[Speeltopic] WvW #272 Sleepy Hollow

Reactiescore
2.191
Ben thuis, tel was leeg terwijl ik nog bezig was met lynch bepalen. Ik zit nu achter laptop en heb gewoon vanaf toen teruggelezen en geciteerd waar ik nodig vond op te reageren.

Dus omdat ik nu zeg dat ik een stem maar wat zwak vind omdat die naar iemand gaat die wat mij betreft niet wolf is stem je op mij?

Nee game, hij verdenkt je omdat je iemand beschermt meerdere keren. Slechtjes verdedigen vaak goedjes om zo goed in zonlicht te staan.
Daar zit wat in, maar het is nooit verkeerd om iemand te beschermen die je goedje acht.

Je beseft dat onze dood vorige ronde evenveel te wijden was aan jouw inactiviteit? :D

Ik ga deze tactiek sws toepassen hoor. :)

Heb je nou echt niet door hoeveel valkuilen deze strategie heeft? Het geeft alleen maar meer doden en dan hoge kans op extra kans op dode speciaaltjes.

Ik wil eigenlijk op sir thrones stemmen, want het plaatsen van zo'n stem is echt typisch wolfs voor een speler als hij. Het probleem is alleen dat ik me niet kan voorstellen dat hij in de wolvenchat vroeg op wie hij moest stemmen en dat ze daar adviseerde om maar gewoon op Sander te stemmen.

Je denkt dat er een wolvenchat aan de pas kwam bij zijn stem? Rare gedachtegang.

Ik ben het met jullie eens dat de stem van Dark-knight op Sir Thrones erg triest is.
Als hij op de algemene chat en in het inschrijftopic heeft aangegeven dat hij pas zondag effectief kan spelen, is het wel zo netjes om hem in ieder geval tot zondag met rust te laten.

Maar ik vind dat jullie wel erg hard op Dark-knight gaan.
Hij had tenminste nog een reden voor zijn lynchstem en niet eens zo'n hele slechte, dat kan ik van sommige anderen niet zeggen.
Daarnaast vinden jullie dat Dark-knight niet op Sir Thrones moet stemmen omdat hij pas morgen online kan komen.
Dark-knight geeft aan dat hij vandaag niet echt kan reageren omdat hij volgens mij werken is.
Maar jullie vinden het dan geen probleem om op hem te stemmen?

Echt een reden had DK niet, wat in zijn voordeel spreekt is dat hij zijn verdenking en stem vroeg op de dag zette waardoor hij zichzelf vol in de spotlights zette. Daarnaast bleef hij wel vast aan zijn lynch.

Dit heb ik je nu al een paar keer zien zeggen en het is zo'n enorme onzin. Jens ken je sowieso, want je hebt al vaker potjes met hem gespeeld toen je af en toe een potje meepakte. Volgens mij heb je ook al eens met Game gespeeld, terwijl je zei dat je hem niet kende.

Ik vraag me af of er een achterliggende reden is waarom je dit soort berichten plaatst, zoals het geven van een reden waarom je geen wolven vangt 'want je kent niemand en moet even wennen', terwijl je gewoon wolf bent. Of dat je gewoon het geheugen van een vergiet hebt.

Hier zit wat in, in achterhoofd houden.

hallo allemaal,

Ik ben de vriendin van Sven
Sven heeft het al aangegeven maar ik speel met hem mee om het spel te leren zodat ik de volgende ronde hopelijk zelf kan spelen.

Ik heb het vandaag (en gisteren) een beetje aangekeken. Mede omdat ik het wachtwoord vergeten was. :oops:
Wat mij opviel waren de posts waarbij iemand genomineerd werd zonder dat er een onderbouwing gegeven werd en dan die van Davy Jones in het bijzonder. Hij wisselt makkelijk van persoon om te lynchen zonder uitleg te geven. Echter geeft hij ook geen uitleg wanneer dit van hem gevraagd wordt.



Daarom gaan wij voor Davy Jones.

