Winter has come.

Reactiescore
972
Winter has truly come,

And in the winter, we must protect ourselves, look after one another

Cyanide
22-01-2014 tot 26-08-2014


Het einde van deze prachtige stam is nabij. Na zoveel moeite om de stam op de been te houden doet het pijn om te zien dat haar laatste dagen zijn aangebroken.
Hier dus een laatste post om Cyanide een waardig einde te geven. De stam die zoveel betekend heeft voor wereld 37 mag niet in de vergetelheid belanden.

Het is 22-01-2014, Kevin, ook wel bekend onder de naam UnderTheSheets., richtte Cyanide op. Onder toeziend oog van de premade Nilva en nummer 1 stam Maori kwam Cyan opzetten. Voormalig topstam Golden sloot zich aan bij Cyan en zo was de eerste stap gezet om de nieuwe nummer 1 stam te worden.

Maori viel, Mental kwam op en Cyanide trok nieuwe spelers aan waaronder mijzelf.
En zo ging het voorspoedig in Cyan. Cyan lag op dat moment tussen Nilva, Mental, Unique, Obey en Sealed in. Sealed sloot zich aan bij Cyan en Obey bij Nilva. En dat was al een stap in de verkeerde richting. Obey schaarde zich aan de kant van onze vijand, en wij visten achter het net. Ook vertrokken de Sealed leden kort daarna naar Mental en zo werden de kaarten opnieuw geschud. Nilva wist bij cyan haar eerste slag te slaan in de vorm van .Haze en zo verloren wij door laksheid een goede speler aan Nilva. Thomas die terecht zou komen op Rokade bleek een duur verlies te zijn waarvan we later de prijs betaalde in de vorm van dorpenverlies op DeathW1ng. Ook Weedish verliet cyan, want in dit stadium begon al duidelijk te worden dat Cyan gekenmerkt werd door spelers die veelal eerst aan hunzelf dachten en daarna pas aan de stam. Weedish, een speler die zeer groot had kunnen worden, was in mijn ogen een groot verlies voor de stam dat hier ook wel vermeld mag worden. En het werd tijd in Cyan voor een omschakeling van tactiek. De stam Unique viel en Cyan haalde nieuwe leden binnen. Om te overleven was er safezone nodig en die was te vinden in het noord westen.

Shood9988, something unique, magic, en nog wat leden in het westen samen met gig graham II, muchas macaras en tide kwamen over naar cyan. DE bedoeling was om met hen het noordwesten veilig te stellen en tegelijkertijd een vuist tegen het opkomende nilva te maken aangezien zij casimodo hadden aangenomen. We hebben inmiddels de dag 23 juni bereikt. Een aantal leden verlaat cyan en we komen er achter dat het account Something Unique onder valse voorwendselen Cyan is gejoind. Na lang praten, afspraken maken, etc, keert het grootste gedeelte van de leden terug naar Cyan. Enkel jgotti koos er voor te fuseren met de vijand.

Cyan had de tactiek gekozen om samen te werken met kleinere stammen om de grotere stammen te verslaan. Helaas kon Bushido niet op tegen nilva. Toch kreeg Cyan goede samenwerkingsverbanden met de stammen RR, Swag, Fresh, Red, Effect dat later FWB werd. Ook was er een samenwerking met de stam Heinz nadat de samenwerking met mental op niks was uitgelopen. Cyan lag namelijk op zijn gat, er gebeurde weinig, men was stil en dus werd er gekozen voor een oorlog met Nilva. Waarbij ook Mental aangevallen werd. Hier werd ons eigen graf al half gegraven aangezien we op moesten boksen tegen 2 grote stammen. Maar het hielp wel. Ze werden wakker in cyan en gingen het gevecht aan. Nilva verdween als target op de achtergrond en Mental kreeg de volle aandacht. Met bondgenoten rondom heel Mental moest het een kwestie van tijd worden voor we ze klein hadden, maar niks bleek minder waar. Heinz viel. De leden werden opgedeeld tussen Cyan, Mental en Nilva. Waarbij Cyan de leden cleontino en hendrik er bij kreeg.

Cleo bleek een aanwinst te zijn, actief en gebrand om mental terug te pakken en hendrik was helaas niet de bliksemafleider die hij had moeten zijn. Ook TrickShotz en Monkey D. Luffy lieten het afweten en DeathW1ng werd inactiever en inactiever. Ook in het noorden ging het niet goed, gig graham II werd inactief, castiel werd inactief, muchasmacaras werd inactief, en weakedlion werd inactief. Ondertussen was een wisseling in de leiding geweest en cabje besloot cyan definitief te verlaten. Zijn buren gingen mee en zo verloor cyan een actief deel van de stam en bleef met een inactief deel over. We verloren bijna een bondgenoot die werd behouden en toch werd verloren in de vorm van R_R. Dat doet natuurlijk pijn.

Cyan was een stam waar individuen de boventoon voerden en die gekenmerkt werd door leaves die niemand ooit echt zal begrijpen.

