[Speeltopic] WvW #179 De Rechtzaak

DeletedUser52001

Guest
Wvw; de Rechtzaak
New York, 10 augustus 2013 Recentelijk is vernomen dat 10 politieagenten en 10 ex-gevangenen opgepakt zijn en naar een onbekende locatie zijn vervoerd. De FBI laat weten dat het hier om een nieuw soort experiment gaat. In de groep zitten een aantal corrupte agenten, die samen hebben gewerkt met een aantal ex-gevangenen in een nog onbekende misdaad. Ze weigeren verdere details los te laten. De FBI heeft hun verdachten kunnen terugbrengen tot deze groep, maar zonder verdere hulp zullen ze er niet uitkomen. Daarom hebben ze de hulp ingeschakeld van een orthodoxe fixer die hun met dit kleine probleempje gaat helpen. Maar hoe? Dat is momenteel nog niet bekend. Morgen hoort u meer!

Algemene Instellingen
Aantal dorpen: 1
Aantal spelers: 20. Bij meer inschrijvingen kies ik.
Hints: Eventueel, wordt er bij vermeldt.
Klaagmuur: Nee
Afscheidsbrief: Nee
Eindtijd stemmen: 21:30. Verhalen zo snel mogelijk daarna.
Speciale Rollen/Weerwolvenmoord naar: Marwolaeth
Lynch: Rood en vetgedrukt in het topic voor je nummer 1, rood, vetgedrukt en cursief voor 2.
Burgemeester: Blauw en vetgedrukt in het topic. Nieuwe verkiezing na dood.
Jury: Groen en vetgedrukt in het topic. Elke dag nieuwe jury.
Netwerken/Claimen: Netwerken en claimen is niet toegestaan.
Extra instellingen: Een nieuwe setting die de BM wat meer invloed gaat geven!


Concept:
Er zullen twee groepen spelers zijn, de agenten en de criminelen. Dit wordt om en om gedaan in de spelerslijst, en is compleet willekeurig dus. De rol van de speler heeft ook niets te maken de groep waar hij in zit. Het kan dus zijn dat alle wolven in 1 groep zitten, of verdeeld over beide. Op dag 1 zal er een rechter verkozen worden (de BM dus) die een belangrijke rol zal hebben dit potje. Elke lynch zal er namelijk niet op 1, maar op 2 mensen gestemd worden. Een uit de groep criminelen, en 1 uit de groep agenten. Ook zullen er elke dag in het groen gestemd worden voor twee juryleden. (je plaatst dus twee groene stemmen) deze mogen beide uit de zelfde groep komen, of van elke groep 1. Dat staat vrij.

Elke dag zullen er dus twee mensen zijn met de meeste stemmen (1 van de criminelen, 1 van de agenten) en dan wordt er gekeken op wie de twee nieuwe juryleden hebben gestemd. Stemden ze beide op dezelfde persoon als 1, gaat die dood. Stemden ze op een ander als 1, of stemde een van de twee niet op de twee met de meeste stemmen, wordt er naar de stem van de burgemeester gekeken om te beslissen wie er dood gaat. De burgemeester heeft dus een hoop invloed dit potje!

Aanwezige rollen:
De verrader
Een jager die bij zijn dood enkel iemand mag schieten uit dezelfde groep.

De saboteur
Hier zullen er twee van in het spel zijn, een van elke groep. Hun doel is om te zorgen dat de andere groep wordt uitgeroeit. Lukt dit, en zijn ze enkel nog over met mensen van hun groep, hebben ze gewonnen. Het spel is dan niet afgelopen, maar de saboteur mag dan kiezen of hij verder wil spelen als goedje of als slechtje. Als hij als slechtje verder speelt krijgt hij te horen wie de wolven zijn, maar mag hij niet met ze communiceren of zijn rol claimen om het duidelijk te maken. Als de saboteur sterft zal bij zijn rol burger komen te staan. Pas na het potje wordt bekend gemaakt of er een saboteur heeft gewonnen, en wie het was.

Dorpsoudste
Overleeft 1x de lunch.

Beschermengel
Beschermt snachts een speler tegen de lunch. Zijn krachten vervallen niet als de dorpsoudste dood is.