Celine

Zijn eerste stem was een trollstem, dus is het eigenlijk best wel logisch dat hij wisselt. De stem zonder argument ben ik het wel mee eens maar meerdere moeten dat leren.

Ok blijf mijn stem op Jenskeuh houden, was een troll stem in het begin, maar zijn fake zwarte dood sprak boekdelen. Mocht er meer animo zijn om op DK te gaan dan wil ik ook mee gaan. Heb wel nog maar 7 procent dus hopen dat ik nog batterij genoeg heb om het te checken.

Denk je dat hij dit na zijn falen vorig potje nog een keer zou doen? Zou wel heel erg zijn, daarnaast doet hij nu niet eens moeite, dit deed hij vorig potje wel. Wat was je reden voor DK ookal weer?

Dat gaat wel lukken!

Ik zie dat Mylove een mooie post heeft gequote onder mij.
Davy Jones
Ik kan me er goed in vinden.

Wait what, jij die zo makkelijk meegaat zonder zelf na te denken? Dat is nieuw.

Ik begin te begrijpen waarom jij op dag 1 dood gaat normaal.

Hehe, kudo's.

Mijn eigen lynchstem zou atm op Tigor gegaan zijn, zegt veel zonder zelf ergens visier op te gooien.
Hopeful vindt ik ook apart spelen, veel vragen enzo maar zelf weinig eigen inbreng. Dit kan ook door vakantie komen maar wel het melden waard.
 

Deleted User - 2075062

Guest
sleepy-hollow-logo.jpg


The Evil returns to Sleepy Hollow

Ik schrok wakker, waar ben ik? Wat is er gebeurt? Geen lucht! Heel even raak ik in paniek, maar dan zie ik een lichtflits en rijk ernaar met mijn hand. Ik voel me vrijer en voel aarde over mijn gezicht vallen. Ik graaf mezelf uit, maar het duurt nog wel een uur voor me ogen gewend zijn aan het licht. Of althans, zo voelt het.

Waar ben ik? Ik sta in een grot, met een boek naast me, het is de bijbel die Katrina altijd bij zich droeg. Wat is er in godsnaam allemaal gebeurd na de veldslag! Ik moet Katrina vinden, en de rest van het leger!

Ichabod loopt naar buiten en merkt dat hij zich in een bos bevindt. Hij ziet een stenen pad en besluit hierover op zoek te gaan naar het dorp waar de veldslag waar hij zo dodelijk gewond raakte om ging: Sleepy Hollow.

Hij bevindt zich op een zeer vreemde weg, dit was er nog niet toen hij gewond raakte. Hoe lang heeft hij in die grot gelegen en waarom hebben ze hem onder de grond gestopt? Veel meer vragen dan antwoorden en hij heeft nog geen levend wezen gezien. Achter zich hoort hij opeens een zoemend geluid en op het moment dat hij zich omdraait schiet er een groot voorwerp langs. Veel harder dan paard en wagen ooit gereden hebben! Ichabod heeft zich nog nooit zo vreemd gevoeld ... Tot hij het bord ziet, hij ziet Sleepy Hollow staan met daarop ook het inwonersaantal: 25.

25 inwoners? Dat kan niet kloppen! Vóór de veldslag telde Sleepy Hollow niet zoveel inwoners! Op het moment dat hij het dorp in wil lopen hoort hij een luide kreet. Hij kijkt op en ziet bij de schuur een groot wit paard met op zijn rug een man. Wanneer hij beter kijkt ziet hij dat de man gekleed is in de kleding van de Britten! Hij bereid zich voor op het ergste maar ziet dat de man van hem wegrijdt. Hij graaft in zijn herinnering en schrikt zich dood: De man had geen hoofd!

Hij rent naar de schuur toe en ziet daar een man liggen in het bloed. De man fluistert iets naar Ichabod: ''Het kwaad is herrezen! Jij bent de enige die het kan stoppen Ichabod Crane. Jij moet de mensen de juiste weg leiden en het kwaad verslaan! Wijs een nieuwe Burgemeester aan met de mensen in de stad! Alleen jij kan, als getuige, het kwaad verslaan!