In de avond/nacht van 24 augustus kreeg ik het volgende, spijtige bericht:
Author zei:
“ey maat
Ik heb slecht nieuws
Het word vanavond later bekend gemaakt aan iedereen maar ik wil t jou alvast vertellen
De rr-leden zijn na een enquete tot het besluit gekomen dat ze liever de overstap naar mental zullen maken
We hebben weinig plezier met cyanspelers, op een aantal na, en er is een beter gevoel bij mental
Het heeft meer met spelplezier te maken dan met een tactische keuze
Jij en auke zijn voor ons de enige spelers van cyan die zich normaal kunnen gedragen
En het spijt me echt dat ik jullie zo moet laten vallen maar ik hoop dat het niet ten koste gaat van ons contact
Auke en jij zijn de enige reden dat de bg nog zo lang heeft stand gehouden”

Dit moest ik van trouw Cyan-lid Gerry (cleonito) te horen krijgen en na enig verhaal kreeg ik dan eindelijk de reden:

Author zei:
Hey Auke, geen leuk nieuws, ik spreek hier in naam van heel RR en blijkbaar had daan al verteld dat er een enquete was binnen rr zelf, en hier is besloten dat wij bij mental gaan gaan, om de simpele reden dat wij wereldplezier hoger inschatten dan wereldoverwinning, en wij vinden dat cyan tot op heden te zakelijk en gefrustreerd is geweest, met uitzondering van jou en glenn dan, zonder jullie twee waren we cyan waarschijnlijk al veel eerder geleaved, maar nu met het leaven van glenn en nog wat prikkelingen met tide en maks hebben we besloten dat jij alleen jammer genoeg niet meer genoeg bent om ons bij cyan te houden. Wij hopen dat jullie dit niet zien als een stab, en we geven jullie en swag een nap tot 15 september, dat is een ruime tijd om alles te herordenen en klaar te zijn. Nogmaals zeg ik dat het me spijt ten opzichte van jou, paar het lijkt ons een veel leukere ervaring moesten we aan de kant van mental gaan.

Een forumtopic zet ik nog online ofwel deze avond ofwel morgenochtend. Dit is geen individuele beslissing van de leiders, maar als je stam erom roept en bij de poll 2 stemmen van stoppende kleine leden voor cyan zijn en 10 voor mental van alle belangrijke leden en ze ongeduldig beginnen worden, dan gaat nu eenmaal alles snel”

De redenen vind ik erg discutabel, voor zover ze dat zijn. Ikzelf beschreef het als volgt:

“[11:06:01 PM] Maks:

<<< Het is alsof je van een bloedend persoon in het ziekenhuis het infuus vergiftigd
En hem zo langzaam laat sterven
In plaats van hem erbovenop te helpen”


Ik had R_R heel hoog zitten, zo ook Auke en Glenn en meerdere Cyan leden. Ze deden zich altijd voor als de stam die zo betrouwbaar was en waar we op konden rekenen als het minder ging. We wisten dat er gesprekken zijn geweest een kleine maand geleden, maar ons werd duidelijk gemaakt dat we ons geen zorgen hoefden te maken. R_R zou altijd trouw aan ons blijven was het verhaal (quotes geef ik niet, om de doodgoede leider niet in kwaad daglicht te zetten).

Plannen werden gemaakt, een massa op Mental zou volgen. Iedereen zouden we erbij betrekken. En al zeg ik het zelf, het plan stak zeer goed in elkaar en we waren het met elkaar eens: Mental zou het erg zwaar te verduren krijgen. Helaas hebben wij achteraf R_R allesbehalve kunnen vertrouwen. Mental is hier geweldig mee omgegaan en heeft op diplomatiek vlak erg goed werk verricht. Tevens zal FWB Mental volgen.

"Hiervoor willen wij onze uitgebreide complimenten geven aan de leiding van Mental. Jullie hebben onze tactiek tegen ons gebruikt en dat is het vernoemen waard. Het huidige Cyan is niet in staat verweer tegen jullie te bieden, wegens een aanhoudende inactiviteit en gebrek aan VV-kracht. Dit sleuren we al tijden met ons mee."

Wij willen Mental en Nilva feliciteren met deze overwinning. Ik vind het jammer dat het op deze manier heeft moeten gebeuren, maar ook dat is Tribal Wars. We houden allemaal van het spelletje en soms hoort daar een verlies bij. Cyan kan niet winnen van Nilva + Mental + R_R + FWB. Hopelijk is dit niet het einde van deze wereld en kunnen we nog een mooie eindstrijd tegemoet zien tussen de 2 overgebleven grote stammen met aanhang.

Mental gefeliciteerd
Nilva gefeliciteerd
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser81928

Guest
UnderTheSheets.
bedankt voor het oprichten van deze mooie stam en doorzettingsvermogen om toch elke keer nog te blijven en je in te zetten ondanks je gebrek aan tijd, motivatie en co's

Weedish
voor de gewelidige tijd als stamgenoten in zowel cyan als de stam er voor. Je activiteit en gedrevenheid was ongevenaard, jammer dat het zo moest eindigen.

Blacky,

Bedankt voor je inzet en het altijd willen helpen met massa's en leiding. Zelf al werd je omgeving saai altijd ben je er voor de stam geweest.
Ethnocentric
bedankt voor alle tijd en moeite die je in de stam hebt gestopt. Zonder jou leiderschap, inzet en activiteit was cyan al veel eerder gevallen.

