[Speeltopic] WvW #267B Hunt Or Be Hunted!

DeletedUser76681

Guest
Men moet zelf bepalen of hij/zij schot zet of niet. Ik raad echter aan om dit niet op de lynch stem te doen, en niet aan te geven in het topic.

@Netsky jij weet netzogoed als ik dat het om reacties gaat bij dit spel, met name bij de stem op jou. De 2 stemmen op single malt zou ik zeker onthouden voor later

Ik heb er dan ook helemaal niets tegen dat je het vraagt ;) terecht want iemand moet een voorzet geven of hoe andere het gaan zien een uitlokking tot reacties.

Ik vond er nu niet bepaald iets mis met die vraag. Zo merk ik wel dat je alles op alles wilt zetten om actief op zoek te gaan en dat vind ik wel dat we nodig hebben.

Onzin, wolven pakken enkel een lunch van iemand die fout zit. Elke kennis die we verspreiden over de schoten is enkel in voordeel van de wolven. Net als schieten op je lynchstem, het maakt het voor de wolven veel te makkelijk. Laten we nu weer wolven vangen, tenzij je heel graag de wolven wilt helpen

Hier haal je wel iets goeds aan hoe meer men gaat verspreiden van informatie hier ik het topic hoe makkelijker het volgens mij gaat zijn voor de wolven. En hoe minder je prijs heeft hoe onwetender en moeilijker het is voor de wolven.

Maar ik hoop dat we straks nog andere stof gaan krijgen dan enkel over wat is een goede tactiek. Want zo schieten we idd niets op als we slechtjes willen gaan zoeken.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Ja.. vier posts bijlezen is niet echt bijzonder haha. Kan door de postlimiet komen, maar ik vind de activiteit de afgelopen potjes toch al heel erg laag jammer genoeg. Zo'n mega verschil met dat beginnerspotje waar er 20 pagina's per dag waren :p

Ik denk wel dat het er iets mee te maken heeft. Kijk ook maar naar wat mensen hier posten. Iemand die mij waarschuwt dat ik "waarschijnlijk al rond de 20 zit en moet oppassen", iemand anders die zegt "jammer dat ik hier een post aan moet verspillen". Vorige potje net eender, het duurde echt wel even voordat het een beetje op gang kwam.
 

DeletedUser

Guest
Ik zou zeggen verhoog het limiet, of gooi het weg. Dit schiet niet op namenlijk, ik snap dat je wilt beperken dat het spamfestijn word, maar dat doe je niet op deze manier, in ieder geval. Dat is mijn mening.

Ik heb er dan ook helemaal niets tegen dat je het vraagt ;) terecht want iemand moet een voorzet geven of hoe andere het gaan zien een uitlokking tot reacties.

Ik vond er nu niet bepaald iets mis met die vraag. Zo merk ik wel dat je alles op alles wilt zetten om actief op zoek te gaan en dat vind ik wel dat we nodig hebben.



Hier haal je wel iets goeds aan hoe meer men gaat verspreiden van informatie hier ik het topic hoe makkelijker het volgens mij gaat zijn voor de wolven. En hoe minder je prijs heeft hoe onwetender en moeilijker het is voor de wolven.

Maar ik hoop dat we straks nog andere stof gaan krijgen dan enkel over wat is een goede tactiek. Want zo schieten we idd niets op als we slechtjes willen gaan zoeken.

Hier ben ik het niet mee eens, met het informatie verspreiden wel, maar het punt is, dat ik een kettingreactie wil voorkomen, wat er ook gebeurd, ik weet niet of dit bij jou ook zo zit.

Tuurlijk, zo schieten we niks op. Maar als jij iets beters weet op dit moment dan hoor ik het graag, want er is niet bijzonder veel gebeurd dus kan ik er niks op uithalen helaas.

Edit: trouwens, in het stemtopic, zullen we dan even een hyperlinkje maken met de redenatie die je hier typt? Anders word het moeilijk om te zoeken wie nou waarom op wie stemt. Ik heb dit in ieder geval wel gedaan.
 

DeletedUser74597

Guest
mss is ze wel wolf ^^ :rolleyes:

maar het is nog vrij rustig hier is het niet?
heb er een aantal nog niet gehoord.
of zitten daar de wolven tussen :p
ja wie weet ben ik wolf inderdaad alles is mogelijk elk potje die we spelen maar dat geld zo-al voor jou en inderdaad ook voor mij ,bewezen goedjes bestaan deze ronde niet .
daarmee blijft t nu een appart maar leuk potje ,wat is wijsheid toch ? nou ik vind t wel belangrijk om een schot te zetten ik weet ik ben goed ,maar van de rest is het een flinke vraagteken voor mezzelf dus zal ik juist een vervolg schot plaatsen .
 

