[Inschrijftopic] WvW #255

DeletedUser74005

Guest
Weerwolven van Wakkerdam #255!!
De Invasie van Sylvana Simons en haar volgelingen!
(door DemocratischeZwijmelaars en MonoBear)


Instellingen:

Aantal spelers: 20 tot 30
Klaagmuur: Ja, maximaal één bericht per speler per nacht.
Eindtijd stemmen: Flexibel! Ergens tussen 21:00 uur en 00:00 uur. Uitslag volgt ongeveer 30 minuten, nadat er DEADLINE is gepost. Alle stemmen voor het bericht DEADLINE tellen mee. Deadlines zullen voor aanvang van de ronde vastgesteld worden en naar een niet-deelnemende speler doorgestuurd worden, ter controle.
Speciale Rollen naar: DemocratischeZwijmelaars (in een privébericht op het Forum)
Lunch naar: DemocratischeZwijmelaars (in een privébericht op het Forum)
Lynch: ROOD DIKGEDRUKT in het STEM-topic. Stem wijzigen: DZ -> Mars
Burgemeester: Ja, stem telt niet dubbel, maar bij gelijkspel is de stem doorslaggevend.
BM stem: BLAUW DIKGEDRUKT in het STEM-topic. Stem wijzigen: DZ -> Mars

Je mag niet op jezelf stemmen!
Verhaaltjes: Ja
Hints: Nee
Events: Ja
Netwerken/Claimen: Uit/Aan

Mogelijke Rollen

Goedjes


Zwarte Piet
(Burger)

- Een Piet zonder speciale krachten.

Slechtjes

Kleurenpiet
(Weerwolf)

- Een Kleurenpiet zonder extra krachten.
- Kleurenpieten lunchen elke nacht een persoon om de Slechtjes te laten winnen.
- Als alle soorten slechte (Kleuren)pieten sterven en er alleen hulpjes over zijn, winnen de goedjes.
- De wolven mogen met elkaar overleggen.


Gekleurde Manipuleerpiet
(Nieuwe Rol)

- Mag dagelijks één rol naar keuze toevoegen aan de rollen, die door de spelleiding tijdens iedere deadline aan de rollenlijst toegevoegd worden.
- Dit doet hij door voor de deadline een bericht te sturen naar de spelleiding met naam van de rol, bijvoorbeeld ‘Beschermengel’.
- De spelleiding bepaalt de precieze omschrijving van de rol. Het is daarom aangeraden om geen ingewikkelde rollen te kiezen. De omschrijving die door de spelleiding gegeven wordt, zal vrij standaard zijn.
- De Gekleurde Manipuleerpiet zit vanaf het begin in het Gekleurde Pietenhuis (Wolvenchat) en is géén hulpje. (en mag dus eventueel ook de lunch insturen)

Neutraaltjes

Momenteel nog onbekend.

Bijrollen:


Liefdespiet (bijrol)
(Cupido)

- Koppelt zichzelf aan een andere speler voor de eerste lynch/lunch.
- Mag met de speler waaraan hij zich gekoppeld heeft overleggen.
- g/g-koppel wint met de goedjes, s/s-koppel met de slechtjes, g/s-koppel vormt een derde partij.
- Wanneer één persoon van het koppel sterft, gaat de andere speler van het koppel ook dood vanwege liefdesverdriet. (tenzij de persoon door inactiviteit is doodgegaan, dan valt alleen de inactieve speler dood)

Sinterklaas
(Burgemeester)

- Wordt op dag 1 democratisch gekozen.
- De stem van Sinterklaas telt niet dubbel.
- Bij gelijkspel is de stem van Sinterklaas wel doorslaggevend.
- Kiest na zijn dood zijn opvolger.


Dag & Nacht Volgorde:

Overdag:
Lynch

Nacht:
Lunch/Gekleurde Manipuleerpiet

Liefdespiet/Cupido moet zich voor de eerste lynch/lunch gekoppeld hebben.


