale mensen, maar ’s nachts slaan ze hun slag. Slechts een handje vol inwoners is in staat om te achterhalen wat hier precies aan de hand is en zo de monsters te verjagen.

Aantal spelers:
Minimaal 20
Netwerken: Nee
Claimen: Ja
Klaagmuur: Ja, maximaal één bericht per speler per nacht
Hints: Nee

Cupido: Ja, bijrol, koppelt zichzelf voor de eerste deadline.
Geliefden kennen elkaar: Ja.
Geliefden samen winnen: G/G met goedjes, S/S met slechtjes, G/S als zij de meerderheid bezitten.

Startdatum:
Zaterdag 14 oktober
Deadline: 22:00 uur
Speciale Rollen naar: WatBlaasJeInMijnOor?
Weerwolven Moord (Lunch) naar: WatBlaasJeInMijnOor?
Lynch: In het topic rood en dikgedrukt.
BM: In het topic blauw en dikgedrukt

Mogelijke rollen

Burger:
Dit is een normale bewoner van Hyrule. Hij heeft geen speciale krachten.

Heks:
- Heeft een levensdrankje en een doodsdrankje.
- Met het levensdrankje kan de gedode persoon door de wolven tot leven gewekt worden. Dus zichzelf redden kan niet!
- Er wordt niet bekend gemaakt wie er gered is, wanneer een levensdrankje is gebruikt.
- Met het doodsdrankje kan de heks ’s nachts een persoon vermoorden, tegen dit drankje is geen kruid gewassen. (kan dus niet gered worden hiervan)
- Er wordt niet bekend gemaakt, dat er een drankje is ingezet.

Muizenval:
- Muizenval stuurt minimaal 24 uur van tevoren een tijd op (die nog niet is geweest, dus als je om 12:00 instuurt, mag je niet de val om 11:00 die dag zetten) en de eerstvolgende die daarna een stem plaatst zal gezien worden door de muizenval.
- De muizenval mag het doorgestuurde tijdstip niet bekend maken. Hij mag ook niet naar het tijdstip hinten. Doet hij dit wel, zal hij doodvallen.

Dorpsoudste:
- Overleeft één aanval van de Weerwolven. Wanneer hij de nacht erna nogmaals geluncht wordt, zal hij wél sterven.

Beschermengel:
- Kan elke dag iemand opgeven, deze persoon wordt dan beschermd tegen de lunch.
- Mag niet 2 keer achter elkaar dezelfde persoon beschermen.
- Mag ook zichzelf beschermen.

Jager:
- Neemt iemand mee in zijn dood.
- Deze persoon moet hij van tevoren opgestuurd hebben naar de spelleider, hij mag ieder moment zijn keuze veranderen. Echter als de jager sterft en hij heeft nog geen persoon doorgegeven, vervallen zijn krachten en zal de jager niemand mogen neerschieten.
- Ook wanneer de jager door inactiviteit sterft, zal hij niemand meenemen in zijn graf.

Beul:
- Mag eenmalig iemand doden, dit doet hij door de naam van de betreffende speler in een PM naar de spelleiding te sturen of door in het topic te zeggen: ik beul *spelersnaam*.
- Dit is een dagactie, iedereen ziet dus wie de beul is.

Priester:
- Mag eenmalig wijwater over een speler heen gooien. Wanneer deze speler een Weerwolf is of een Heks, dan sterft deze persoon. Anders gebeurt er niks.
- Dit is een dagactie, dus iedereen ziet dat deze persoon de priester is. (let er echter wel op, dat er een Ketterse Wolf of een Ketter in kan zitten. Wanneer zij hun acties uitvoeren, zal er ook komen te staan dat de 'Priester' een actie heeft uitgevoerd)

Wijze Burger:
- De wijze burger kan aan de spelleider de volgende vraag stellen:
Hoeveel x zitten er in het spel? (bijvoorbeeld: hoeveel burgers/beschermengelen/wolven etc.)
- Het gaat om de rollen, die er vanaf het begin in zaten. Wanneer iemand vraagt, hoeveel burgers er nog in zitten, zal door de spelleider het aantal genoemd worden, dat er aan het begin in zat en niet hoeveel er nog in zitten!
- De vraag kan slechts één keer gesteld worden en vóór nacht 3.
- In de vraag moet het om één specifieke rol gaan.
- De speler krijgt direct antwoord op de vraag.
- Kan geen bijrollen opvragen!

