[Speeltopic] WvW #274 Skyrim: A quest

DeletedUser74966

Guest
And so it began…

De groep verzamelde zich in Winterhold, de ijskoude stad. Hier verbleef de keizer. De stad mocht dan wel koud zijn, maar toch prachtig om te zien!
Dit is de plek van waaruit onze reis verder zou gaan.



Instellingen:
Aantal spelers: 25. Overig zal reserve worden
Klaagmuur: Ja
Hints: Nee

Rollen

Goedjes
Burger: Mogelijk

- Een rol zonder speciale krachten. Probeert elke dag met de lynch de wolven te doden

Jager: Mogelijk

- Neemt iemand mee in zijn dood
- Deze persoon moet hij van te voren opgestuurd hebben naar de spelleider, hij mag ieder moment deze keus veranderen. Echter als de jager sterft en hij heeft nog geen persoon doorgegeven, vervallen zijn krachten en zal de jager niemand mogen neerschieten.

Heks: Mogelijk (zowel doods- als levensheks of combi hiervan)

- Heeft een levensdrankje en/of een doodsdrankje
- Met het doodsdrankje kan ze 's nachts een persoon vermoorden, tegen dit drankje is geen kruid gewassen. (kan dus niet gered worden hiervan) Dit drankje is eenmalig en kan op een willekeurige nacht worden ingezet.
- Met het levensdrankje kan de gedode persoon door de wolven tot leven gewekt worden. Dus zichzelf redden kan niet! De heks krijgt niet te horen wie dit is geweest. Drankje is eenmalig en kan op een willekeurige nacht worden ingezet.
- Er wordt NIET bekend gemaakt wie er gered is van de wolven.

Dorpsoudste: Mogelijk

- Overleeft één aanval van de wolven
- Bij dood door lynch verliest de beschermengel zijn kracht

Beschermengel: Mogelijk

- Maakt iedere nacht iemand immuun voor de lunch van de wolven. Dat mag ook zichzelf zijn.
- Mag niet twee keer achter elkaar dezelfde persoon beschermen.
- Er wordt niet bekend gemaakt WIE er beschermd is als de lunch niet doorgaat.
- Zijn krachten vervallen als de dorpsoudste sterft aan de lynch.

Beul: Mogelijk

- De beul kan eenmalig een speler doden. Dit meldt hij aan de spelleider.
- Dit gebeurt overdag en de speler zal bekend gemaakt worden, dus iedereen kan zien wie de beul is.

Slet: Mogelijk
- Kan iedere nacht bij iemand slapen. De slet is dan niet thuis en overleeft dus een lunch op hem.
- Wanneer de speler, waarbij de slet slaapt, geluncht wordt, sterven beide spelers.
- De slet mag niet 2 nachten achter elkaar bij dezelfde persoon slapen.
- Stuurt de slet geen target en wordt hij/zij wel geluncht dan overleeft hij/zij dit niet.
- De persoon waarbij de slet slaapt krijgt hier geen melding van.

Priester: Mogelijk
- Mag eenmalig wijwater over een speler heen gooien. Wanneer deze speler een Weerwolf is of een Heks, dan sterft deze persoon. Anders gebeurt er niks.
- Dit is een dagactie, dus er werd bekend gemaakt wie de priester is en dat de actie gebruikt is.

Wachter: Mogelijk
- Mag één keer bij iemand de nachtwacht houden en krijgt dan zijn rol te zien .Dit mag in een willekeurige nacht.

Slechtjes
Wolf: ja
- Een wolf zonder extra krachten behalve extra eetlust!
- Weerwolven lunchen elke nacht een persoon om de wolven te laten winnen.
- Als alle weerwolven sterven en er alleen hulpjes over zijn, winnen de goedjes.

Infectiewolf: Mogelijk
- Mag tijdens één willekeurige nacht één speler infecteren.
- De geïnfecteerde speler verandert in een Weerwolf en zal toetreden tot de wolvenchat.
- De infectie is niet in plaats van de Lunch.
- De geïnfecteerde wolf sterft als 'weerwolf'

Ketterse wolf: Mogelijk
- Deze wolf heeft net als de priester een 'heiligwater' die hij over iemand heen kan gooien. Echter gebeurt er bij deze actie niks ongeacht de rol van het doelwit! Er zal bekend gemaakt worden door wie de actie uitgevoerd is en op wie.
- Zit vanaf het begin in de wolvenchat.

Welp: Mogelijk
- Is een wolf in wording. De welp zit niet in de wolvenchat vanaf het begin en weet dus niet wie de wolven zijn. De welp mag elke nacht een spelersnaam + speciale rol doorgeven om proberen die persoon te welpen. Is de combi juist zal de persoon sterven. De welp groeit op na een willekeurige nacht of na een succesvolle welpactie.
- Welp mag geen bewezen goedjes (beul of priester) insturen.

