Wolven en bananen, wat een combinatie

DeletedUser16768

Guest
3 weken terug heb ik een artikel ingediend bij het TWw.
Dit artikel is nu al tot 2x toe niet gepost in het weekblad, ik heb geen zin meer om te wachten totdat ik te horen krijg of het gepost wordt of niet.
Daarom post ik hem nu hier:

Wolven en bananen, wat een combinatie

Na de fusie enkele weken terug tussen Vip en Gummi zijn er 2 andere stammen aan de beurt. Het gaat hier om Chiq. en Lone W, deze 2 stammen gaan verder onder de naam Lux. Wat zijn hun fusie redenen en wat heeft dit voor gevolgen? Lees het allemaal in dit artikel.

Eerst wat informatie over beide stammen, voordat de fusie ter sprake komt.
Chiq. is een stam met een lang verleden. 14 augustus 2008 is de dag dat deze stam gestart werd door Beurre en Shannontje. Beurre de leider van destijds Ragna en Shannontje de leider van destijds Redemption besloten samen verder te gaan. Hetgeen had als gevolg dat deze 2 spelers samen een nieuwe stam oprichten, genaamd Chiq. Chiq. is altijd gezien als een stabiele stam, onder het bewind van Beurre is de stam gegroeid, alhoewel dit niet altijd is gezien door alle stammen. De respect die Chiq. krijgt groeide ook steeds meer en groeit nog steeds. In het verleden is de stam Chiq. uitgemaakt tot internn00bs en skill-loze stam. Dit is nu niet meer het geval, Chiq. is een topstam en dit wordt herkend door bijna geheel W8. Onder de leiding van Beurre en Galadriel1 is deze stam op de plek waar hij nu staat.

Dan nu wat over Lone W. Een stam die minder lang bestaat.
N|a|N, de stam opgericht door Sir eltimos, bleek geen succes te zijn. Hell-fish was 1 van de leden van die stam. Hij vertrok daar. Een nieuwe stam werd opgericht op 29 november 2008, Lone W. Hell-fish en andere ex-N|a|N spelers gingen mee, onder andere THjonas en Baszuigtbal gingen met Hell-fish mee. Een combinatie van enkele spelers moest een dodelijke stam worden met als doel, wereldmacht. Deze stam is altijd gezien als veelbelovend, maar niet als topstam. Heel vaak is vermeld dat deze stam er wel komt, maar bijna nooit dat de stam er al is. Hierdoor is het voor Hell-Fish altijd zeer moeilijk geweest om alle leden te behouden en iedereen in te laten zien wat voor een goede stam Lone W wel niet is. Hell-Fish heeft Lone W opgebouwd van 0 tot aan een topstam, om dan in te zien dat ook respect van andere stammen gekomen is zal hem veel voldoening geven. Sinds kort is Lone W de nummer 3 van de wereld, een mooie plek voor een goede stam. Weinige negatieve woorden zijn voorbij gekomen en velen zien nu in dat deze dodelijke stam voorbij de groeiperiode is. En nu klaar is voor de volgende stap.

Wat zijn de belangrijkste redenen voor de fusie?
Het belangrijkste is voor beide stammen een macht creëren die in het oosten een blok wordt waar niemand doorheen komt. Het moet een stam worden die alles ten oosten van de ligging van nu dicteert en ervoor zorgt dat andere stammen daar geen kans krijgen.
Het doel voor de stammen zullen niet veranderen. Ze gaan gewoon door waarmee ze bezig zijn, groeien en groeien. Het oosten is tot nu toe helemaal voor beide stammen en daarmee willen ze verder gaan.
Een groot voordeel voor de fusie is dat binnenin Chiq. en Lone W iedereen voor 100% achter de fusie staat. Dit voorkomt strubbelingen in het proces. De leiding in de fusiestam zal bestaan uit: Beurre, Galadriel1, Hell-Fish en TehRich. Verder zullen er nog enkele adviseurs hen helpen.
De enorme ligging tegen ViB aan zien ze niet als probleem. Aangezien beide stammen niet vijandig tegenover elkaar staan.

Eerst een overzicht van de ranglijst voor de fusie (stats van woensdag 22 april om 14.00)
RangvoorfusieChiqenLoneW.jpg

Zoals te zien is, is ViB hier nog verreweg de leider.
Na de fusie ziet alles er anders uit namelijk: (stats van zaterdag 25 april om 11.00)
RanglijstnafusieChiqLoneW.jpg

Zoals te zien valt heeft ViB er een concurrentie bij voor de nummer 1 plek. 4 topstammen zijn verenigd tot 2 topstammen. Een groot gapend gat is wat er achterblijft, een vernietigende 70 miljoen tussen de nummer 2 en 3. Voorlopig heeft Lux de verdiende 2de plaats bemachtigd en de strijd om nummer 1 barst nu echt los.

