World at War W57

Wie gaat er winnen


  • Totaal aantal stemmers
    57

DeletedUser77389

Guest
behalve alle ''stabs'' nog iets interessants? zie al lang geen stats meer :(
 
Reactiescore
614
Heb jij al met ze gepraat dan? Ik zie hier enkel beweringen op basis van stats, niet op basis van communicatie met de desbetreffende leden, dus hoe kan je dat dan zo zeker weten?
Ik zie op het eerste zicht slechts één ex-lid dat dorpen verliest én daarbij stevig ODD opbouwt, maar ook dat zou misschien een bepaalde reden kunnen hebben. Deze kan je echter niet achterhalen door er gewoon achter te gissen op het AF.

Hopelijk vind je dit genoeg bewijs dat er geen 2 weken NAP is ;)
https://gyazo.com/1256755befe3d9562689dcd282c5ea89
https://gyazo.com/3c1434fa948b223767e49ee512bb2a24
 

DeletedUser76178

Guest
Misschien er bij posten waarom hijzelf aanviel dan?

Op deze manier kan je gewoon telkens het verhaal naar je kant trekken...
wat hier wel vaker lijkt te gebeuren.
 
Reactiescore
614
Zelfs al valt die zelf aan, als dit op het moment was dat jullie massa / incomings al binnenkwamen dan is het niet heel raar (en vervalt dus heel je argument). Daarnaast als hij geen nap krijgt aangeboden nadat hij er uit wordt gegooid kan hij dus ook gewoon aanvallen of moet hij zich dan inhouden en wachten op jullie aanval ;)
 

DeletedUser74650

Guest
San-der 26.11.17 23:03
Beste spelers van [player]Lunchbox[/player],

Vanavond is tijdens de stammeeting het vervolg van onze fusie met [ally]opinio[/ally] besproken. Er is besloten dat wij vanavond knopen gaan doorhakken. Er is van alles besproken, en zoals jullie wisten was er alleen ruimte voor de spelers van jullie account in de vorm van ergens anders gaan spelen. Dit is mogelijk op de accounts van [player]TheCoon[/player], [player]Raymonsparta[/player] en [player]Vincent Valentine[/player].

In verband met maximaal ledenaantal in een stam zullen jullie voor nu verwijderd worden uit [ally]Beats![/ally] Maar we willen jullie via deze mededeling laten weten dat dat niet vijandig bedoeld was.

We willen nog even [ally]opinio[/ally] benaderen om jullie eventueel in de zuidelijke rim te krijgen, maar eerlijk gezegd hebben we daar een hard hoofd in, maar we gaan het proberen

We hopen van harte dat jullie het aanbod om ergens anders te spelen ter harte nemen. Het zijn lastige keuzes geweest, maar deze keuze leek het meest in stambelang uit te pakken. Ik hoop van harte een positief antwoord tegemoet te zien.

Met vriendelijke groeten,


Ik ben zo trots op dit soort leiders, jammer dat ik er nooit zo één gehad hebt die gewoon fusies voor een ander regelt! Dit is toch goud? Een stamleider die bepaald met wie je gaat fuseren en waar je terecht komt, ik speel op Incapable Talents heb je ook nog een accountje voor mij binnen beats San-Der?
 

DeletedUser76055

Guest
San-der 26.11.17 23:03
Beste spelers van [player]Lunchbox[/player],

Vanavond is tijdens de stammeeting het vervolg van onze fusie met [ally]opinio[/ally] besproken. Er is besloten dat wij vanavond knopen gaan doorhakken. Er is van alles besproken, en zoals jullie wisten was er alleen ruimte voor de spelers van jullie account in de vorm van ergens anders gaan spelen. Dit is mogelijk op de accounts van [player]TheCoon[/player], [player]Raymonsparta[/player] en [player]Vincent Valentine[/player].

In verband met maximaal ledenaantal in een stam zullen jullie voor nu verwijderd worden uit [ally]Beats![/ally] Maar we willen jullie via deze mededeling laten weten dat dat niet vijandig bedoeld was.

We willen nog even [ally]opinio[/ally] benaderen om jullie eventueel in de zuidelijke rim te krijgen, maar eerlijk gezegd hebben we daar een hard hoofd in, maar we gaan het proberen

We hopen van harte dat jullie het aanbod om ergens anders te spelen ter harte nemen. Het zijn lastige keuzes geweest, maar deze keuze leek het meest in stambelang uit te pakken. Ik hoop van harte een positief antwoord tegemoet te zien.