Slechte beul: Mogelijk
- Dit is de tegenhanger van de Beul. De Slechte Beul mag ook eenmalig een speler overdag beulen.
- Wanneer de actie van de Slechte Beul uitgevoerd wordt, komt er te staan dat de Beul (in plaats van Slechte Beul) zijn actie in heeft gezet. Er wordt bekend gemaakt wie de actie heeft uitgevoerd.
- De Slechte Beul is een hulpje en dus geen volwaardig slechtje.
- De Slechte Beul mag elke nacht 2 namen insturen naar de spelleiding. Is 1 daarvan een wolf (incl. ketterse en infectie) dan treedt de Slechte Beul toe tot de wolvenchat.

Inbreker: Mogelijk
- Is de tegenhanger van de Wachter. Mag één keer bij iemand inbreken en krijgt dan zijn rol te zien. Dit is op een willekeurige nacht.
- De Inbreker mag elke nacht 2 namen insturen naar de spelleiding. Is 1 daarvan een wolf (incl. ketterse en infectie) dan treedt de Inbreker toe tot de wolvenchat.

Neutraaltjes
Cupido: Mogelijk
- Mag zichzelf aan iemand anders koppelen voor DL 1
- Het koppel mag met elkaar overleggen!
- Wanneer de ene dood gaat, sterft de andere ook vanwege liefdesverdriet.
- g/g koppel wint met de goedjes, s/s wint met de wolven, g/s vormt een 3e partij, g/s gaat voor slechtjeswinst.
- g/s wint bij gelijkspel (4 spelers) ongeacht overige rollen of BM-positie.

Eindtijd stemmen: 22:00
Speciale Rollen naar: GaMeBr3AKeR en Mylove (Op AF in gesprek)
Weerwolven lunch: Titel in Skypegesprek
Lynch: GaMeBr3AKeR (Rood en Dikgedrukt)
Stem wijzigen: GaMeBr3AKeR -> Mylove
Stem weghalen: GaMeBr3AKeR
Burgemeester: GaMeBr3AKeR (Blauw en Dikgedrukt) Wijzigen hetzelfde als met lynch.
Netwerken/Claimen: Nee/Ja

Extra instellingen:
- De leiding zal altijd gelijk hebben. Tegenspraak kan, maar dan dient dat netjes gehouden te worden.
- De leiding behoud het recht om de instellingen aan te passen tot begin van het potje.
- Er wordt geen postcount bijgehouden, maar te veel spam is waarschuwing, wordt daar niet naar geluisterd volgt dood.
- Inactiviteit zal bijgehouden worden. Spelers die te weinig toevoegen zullen een waarschuwing krijgen. Ook hier geldt weer dat wanneer daar niet naar geluisterd wordt de dood volgt.
- 2x niet stemmen totaal = vervanging of dood
- Enige vorm van netwerken zal leiden tot dood.
- Zwarte dood is NIET mogelijk.
- Namen in verhaaltjes zullen NOOIT een reverentie zijn naar de desbetreffende spelersnaam die in het potje aan spelers gegeven is.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser74966

Guest
Spelerslijst:

1. pierre the pieter
2. Tigor (Delphine) -> lunch dag 2 (Burger)
3. dragonfriend723 (Torvar) -> Liefdesverdriet dag 3 (Welp + Cupido)
4. DemocratischeZwijmelaars (Acilius) -> Schot dag 3 (Burger)
5. laila
6. DragonGoesOppai (Serana) -> Lynch dag 1 (Wachter)
7. Castiel (Kodlak) -> Liefdesverdriet dag 3 (Infectiewolf)
8. famdecibel (Hestla) -> Lynch dag 3 (Burger)
9. dedman (Ingjard) -> Lunch dag 1 (Burger)
10. jessicavd
11. Jenskeuh (Revyn) -> Lunch dag 3 (Jager + Cupido)
12. Hopeful
13. .TimeforplanB
14. .TheonlyplanisA (Agmaer) -> Beulactie dag 1 (Burger)
15. Beast Incarnate.
16. donkergat
17. maroen1 (Benor) -> Lynch dag 2 (Burger)
18. capricorno
19. *Netsky
20. Anthraxxis
21. Plavi Noz
22. TurnUpTheMusic
23. Stalov
24. Angua
25. thelightfighter
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser74966

Guest
Gelieve nog niet te posten. Rollen worden zo verdeeld.

Alle rollen zijn als het goed is verdeeld. Zo niet dan horen we dit graag!!!