Op de volgende kaart valt de situatie voor de fusie tussen deze 2 stammen te zien.
KaartvoorfusieChiqLoneW.jpg

ViB --> Zwart
Chiq. --> Donkerblauw
Lone W --> Groen
Fog --> Geel
~Ck~ --> Turquoise

Opvallend aan de ligging is dat ze direct aan elkaar liggen, maar de stammen nooit schermutselingen tussen elkaar hebben gehad. Het is vrij normaal dat er wel eens wat overnames van de andere kant komen, maar bij deze 2 stammen is dat niet het geval geweest getuige het volgende schema:
Side 1:
Tribes: Lone W
Players:

Side 2:
Tribes: CHIQ.
Players:

Timeframe: Voor altijd

Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 7
Kant 2: 2
Verschil: 5

image.php

Puntentotaal van totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 70,511
Kant 2: 19,851
Verschil: 50,660

image.php

Beide stammen grenzen nu al aan ViB.
Na de fusie zal het er zo uit komen te zien:

KaartnafusieChiqLoneW.jpg

Een grote stammenoorlog tussen ViB en Lux?
Het zou kunnen, de ligging daagt het wel uit. Voorlopig zijn beide stammen in strijd voor plek 1, deze fusie trekt in ieder geval veel open op W8.

DeletedUser1875

Guest
Mooie post Bappos, jammer dat hij niet in het TWw kwam (Beurre :mad:).
Ik kan hierover zeggen, fuseren naar de top is noob. Maargoed, het zijn spelers met skills, dus jammer genoeg kan ik jullie daarbij niet meer op jullie muil halen.

Succes verder,
Lux, ik kom jullie halen! :D

DeletedUser

Guest
Tjah ik lig een beetje andere kant van de wereld ik kom zelden tot nooit aan die kant ik kan er dus ook niet veel over zeggen.

Wat ik wel weet is dat de strijd tussen deze stammen de komenden maanden belange na nog niet beslist zal zijn.

Beide stammen hebben potentieel alhoewel ik VIB net wat meer ervaren vind kwa spelers op enkele ex-vip spelers na dan.

Dit maakt ook wel dat de kleinere stammen omstreken zuid/noord-oost,
En voor VIB noord-noord west
weinig tot geen kans meer maken om nog uit te goeien tot een superstam als deze 2 giganten van stammen.

bappo effe vraagje.
Zie je fog als je dorpen dat je ze geel aanduid :p

DeletedUser25273

Guest
Tjah ik lig een beetje andere kant van de wereld ik kom zelden tot nooit aan die kant ik kan er dus ook niet veel over zeggen.

Wat ik wel weet is dat de strijd tussen deze stammen de komenden maanden belange na nog niet beslist zal zijn.

Beide stammen hebben potentieel alhoewel ik VIB net wat meer ervaren vind kwa spelers op enkele ex-vip spelers na dan.

Dit maakt ook wel dat de kleinere stammen omstreken zuid/noord-oost,
En voor VIB noord-noord west
weinig tot geen kans meer maken om nog uit te goeien tot een superstam als deze 2 giganten van stammen.

bappo effe vraagje.
Zie je fog als je dorpen dat je ze geel aanduid :p

Niet alleen als zijn eigen dorpen, hij deelt met ons in de weelde. :p:p

DeletedUser

Guest
bappos, mooie post, jammer dat ik hem nu pas lees, maar ik respecteer het stuk tekst;)

DeletedUser14450

Guest
shannontje die Chiq heeft opgericht, leeft die nog? Is de gefuseerd of gestopt?

DeletedUser16256

Guest
Ik kan hierover zeggen, fuseren naar de top is noob. Maargoed, het zijn spelers met skills, dus jammer genoeg kan ik jullie daarbij niet meer op jullie muil halen.

Succes verder,

Mike, ik heb Roy voorgesteld het artikel erin te zetten, maar hij weigerde ^^

DeletedUser

Guest
jammer dat hij het niet gehaald heeft.
Btw ik hoorde er ook bij hoor:D

De oude speler van THjonas is een naab:D

DeletedUser16381

Guest

Succes verder,
we stonden al in de "top". dat was dan ook niet de reden voor de fusie, misschien moet je de post nog ff opnieuw lezen. de reden was dat we als 1 stam het hele oosten zouden domineren.

DeletedUser

Guest
Mooie post, leuke stukje geschiedenis maar er staat helaas een beetje weinig over de toekomst. Slechts dat een kans op oorlog uitbreekt tussen ViB en Lux.
Verder had ik een interviewtje erbij van beide ex stammen willen zien.

Maar leuke post bappos ;)

DeletedUser

Guest
mooi stukje, maar had hem al gelezen toen ik vv van Bart was^^

DeletedUser16768

Guest
Mooie post, leuke stukje geschiedenis maar er staat helaas een beetje weinig over de toekomst. Slechts dat een kans op oorlog uitbreekt tussen ViB en Lux.
Verder had ik een interviewtje erbij van beide ex stammen willen zien.

Maar leuke post bappos ;)

Informatie uit de tekst komt uit een interview met Hell-fish en Beurre.

DeletedUser

Guest
belachelijk dat deze niet in tw-weekblad kwam.
Mooi, je ziet aan de details dat het 3 weken geleden is.
Lux staat nu op kop na het leaven van petitchou en elbedwerg

DeletedUser

Guest
ik stel voor, iedereen een kwaad mailtje naar fish en beurre :D

Bovenaan