Met vriendelijke groeten,


Ik ben zo trots op dit soort leiders, jammer dat ik er nooit zo één gehad hebt die gewoon fusies voor een ander regelt! Dit is toch goud? Een stamleider die bepaald met wie je gaat fuseren en waar je terecht komt, ik speel op Incapable Talents heb je ook nog een accountje voor mij binnen beats San-Der?

Wat een chantage... Sander stelt hier heel duidelijk dat ze louter weg moeten omdat er een leden limiet is. Er wordt niets vermeld over eventueel capaciteiten, spanningen of tactische overwegingen. Puur omdat ze net het account te veel zijn voor de limiet. Mag ik dan aannemen dat als de ledenlimiet voor de stammen hoger lag, beats ook meer dan 30 leden had :eek:? Hoe hard beats ook probeert, ze kunnen er niet onderuit dat het puur r2w is.
 

DeletedUser78092

Guest
Beste AF lezers,

Het blijft altijd jammer dat spelers hun beklag doen op het AF over dit mooie spel, als het even niet gaat zoals zij graag willen. En al helemaal als de verhalen niet, of slechts gedeeltelijk kloppen.

Tot onze grote teleurstelling moeten wij constateren dat het hier wederom is gebeurd. Het waarheidsgehalte van het verhaal van Lunchbox is helaas niet hoog. Daarbij komt dat wij met de gehele stam (inclusief Lunchbox) meerdere gesprekken zijn aangegaan om de problemen omtrent dit 'probleemaccount' netjes op te lossen, zodat we het account en de spelers binnen de stam konden houden.

Door de eigenzinnige opstelling en de gemaakte keuzes van het account zelf is dit helaas niet gelukt. Niet alleen wij, maar de gehele stam betreurt dit. Doordat alle gesprekken open en transparant zijn geweest, is alle informatie voor zowel de leden als Lunchbox ten aller tijden beschikbaar geweest. Hieruit komt naast de goede wil van de stam en haar leden ook de eigenaardige opstelling van Lunchbox duidelijk naar voren. We zullen uit respect voor het account niet ingaan op details, maar alle betrokkenen weten exact wat er heeft plaatsgevonden en de leden steunen de positie van de stam.

We voelen ons genoodzaakt om dit te vermelden, aangezien niet alleen onze naam onterecht in het geding komt, maar vooral die van de stam.

Met vriendelijke groet,
Mede namens het team.

Sander
 

DeletedUser71526

Guest
Dus als ik het goed begrijp maken jullie van lunchbox een "probleemaccount" zoals je het zelf beschrijft, terwijl dit nooit het geval was, maar gewoon omdat jullie een R2W willen? Dan gaan ze niet akkoord met jullie voorwaarden, die jullie op hen pushen en zeggen jullie maar kick en edelen zonder NAP? Puur omdat ze niet willen meedoen aan een R2W?
Great leadership!!
 
Reactiescore
614
Beste AF lezers,

Het blijft altijd jammer dat spelers hun beklag doen op het AF over dit mooie spel, als het even niet gaat zoals zij graag willen. En al helemaal als de verhalen niet, of slechts gedeeltelijk kloppen. Tot onze grote teleurstelling moeten wij constateren dat het hier wederom is gebeurd. Het waarheidsgehalte van het verhaal van Lunchbox is helaas niet hoog.

Welk gedeelte van het verhaal is niet hoog qua waarheidsgehalte dan?

Daarbij komt dat wij met de gehele stam (inclusief Lunchbox) meerdere gesprekken zijn aangegaan om de problemen omtrent dit 'probleemaccount' netjes op te lossen, zodat we het account en de spelers binnen de stam konden houden.

Door de eigenzinnige opstelling en de gemaakte keuzes van het account zelf is dit helaas niet gelukt. Niet alleen wij, maar de gehele stam betreurt dit. Doordat alle gesprekken open en transparant zijn geweest, is alle informatie voor zowel de leden als Lunchbox ten aller tijden beschikbaar geweest. Hieruit komt naast de goede wil van de stam en haar leden ook de eigenaardige opstelling van Lunchbox duidelijk naar voren.
We voelen ons genoodzaakt om dit te vermelden, aangezien niet alleen onze naam onterecht in het geding komt, maar vooral die van de stam.