DeletedUser7431

Guest
Ik denk niet dat we deze eerste ronden al een wolf gaan pakken. Wel lopen we het risico dat we meerdere jagers gaan verliezen door de Lynch, zeker als we nu allemaal al blind ons schot zetten.
 

DeletedUser70435

Guest
Plan van aanpak:

1) je houdt allemaal je mond dicht over je schot
2) ????
3) profit

Zet je schot gewoon in het geheim. Denk je een wolf te kunnen schieten, maak dan gewoon even een theorietje hier en kijk hoe de anderen erover denken.

Voor nu, probeer eens even uit die discussie te komen en ga op wolvenjacht. Ik vind bijvoorbeeld de enige post van Lyonn verdacht, waarom:
Hij geeft aan nu weinig tijd te hebben en vandaag pas om 19:00 bij te lezen. Dat is 3 uur voor de deadline.
Waarom schrijf je je in, als je weet dat je (mogelijk enkel aan het begin van het potje) weinig tijd gaat hebben. Ook vind ik het apart dat hij een precieze tijd weet te geven wanneer hij terug gaat lezen. Deze tijd vind ik wel erg kort voor de deadline en kan te weinig zijn om nog iets te ontdekken. Als je daadwerkelijk op wolvenjacht wil gaan, zorg je dat je er wel wat meer tijd voor hebt.

Edit: quote

hoi veel succes ik lees morgen rond 19;00 alles terug heb het redelijk terug atm

Edit2: In het inschrijftopic gaf hij nog aan dat hij mee kon doen, als het potje voor komende zondag afgelopen is -> daarna zou hij dus geen tijd meer hebben (is mijn conclusie hieruit). Het is ook nog expliciet tegen hem gezegd dat het potje 'morgen' (gisteren dus) begon. Het kan allemaal heel ongelukkig uitgekomen zijn, maar ik vind het toch zeker de moeite waard om in de gaten te houden. Mocht er vanavond zomaar een snelle meeloopstem komen, blijf je op mijn lijstje staan.
 

DeletedUser78393

Guest
Ik zou zeggen verhoog het limiet, of gooi het weg. Dit schiet niet op namenlijk, ik snap dat je wilt beperken dat het spamfestijn word, maar dat doe je niet op deze manier, in ieder geval. Dat is mijn mening.
Ik vind 25 posts per persoon anders meer dan genoeg. Ik heb misschien een ander beeld van een goede discussie maar ik zie dit als een enorme verbetering sinds de laatste keer dat ik hier een potje speelde. Er is minder spam; bijlezen duurde veel minder lang, en afhankelijk van hoe actief alle spelers hier zijn is dat een enorm voordeel. Met 20 pagina's per dag zou ik, en waarschijnlijk een heel aantal andere spelers, vast niet alles bijlezen (of in ieder geval niet elke dag). En dat haalt het hele punt van een discussie weg: mensen hebben er geen zin meer in, lezen 3 pagina's en posten even hun lynchstem met korte argumentatie om er maar vanaf te zijn. Dit is in ieder geval zo op andere fora waar ik gespeeld heb, weet niet of 90% van de mensen hier bereid is om 20 pagina's door te lezen.

Daarnaast denk ik niet dat het de reden is van de vertraagd op gang gekomen discussie: haast niemand zit ook maar in de buurt van de 25, en er worden nog steeds spam-/doelloze berichten geplaatst.

laten we lekker met berekeningen gaan werken,
wie is een goede wiskundige met kansberekening
want dan kunnen we 1 plan opstellen
zodat per lunch 25% elkaar kan vermoorden?
je hebt dan ook per keer 25% kans dat je een wolf pakt?
De meeste spellen die ik speel hebben tussen de 1/3e en 1/4e slecht (al was dat hier volgens iemand anders tussen 1/5e en 1/6e), ik zal 1/5e aanhouden in dit voorbeeld.
Er is nu een beetje de discussie of we wel of niet een schot moeten plaatsen als we niets weten. Als we geen schoten plaatsen wordt het spel eigenlijk normaal gespeeld, en hebben we ongeveer 50% kans om te winnen. Als we wel allemaal een schot plaatsen en er sterft een jager, dan heeft hij met 20 goedjes en 5 slechtjes (uitgangssituatie) min zichzelf een 5/24 kans om een wolf te raken en een 19/24 kans om een jager eruit te werken, voor wie vervolgens geldt dat er 5/24 kans op een wolf is, 18/24 kans op een goedje en 1/24 kans om de keten te stoppen (op de dode jager te stemmen). Dit gaat door:

WOLF_____GOED_____STOP
5/24______19/24______0
5/24______3/4________1/24
5/24______17/24______1/12
5/24______2/3________1/8
5/24______5/8________1/6
5/24______7/12_______5/24

De kans dat de keten stopt wordt steeds groter, maar pas na 6 schoten is de kans net zo groot als wanneer een wolf eruit gaat. Gemiddeld zou het 4 à 5 goedjes kosten om 1 slechtje eruit te werken, waardoor de kans om te winnen heel iets onder de 50% komt te liggen. Dit is alleen zo als iedereen volledig blind gokt op wie hij moet schieten, in werkelijkheid kunnen we gelukkig nadenken en zal dit getal veel hoger worden naarmate we meer weten.

Door puur naar de winkansen te kijken, is het handig om met de eerste lynch nog even te wachten met een target aanwijzen. MAAR het scheelt in principe vrij weinig: als we allemaal een target hebben is de kans alleen op dag 1 (of zolang we weinig weten) lager, en daarna zal hij groeien. Daarnaast geef je door een target aan te wijzen de wolven geen vrij spel, wat niet in de kansverdeling opgenomen is. Wat we in elk geval NIET moeten doen, is sommige mensen wel laten schieten en andere niet. Dat zou namelijk in de tabel hierboven de kans op STOP veel groter maken, terwijl de kans op WOLF gelijk blijft, wat de winkans omlaag brengt.

DISCLAIMER: Het is maar een kansverdeling, geen garantie op winst met bepaalde strategie. Kansen zijn gebaseerd op aannames (1/5e wolf bijvoorbeeld, met 1/6e is de kans op een wolf weer kleiner, al hebben we wel minder werk doordat er minder wolven zijn).

Nee, maar als hij een schot wilt plaatsen moet hij maar een schot zetten. Misschien zit jij hier te zeggen van plaats geen schoten maar heb je ondertussen zelf toch een schot geplaatst.
Het punt is of jij nu een schot plaatst of niet, jij speelt het spel en andere kunnen het niet voor jou spelen.
Iets wat me opviel, je suggereert hier dat je weet dat hij jager is, terwijl ik zelf continu in m'n achterhoofd hou dat iedereen wolf kan zijn. De enige manier waarop je zeker kan weten dat hij jager is is als je zelf wolf bent.
 

DeletedUser77656

Guest
Kroepoek, ook voor jou, waarom stem je op iemand omdat die in een vorig potje heeft aangetoond iedereen te kunnen foppen? Wat heb je aan een BM die je niet kan peilen en die al heeft bewezen een potje te kunnen winnen als niet goedje?
is een dubbeltje op zen kant?

Je kan het ook bekijken als stemmen op iemand die wie hoe het spelletje werkt!
 

DeletedUser17472

Guest
Edit: trouwens, in het stemtopic, zullen we dan even een hyperlinkje maken met de redenatie die je hier typt? Anders word het moeilijk om te zoeken wie nou waarom op wie stemt. Ik heb dit in ieder geval wel gedaan.
Liever andersom. Dat de mensen hier hun stem maar neerzetten met een linkje naar het andere topic. Ik baal echt van de situatie. Heb er totaal geen zicht op omdat niemand hier meer namen post.

Och ik denk met dit potje dat t leuk kan worden ,en natuurlijk dan hopen dat je er snel een wolf mee wegtrekt , maar het boeit me nu erg weinig wat iemand denk .(veel zoek mogelijkheden zijn er niet .het is of wolf of jager )
de pot zal vermoedelijk snel voorbij gaan met zoveel schot mogelijkheden .dat ik nu al geniet van het spelletje :D:D:D
Maar ik hou geheim wie mijn target word ,dan blijft t voor evt wolven ook spannend .:rolleyes:

Ik stem op jessicavd om deze post. Zoals iemand al aanhaalt, een beetje een te geforceerde post.
 

Deleted User - 487776907

Guest
Jessica maakt altijd voor een ander uitziend geforceerde posts. Kan ze niets aan doen, jij moet dat ondertussen toch ook wel weten? Vind het dan ook raar dat je deze kans pakt. (niet lullig bedoeld hoor Jess ;) )
 

DeletedUser17472

Guest
Dus, omdat ik op jessica stem, stem jij op mij. Als ik op X stem, stem jij op mij. Als je dat een goede motivatie vindt, je doet maar. Je stemt op een jager.
 

DeletedUser66129

Guest
Och ik denk met dit potje dat t leuk kan worden ,en natuurlijk dan hopen dat je er snel een wolf mee wegtrekt , maar het boeit me nu erg weinig wat iemand denk .(veel zoek mogelijkheden zijn er niet .het is of wolf of jager )
de pot zal vermoedelijk snel voorbij gaan met zoveel schot mogelijkheden .dat ik nu al geniet van het spelletje :D:D:D
Maar ik hou geheim wie mijn target word ,dan blijft t voor evt wolven ook spannend .:rolleyes:

Dit is ook totaal geen antwoord op hetgeen wat ik aanhaalde.. Je doet jezelf te erg voor als goedje nu, komt te geforceerd over. Zo erg dat je wilt laten lijken dat je kijkt naar wie je jager schot gaat. En totaal niet naar de lynch, want het is niet alleen jager schoten wat er gebeurd. Ook gewoon een Lynch..
 

DeletedUser

Guest
Nja sorry hoor, Jessica speelt altijd verdacht, maar dat moet toch geen vrijspel voor haar wezen?
 

DeletedUser66129

Guest
Nja sorry hoor, Jessica speelt altijd verdacht, maar dat moet toch geen vrijspel voor haar wezen?

Weet niet of deze naar mij gericht is of naar fam. Als het naar mij is, ik zit niet op Jessica, ik vind het alleen vreemd om je 100% te uiten dat je focus't op een schot voor als je 'eventueel' lunch bent. Maar er is ook gewoon een lynch waar je ook kan uiten wie je als wolf verdenkt. Als ik dit zo zie hoe ze wilt spelen gaat ze niet echt met verdenkingen komen omtrent lynch en gewoon haar jagerschot ergens op zetten (mits ze dus echt jager is). Mijn bericht naar haar is gewoon dat ze ook verder moet kijken dan alleen jagerschot en ook kijken naar lynch.
 

DeletedUser

Guest
Weet niet of deze naar mij gericht is of naar fam. Als het naar mij is, ik zit niet op Jessica, ik vind het alleen vreemd om je 100% te uiten dat je focus't op een schot voor als je 'eventueel' lunch bent. Maar er is ook gewoon een lynch waar je ook kan uiten wie je als wolf verdenkt. Als ik dit zo zie hoe ze wilt spelen gaat ze niet echt met verdenkingen komen omtrent lynch en gewoon haar jagerschot ergens op zetten (mits ze dus echt jager is). Mijn bericht naar haar is gewoon dat ze ook verder moet kijken dan alleen jagerschot en ook kijken naar lynch.

Was naar Single Malt.
 

DeletedUser78529

Guest
Iets wat me opviel, je suggereert hier dat je weet dat hij jager is, terwijl ik zelf continu in m'n achterhoofd hou dat iedereen wolf kan zijn. De enige manier waarop je zeker kan weten dat hij jager is is als je zelf wolf bent.
Dan zou ik toch graag weten waar ik dit suggereer. Ik reageer eerder op een argument dat een paar posts in beslag nam waarin Time het oneens was met Netsky of het al dan wel een slim plan is om een schot te plaatsen. Als er iemand suggereert dan ben jij het wel en dat zonder enige aanleiding. Ik heb nergens de rol jager of wolf genoemd en jij begint dat plots wel te doen. Alsof jij weet of ik al dan niet jager of wolf ben. Even goed ben jij een wolf en probeer je mij in discrediet te brengen waardoor ik miss een schot plaatst en als jij mij dan lunched veroorzaak ik een kettingreactie en zitten jij en je wolven vriendjes te lachen.
Dus Rick ik hou je in de gaten, je begint hier plots met een grote post de boel te verhitten, iets was een wolf wel zou doen in een jager/wolf rondje.
 

DeletedUser

Guest
Dan zou ik toch graag weten waar ik dit suggereer. Ik reageer eerder op een argument dat een paar posts in beslag nam waarin Time het oneens was met Netsky of het al dan wel een slim plan is om een schot te plaatsen. Als er iemand suggereert dan ben jij het wel en dat zonder enige aanleiding. Ik heb nergens de rol jager of wolf genoemd en jij begint dat plots wel te doen. Alsof jij weet of ik al dan niet jager of wolf ben. Even goed ben jij een wolf en probeer je mij in discrediet te brengen waardoor ik miss een schot plaatst en als jij mij dan lunched veroorzaak ik een kettingreactie en zitten jij en je wolven vriendjes te lachen.
Dus Rick ik hou je in de gaten, je begint hier plots met een grote post de boel te verhitten, iets was een wolf wel zou doen in een jager/wolf rondje.

Dit dacht ik dus ook al bij Rick, staat ook bij mij op het lijstje.
 
Bovenaan