Burger met Zilveren Bloed:
- Kan niet geïnfecteerd worden. Als ze dat proberen dan vervalt de infectie, de burger met zilver bloed krijgt dat niet te horen. De wolven krijgen ook niet te horen waarom de infectie niet doorgaat. De infectiewolf mag de dag erna wel opnieuw proberen te infecteren.

Wreker:
- Moet voor de eerste deadline een spelersnaam doorsturen naar de spelleiding. Wanneer deze speler sterft, zal de Wreker in een Beul veranderen.
- Wanneer de uitgekozen speler sterft door de Lynch, zal de Wreker niet in een Beul veranderen.
- De Wreker sterft als Beul, wanneer zijn uitgekozen speler geluncht is/gedood is door een speciale actie.

Zondebok:
Als de lynchstemming op een gelijkspel eindigt zal géén van beide sterven en wordt de zondebok gelyncht.
Cupido (bijrol):
- Mag zichzelf aan iemand anders koppelen.
- Het koppel mag met elkaar overleggen!
- Wanneer de ene dood gaat, sterft de andere ook vanwege liefdesverdriet.
- g/g koppel wint met de goedjes, g/s vormt een 3e partij.

Overlever:
- De overlever heeft als doel te overleven tot het eind van het spel.
- Wanneer hij het spel overleeft wint hij samen met de winnaars.
- De overlever heeft driemaal de kans om zichzelf in leven te houden voor een bepaalde nacht door gebruik te maken van zijn speciale kracht.
- Deze speciale kracht werkt enkel voor de lunch en speciale acties.
- Dit heeft geen invloed op de lynch.

Kabouter:
- De kabouter trekt zich niets aan van wat anderen zeggen. Als hij gedood wordt, blijft hij in het spel en mag hij een nieuwe rol kiezen.
- Wanneer de kabouter sterft, zal hij van de spelleiding een lijst met rollen krijgen, waaruit hij een nieuwe rol kan kiezen.

Grafrover:
- Geeft voor de eerste lynch een dag (bijvoorbeeld dag 3/4) op waarop hij zijn actie in wilt zetten (dit mag niet de eerste dag zijn).
- De Grafrover neemt de rol over van de persoon die op de betreffende dag gelyncht wordt.
- Als hij dood gaat, sterft hij als Grafrover.

Grafdelver:
- De grafdelver kan vanaf de tweede nacht in actie treden. Hij kan éénmalig een slachtoffer van de weerwolven in een lijk veranderen. Voor de andere spelers zal het lijken alsof er die nacht niet is gemoord.
- De grafdelver zelf krijgt de spelersnaam te horen van het Lijk.
- Indien het lijk wint zal de grafdelver delen in de overwinning. (Het gedolven lijk hoort bij de persoon die de delfactie heeft uitgevoerd.)
- De grafdelver kan slechts één lijk maken, en pas vanaf de tweede nacht.

Lijk:
- Het lijk is een personage dat is aangemaakt door de grafdelver nadat hij is vermoord door de weerwolven. Krachten die het lijk had voor zijn dood is hij kwijt.
- Het lijk speelt helemaal alleen tegen de goede en de slechte spelers en kan dus alleen winnen als hij als enige overblijft. (tenzij hij gekoppeld is aan een geliefde.)
- Het lijk is immuun aan de weerwolven en kan niet door hen vermoord worden, noch door hun hulpjes. Hij kan dus enkel sterven door de krachten van goede spelers of de lynch.
- Zodra ofwel alle weerwolven dood zijn, of de grafdelver dood is kan het lijk beginnen met moorden. Het lijk zal dan elke nacht een slachtoffer aanduiden dat hij wil vermoorden. Indien de weerwolven nog leven zullen er 's nachts dus twee doden vallen.
- Het lijk weet in eerste instantie niet wie de grafdelver is.
- Het lijk kan pas beginnen met moorden wanneer alle weerwolven of de grafdelver dood is.
Als de grafdelver geïnfecteerd wordt is hij niet dood, het lijk kan dan pas moorden als alle wolfjes dood zijn.
- Het Lijk krijgt van de spelleiding te horen wanneer het mag gaan moorden.
- Er wordt niet bekend gemaakt, wanneer het Lijk iemand vermoord heeft, dat deze vermoord is door het Lijk.
Weerwolf
- Een gewone weerwolf. Kan elke dag gezamenlijk met de andere wolven een lunch bepalen.

Infectiewolf (The Happy Mask Salesman):
- Mag na dag 1 tijdens één willekeurige nacht één speler infecteren.
- De geïnfecteerde speler verandert in een Weerwolf en zal toetreden tot de wolvenchat.
- De infectie is in plaats van de Lunch.
- De geïnfecteerde wolf sterft als 'weerwolf'.

Welp:
- Welp is een wolf in wording, bij het begin van het spel kent de welp de wolven niet.
- Welp mag de eerste 3 nachten iemand proberen te doden, dit doet hij door de rol van een persoon door te geven. Heeft de welp dit goed zal diegene sterven.
- Welp wordt na nacht 3 een gewone weerwolf en zijn welpkrachten komen te vervallen. Na nacht wordt ook bekend voor de welp wie de andere wolven zijn.

Lieveling:
Een hulpje van de wolven. Word voor de eerste nacht gekozen door de wolven en zal vanaf dat moment winnen samen met de wolven. De lieveling mag geen lunch opsturen. Als de lieveling bijv. Jager is mag die in zijn dood nog iemand mee nemen. Dit is dus bij elke rol. Bij het doodgaan van de lieveling zal het bekend worden gemaakt dat hij/zij lieveling is en zijn/haar originele rol.

Ketterse wolf
- De Ketterse Wolf heeft net als de priester een flesje heiligwater. Dit heiligwater is echter nep en er gebeurt dus niks wanneer het over een speler heen gegooid wordt.
- De actie van de Ketterse Wolf is een dagactie. Wanneer hij zijn actie uitvoert, komt er te staan dat een Priester (in plaats van de Ketterse Wolf) zijn watertje over iemand heen heeft gegooid.
- De actie van de Priester heeft geen effect op de Ketterse Wolf.

Slechte Beul:
- Dit is de tegenhanger van de Beul; de Slechte Beul mag ook eenmalig een speler overdag beulen.
- Wanneer de actie van de Slechte Beul uitgevoerd wordt, komt er te staan dat de Beul (in plaats van Slechte Beul) zijn actie in heeft gezet.
- De Slechte Beul mag iedere dag twee spelersnamen doorgeven aan de spelleiding. Wanneer tussen deze twee namen een Slechtje (die in de Wolvenchat zit) zit, dan zal de Ketter na de deadline toetreden tot de wolvenchat.
- De Slechte Beul is een hulpje en dus geen volwaardig slechtje.

Rattenval
- De rattenval stuurt per dag een tijd op (die nog niet is geweest, dus als je om 12:00 instuurt, mag je niet de val om 11:00 die dag zetten) en de eerstvolgende die daarna een stem plaatst zal gezien worden door de rattenval.
- De rattenval mag het doorgestuurde tijdstip niet bekend maken. Hij mag ook niet naar het tijdstip hinten. Doet hij dit wel, zal hij doodvallen.
- Zit aan het begin van het spel niet in de Wolvenchat.
- Wanneer de Rattenval een Slechtje 'zienert', zal hij toetreden tot de Wolvenchat.
- De Rattenval is een hulpje en dus geen volwaardig slechtje.

Kleine Wilde:
- De Kleine Wilde is een burger die is opgegroeid tussen de wolven. Hij heeft gekozen voor het burgerleven.
- De Kleine Wilde is een goede burger en speelt aanvankelijk voor de goede alliantie. Echter kiest hij aan het begin van het spel één medespeler als zijn grote voorbeeld. Indien deze speler sterft (ongeacht zijn/haar rol), sluit de Kleine Wilde zich aan bij de weerwolven. Hij wordt slecht en krijgt toegang tot het wolvenforum.
- De Kleine Wilde wordt gezien als Burger (goedje), totdat hij verandert in een weerwolf, dan wordt hij gezien als weerwolf (slechtje).

