[Speeltopic] WvW #267B Hunt Or Be Hunted!

DeletedUser74005

Guest
WvW #267B - Hunt Or Be Hunted!

hunter_by_charter_magic-d5gumun.jpg

Midden in de bossen, ver weg van de Oosterzee en ten zuiden van het Ralwjagebergte ligt het dorpje Weuvle. Of nouja dorp… Het ‘dorp’ bestaat uit slechts tien bescheiden houten hutjes, die opgesteld staan in een halve cirkel met ten midden daarvan een bestraat pleintje. Alleen het feit dat de nog geen veertig bewoners een burgemeester aangesteld hebben en zelf erg trots zijn op hun ‘beschaving’ maakt Weuvle een dorp.

Het was nog vrij vroeg in de ochtend, al scheen vanuit het oosten al wel een twijfelachtig zonnetje door de bladeren van de hoge bomen rondom het dorp. Het licht van de zon bereikte het dorp nog vrijwel niet, aangezien de meeste zonnestralen opgevangen werden door de torenhoge bebossing.

In het dorp zelf waren al wel tekenen van leven: de deuren van enkele hutten stonden al open en vanuit de hutten was het geluid van ontwakende Wuevleraars te horen. Gecombineerd met de geluiden van de wakker wordende bosdieren, het lawaai van de vlot stromende bergbeekjes, die hun oorsprong vonden in de zuidelijk gelegen bergen, en de wind die door de loofbomen raasde, zorgde dit voor een heel symfonie aan geluiden.

De inwoners van het gehucht hadden als gewoonte, aangezien ze met zo’n klein gezelschap waren, om ’s ochtends samen te komen en tezamen de ochtendmaaltijd te nuttigen. Hiervoor moesten er natuurlijk eerst enkele voorbereidingen gedaan worden. Zo waren er een soort van broden gebakken door enkele dorpelingen (het graan daarvoor hadden ze enkele dagen daarvoor in een stad nog geen drie dagen hiervandaan gehaald), waren er enkele vruchten verzameld en waren er zelfs na lange tijd weer enkele eieren!

Nadat alle voorbereidingen afgerond waren en alle dorpelingen plaats hadden genomen op het dorpsplein, nam zoals gebruikelijk de burgemeester het woord om de dag te openen:

“Goedemorgen Weuvle! Goedemorgen allemaal. Zoals jullie vast wel hebben gemerkt, is de vorst de afgelopen dagen afgenomen en zijn enkele bloemen uit de grond gekomen. Onze kippen leggen weer eieren en er is weer graan in het Noorden. En dit alles betekent dat we de winter achter ons laten! De lente is begonnen en dat betekent voor ons als Weuvleraars natuurlijk heel veel. Ik wil hierbij dan ook het Jachtseizoen openen! Vandaag zullen we op jacht gaan en vanavond, wanneer de zon ondergaat, zullen wij wederkeren met zwijnen, herten en wie weet zelfs fazant.
Laat de Jacht beginnen!”
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser74005

Guest
Instellingen

Aantal spelers: 25
Postlimiet: Ja, max 25 posts per speler per dag. (bij overtreding zal de speler in kwestie doodvallen/gewaarschuwd worden. De sanctie hangt af van het aantal posts waarmee de speler in kwestie de regel overtreden heeft en is daarnaast afhankelijk van de situatie.)
Klaagmuur: Nee
Eindtijd stemmen: 22:00 uur
Speciale Rollen naar: DemocratischeZwijmelaars (in een privébericht op het AF)
Lunch naar: DemocratischeZwijmelaars (in een privébericht op het AF)
Lynch: ROOD DIKGEDRUKT in het STEM-topic. Stem wijzigen: DZ -> Duckje
Burgemeester: Ja, stem telt niet dubbel, maar bij gelijkspel is de stem doorslaggevend.
BM stem: BLAUW DIKGEDRUKT in het STEM-topic. Stem wijzigen: DZ -> Duckje
Je mag niet op jezelf stemmen!
Verhaaltjes: Aanwezig, maar verwacht er niet te veel van, aangezien ik vrijdag nog een tentamen heb.
Hints: Nee
Netwerken/Claimen: Uit/Aan


Mogelijke Rollen:


Goedjes:

Jager:

- Neemt iemand mee in zijn dood.
- Deze persoon moet hij van tevoren opgestuurd hebben naar de spelleider, hij mag ieder moment zijn keuze veranderen. Maar als de jager en hij heeft nog geen persoon doorgegeven, vervallen zijn krachten en zal de jager niemand mogen neerschieten.
- Ook wanneer de jager door inactiviteit sterft of onterecht Zwarte Dood claimt (waardoor hij doodvalt), zal hij niemand meenemen in zijn graf.