De vervalser
Mag eenmalig de uitslag van het BM/jurybesluit veranderen naar zijn keuze. Hij stuurt via PM in wie hij wil dat dood gaat van de twee spelers. Hij mag hier ook meerdere namen op volgorde insturen, de hoogste gaat dan dood als die de meeste stemmen van zijn groep heeft.

Heks
Heeft een doods en/of levensdrankje. Mag zijn drankjes pas na nacht 2 gebruiken. Kan zichzelf niet redden.

Orakel
Mag tweemalig de rol van een speler aan een andere speler doorgeven. Dus: Speler A ziet speler B.

Wolf
De normale wolven. Lunchen elke nacht 1 iemand.

Infectiewolf
Heeft eenmalig de kans om na nacht 3 (elk moment wanneer hij maar wil) iemand te infecteren. Dit moet wel iemand zijn die in de andere groep zit dan waarin de infectiewolf zit.

Mythomaan
Kiest voor nacht 2 een speler. Hij krijgt de rol van deze speler, met uitzondering van infectiewolf en heks. Wordt hij orakel dan krijgt hij een aantal acties door mij gekozen.

Het koppel
Twee spelers beide van een andere groep die als geliefden spelen.


Nog niet posten totdat ik heb aagegeven dat dit is toegestaan. De rollen zijn nog niet uitgedeeld!
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser52001

Guest
Spelerslijst
Rood = dood
Blauw = BM

Onderstreept = crimineel
Basic = agent

1. ll0ll king - lunch dag 3 - burger

2. Flexibility - lunch dag 3 - vervalser
3. Bappos
4. Dream-About-It - lynch dag 3 - bengel
5. nonkel jos - lynch dag 1 - burger
6. Victorious
7. stevieunder
8. Qechua - lunch dag 1 - orakel
9. arbeitman
10. altijdbezig
11. BERT - Lynch dag 2 - wolf
12. Khaduffii
13. Archior - Lunch dag 2 - Burger
14. Dragon of Blaze
15. Ice sCream
16. Oscar11
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser52001

Guest
Wie zich even op Skype kan melden voor een rol!
 

DeletedUser52001

Guest
Eerste deadline is morgen 21:30 voor de BM. Daarna dus lynch en lunch en alles voor zaterdag.

Nog niet posten!
 

DeletedUser52001

Guest
Vergeet niet de rollen en regels goed door te lezen! Er is een hoop anders, dus ga niet achteraf lopen roepen dat je dat niet wist. Het is duidelijk genoeg!

Nachtvolgorde:
vervalser
Lynch
Beschermengel
Lunch
Heks (levens, dan dood)
Orakel

Alle andere acties op moment van inzenden, mytho voor nacht 2 dus.
 

DeletedUser52001

Guest
Jullie mogen posten, veel plezier!


Als het goed is heeft iedereen een rol. Heb je hem nog niet, spreek me dan aan. Niet posten voor je een rol hebt!
 
Reactiescore
1.577
Het is eens wat anders dit potje! :) Succes allemaal. Ik ben klaar voor die BM-functie, dus stemmen mogen altijd mijn kant op.
 

DeletedUser

Guest
Wanneer is deadline voor die jury, dat zie ik niet direct staan.

Ik heb er ook zin in, dus BM-stemmen mogen zeker mijn kant op.
 

DeletedUser

Guest
Niet echt een verlies, maar goed.

BM-stem zal waarschijnlijk naar nonkel jos, Quechua of BERT gaan. Geen idee of Quechua BM wilt zijn, laatste potje herinnerde ik me dat hij dat niet wou.
 

DeletedUser

Guest
Heb al lang niet meer gespeeld, nog even wachten met die BM.
 

DeletedUser16768

Guest
Oke leuk concept, ben benieuwd wat het brengt.
Ikzelf ga morgenochtend even nadenken over de te kiezen tactiek met dit concept.

Voor BM mogen overigens de stemmen wel naar mij. Als goedje kan ik heel veel helpen en als slechtje ben ik de laatste tijd constant bijna direct ontdekt. Dus een betere kandidaat lijkt me niet aanwezig.

Nonkel Jos een goede tweede.
 

DeletedUser

Guest
Blijkbaar is Noralie te lui om mij een PM te sturen dus ik heb geen idee wat voor rol ik heb, maar ik wil best wel BM worden.
 
Bovenaan