Overige Informatie

  • De Spelleiding heeft altijd gelijk.
  • Slechtjes winnen bij gelijkspel. Bij 6 spelers winnen de slechtjes dus als er minimaal 3 slechtjes over zijn.
  • Rollen kunnen er meermaals inzitten.
  • Screenshots van bijvoorbeeld PM's & skypegesprekken zijn verboden. Wanneer je ze toch plaatst, val je dood. Dit geldt tijdens netwerkpotjes ook voor screenshots, die op Skype naar elkaar gestuurd worden. Gekopieerde Skype-gesprekken (mits deze berichten niet afkomstig zijn van de spelleiding) zijn wel toegestaan, aangezien deze handmatig aangepast kunnen worden.
  • Wanneer een speler tot 2 keer toe niet stemt, zal hij doodvallen. Als er sprake is van een koppel, zal slechts de inactieve helft doodvallen. De andere speler van het koppel, die wel nog actief is, zal gewoon verder kunnen spelen. Ook wanneer een speler onvoldoende inzet toont, zal hij doodvallen/vervangen worden.
  • Wanneer een speler denkt dat er geen wolven in het spel zitten, mag hij ZWARTE DOOD (dikgedrukt+Caps Lock) zeggen in het topic. Klopt het, dan wint hij. Zo niet, valt hij dood. Mocht de speler (die Zwarte Dood gezegd heeft) gekoppeld zijn, zal het gehele koppel doodvallen.

Extra!!:
  • Er is sprake van een flexibele deadline. Hierdoor is het niet mogelijk om tot het laatste moment te wachten met het uitbrengen van je stem. De spelleiding bepaalt voor het begin van de ronde op welke tijdstippen er een deadline zal zijn (deze tijdstippen worden door de spelleiding zo goed mogelijk nagestreefd, maar het kan zijn dat deze af en toe iets afwijken). Om er zeker van te zijn dat de spelleiding dit eerlijk doet, zal een speler die niet deelneemt aan de ronde, op de hoogte gesteld worden van tijdstippen.
  • Er zullen (kleine) events plaatsvinden. Deze zullen betrekking hebben op het thema van deze ronde.
  • De rollenlijst zal dagelijks aangevuld worden met één of meerdere rollen. De rollen, die toegevoegd worden, zijn de ‘mogelijke’ rollen. Vanaf dag 7 zullen er geen rollen meer toegevoegd worden. Op die dag staan alle rollen, die daadwerkelijk in de rolverdeling zitten in ieder geval in de ‘mogelijke rollen’-lijst.
    Belangrijk om te weten:

    - Alle rollen, die toegevoegd worden, zijn al eerder gebruikt bij WvW op het tw-forum of tijdens de speeds en zijn dus terug te vinden.
    - Voor vragen over de dag/nacht-volgorde van rollen, die nog niet bekend zijn gemaakt, kun je mij altijd benaderen. Wanneer een rol bekend gemaakt wordt, zal deze direct aan de dag/nacht-volgorde toegevoegd worden.
    - De rollen worden onder de normale namen verdeeld. Je krijgt aan het begin van het spel dus een pm met bijvoorbeeld: ‘Beste, je bent Heks’, niet: ‘Beste, je bent Hoofdpiet’. De Pietennamen zullen pas bekend gemaakt worden, wanneer de rollen toegevoegd worden aan de rollenlijst.
  • Tijdens de nachtacties zullen de doodsoorzaken niet bekend gemaakt worden. Dit houdt in dat er alleen komt te staan, wie er doodgegaan zijn tijdens de nacht en wat hun rol was. Het wordt niet bekend gemaakt of deze personen geluncht zijn of bijvoorbeeld gewelpt zijn. Dagacties worden wél bekend gemaakt.
Inschrijven op de gebruikelijke wijze!!:

Dus....

1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
Enzovoort!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser74005

Guest
1. Time4planB
2. Tigor
3. Gamebr3aker
4. Jenskeuh
5.Jessicavd
6. Blue
7. Yankee60
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
 

DeletedUser74005

Guest
1. Time4planB
2. Tigor
3. Gamebr3aker
4. Jenskeuh
5.Jessicavd
6. Blue
7. Yankee60
8. Royalist aka Wolfalist
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
 

DeletedUser74005

Guest
1. Time4planB
2. Tigor
3. Gamebr3aker
4. Jenskeuh
5.Jessicavd
6. Blue
7. Yankee60
8. Royalist aka Wolfalist
9. Beast Incarnate
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
 

DeletedUser

Guest
1. Time4planB
2. Tigor
3. Gamebr3aker
4. Jenskeuh
5.Jessicavd
6. Blue
7. Yankee60
8. Royalist aka Wolfalist
9. Beast Incarnate
10.Energy
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
 

DeletedUser48278

Guest
1. Time4planB
2. Tigor
3. Gamebr3aker
4. Jenskeuh
5.Jessicavd
6. Blue
7. Yankee60
8. Royalist aka Wolfalist
9. Beast Incarnate
10.Energy
11. Marneus Calgar
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
 

DeletedUser76681

Guest
Gijs en Jason?

