[Inschrijftopic] WvW #265B The New Generation

DeletedUser74005

Guest
WvW #265B The New Generation
(STARTDATUM: Zondag 21 mei)

Inleiding

Deze ronde wordt gehouden voor nieuwe spelers, die nog (bijna) nooit Weerwolven van Wakkerdam op dit forum gespeeld hebben. De instellingen zullen vrij eenvoudig zijn, zodat het voor iedereen mogelijk is het spel te leren spelen. We hopen dat veel mensen het spel een kans willen geven en het een keertje willen proberen. Je zult er zeker geen spijt van krijgen!

Voor nieuwe spelers: voordat je verder gaat met het lezen van dit topic, neem eerst de eerste 2 berichten uit het volgende topic door:


https://forum.tribalwars.nl/index.php?threads/wvw-guide-voor-beginners.196730/

In het bovenstaande linkje staan alle spelregels e.d. uitgelegd. Mochten regels niet duidelijk zijn, plaats dan je vragen in dit topic en wij zullen ze beantwoorden. Je mag daarnaast ook privé contact opnemen met spelers voor verdere uitleg.

Coaching & Ondersteuning

Voor de ervaren rotten onder ons: wil jij graag een steentje bijdragen? Schrijf je dan in als 'coach' voor deze ronde! Iedere coach zal een deelnemer toegewezen krijgen, die hij/zij kan helpen met het spel te leren spelen.

Daarnaast is het ook handig als een paar ervaren spelers zelf deelnemen aan deze ronde om zo te laten zien hoe wij het spel precies spelen. Zo maken de nieuwe spelers ook gelijk kennis met de algemene speelwijze.


Instellingen


Aantal spelers: Minimaal 10
Klaagmuur: Nee
Eindtijd stemmen: 22:00 uur
Speciale Rollen naar: DemocratischeZwijmelaars (in een privébericht op het AF)
Lunch naar: DemocratischeZwijmelaars (in een privébericht op het AF)
Lynch: ROOD DIKGEDRUKT in het topic. Stem wijzigen: DZ -> Duckje
Burgemeester: Ja, stem telt niet dubbel, maar bij gelijkspel is de stem doorslaggevend.
BM stem: BLAUW DIKGEDRUKT in het topic. Stem wijzigen: DZ -> Duckje
Je mag niet op jezelf stemmen!
Verhaaltjes: Aanwezig
Hints: Nee
Netwerken/Claimen: Uit/Aan


Mogelijke Rollen:


Goedjes:

Burger:

Dit is een normale bewoner van Wakkerdam. Hij heeft geen speciale krachten.

Heks:
- Heeft een levensdrankje en een doodsdrankje.
- Met het levensdrankje kan de gedode persoon door de wolven tot leven gewekt worden. Dus zichzelf redden kan niet!
- Er wordt niet bekend gemaakt wie er gered is, wanneer een levensdrankje is gebruikt.
- Met het doodsdrankje kan de heks ’s nachts een persoon vermoorden, tegen dit drankje is geen kruid gewassen. (kan dus niet gered worden hiervan)
- Er wordt niet bekend gemaakt, dat er een drankje is ingezet.


Ziener:

- Geeft iedere dag de naam van een speler door, waarvan hij de rol wil weten. Na de deadline krijgt hij van de spelleiding te horen wat de rol van die speler is.
- Kan geen bijrollen zien.

Dorpsoudste:
(afkorting: DO)
- Overleeft één aanval van de Weerwolven. Wanneer hij de nacht erna nogmaals geluncht wordt, zal hij wél sterven.

- Wanneer de Dorpsoudste sterft, verliest de Beschermengel haar krachten.

Beschermengel:
(afkorting: BE)
- Kan elke dag iemand opgeven, deze persoon wordt dan beschermd tegen de lunch.
- Mag niet 2 keer achter elkaar dezelfde persoon beschermen.
- Mag ook zichzelf beschermen.

Jager:
- Neemt iemand mee in zijn dood.
- Deze persoon moet hij van tevoren opgestuurd hebben naar de spelleider, hij mag ieder moment zijn keuze veranderen. Echter als de jager sterft en hij heeft nog geen persoon doorgegeven, vervallen zijn krachten en zal de jager niemand mogen neerschieten.
- Ook wanneer de jager door inactiviteit sterft, zal hij niemand meenemen in zijn graf.


Slechtjes:

Weerwolf:
- Een wolf zonder extra krachten.
- Weerwolven lunchen elke nacht een persoon om de wolven te laten winnen.
- Als alle weerwolven sterven en er alleen hulpjes over zijn, winnen de goedjes.
- De wolven mogen met elkaar overleggen.

Infectiewolf:
- Mag tijdens een willekeurige nacht een speler infecteren.
- De geïnfecteerde speler verandert in een Weerwolf en zal toetreden tot de wolvenchat.
- De infectie is in plaats van de Lunch.
- De geïnfecteerde wolf sterft als 'weerwolf'.

Welp:
- Welp is een wolf in wording, bij het begin van het spel kent de welp de wolven niet.
- Welp mag de eerste 3 nachten iemand proberen te doden, dit doet hij door de rol van een persoon door te geven. Heeft de welp dit goed zal diegene sterven.
- Welp wordt na nacht 3 een gewone weerwolf en zijn welpkrachten komen te vervallen. Na nacht wordt ook bekend voor de welp wie de andere wolven zijn.
- Welp kan geen speciaaltjes welpen die hun actie al hebben uitgevoerd.

Sjamaan:

- Tegenhanger van de Ziener: kan ook iedere dag een rol opvragen.
- Kan geen bijrollen zien.
- Zit aan het begin van het spel niet in de Wolvenchat.
- Wanneer de Sjamaan een Slechtje 'zienert', zal hij toetreden tot de Wolvenchat.
- De Sjamaan is een hulpje en dus geen volwaardig slechtje.

Neutraaltjes:

Cupido:
- Mag zichzelf aan iemand anders koppelen.
- Het koppel mag met elkaar overleggen!
- Wanneer de ene dood gaat, sterft de andere ook vanwege liefdesverdriet.
- g/g koppel wint met de goedjes, g/s vormt een 3e partij.


Bijrollen:

Burgemeester (afkorting: BM):
- Wordt op dag 1 democratisch gekozen.
- De stem van de burgemeester telt niet dubbel.
- Bij gelijkspel is de stem van de burgemeester wel doorslaggevend.
- Kiest na zijn dood zijn opvolger.


Dag & Nacht Volgorde:

Overdag:

Lynch

Nacht:


Lunch/Infectie/Beschermengel
Welp
Heks
Ziener/Sjamaan

Jagersactie: wanneer hij sterft.
Cupido: voor de eerste deadline.

Overige Informatie
  • De Spelleiding heeft altijd gelijk.
  • Slechtjes winnen bij gelijkspel. Bij 6 spelers winnen de slechtjes dus als er minimaal 3 slechtjes over zijn.
  • Rollen kunnen er meermaals inzitten.
  • Screenshots van bijvoorbeeld PM's & skypegesprekken zijn verboden. Wanneer je ze toch plaatst, val je dood. Dit geldt tijdens netwerkpotjes ook voor screenshots, die op Skype naar elkaar gestuurd worden. Gekopieerde Skype-gesprekken (mits deze berichten niet afkomstig zijn van de spelleiding) zijn wel toegestaan, aangezien deze handmatig aangepast kunnen worden.
  • Wanneer een speler tot 2 keer toe achter elkaar niet stemt, zal hij doodvallen. Als er sprake is van een koppel, zal slechts de inactieve helft doodvallen. De andere speler van het koppel, die wel nog actief is, zal gewoon verder kunnen spelen. Ook wanneer een speler onvoldoende inzet toont, zal hij doodvallen/vervangen worden.
  • Zwarte Dood is niet mogelijk. Wanneer je denkt dat er sprake is van een Zwarte Dood (= er zijn geen slechtjes in het spel of er zijn juist alleen maar slechtjes in het spel), dan plaats je het volgende in het topic: ZWARTE DOOD (dikgedrukt). Heb je gelijk, dan win je in je in je eentje. (koppel wint samen) Geen gelijk? Dan val je helaas dood. (bij koppels valt het gehele koppel dood.
Deelnemen? Schrijf je dan op de volgende wijze in:

1. Spelersnaam
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.

Enzovoort.

Wil je coachen of op een andere manier ondersteuning bieden? Geef dit dan aan het in het topic of neem contact met mij op via Skype! (Skype: DemocratischeZwijmelaars)
 

DeletedUser74005

Guest
Ik hoef trouwens niet per se te leiden. Sowieso zou een mede-leider wel fijn zijn als ik überhaupt de ronde leid. Zeker voor vrijdag/zaterdag is dat nodig.
 

DeletedUser74005

Guest
Mogen we ons niet als koppel inschrijven?

Jij kunt gewoon samen met Capri meedoen, dat is zeker geen probleem. Dit is alleen wel een andere ronde dan die van Maroen en Yankee. Ik weet niet wanneer hun ronde van start gaat.
 

DeletedUser17472

Guest
Dat had ik in de gaten, maar ik heb Capri gevraagd of ze met mij ook deze ronde wil spelen. Die andere ronden lijkt nog even op zich te laten wachten helaas.
 

DeletedUser

Guest
we wachten nog iet wat af op spelers voor onze ronde

Wil btw best gewoon meespelen
 
Reactiescore
656
1. .Dickalist.
 
Reactiescore
182
Houd het wel even bij de normale namen, weten nieuwe spelers ook wie wie is :p

1. .Royalist. (coachen of spelen)
2. Captain grom n blaze
3. Yankee60
4. Hopeful
5. Maroen(coachen of spelen)

Maroen1 hotnondeju
 

DeletedUser76181

Guest
6. Wizzyy
Weet niet of ik heel veel tijd erin kan steken maar we zien wel :)
 

DeletedUser17472

Guest
1. .Royalist. (coachen of spelen)
2. Captain grom n blaze
3. Yankee60
4. Hopeful
5. Maroen(coachen of spelen)
6. Wizzy
7; fam (capri zal mij helpen)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser74005

Guest
1. .Royalist. (coachen of spelen)
2. Captain grom n blaze
3. Yankee60
4. Hopeful
5. Maroen1 (coachen of spelen)
6. Wizzy
7; famdecibel + Capricorno (ik heb capri gevraagd me te coachen ik laat het nog horen)
8. .TimeforplanB (coachen of spelen)
 

DeletedUser4045

Guest
Ik zou Kenneth niet laten coachen na zijn opmerking van vandaag..

Hij snapt het spel nog niet zo goed.
Ook voor Yankee is het verstandig als ze nog wat oefent..
 

Deleted User - 487871837

Guest
Ik zou Kenneth niet laten coachen na zijn opmerking van vandaag..

Hij snapt het spel nog niet zo goed.
Ook voor Yankee is het verstandig als ze nog wat oefent..

Kutventje ben je :p
 

DeletedUser74005

Guest
Ik zou Kenneth niet laten coachen na zijn opmerking van vandaag..

Hij snapt het spel nog niet zo goed.
Ook voor Yankee is het verstandig als ze nog wat oefent..

Zal aan de hand van het aantal deelnemers sowieso kijken wat handig is. Time beheerst sws wel de basics en gaat al een lange tijd mee. Hij kan denk ik prima iemand coachen, aangezien hij de basisprincipes begrijpt.

Yankee speelt nog niet zo lang mee, dus kan het beste zelf deelnemen.
 
Bovenaan