Slechtjes:

Weerwolf:
- Een wolf zonder extra krachten.
- Weerwolven lunchen elke nacht een persoon om de wolven te laten winnen.
- Als alle weerwolven sterven en er alleen hulpjes over zijn, winnen de goedjes.
- De wolven mogen met elkaar overleggen.

Bijrollen:

Burgemeester (afkorting: BM):
- Wordt op dag 1 democratisch gekozen.
- De stem van de burgemeester telt niet dubbel.
- Bij gelijkspel is de stem van de burgemeester wel doorslaggevend.
- Kiest na zijn dood zijn opvolger.


Dag & Nacht Volgorde:

Overdag:

Lynch

Nacht:


Lunch

Jagersactie: wanneer hij sterft.

Overige Informatie
  • De Spelleiding heeft altijd gelijk.
  • Slechtjes winnen bij gelijkspel. Bij 6 spelers winnen de slechtjes dus als er minimaal 3 slechtjes over zijn.
  • Rollen kunnen er meermaals inzitten.
  • Screenshots van bijvoorbeeld PM's & skypegesprekken zijn verboden. Wanneer je ze toch plaatst, val je dood. Dit geldt tijdens netwerkpotjes ook voor screenshots, die op Skype naar elkaar gestuurd worden. Gekopieerde Skype-gesprekken (mits deze berichten niet afkomstig zijn van de spelleiding) zijn wel toegestaan, aangezien deze handmatig aangepast kunnen worden.
  • Wanneer een speler tot 2 keer toe achter elkaar niet stemt, zal hij doodvallen. Als er sprake is van een koppel, zal slechts de inactieve helft doodvallen. De andere speler van het koppel, die wel nog actief is, zal gewoon verder kunnen spelen. Ook wanneer een speler onvoldoende inzet toont, zal hij doodvallen/vervangen worden.
  • Zwarte Dood is mogelijk. Wanneer je denkt dat er sprake is van een Zwarte Dood (= er zijn geen slechtjes in het spel of er zijn juist alleen maar slechtjes in het spel), dan plaats je het volgende in het topic: ZWARTE DOOD (dikgedrukt). Heb je gelijk, dan win je in je in je eentje. (koppel wint samen) Geen gelijk? Dan val je helaas dood. (bij koppels valt het gehele koppel dood.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deleted User - 2265087

Guest
Deelnemerslijst!

1. Hopeful -> Jagerschot dag 2 -> Wolf
2. Tigor -> Freaker Play
3. Oldglory -> Lynch dag 1 -> Jager
4. Captain Grom N Blaze -> Dirk-Janus IV -> Inactiviteit dag 3 -> Jager
5. laila -> Jagerschot dag 1 -> Jager

6. Single Malt -> Marmerjen
7. JokersBrain -> Inactiviteit dag 2 -> jager
8. Pierre the pieter -> Gamebreaker
9. Rick -> Jagerschot dag 1 -> Jager
10. Monobear -> Inactiviteit dag 2 -> Jager

11. Kroepoek
12. Mylove -> Lunch dag 1 -> Jager
13. Victorious -> Jagerschot dag 2 -> Jager
14. Dutchboy66 -> Lunch dag 2 -> Jager
15. Maroen1 -> Jagerschot dag 3 -> Jager
16. Jessicavd -> Lunch dag 3 -> Jager

17. Famdecibel
18. Netsky -> Lynch dag 3 -> Wolf
19. TimeforplanB -> Jagerschot dag 2 -> Jager

20. Thelightfighter
21. Lord of the Strings -> Inactiviteit dag 2 -> Jager
22. Lyonn -> Lynch dag 2 -> Jager
23. Snickers333 -> Inactiviteit dag 3 -> Jager

24. Yankee60
25. mat64
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser74005

Guest
Er mag gepost worden! Let op dat er gestemd dient te worden in het STEMTOPIC! (Linkje: https://forum.tribalwars.nl/index.php?threads/wvw-267b-hunt-or-be-hunted.198410/) Er mag ook gestemd worden in dit topic, al worden die stemmen niet meegenomen in de telling. (lees: zijn ongeldig)

Morgen is de eerste deadline! Om 22:00 uur willen wij van jullie allemaal een LYNCH-stem en een BM-stem hebben. (IN HET STEMTOPIC!) Er mag gepost worden vanaf nu.

