[Speeltopic] WvW #239 - Eurotrip

DeletedUser23144

Guest
Eerste dagen was voor de wolven triestig. Ik had op dag 3 denk ik meer posts dan alle andere wolven (6 ofzo) samen. Er waren 3 wolven inactief, dus wij hebben onze portie inactiviteit ook zeker gehad. ;)

Wolven die inactief zijn maar niet doodvallen is niet iets positiefs
 

DeletedUser63354

Guest
Het grappigste vond ik trouwens dat dat raadseltje uit mijn luistervink berichten effectief aan iemand gelinkt werd (Blue/Castiel). Het was gewoon iets random, en zeker niet bedoelt als een hint. :p
Ik had dat trouwens gewoon gekregen in een ander groepsgesprek met Aus, Howlin & Zaletio. (Ik was trouwens degene die het wel juist had en iemand anders een dommerik noemde. :D

Ja, het bericht kwam ook via Howlin in de w47 chat.
 

DeletedUser23144

Guest
Hihi, beetje butthurt dat je niet hebt kunnen winnen?

Niet als de spelleiding wolven helpt nee, waar jij het meeste van weg had

[16-3-2016 18:10:50] stevanovich66: heb jij toevallig ooit de stemming bij 3 bekeken?
[16-3-2016 18:11:06] Sander: Noah zou die dag doen
[16-3-2016 18:11:15] stevanovich66: das een nee dus?
[16-3-2016 18:11:36] stevanovich66: want zelfs de raaf staat er niet bij
[16-3-2016 18:11:48] Sander: Ik wil hem wel voor jou/jullie nagaan en hem alsnog erop zetten
[16-3-2016 18:12:00] Sander: Noah heeft hem geregeld :p
[16-3-2016 18:12:01] stevanovich66: t gaat me vooral om de raaf
[16-3-2016 18:12:09] Sander: begrijp ik
[17-3-2016 01:35:14] stevanovich66: en?
[17-3-2016 19:34:56] stevanovich66: ola?
[17-3-2016 19:49:55] Sander: yoo
[17-3-2016 19:50:02] Sander: Noah negeert mijn vraag over de raaf
[17-3-2016 19:50:07] Sander: net zo hard ik jou negeer erover
[17-3-2016 19:50:08] Sander: :p
 

DeletedUser72524

Guest
Hints

Dag 1:
35d4ufr.jpg

- Vogel rechtsboven is een thunder feniks, net als de avatar van Thunderstyle. Heel miniscuul is te zien dat Thunderstyle een druppel water naar beneden gooit. Omdat het water vanuit boven (hemel) komt, moest men concluderen dat Thunderstyle de priester was.
- Perfect Hatred. kijkt vanuit de rechterschouder over zijn klasgenootjes. Hij houdt ze in de gaten om ze te beschermen, omdat hij zich aan de rechterkant (rechterschouder) bevindt moet men concluderen dat het een beschermengel is.
- Niet goed te zien, maar op het originele plaatje heeft Joker Netsky's hand vast. Omdat Netsky een foto heeft van een hamstertje, moest men concluderen dat Joker muizenval was.

- "42, 43, 44, 45 en ...., Sander is Netsky al binnen, ik mis namelijk iemand en Netsky zal weer is proberen om naar een coffeeshop te gaan. Nee, verdomd. Noah kan jij niet met de kinderen hier vermaken dan ga ik Netsky zoeken. "

Netsky ging vlug weg en was dus logischerwijs vlugge japie als bijrol.

- "Dit keer waren het MyLove en Moeder gans Marwo die elkaar niet heel konden houden en waarvoor eigenlijk?"

Jaloerse MyLove probeerde rol van Marwo te jatten. Wat overigens grappig is omdat MyLove 4-5 minuten voor de deadline haar mythomaan krachten nog op Westkip had, net zoals Greengang.

Dag 2:

i5tcft.jpg


Geen

"De kleine planB vroeg, zoals altijd of we niet naar een andere stad mochten gaan. Waar wil je heen dan? Vroeg Sander. Waarop PlanB als klein animé-fan zei: doe iets oosters, het westen is zo saai en hetzelfde. Japan ofzo. Maar planB je weet dat Japan, niet bij Europa hoort. Uhm, doe anders Valetta. Mijn oom Alex komt daar ook vandaan, samen met mijn nichten Maria en Veronica. En mijn oom is daar een super beroemde rechter. Sander keek hem aan, maar wist niet goed wat hij hierop moest reageren, waar Noah inhaakte met we gaan nu naar Disney land en zullen daarna kijken of we ook daadwerkelijk nog naar Valletta gaan. "

Als je de woorden: Malta lawyer Alex (eventueel Maria en Veronica) googlede kreeg je een wikipedia pagina van Alex Perici Calascione. Zijn middelste naam was een anagram voor Cipier, hieruit kon dus worden geconcludeerd dat PlanB cipier was.

Dag 4:
2ms1uzk.jpg

- Vervloekte liep hand en hand met een wolf. Dit was een hint voor de wolven, omdat ze konden raden dat er geen g/s koppel in kon zitten en daardoor de link tussen BlueKnife en MM konden leggen.

"Het is al enkele uren nacht als ik mijn afscheidsbrief hier aan het schrijven ben, de slaap kan ik niet vatten na het avondeten een Engelse kok die wat rotzooi maakte. In een moment van pure euforie, ….. Zoveel als er de laatste dagen gebeurd is met onze klas en toch voel ik me blij, want de pesters zijn hard aangepakt, heel hard de meeste zijn al naar huis gestuurd. De pesters hadden onder leiding van Sander en Noah geen kans, hier konden ze hun tirannie alleen in de schaduwen doen spelen. Nee, elke avond in het openbaar hadden ze geen kans, we hebben over ze gestemd en elke avond ging er eentje weg met eerlijk de meeste stemmen. Toch, beken ik jullie, toch knaagt er iets diep van binnen, heel heel diep van binnen knaagt er iets aan het genot van de afgelopen dagen. Elke dag laat het zich harder voelen, het maakt me bang, maar lijkt me ook uit de dagen en me nieuwsgierig te maken. De laatste dagen merk ik dat ik naar dat knagende gevoel verlang….. Wellicht kan ik italie, aan de cote de azul, beter om met deze gevoelens."

In het verhaaltje was het duidelijk dat het over de vervloekte ging. In de tekst werd gelinkt dat het over BlueKnife moest gaan. In het begin wordt er gezegd: "Engelse kok die wat rotzooi maakte". Rotzooi is in het engels mess, mes = knife, verder betekent azul blauw in het Spaans.

Dag 5:
2u6jn0l.jpg


- Anthraxxis is jager en heeft schot op Netsky. Is hem ook aan het wurgen. Zonde dat hij ook lynch werd want had het plaatje al iets eerder gemaakt haha.

"Maar... dit is geen Berlijn, dit lijkt meer op een Roma Gypsie ghetto. Waar zijn we beland? Dit is toch niet veilig voor onze kindjes. Na wat rondvraag kwamen we een aardige Engels-sprekende maar duister ogende bewoner met de naam Jaylano, maar die zichzelf JayJay noemde. Hij vertelde ons dat we ons in de buitenwijken van Bratislava bevonden. Wat een drama dit. "

De knulligste hint. Maar de hint moest duiden op dat JayJay lid van Greengang en tevens persoon op Greengangs foto een duistere figuur was, maar die vriendelijk bleef door zijn oorspronkelijke aard als mythomaan zijnde.

"Aangekomen in het hotel bleek dat er twee van ons verkleinde groep opeens onwel waren geworden. Omdat hun zieke bui niet ten kosten van het plezier van anderen mocht gaan, besloot Noah om bij de twee wit-lijkende kindjes te blijven. Even snel, naar de binnenstad zei Sander tegen Noah. Maar... maar dit duurt al uren. Er zal toch niks ernstigs gebeurd zijn, hoopte Noah."

De twee wit-lijkende kindjes, moest duidelijk blijken dat er niet 1 maar 2 lijken waren gekomen. De eerste zin daarna begint met Even snel (ES) en de zin daarna begint met Maar (M). Dit moest duiden op Eucalyptus Sunrise & Marwolaeth.

Dag 6:
“We zijn niet te stoppen haha. De suckeltjes dachten eindelijk een kans tegen ons te maken…. Niet als het aan ons ligt, wij zijn de alphamannetjes en wij maken de regels uit. Nog even en alle losers zijn weer terug thuis bij hun moederr.
Het mooiste is dat ze ook geen idee hebben wie we zijn en degene die het weten zijn veel te bang om het te vertellen en weer weg, nits kan ons nu nog stoppen. En als sander of calamus ons wil betrappen zijn we al snel weer de dwasen!!"


Veel spelfouten en een wolf die in ik-vorm praat. Er staan vaak wat letters te weinig, te veel of verkeerd. Bij Suckeltjes is dat de c, bij alphamannetjes de h, bij moederr de r, bij nits de i en bij dwasen de s. Wat samen Chris maakt. Omdat Castiel al in het verleden Que Chris noemde moest erop duiden dat Castiel wolf was.

Dag 7:
2mq4xvp.jpg

- Er stonden 4 spelers volledig aan de kant van de wolvenbeschildering. Er waren dus nog 4 levende wolven, daarnaast stond er 1 iemand half erin en dat was de vervloekte die nog niet wolf was geworden.

“Mooie dag vandaag Sander, zei Noah. Het was een sarcastische opmerking, de reis was geen pretje meer, de spanning was te snijden en van sprake of pesterijen was geen sprake meer. De spanning tussen de groep en de onbekende groep was groot, iedereen had zijn verdenkingen maar niemand kon zijn verdenkingen hardmaken. Of het niet genoeg was, werd het laatste slachtoffer zelfs vermoord, Sieb werd gevonden met striemen op zijn keel en een paars opgezwollen gezicht. Gestikt. Als emotionele reactie had Dutchboy en mes gepakt en ingestoken op smetzak. “Zeer mooie dag vandaag Noah” was Sanders reactie.

“Mooie dag is het zeker dacht ik en ik draaide me om. Sowieso is mijn leven omgedraaid, een andere wind heeft me meegenomen. Een wind die me weer met beide poten op de grond doet staan. Extra invloed op de groep heeft het me niet gegeven, die ben ik kwijt. In ruil ervoor is mijn macht nog vele malen groter geworden. Het heeft mijn ogen doen openen, ik ben hier de sterke en de zwakke zullen voor me buigen. Het zal niet lang meer duren of ik win….. wij winnen."


De tweede alinea ging duidelijk over de van oorsprong raaf die geïnfecteerd was. Dat was voor iedereen duidelijk. Doordat beide Alinea's met een M begonnen moest men concluderen dat het MarshMallow trof. Die ook als MM stond in de spelerslijst.

Dag 8:
264jm81.jpg


Hint vergeten, maar hier stond iedereen op behalve alle wolfjes en neutraaltjes (BlueKnife was nog geen wolfje). De wolfjes en neutraaltjes mochten namelijk niet bij de heilige paus Duckje en zijn rechterhand Poo op bezoek komen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.278
Niet als de spelleiding wolven helpt nee, waar jij het meeste van weg had

[16-3-2016 18:10:50] stevanovich66: heb jij toevallig ooit de stemming bij 3 bekeken?
[16-3-2016 18:11:06] Sander: Noah zou die dag doen
[16-3-2016 18:11:15] stevanovich66: das een nee dus?
[16-3-2016 18:11:36] stevanovich66: want zelfs de raaf staat er niet bij
[16-3-2016 18:11:48] Sander: Ik wil hem wel voor jou/jullie nagaan en hem alsnog erop zetten
[16-3-2016 18:12:00] Sander: Noah heeft hem geregeld :p
[16-3-2016 18:12:01] stevanovich66: t gaat me vooral om de raaf
[16-3-2016 18:12:09] Sander: begrijp ik
[17-3-2016 01:35:14] stevanovich66: en?
[17-3-2016 19:34:56] stevanovich66: ola?
[17-3-2016 19:49:55] Sander: yoo
[17-3-2016 19:50:02] Sander: Noah negeert mijn vraag over de raaf
[17-3-2016 19:50:07] Sander: net zo hard ik jou negeer erover
[17-3-2016 19:50:08] Sander: :p

Waarom zouden wij jou vertellen wat de raaf wel of niet heeft gedaan?
 

DeletedUser

Guest
"Maar... dit is geen Berlijn, dit lijkt meer op een Roma Gypsie ghetto. Waar zijn we beland? Dit is toch niet veilig voor onze kindjes. Na wat rondvraag kwamen we een aardige Engels-sprekende maar duister ogende bewoner met de naam Jaylano, maar die zichzelf JayJay noemde. Hij vertelde ons dat we ons in de buitenwijken van Bratislava bevonden. Wat een drama dit. "

De knulligste hint. Maar de hint moest duiden op dat JayJay lid van Greengang en tevens persoon op Greengangs foto een duistere figuur was, maar die vriendelijk bleef door zijn oorspronkelijke aard als mythomaan zijnde.

Meest slecht hint ooit :D

Voor de rest hints die zover gaan dat die nooit gevonden worden
 

DeletedUser72524

Guest
We wilden in het begin zelfs geen hints gebruiken, alleen zeggen dat we het deden omdat onze verhalen dan wel werden gelezen :p.
 

DeletedUser23144

Guest
Beetje jammer en vreemd dat die 6 letters van mislukte woorden exact scherp maken
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.278
We wilden in het begin zelfs geen hints gebruiken, alleen zeggen dat we het deden omdat onze verhalen dan wel werden gelezen :p.

Ghehe dit.

Nouja ik vond sommige hints best duidelijk, maar nee ik ga ze niet makkelijk maken.
 
Bovenaan