Woordenboek Grafisch Forum

DeletedUser57908

Guest
een ding staat er niet tussen maar ik weet zelf niet wat het betekent:(
Mss weet iemand ander het:)
Het woord is vector
 

DeletedUser

Guest
een ding staat er niet tussen maar ik weet zelf niet wat het betekent:(
Mss weet iemand ander het:)
Het woord is vector

Een vectorafbeelding is een grafische voorstelling met behulp van eenvoudige meetkundige begrippen zoals punten, lijnen, krommen, polygonen, e.d., die alle met wiskundige vergelijkingen beschreven worden.
 

DeletedUser

Guest
M.a.w een vectorafbeelding weergeeft een plaatje d.m.v. wiskunde. Bitmap werkt met pixels (rasters).

Vectorafbeeldingen kun je van grootte veranderen zonder kwaliteit te verliezen.

Illustrator werkt met vectors.
Photoshop werkt met pixels, maar heeft een paar basic vector tools.
 

DeletedUser51694

Guest
PB: PhotoBucket, plek om afbeeldingen te uploaden.
Tablet: Niet een iPad, maar een tekentablet dat je aansluit op je pc om bijvoorbeeld te tekenen.
Topaz: Overrated extensie dat alleen maar mooi uitkomt als je het goed kunt.
BI: BeIntelligent, awesome tut maker.

Sorry verveelde me :c
 

DeletedUser64126

Guest
LQ = low quality, lage kwaliteit. Dit zeg je als een tag ( of sowieso een afbeelding) niet scherp is. Meestal hangt er een soort ruis voor.

HQ = high quality, hoge kwaliteit. Het tegenovergestelde van LQ, dus een scherpe afbeelding.

Werd net gevraagd dus ja:p
 

DeletedUser

Guest
LQ = low quality, lage kwaliteit. Dit zeg je als een tag ( of sowieso een afbeelding) niet scherp is. Meestal hangt er een soort ruis voor.

HQ = high quality, hoge kwaliteit. Het tegenovergestelde van LQ, dus een scherpe afbeelding.

Werd net gevraagd dus ja:p

Mijn dank is groot :D:p
 

DeletedUser73459

Guest
Mooie lijst!

Zelf moet ik mensen altijd uitleggen wat warpen is, misschien ook iets om te overwegen?
 

DeletedUser53740

Guest
Mooie lijst!

Zelf moet ik mensen altijd uitleggen wat warpen is, misschien ook iets om te overwegen?

Quanity. is mijn account maar ik ben het passwoord vergeten ik zal het asap proberen terug te krijgen !
 
Bovenaan