Ichabod weet nog steeds niet wat er net gebeurd is. Maar besluit naar de stad te gaan en de mensen samen te roepen voor een overleg. Er volgt in dit overleg een stemming over wie van de mensen de Burgemeester moet worden van Sleepy Hollow in deze tijd van crisis. Ondanks dat Ichabod moeite heeft te wennen aan het feit dat hij bijna 250 jaar geslapen heeft, weet hij dat hij eerst een halt moet toeroepen aan dit kwaad vóór hij daarover kan nadenken.

De BM stemming zag er alsvolgt uit:

Groep 1:
1. Mylove --> Time
2. pierre the pieter --> Sander
3. Capricorno --> Dragonfriend
4. Jenskeuh --> Famdecibel
5. Sir Thrones --> Time
6. Famdecibel --> Time
7. DragonGoesOppai --> Donkergat
8. DAMN? --> Dragonfriend
9. Davy Jones --> Donkergat
10. Jessicavd --> Sander
11. WatBlaasJeInMijnOor? --> Time
12. A Step Back --> TUTM
13. Rick --> Donkergat

Groep 2:
14. GaMe --> Sander
15. Sander --> Time
16. Dedman --> Time
17. TUTM
18. Dark-Knight --> Dragonfriend
19. Dragonfriend --> Time
20. Tigor --> Time
21. Time --> Blaasje
22. Hopeful --> Sander
23. Loyalpsycho --> Sander
24. Svennieboys --> Donkergat
25. Donkergat --> Blaasje

8x Time
5x Sander
4x Donkergat
3x Dragonfriend
2x Blaasje
1x Famdecibel
1x TUTM

.TimeforPlanB is verkozen tot de nieuwe Burgemeester van Sleepy Hollow!

Lynch en nacht volgen spoedig!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser18987

Guest
Echt een reden had DK niet, wat in zijn voordeel spreekt is dat hij zijn verdenking en stem vroeg op de dag zette waardoor hij zichzelf vol in de spotlights zette. Daarnaast bleef hij wel vast aan zijn lynch

Hij had juist wel een reden.
Dat Sir Thrones de derde was die op sander14 stemde, een strategie die ik ook wel eens heb toegepast in het verleden.
De derde stem is simpelweg gewoon vaak een wolf.
Dat beargumenteerde hij ook, je kan er dus mee eens zijn of niet maar hij had wel degelijk een reden.

Gefeliciteerd met het burgemeesterschap trouwens Time!
 

Deleted User - 487871837

Guest
Hopeful vindt ik ook apart spelen, veel vragen enzo maar zelf weinig eigen inbreng. Dit kan ook door vakantie komen maar wel het melden waard.

Ik ben inderdaad vandaag en morgen nog wat drukker, maar wilde wel graag meedoen eigenlijk. Heb dit ook aangegeven en dat was verder geen probleem.

Morgen overdag zal ik er niet veel zijn, mochten mensen met me willen netwerken dan zal ik m'n skype wat vaker in de gaten houden, maar verwacht vanaf maandag meer inbreng :)
 

DeletedUser64575

Guest
Yeah ff verkeerd gelezen. Maar je zei eerder dat dit gedrag eerder vertoond was door sir thrones, ik kan me dat alleen niet herinneren en ik had hem toen gebeuld dusja. Kan je daar duidelijker over zijn?

Thanks Jess

Jaa dat dacht ik en ik heb het even terug proberen te zoeken, maar kon het zo snel niet vinden.
 

DeletedUser73803

Guest
En DK deed wat hij sir thrones verweet. Gewoon allemaal typische dag 1 stemmen, iemand valt op en stem :p

Weinig kans dat we zo een wolf vinden imo.

Ik verweet sir thrones de derde meeloopstem, maar volgens mij ben ik met niemand meegelopen?

Ik ben me ervan bewust dat mijn stem heel hypocriet is, maar mijn reden om te stemmen is toch anders. DK stemt op iemand omdat die persoon inactief is, ik stem op DK omdat ik hem daarom verdenk. Of hij nou actief was of niet, mijn stem was op hem gekomen.

Daar sla je dus helemaal de plank mis. Als je gewoon het topic en mijn argumentatie door had gelezen, zag je dat er wel degelijk redenen waren en dat die geenszins gebaseerd waren op zijn inactiviteit. Sterker nog, ik vond het jammer dat hij zich niet meer kon verdedigen, daar was ik namelijk zeer benieuwd naar, daaruit kun je het best opmaken of iemand wolf is of niet.

Dat denk ik dus ook.

En is die Davey Jones niet een anthraxxis type waarvan je het gewoon nooit weet? Of dat is mijn inschatting toch.

Dat was precies wat ik dacht ja, trollt net zo irritant.

Ik snap best dat jullie mijn redenatie niet geweldig vonden, maar wat moet ik? Er was bar weinig gezegd en ik ben er principieel op tegen op mezelf te stemmen, dat is voor een wolf de perfecte manier om zichzelf buiten de picture te houden.
En je mag best zeggen dat mijn redenen niet goed zijn of wat dan ook, maar mijn woorden gaan verdraaien of zeggen dat ik geen redenen had, dat vind ik erg wolfs. Vooral het zeggen dat sir thrones zijn inactiviteit mijn drijfveer was om op hem te stemmen, vind ik erg verdacht.
 

Deleted User - 2265087

Guest
Wait what, jij die zo makkelijk meegaat zonder zelf na te denken? Dat is nieuw.

Ik startte rond 21:40 het forum op en had niet verwacht dat er al een dl zou zijn vandaag, Gijs had eerder gezegd dat hij dacht dat het zaterdag\zondag zou starten.
In die tijd kon ik onmogelijk alles goed lezen en een goede lynchstem plaatsen. Wilde eerste niet stemmen, toen zag ik een post van Mylove die Svennieboys quotte, en daar was ik het mee eens.
Maar in principe is dit eenmalig, dat ik gwn een meeloopstem neerkwam en verder niks doe. Morgen het topic eens goed lezen en dan actief meedoen!
 

DeletedUser73803

Guest
Overigens Capri, sorry dat ik je inactief noemde, Sander is schuldig :eek:
Leuk dat je er nog bent!!
 
Reactiescore
2.191
Hij had juist wel een reden.
Dat Sir Thrones de derde was die op sander14 stemde, een strategie die ik ook wel eens heb toegepast in het verleden.
De derde stem is simpelweg gewoon vaak een wolf.
Dat beargumenteerde hij ook, je kan er dus mee eens zijn of niet maar hij had wel degelijk een reden.

Gefeliciteerd met het burgemeesterschap trouwens Time!

Ik heb daar nooit van gehoord, dus bij mij kwam het over als een makkelijke stem. Nooit te oud om te leren :) Ik betwijfel wel dat Sir thrones dit als strategie gebruikt heeft tho.

Ik startte rond 21:40 het forum op en had niet verwacht dat er al een dl zou zijn vandaag, Gijs had eerder gezegd dat hij dacht dat het zaterdag\zondag zou starten.
In die tijd kon ik onmogelijk alles goed lezen en een goede lynchstem plaatsen. Wilde eerste niet stemmen, toen zag ik een post van Mylove die Svennieboys quotte, en daar was ik het mee eens.
Maar in principe is dit eenmalig, dat ik gwn een meeloopstem neerkwam en verder niks doe. Morgen het topic eens goed lezen en dan actief meedoen!

Hoop het want ben dit niet gewend van je.
 

DeletedUser76681

Guest
Mijn eigen lynchstem zou atm op Tigor gegaan zijn, zegt veel zonder zelf ergens visier op te gooien

Waar had ik mijn vizier op moeten gooien dan? Waar het tussen ging was tussen DK en Sir die beide niet meer actief waren.