Er zijn inderdaad gesprekken aangegaan, echter zijn deze vrij eenzijdig als de keuze al vast staat niet? Je laat je internen en moet ergens anders gaan spelen en anders eindig je zoals hij nu eindigt.
Jullie goede naam hebben jullie zelf al in het geding gebracht vrees ik, zeker aangezien jullie je eigen leden laten vallen (zonder redelijk NAP-termijn) en leden zoals deze (zie link) aannemen die niet heel veel lijken te geven om de fusie (maar ach, ik zit er niet mee in de stam):
https://gyazo.com/e1edde96ec854d7a249a8444b63bd12b
e1edde96ec854d7a249a8444b63bd12b
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
91
Kan iemand eens verklaren wat er precies bedoeld wordt met 'RW2' ?
Makkelijk om te gebruiken, maar ik zie dat totaal niet van toepassing op de situatie van Beats en op deze wereld in het algemeen?
Ten eerste is dit een wereld met runedorpen, dus er is geen direct verband tussen punten & dorptoename door rekrutering enerzijds en de overwinningsvoorwaarden anderzijds. Ten tweede zouden Opinio, -LW- & Beats in geval van geen fusie gewoon blijven samenwerken voor de wereldwinst, wat wil zeggen dat vroeg of laat er toch een fusie moet zijn want anders kom je nooit aan 60% runen in elk continent.
 

DeletedUser71526

Guest
Kan iemand eens verklaren wat er precies bedoeld wordt met 'RW2' ?
Makkelijk om te gebruiken, maar ik zie dat totaal niet van toepassing op de situatie van Beats en op deze wereld in het algemeen?
Ten eerste is dit een wereld met runedorpen, dus er is geen direct verband tussen punten & dorptoename door rekrutering enerzijds en de overwinningsvoorwaarden anderzijds. Ten tweede zouden Opinio, -LW- & Beats in geval van geen fusie gewoon blijven samenwerken voor de wereldwinst, wat wil zeggen dat vroeg of laat er toch een fusie moet zijn want anders kom je nooit aan 60% runen in elk continent.

R2W = Recruit to Win
En dat de wereld uit runedorpen bestaat maakt niets uit, je hebt meer mensen = meer punten = meer dorpen/troepen etc. En ja wereldwinst heeft niet met punten te maken, maar wel met gebied. En wat krijg je juist door recruits? Gebied juist ja --> wel relevant
Ten tweede is een samenwerking tussen Beats en Opinio niet een gegarandeerde fusie? Ik heb nog stammen geweten vroeger die eerst samenwerken om een derde stam uit te schakelen en dan nog kiezen voor een mooie, respectvolle tweestrijd. Ik weet dat deze optie nogal optimistisch of vergezocht is in deze tijden, maar ooit ging het wel zo. :)
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.632
Allianties zijn er echt niet om daarna mee te fuseren. Tuurlijk, het kan wel.. Maar dat was dus R2W in deze situatie.
Ze hadden een tijdelijk iets moeten zijn voor een leuke wereld, een grotere bedreiging samen probere weg te werken en daarna tegen elkaar battelen.
 
Reactiescore
91
R2W = Recruit to Win
En dat de wereld uit runedorpen bestaat maakt niets uit, je hebt meer mensen = meer punten = meer dorpen/troepen etc. En ja wereldwinst heeft niet met punten te maken, maar wel met gebied. En wat krijg je juist door recruits? Gebied juist ja --> wel relevant

Maar die dorpen en troepen heb je al als (goed) bondgenootschap zijnde, hetzelfde geld voor het gebied. Je safezone en front blijft gewoon allemaal hetzelfde. Je hebt niet 'meer' van iets. Alleen de samenwerkingsband wordt permanent(er,) wat een nadeel is voor de vijand want die heeft dat uiteraard liever niet.

Ten tweede is een samenwerking tussen Beats en Opinio niet een gegarandeerde fusie? Ik heb nog stammen geweten vroeger die eerst samenwerken om een derde stam uit te schakelen en dan nog kiezen voor een mooie, respectvolle tweestrijd. Ik weet dat deze optie nogal optimistisch of vergezocht is in deze tijden, maar ooit ging het wel zo. :)

Als beide stammen beide beslissen dat een oorlog met No. de eindstrijd zal inluiden tot wereldoverwinning, wat duidelijk gebeurd is, dan zie ik er geen verschil in dat ze fuseren of niet. En again: met de huidige overwinnigsvoorwaarden zullen ze dan op termijn niet anders kunnen.

RW2 wil naar mijn mening zeggen dat je in de eindfase van een wereld bepaalde spelers die weinig significante invloed hebben gehad, snel gaat rekruteren om de overwinningsvoorwaarden te behalen en zo de (resterende) vijanden schaakmat zet.

Als je daarentegen jullie interpretatie van RW2 zou gebruiken, kan je deze ook perfect toepassen op No. Eerst WAR en Fenix die samengaan, daarna nog eens No. oprichten en leden van Exp, waaronder jij, rekruteren zodat nu praktisch heel de oostzijde samenzit. Verklaar mij dan waarom dit geen RW2 zou zijn volgens jullie betekenis?
 

DeletedUser77704

Guest
Beste AF lezers,

Het blijft altijd jammer dat spelers hun beklag doen op het AF over dit mooie spel, als het even niet gaat zoals zij graag willen. En al helemaal als de verhalen niet, of slechts gedeeltelijk kloppen.

Tot onze grote teleurstelling moeten wij constateren dat het hier wederom is gebeurd. Het waarheidsgehalte van het verhaal van Lunchbox is helaas niet hoog. Daarbij komt dat wij met de gehele stam (inclusief Lunchbox) meerdere gesprekken zijn aangegaan om de problemen omtrent dit 'probleemaccount' netjes op te lossen, zodat we het account en de spelers binnen de stam konden houden.

Door de eigenzinnige opstelling en de gemaakte keuzes van het account zelf is dit helaas niet gelukt. Niet alleen wij, maar de gehele stam betreurt dit. Doordat alle gesprekken open en transparant zijn geweest, is alle informatie voor zowel de leden als Lunchbox ten aller tijden beschikbaar geweest. Hieruit komt naast de goede wil van de stam en haar leden ook de eigenaardige opstelling van Lunchbox duidelijk naar voren. We zullen uit respect voor het account niet ingaan op details, maar alle betrokkenen weten exact wat er heeft plaatsgevonden en de leden steunen de positie van de stam.

We voelen ons genoodzaakt om dit te vermelden, aangezien niet alleen onze naam onterecht in het geding komt, maar vooral die van de stam.

Met vriendelijke groet,
Mede namens het team.

Sander

Rare manier van goed overleggen dan :rolleyes:

"Je doet het zoals we het zeggen en anders mag je niet mee met de nieuwe stam!", en dit zonder enige speling ertussen.

Dat is gewoon dwingen en anders dumpen, en dan nog geen NAP aanbieden en binnen een week al gelijk aanvallen maakt het enkel nog triester. En dit bij spelers die week ervoor nog al hun def bij Beats spelers hadden gestald omdat die Incommings kregen en die sinds begin al bij Beats zaten. Gewoon walgelijk.

@Serenity , ben benieuwd naar jouw mening dan ook hierover.

Kan iemand eens verklaren wat er precies bedoeld wordt met 'RW2' ?
Makkelijk om te gebruiken, maar ik zie dat totaal niet van toepassing op de situatie van Beats en op deze wereld in het algemeen?
Ten eerste is dit een wereld met runedorpen, dus er is geen direct verband tussen punten & dorptoename door rekrutering enerzijds en de overwinningsvoorwaarden anderzijds. Ten tweede zouden Opinio, -LW- & Beats in geval van geen fusie gewoon blijven samenwerken voor de wereldwinst, wat wil zeggen dat vroeg of laat er toch een fusie moet zijn want anders kom je nooit aan 60% runen in elk continent.

R2W is dit vindt ik om het volgende feit: Je rekruteert om te winnen als je op dat moment zorgt voor een enorme overmacht door die recruit(s), als je op de vroegere werelden 2 RIM-stammen had die fuseerde kon je dat geen R2W noemen want daarna waren ze nog niet plots #1.

In het geval van WAR + Fenix mag je dit een lichte R2W noemen, het had flinke impact maar niet zodanig dat er gelijk tegenover andere stammen de verhouding niet eerlijk waren. Sterker nog Beats was lange tijd nog nagenoeg gelijk met Fusion alleen. Hiernaast werden er geen spelers gedumpt bij die fusie, dus het rekruteren ging niet ten koste van spelers om maar die overmacht binnen te halen. Cijfer: 4/10

Nu het geval van Beats + LW + Opinio, met deze fusie halen ze tegenover de nummer 2 stam een overmacht van 58,6% (24,75m / 15.60m = 1,586), terwijl dit voo de fusie nagenoeg 1:1 liep met de nummer 1/2 (was stuivertje wisselen, wat genoeg zegt). Dus met de fusie wordt een enorme overmacht gecreerd qua grootte. Hiernaast worden er spelers gedwongen en gedumpt die al tijden overal hielpen, actief waren en aanwinsten waren. Ze kregen maar 2 keuze's: fuseren of laten internen en ergens anders spelen. Wilden ze dit niet werden ze gedumpt zonder NAP en bijna gelijk aangevallen en geedeld terwijl ze altijd hebben geholpen. Cijfer 9/10
 