Eerste DL zal zijn om 22:00 vandaag. Dit voor zowel lynch als BM. Als je nog niet al te actief kan zijn dit graag even aangeven zodat we daar nog rekening mee kunnen houden. Vanaf morgen zullen jullie wel los moeten barsten :p

Ohja, voor de extra duidelijkheid, posten mag ook enzo. Dus ook beschikbaar stellen voor BM enzo KUCH @Castiel. KUCH
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deleted User - 2075062

Guest
Zoals bekend is ga ik vandaag naar Mysteryland. Ik zal tot een uurtje of 3 a 4 mobiel hier en daar nog reageren maar daarna zal het toch echt klaar zijn. Verder hele week vrij dus dan zal ik zeer actief zijn.

Juist omdat ik actief verwacht te zijn en iedereen weet dat ik toch wel een vaardig speler ben wil ik mezelf beschikbaar stellen als BM. Ik denk dat ik een sterke BM zou zijn dit potje die ook serieus wat kan betekenen voor voor de goedjes met het BM schap :)

Mijn eigen BM stem zal gaan naar TheOnlyPlanisA. Ik vind Sander toch altijd sterk spelen en indien hij gewoon goedje is denk ik dat hij ook van waarde kan zijn als BM :)
 
Reactiescore
770
Leg mijn volste vertrouwen in dragonfriend723. Zelden hem slecht zien spelen, zelden hem BM zien zijn, en wanneer hij dat was, handelde hij transparant en consequent. Ik denk dat we met draakje goeie BM hebben in ons dorp.
 

DeletedUser1435

Guest
Zoals bekend is ga ik vandaag naar Mysteryland. Ik zal tot een uurtje of 3 a 4 mobiel hier en daar nog reageren maar daarna zal het toch echt klaar zijn. Verder hele week vrij dus dan zal ik zeer actief zijn.

Juist omdat ik actief verwacht te zijn en iedereen weet dat ik toch wel een vaardig speler ben wil ik mezelf beschikbaar stellen als BM. Ik denk dat ik een sterke BM zou zijn dit potje die ook serieus wat kan betekenen voor voor de goedjes met het BM schap :)

Mijn eigen BM stem zal gaan naar TheOnlyPlanisA. Ik vind Sander toch altijd sterk spelen en indien hij gewoon goedje is denk ik dat hij ook van waarde kan zijn als BM :)

first post. het is algemeen bekend dat de rollenverdeling altijd begint bij de slechtjes

mvg de wolfdar
 
Reactiescore
770
gast wat een onzin is dat nou haha
 

Deleted User - 2075062

Guest
first post. het is algemeen bekend dat de rollenverdeling altijd begint bij de slechtjes

mvg de wolfdar

Lol, ga je weer het hele potje zitten trollen zoals een jaartje geleden al elk potje het geval was? Toen was je wolfdar ook al zo stroef als maar zijn kan :p

Goed te zien dat je weer een potje mee doet, hoop wel dat je echt mee gaat doen en niet alleen maar trollen en spammen als je post :p
 

DeletedUser78666

Guest
first post. het is algemeen bekend dat de rollenverdeling altijd begint bij de slechtjes

mvg de wolfdar

Er werd mij verteld dat ik als goedje de taak had om vampieren en andere monsters te jagen. Op deze monsters werkt jouw wolfdar niet, dus bij deze zet ik niet mijn bm-stem op jou, omdat jij zonder de wolfdar waardeloos bent.

Castiel Bedankt.
 

DeletedUser78666

Guest
Beetje irritant dat je gekke personages linkt aan rollen, maar dit niet in de rollen omschrijving gooit. Hallo spelleiding?
 

DeletedUser66129

Guest
Hoi, ik ben zeer gemotiveerd dit potje dus stem op mij. Denk dat iedereen wel weet inmiddels dat ik actief ben en een sterk eigen mening vormt in dit spel. Daarmee genoeg gezegd.
 

DeletedUser8414

Guest
Stem mij maar gewoon als bm, de tijden waarin dat gebeurde wonnen de goedjes altijd. Bovendien ben ik de beste.

En ik ga weer zo actief zijn als ik vorig potje was of althans van plan was tot nacht 1 :eek: En moest ik wolf zijn merk je dat gelijk als ik niet geluncht wordt dus ik ben de enige logische keuze voor bm. :eek:

Ik zal wrs zoals vaak op time stemmen.
 

DeletedUser8414

Guest
Wel actief op dag 1 na want zal er pas vanaf 8u avonds zijn :p
 

DeletedUser66129

Guest
Stem mij maar gewoon als bm, de tijden waarin dat gebeurde wonnen de goedjes altijd. Bovendien ben ik de beste.

En ik ga weer zo actief zijn als ik vorig potje was of althans van plan was tot nacht 1 :eek: En moest ik wolf zijn merk je dat gelijk als ik niet geluncht wordt dus ik ben de enige logische keuze voor bm. :eek:

Ik zal wrs zoals vaak op time stemmen.

Ik moet dan vast een klap voor mijn kop gehad hebben toen jij in die periode zorgde dat de hoedjes wonnen. Kan me er namelijk niks meer van heugen.
 
Bovenaan