Gaan jullie deze zondag starten? zo jaah om hoe laat dan ongeveer?
 

Deleted User - 2265087

Guest
Ik haak echt af vanwege die flexibele deadline, ik vind het echt helemaal niks. Ik vind het initiatief goed, maar het is gwn heel onhandig, als speler weet je niet wat je te wachten staat. (ik neem aan dat het idee is dat je pas weet wat de deadline is als de deadline er is?)
 

DeletedUser74005

Guest
Ik haak echt af vanwege die flexibele deadline, ik vind het echt helemaal niks. Ik vind het initiatief goed, maar het is gwn heel onhandig, als speler weet je niet wat je te wachten staat. (ik neem aan dat het idee is dat je pas weet wat de deadline is als de deadline er is?)

Ja, maar het is dus aan te raden voor 20:00 uur te stemmen. Echter zal dan de deadline niet zijn, waardoor er nog gediscussieerd kan worden over wie de lynch is op dat moment. Ik kan er ook 21:00 uur van maken, maar het is meer het idee dat er geen last-minute stemmen komen.

Zie 21:00 uur of 20:00 uur dan gewoon als deadline en daarna kan iedereen, zolang de deadline nog niet is geweest, zijn stem nog aanpassen.
 
Reactiescore
1.015
Ik werk dagelijks tot 6 dus 6u30 thuis. Als er dan een flex deadline is van 8u is er de kans dat ik amper heb tijd om een theorie te vormen, laat staan op adem komen door wat te eten en me te settelen. Ik snap Capri wel.

Anderzijds vind ik dat last-minute stemmen een onderdeel zijn van WvW (ik doe het zelf nooit of bijna nooit). Zie niet in waarom men dat wil tegengaan. Is meestal in nadeel van de woffen.
 

Deleted User - 2265087

Guest
Ik werk dagelijks tot 6 dus 6u30 thuis. Als er dan een flex deadline is van 8u is er de kans dat ik amper heb tijd om een theorie te vormen, laat staan op adem komen door wat te eten en me te settelen. Ik snap Capri wel.

Anderzijds vind ik dat last-minute stemmen een onderdeel zijn van WvW (ik doe het zelf nooit of bijna nooit). Zie niet in waarom men dat wil tegengaan. Is meestal in nadeel van de woffen.

Ik ben het hier idd volledig mee eens, ik ben om 8 uur vaak nog niet eens thuis, pas kwart over acht, en dan moet ik nog eten.

Wil er daarom best 21 uur van maken.

Dat zou sws al beter zijn.
 

DeletedUser74005

Guest
Wil hier trouwens ook best een non-netwerk potje van maken met claimen aan. Heb al van een aantal mensen gehoord dat ze dat liever hebben.

Laat het dus svp even weten als je hierop tegen bent.

De vroegst mogelijke deadline is in ieder geval 21:00 uur geworden.
 

DeletedUser18987

Guest
1. Time4planB
2. Tigor
3. Gamebr3aker
4. Jenskeuh
5. Jessicavd
6. Blue
7. Yankee60
8. Royalist aka Wolfalist
9. Beast Incarnate
10. Energy
11. Marneus Calgar
12. Svennieboys
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
 

DeletedUser

Guest
1. Time4planB
2. Tigor
3. Gamebr3aker
4. Jenskeuh
5.Jessicavd
6. Blue
7. Yankee60
8. Royalist aka Wolfalist
9. Beast Incarnate
10.Energy
11. Marneus Calgar
12. A Step Back
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.

Ik zie liever zelfs een tijd van 22:00, want het komt wel eens voor dat ik me rond 21:30 pas herinner dat ik meedoe aan wvw. . .
 

DeletedUser74005

Guest
Zal je wel op tijd onderspammen ;)

1. Time4planB
2. Tigor
3. Gamebr3aker
4. Jenskeuh
5.Jessicavd
6. Blue
7. Yankee60
8. Royalist aka Wolfalist
9. Beast Incarnate
10.Energy
11. Marneus Calgar
12. Svennieboys
13. A Step Back
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
 

DeletedUser65921

Guest
1. Time4planB
2. Tigor
3. Gamebr3aker
4. Jenskeuh
5.Jessicavd
6. Blue
7. Yankee60
8. Royalist aka Wolfalist
9. Beast Incarnate
10.Energy
11. Marneus Calgar
12. Svennieboys
13. A Step Back
14. Draakje
15.
16.
17.
18.
19.
20.

Herinner me op skype Gijsieboy
 
Bovenaan