Dag/nachtvolgorde:

(Slechte) beul/priester/wijze burger/ketterse wolf (zo snel mogelijk na insturen)
Lynch
Levensheks/beschermengel
Lunch/infectie/dorpsoudste/grafdelver
Doodsheks
Welp
Muizenval/rattenval

Extra instellingen:

- Instellingen kunnen nog steeds aangepast worden tot net voor de start, rolomschrijvingen kunnen steeds aangepast worden als dit nodig is voor extra verduidelijking.
- Bij gelijkspel winnen de wolven.
- Inactiviteit:
- 1x niet stemmen: waarschuwing in het topic
- 2x niet stemmen: Indien voldoende activiteit een laatste waarschuwing, indien
onvoldoende activiteit dood (ongeacht rol)
- 3x niet stemmen: Dood (ongeacht rol)
- Spelleiding heeft het recht om spelers uit te sluiten van verdere deelname bij onsportief gedrag of vals spelen.
- Geslacht in gebeurtenissen zal nooit een hint zijn naar een persoon, wordt random gekozen.
- Rollen kunnen er meermaals inzitten.
- Posts die stemmen bevatten mogen niet gewijzigd worden. De dag dat je een stempost bewerkt zal tellen als een inactiviteitsdag en een lynch stem op jezelf.
- Er is geen ZWARTE DOOD.
- Netwerken is niet toegestaan en mag alleen in de daarvoor bestemde (en door de spelleiding aangemaakte) wolven- en (eventuele) koppelchat. Elke andere vorm van netwerken wordt bestraft met de dood.​
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser64575

Guest
Spelerslijst

7. Castiel - Infectie-infectie wolf
13. Monobear - Muizenval + Lieveling

14. .TheonlyplanisA - Infectiewolf (voorheen Jager)
15. .TimeforplanB - Overlever


3. LoyalPsycho - Grafrover
9. laila - Heks

5. Jessicavd - Lynch dag 1 - Burger
21. Rick - Lunch dag 1 - Burger
23. Beast Incarnate - Lynch dag 2 - Dorpsoudste
10. Donkergat - Lynch dag 3 - Beschermengel
16. TurnUpTheMusic - Welpactie dag 3 - Wijze Burger
19. Nowhere in the sun - Inactiviteit dag 3 - Burger
24. ForeverYoung - Inactiviteit dag 3 - Burger
11. Jo han - Lynch dag 4 - Burger + Cupido
18. Westkip - Liefdesverdriet dag 4 - Weerwolf
1. SC Beast. - Inactiviteit dag 4 - Burger
12. amancho - Inactiviteit dag 4 - Burger
22. Netsky - Inactiviteit dag 4 - Wreker
4. DemocratischeZwijmelaars - Lynch dag 5 - Zilverbloed
17. Pierre the pieter - Lynch dag 6 - Priester
8. TheSummerLovesMe - Lunch dag 6 - Grafdelver
20. Hopeful - Doodsdrankje dag 6 - Welp
6. BloodWolf14 - Lynch dag 7 - Lijk
2. Tigor - Lunch dag 7 - Kleine Wilde
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser64575

Guest
Alle rollen zijn zojuist verdeeld.

De DL voor de BM-stemming is op zondag om 22:00 uur.
De DL voor de eerste lynch en lunch is op maandag om 22:00 uur. Dit is ook de eerste dag waarop speciale actie's mogelijk zijn.

Voor vragen en onduidelijkheden kunnen jullie mij contacteren op Skype: jordyhoeke. Buiten de DL en actie's zal ik niet in dit topic posten. Eventuele aanpassingen en ophelderingen zullen in deze post terug te vinden zijn.

Jullie mogen posten. Succes!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser77639

Guest
ik zie dat het potje begonnen is. super succes iedereen.
BM stemmen mogen altijd naar mij komen <3
 

DeletedUser66129

Guest
BM stemmen mogen ook naar mij uiteraard. Om jullie te overtuigen hier het een en ander wat typerend aan mij is:

Wat kan je van mij verwachten:
- weinig toevoeging aan het potje.
- stem graag mee en vooral vlak voor de deadline.
- ik vat veel dingen persoonlijk op.
- duckpics
- totaal niet gemotiveerd zijn

Wat je niet van mij kan verwachten:
- stemschema met tijden etc. Dat is zoo 2016.
- eigen mening vormen, meelopen is veel makkelijker.


Dit dus. Alleen dan het tegenovergestelde op de duckpics na uiteraard.
 

Deleted User - 2075062

Guest
Ik stel mezelf weer beschikbaar als BM uiteraard! Denk andermaal dat ik deze rol uitstekend zou kunnen invullen.

Mijn BM stem gaat naar Westkip
 
Bovenaan