Reactiescore
91
In het geval van WAR + Fenix mag je dit een lichte R2W noemen, het had flinke impact maar niet zodanig dat er gelijk tegenover andere stammen de verhouding niet eerlijk waren. Sterker nog Beats was lange tijd nog nagenoeg gelijk met Fusion alleen. Hiernaast werden er geen spelers gedumpt bij die fusie, dus het rekruteren ging niet ten koste van spelers om maar die overmacht binnen te halen. Cijfer: 4/10

Nu het geval van Beats + LW + Opinio, met deze fusie halen ze tegenover de nummer 2 stam een overmacht van 58,6% (24,75m / 15.60m = 1,586), terwijl dit voo de fusie nagenoeg 1:1 liep met de nummer 1/2 (was stuivertje wisselen, wat genoeg zegt). Dus met de fusie wordt een enorme overmacht gecreerd qua grootte. Hiernaast worden er spelers gedwongen en gedumpt die al tijden overal hielpen, actief waren en aanwinsten waren. Ze kregen maar 2 keuze's: fuseren of laten internen en ergens anders spelen. Wilden ze dit niet werden ze gedumpt zonder NAP en bijna gelijk aangevallen en geedeld terwijl ze altijd hebben geholpen. Cijfer 9/10

Oke, maar nu kijk je louter naar het effect van de fusie als je alleen kijkt naar de grootte van de stam Beats. Voor de fusie was het echter ook gewoon 24 miljoen vs. 15 miljoen, het heeft dus geen verschil in overmacht gecreëerd. Zoals ik al eens zei maakten jullie de som steeds zelf (kijk openingspost, was weliswaar nog met Exp ipv. Opino), dus of je nu die som gebruikt of de som als één stam, wat is het verschil qua grootte en impact? Ik zou akkoord zijn met je post als Beats! jullie (enige) vijand was en -LW- en Opinio plots kleur zouden bekennen en onverwacht fuseren met Beats. Dan zou er inderdaad wél een impact zijn en kan je wat mij betreft gerust stellen dat je het een RW2 vindt. Maar LW stond echter al langer aan de kant van Beats, wat hoofdzakelijk veroorzaakt is door jullie fusie tussen WAR en Feniks, want ervoor waren ze gewoon in oorlog. Zelfde met Opinio; deze stam had naar mijn weten zelfs een voorstel gedaan voor een betrekking met Fusion en deze werd afgewezen. Dus dat ook zij voor Beats kozen is grotendeels vanwege jullie.

Dus ik blijf erbij, qua impact is er geen verschil en dus kan je imo niet van RW2 spreken.
Maar er kan oneindig over gediscussieerd blijven worden lijkt me.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser77704

Guest
Oke, maar nu kijk je louter naar het effect van de fusie als je alleen kijkt naar de grootte van de stam Beats. Voor de fusie was het echter ook gewoon 24 miljoen vs. 15 miljoen, het heeft dus geen verschil in overmacht gecreëerd. Zoals ik al eens zei maakten jullie de som steeds zelf (kijk openingspost, was weliswaar nog met Exp ipv. Opino), dus of je nu die som gebruikt of de som als één stam, wat is het verschil qua grootte en impact? Ik zou akkoord zijn met je post als Beats! jullie (enige) vijand was en -LW- en Opinio plots kleur zouden bekennen en onverwacht fuseren met Beats. Dan zou er inderdaad wél een impact zijn en kan je wat mij betreft gerust stellen dat je het een RW2 vindt. Maar LW stond echter al langer aan de kant van Beats, wat hoofdzakelijk veroorzaakt is door jullie fusie tussen WAR en Feniks, want ervoor waren ze gewoon in oorlog. Zelfde met Opinio; deze stam had naar mijn weten zelfs een voorstel gedaan voor een betrekking met Fusion en deze werd afgewezen. Dus dat ook zij voor Beats kozen is grotendeels vanwege jullie.

Dus ik blijf erbij, qua impact is er geen verschil en dus kan je imo niet van RW2 spreken.
Maar er kan oneindig over gediscussieerd blijven worden lijkt me.

Snap wel degelijk wat je bedoelt en op achtergrond heb je gelijk. Maar kijkend naar de stam Beats is het R2W omdat die stam die impact krijg. Staat los van hoe de situatie politiek gezien was lijkt me zo.

Gaat erom: Behaald de stam die opeens extreem rekruteert een enorm voordeel eruit als stam, en dat is zeker waar.
 

DeletedUser77704

Guest
Mis @Johnny English wel hier.

IS erg stil, lijkt wel alsof hij monddood is gemaakt nu hij niet meer de beste is omdat Sander dat zegt te zijn ^^
 
Bovenaan