Let The Hunt Begin!
 

DeletedUser78562

Guest
Veel succes iedereen. Ik hoop iets meer van nut te zijn in dit potje :)
 

DeletedUser66129

Guest
BM stemmen mogen uiteraard naar mij. Denk dat iedereen mij inmiddels wel kent en hoe ik een beetje speel. Zelf gaat mijn BM stem naar DB66.
 

DeletedUser23144

Guest
Snickers, waarom stem je op iemand die het vorige potje iedereen te slim af was? En niet als goedje
 

Deleted User - 487871837

Guest
Hey boys, have fun.

Ik zit te twijfelen qua bm.
Netsky is een goede speler, maar van wat ik heb vernomen kan DB66 er ook wat van. Ondanks dat we botsen zou ik hem ook wel een kans willen geven.
 
Reactiescore
559
ik ga voor tigor, alle vertrouwen in dat ze dat goed regelt als BM
 

DeletedUser78562

Guest
Snickers, waarom stem je op iemand die het vorige potje iedereen te slim af was? En niet als goedje

Gewoon omdat ik vindt dat hij het daarom wel verdient. Het is niet zo dat omdat hij vorig spel geen goedje was dat nu weer is he
 

DeletedUser23144

Guest
Gewoon omdat ik vindt dat hij het daarom wel verdient. Het is niet zo dat omdat hij vorig spel geen goedje was dat nu weer is he

Maar als slechtje heeft niemand hem kunnen pakken. Waarom zou je zo iemand macht willen geven?
 

DeletedUser78562

Guest
Maar als slechtje heeft niemand hem kunnen pakken. Waarom zou je zo iemand macht willen geven?

Laat ik het zo zeggen, als fluitspeler is het niet zo dat je iedereen echt moet misleiden. En volgens jou redenering moeten we dus eig iedereen die goed is in weerwolf zijn niet onze stem geven wat dus bijna iedereen met ervaring is. Dus we zouden onze stem moeten geven aan een onervaren persoon als ik je opmerking een beetje ruim opneem.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Laat ik het zo zeggen, als fluitspeler is het niet zo dat je iedereen echt moet misleiden. En volgens jou redenering moeten we dus eig iedereen die goed is in weerwolf zijn niet onze stem geven wat dus bijna iedereen met ervaring is. Dus we zouden onze stem moeten geven aan een onervaren persoon als ik je opmerking een beetje ruim opneem.

Als fluitspeler moet je juist iedereen misleiden omdat je in je eentje moet winnen.
 

DeletedUser

Guest
Als fluitspeler moet je juist iedereen misleiden omdat je in je eentje moet winnen.

Dat wel, maar om iemand nou geen stem te geven omdat diegene vorig potje fluitspeler was is ook weer zo iets,

ik ga voor Tigor iig, omdat ik weet dat ze een sterke speelster is en er alle vertrouwen in heb dat zei wakkerdam naar een rustig stadje weer kan brengen.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Dat wel, maar om iemand nou geen stem te geven omdat diegene vorig potje fluitspeler was is ook weer zo iets,

ik ga voor Tigor iig, omdat ik weet dat ze een sterke speelster is en er alle vertrouwen in heb dat zei wakkerdam naar een rustig stadje weer kan brengen.

Hm, ik snap DB wel hier, maar ik snap de redenering van Snickers ook wel.
 

DeletedUser23144

Guest
Laat ik het zo zeggen, als fluitspeler is het niet zo dat je iedereen echt moet misleiden. En volgens jou redenering moeten we dus eig iedereen die goed is in weerwolf zijn niet onze stem geven wat dus bijna iedereen met ervaring is. Dus we zouden onze stem moeten geven aan een onervaren persoon als ik je opmerking een beetje ruim opneem.

Perfecte BM is een goede wolvenjager en een slechte wolf. Iemand BM maken en dus een belangrijke positie geven die je NIET kan ontdekken is een groot risico

Het is volgens mij makkelijker om als fluitspeler niet gelyncht te worden dan als weerwolf of wat denk jij?

Een wolf is samen en een fluitspeler is alleen
 

DeletedUser78562

Guest
Perfecte BM is een goede wolvenjager en een slechte wolf. Iemand BM maken en dus een belangrijke positie geven die je NIET kan ontdekken is een groot risico

Ik geef je gelijk hierover maar wie zijn dat juist? Dit is mijn tweede potje dusja...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan