WvW #101 Dorp 2: Berendorp

DeletedUser32020

Guest
Weerwolven.png

DE INSTELLINGEN
Wakkerdam was een dorpje, in een van de lenen van het rijk van koning Big Bear. Het ligt aan de zee, en is één van de belangrijkste handelsposten van het rijk. Het leen werd geregeerd door baron Jodude. In de zomer van 732 dook er een groep bandieten op. Ze overvielen handelskaravanen, vermoordden hier en daar wat boeren en staken hun boerderijen in brand. Na een aantal gevechten en onderzoek, bleek dat ze waren ingehuurd door de baron van een ander leen, dat de handelspositie van Wakkerdam wilde overnemen. Jodude was van plan om de koning in te lichten over dit gevoelige onderwerp, maar onderweg naar de hoofdstad kwamen ze in een hinderlaag. Hij werd ter plekke onthoofd. Een enkele lijfwacht kon ontsnappen, en bracht later bericht aan Big Bear. Deze moest nadenken over de situatie, en na ongeveer een week kwam hij met zijn gevolg aan in Wakkerdam. “Burgers van Wakkerdam!” sprak hij. “Ik heb gehoord wat er is gebeurd! Baron Half-Brain heeft soldaten gestuurd om hier een chaos te veroorzaken! Half-Brain is intussen opgepakt en wordt nu berecht op het hof. Maar een aantal van zijn onderdanen zijn nog steeds in dit dorp, en ze zijn vastbesloten om door te gaan met moorden en overvallen. Jullie moeten uit jullie midden een nieuwe baron kiezen om het leen te besturen, en jullie moeten er voor zorgen dat de volgelingen van Half-Brain voorgoed verdwijnen!” De burgers begonnen luid te juichen. Big Bear vertrok met zijn gevolg naar een nabijgelegen kasteel.
“Ik stel voor dat we iedere dag stemmen wie we vermoorden, en dat we zo al die misdadigers te pakken krijgen!” riep een van de burgers. En zo geschiedde.



Algemene instellingen:

Aantal dorpen: 2
Aantal Spelers: 24x2
Hints: Alleen bij hele inactieve wolven, deze is dan niet moeilijk en er staat onder vermeld dat er een hint in het verhaal staat.
Klaagmuur: Ja
Afscheidsbrief: Nee
Deadline stemmen: 21:00
Tijdstip verhalen: Zo snel mogelijk na deadline
Lynch: Topic,
Moord & Speciale rollen: PM naar big bear


Waar op te letten:
- De jager krijgt geen mail voordat hij doodgaat, dit doen we niet omdat het onmogelijk te checken is wat iemand aan het doen is als hij zijn ‘online-status vermelden’ uit heeft staan.
- Als de dorpsoudste dood is verliest de beschermengel zijn rol.
- De geliefden mogen wel met elkaar communiceren.
- De heks krijgt niet te horen wie geluncht wordt, en zij moet zelf de spelleider benaderen zodra zij vindt dat het tijd is om een drankje te gebruiken.
- Burgers krijgen ook een PM.
- Volgorde van het uitdelen van rollen gebruiken bij het wolven zoeken is zinloos.
- Moord en speciale rollen naar beide spelleiders versturen!
- De beschermengel kan maar een keer zichzelf beschermen en kan de ziener helemaal niet beschermen, of hij de ziener kiest krijgt hij dit niet te weten tenzij de ziener wordt geluncht.

Claimen & Netwerken
Het claimen van rollen mag niet. Het doorsturen / printscreenen van PM's van spelers en spelleiders is niet toegestaan. Je mag contact opzoeken met andere spelers, maar het is ten strengste verboden om te bewijzen welke rol je hebt. (d.m.v. doorsturen etc.)

Ziener mag niet claimen, ook niet in contact met zijn geziene personen.

De Burgemeester: (Word opnieuw gekozen door stemming na dood.)
De machthebbenden waren in de middeleeuwen erg invloedrijk, daarom zal bij ons de burgemeester meer kunnen dan normaal. De burgemeester zal de gebeurtenis te horen krijgen als de lunch niet doorgaat. (beschermengel, levensdrankje, dorpsoudste aangevallen etc.) terwijl in het topic alleen staat dat de lunch niet doorgaat. Hierdoor moet er meer zorg worden besteed aan de burgemeester stem en we hopen dat dit in een latere fase voor meer activiteit zorgt.

De spelerslijst:
B01: Bappos (ultra-falende lynch.) Wolf
B02: Marwoleath
B03: Quechua Lunch 3, Cupido.
B04: Senne Lunch 4, Beul
B05: Energy. 1e lunch, burger.
B06: Raizor -> Batchieboy Gelunched. Burger
B07: Ice sCream
B08: Jobeh -> NITS
B09: Dashba Lunch 2, burger.
B10: Rukurt Lynch 3, Infectiewolf.
B11: Infinitum -> OwnageForYou Heksenactie, sjamaan.
B12: Glenn485
B13: Eucalyptus Sunrise Lynch 1, ziener en geliefde.
B14: Vurig Vuurtje Inactiviteit, heks.
B15: Heldvandedag
B16: The Verifier -> LoveIceCream.
B17: The joker13 Rol claimen, heks.
B18: Apenkeizer Gebeuld, burger.
B19: Si Vis Vivan Lynch 6, beschermengel
B20: Stealer of faith
B21: Coolio Geliefdendood dag 1, burger.
B22: Thijs44 -> basketket Gelunched, burger.
B23: Cgrain Lynch 2, burger.
B24: gogokiwiGelunched, burger.

Volgorde van de dag/nacht:
- Dagrollen (heks, beul, dergelijke)

- Lynch
- Heks (levensdrankje)
- Bengel
- Lunch
- Jager
- Ziener
- Sjamaan


Nog niet posten of ik laat je dood neervallen:bijl:
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser16768

Guest
Stem op mij voor BM mensen!
Ervaring en winnaar van WvW #100.
 

DeletedUser32020

Guest
Trouwens, 1e Lynch en BM deadline is morgen om 21:00.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser32020

Guest
crap. heb de lagen van dat plaatje ook niet meer.
grmbl.

uhmm......
Ja das de nieuwe mode!
 

DeletedUser

Guest
Gelukkig mag ik meedoen want ik schrok al want ik zag maar 1 dorp.
bm stemmen kunnen altijd naar mij maar ik verwacht ze niet echt.
Maar leuk trouwens dat we met twee dorpen spoelen ik ben benieuwd.
 

DeletedUser26707

Guest
Ik ben natuurlijk ook altijd beschikbaar voor BM-stemmen.
 

DeletedUser

Guest
Ik ga nu maar voordat ik het vergeet.
Bappos ik vind dat jij die stem wel verdiend.
 

DeletedUser40402

Guest
Zo, mooi dorpje. We gaan ervoor!

Btw, The Virifier is alweer gebanned dus zal niet kunnen meedoen denk ik.
 

DeletedUser47551

Guest
Veel succes allemaal, veel talent in dit potje Weerwovlen :)

Nu nog hopen dat ik er niet zo snel uitgebeten wordt als het vorige :(
 
Bovenaan