Daar heb ik mijn mening op gegeven.
Daarnaast had ik al verteld dat ik geen verdenkingen had maar wel bedenkingen, ik hoop blijkbaar altijd te hard dat er mensen toch gaan reageren waar ik mijn bedenkingen op geef. Maar die komen niet. Dus misschien minder hopen.
 

Deleted User - 2075062

Guest
latest


The Killing of a friend

De demonen, de slechten, ze kunnen elke vorm aan nemen die ze willen. Het kan iedereen zijn die op dit plein staat. Ze hebben de Burgemeester vermoord omdat hij hiervan op de hoogte was. Maar we kunnen geen dagen gaan verspelen en rustig gaan zoeken. In 1781 vermoordde de demonen elke nacht een dorpeling. Maar dat was in de tijd van een burgeroorlog, wie zegt dat ze dat nu weer zullen doen?

''Wie kunnen we vertrouwen?'' Ichabod keek op en zag dat Paul Revere was opgestaan en het woord had genomen; ''Het is duidelijk dat de demonen zich tussen ons genesteld hebben, maar we moeten erachter komen wie te vertrouwen zijn en wie niet! Dat is waar we ons op dit moment zorgen over moeten maken.'' Het klinkt logisch, maar makkelijker gezegd dan gedaan.

Benjamin Franklin en George Washington deden beiden een lang betoog over waarom zij geen demon waren en hadden beiden hun ideeen over wat er moet gebeuren op dit moment. Uiteindelijk waren ze het eens dat het dorp zich moet afsluiten van de rest van de wereld en volledig zelfbehoevend moet worden. Geen contact meer met wie dan ook buiten de wereld. Het was een lange en enerverende avond vol ideeen van iedereen eigenlijk. Tot Katrina met haar idee kwam waar iedereen enorm van schrok.

En nu is het dan 22:00 en is de nieuwe Burgemeester de stemmen aan het tellen voor wie we vanavond gaan vermoorden. ''Ik weet van 1781 nog dat wanneer een demon dood gaat het lichaam na een aantal seconden in rook op gaat.'' Ichabod zijn inbreng zorgde was essentieel voor de dorpelingen. Het probleem van Katrina haar idee is dat we iemand zullen moeten vermoorden, we zullen iemand moeten onthoofden!

''Ik weet dat iedereen bang is, maar er zit niks anders op. We moeten de demonen en slechten uitschakelen vóór zij ons 1 voor 1 afmaken! Jij hebt gezien hoe dat eraan toe gaat Ichabod! Jij hebt ze afgestopt zoveel jaren terug. We moeten het kwaad voor zijn en erachter komen wie het zijn zodat we ze terug kunnen sturen naar de hel waar ze vandaan komen!'' Sherif Corbin kreeg veel bijval en mensen begonnen meteen anderen aan te wijzen. Het begon meer op anarchie te lijken dan op een stemming. Maar uiteindelijk kwam het zo ver dat er een stemming tot stand kwam.

De stemming ziet er alsvolgt uit:
Groep 1:
1. Mylove --> Mylove --> Davey Jones
2. pierre the pieter --> Jenskeuh
3. Capricorno --> Davy Jones
4. Jenskeuh --> Blaasje
5. Sir Thrones --> Sander --> Dark-knight
6. Famdecibel --> Capricorno
7. DragonGoesOppai --> Davy Jones
8. DAMN? --> Davy Jones
9. Davy Jones --> Sander
10. Jessicavd --> Davy Jones
11. WatBlaasJeInMijnOor? --> Donkergat --> Davy Jones
12. A Step Back --> Rick
13. Rick --> Dark-Knight

Groep 2:
14. GaMe --> Blanco
15. Sander --> Jenskeuh
16. Dedman --> Sander
17. TUTM --> Blanco
18. Dark-Knight --> Sir Thrones
19. Dragonfriend --> Dark-Knight --> Game
20. Tigor --> Davy Jones
21. Time --> Blanco
22. Hopeful --> Blanco
23. Loyalpsycho --> Loyalpsycho
24. Svennieboys --> Davy Jones
25. Donkergat --> Donkergat

8x Davy Jones
2x Dark Knight
2x Sander
2x Jenskeuh
1x Donkergat
1x Blaasje
1x Loyal Psycho
1x Capricorno
1x Sir Thrones
1x Rick
1x Game

4x Blanco (Ik verwacht morgen een lynchstem!!!)

Paul Revere keek kwaad om zich heen! ''Waarom verdenken jullie mij? Ik ben jullie vriend! Ik heb altijd aan de zijde van Washington en Franklin gestreden! Ichabod, weet je het niet meer? De goede oude tijd die we samen hebben beleefd? Ik ben geen demon, waarom zouden jullie zoiets denken!''

Paul probeert te vluchten maar wordt al snel gevangen door de groep. De groep roept Betsy Ros en die komt al snel naar voren met een zwaard in haar hand. Met 1 snelle swing hakt ze Paul zijn hoofd eraf. Maar tot ieders verbazing gaat het lichaam niet in rook op. Ieder komt tot het besef dat ze net hun goede vriend Paul Revere hebben vermoord.

Davy Jones was de lynch, hij was Vriend.

Lunch en nachtacties komen gauw.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser74005

Guest
3d28e0f7-a317-45ed-b320-fd96c419f838

3d28e0f7-a317-45ed-b320-fd96c419f838
latest

He seemed evil, but evil killed him anyways


Na de stemming werd besloten dat iedereen naar huis moest gaan om de nacht te slapen. Morgen zou er gejaagd moeten worden en er moest water worden gehaald uit de put en dat zou een halve dag aan werk zijn. De community had besloten dat iedereen mee moest gaan zodat er geen vreemde dingen kunnen gebeuren.

Als afsluiter geeft de nieuwe Burgemeester aan dat hij ervan op de hoogte is dat bepaalde burgers krachten hebben geerfd van hun voorouders om het kwaad te bestrijden! Het is van belang deze krachten slim te gebruiken.

Op het moment dat iedereen naar zijn huis liep hoorde ik opeens de hoeven van een paard. Ik liep naar huis met Orion en we keken schichtig om ons heen. Orion heb ik nooit vertrouwd, hij heeft gewoon iets weg van die verdomde demonen van 1781. Opeens stonden we oog in oog met de ruiter die ik vanmiddag ook zag wegrijden bij de vermoordde Burgemeester. En nu zie ik pas duidelijk wie het is: Het is de man die ik in 1781 van zijn hoofd beroofde tijdens de veldslag om Sleepy Hollow. Hij is de aanstichter van het kwaad en is duidelijk terug om het werk af te maken!

The Horseman of Death keek naar de twee die onder hem stonden en greep zijn bijl stevig vast. Met 1 zwaai van zijn arm zag hij het hoofd van zijn doelwit tegen de muur vliegen. Het hoofdeloze lichaam zakte in elkaar op het moment dat er een striemende pijn door zijn lijf schoot. The horseman keek op en zag dat het zwaard van de tweede persoon in zijn ribben vast zat. Hij voelde de pijn, maar niet meer dan dat, hij was immers onsterfelijk voor dit soort wapens. Hij draaide zijn paard en schoot weg.

Ichabod wachtte tot de rest van de dorpelingen er waren om te zeggen wat er net gebeurd was. Het was nu wel heel duidelijk, het kwaad dat in 1781 het dorp teisterde op zoek naar werelddominantie is nu terug om die taak alsnog te volbrengen. En Ichabod is opnieuw aangewezen om dit te stoppen!

A Step Back was de Lunch en hij was Wolfmens + Cupido!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser64575

Guest
In ieder geval een slechte lunch voor de wolven, dat scheelt.
 
Bovenaan