Zirkum,
hoewel geen prater, op de momenten dat het nodig was kwam er altijd goede input van jou kant. Dit heeft de stam op belangrijke momenten er door heen geholpen.

Deadwing,
ook een oud leider van cyan, ook bedankt voor alle inzet. Jammer Roy dat je het einde van cyan niet meemaakt maar ook zonder jou was cyan al veel eerder gevallen.

.Haze
ook een oud cyan lid. Jammer dat we je zijn verloren aan nilva maar je was een goede tegenstander jammer dat je ook hier weer bent gestopt.

Repelsteeltje
ook bedankt, dylan jonge je was me er eentje altijd vol voor de winst gaan wat vaak gepaard ging met emotie. We lagen wel eens met elkaar overhoop maar ook zonder jou en team mulder had cyan al niet meer bestaan, Vooral jullie input en het altijd maar vv draaien heeft de stam echt geholpen.

Cabje
ook bedankt, alle respect voor jou, jammer dat je wegging. Je was een stille kracht maar we hadden veel contact en zonder jou was het heel anders gelopen in het oosten dus bedankt daarvoor.

Wraak,
bedankt je was een van de beste stamgenoten die je je maar kon wensen maar helaas zette je co het account op grijs. Ook jij was iemand die niet schroomde om vv te pakken clears te sturen en je account leeg te zetten om een ander te deffen. Het stoppen van jou als speler was een gemis.

Tjiktjak
ook bedankt. Door jou contacten met sol en andere kleinere stammen in je omgeving heb je daar in elk geval 1 nilva account weg kunnen spelen en dat is meer dat menig ander heeft kunnen doen. Ook jammer dat je bent weggegaan maar begrijpelijk.

Versie
ook bedank, je bent er altijd geweest voor je stam. Altijd def sturen waar je kon en je clears gingen vaker in stambelang weg dan voor je zelf.

Yohanreturns,
niks op aan te merken. Geweldige staat van dienst. Account achter gelaten voor de stam zodat we er nog wat mee konden toen prive voor tw ging en het was me altijd een genoegen in de nachtelijke gesprekken over zowel de stam als andere onbenullige dingen. Ook jij had een hele grote kunnen worden daar in het oosten.

Shood,
ook jij bedankt. VV draaien, plannen in elkaar draaien, helpen waar je kon. Ook zonder jou leiderschap en inzet was cyan veel eerder gevallen. Wat mensen ook zeggen, was jij niet naar cyan gekomen dan was shood al weggeweest hadden we het stukken moeilijker gehad. Zowel in goede als in de slechte tijden je was en bent een echte stamspeler. Bedankt maks!

Magic
bedankt voor ook de hulp die je altijd wilde geven en ook het altijd vv willen draaien. Zonder jou waren verschillende accounts al gevallen.

Tide
ook bedankt, je zorgde er voor dat dat je def altijd bij je stamgenoten stond en je de vv pakte waar je kon.

Tasarinan
bedankt voor al je hulp en motivatie. Zonder jou was ik al vele malen eerder gestopt denk ik. Altijd positief blijven en helpen achter de schermen met de leiding. Tnx bart

Cleontino
ook bedankt voor het nooit opgeven. Hoewel we een beetje haat liefdes verhouding hadden konden we als puntje bij paaltje kwam altijd wel weer samen door 1 deur. Ik weet dat je nog doorgaat en niet opgeeft met je strijd. Succes!
Alles wat ze over je zeggen is 100% overdreven, je bent niet de makkelijskte maar je bent een stamgenoot waar je wel van op aan kan.

Killercookcie, alexander en lionheart,
bedankt dat jullie ook toen de hoogtijdagen van cyan voorbij waren ons kwamen versterken. Ook jullie hulp heeft geholpen bij het behouden van verschillende accounts.

Bondgenoten bedankt, vijanden bedankt, cyan heeft zich niet aan het motto in de onderitel kunnen houden. Desondanks hebben een mooie tijd beleefd op deze wereld en zullen we nog zien wat deze gaat brengen.​
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
579
Ik heb niet zoveel met dit soort afscheidstopics. Dergelijke zaken kunnen ook in de laatste uren op het stamforum tegen elkaar gezegd worden. Dit soort topics -groot op het AF- komen op mij over... als een stukje zelfverheerlijking.

En natuurlijk worden er ook altijd stammen vergeten... 187, naast Nilva de trouwste BG van Mental. Hoe zwaar het ook werd, ze lieten ons nooit in de steek en kozen voor het het volgende motto: wij blijven vechten, met alles wat we hebben, of het nu goed of slecht is, de dood of de gladiolen. Het werden gladiolen. Ze edelen nu Castiel weg en de meeste verloren dorpen zijn weer in hun bezit.

Maar goed... ik ga hier verder niet aan mee doen en wens gewoon iedereen het beste, of het nu op W37 of in RL is.
 

DeletedUser69459

Guest
Say what? Ik zit hier net een 2tal weken en dan stoppen jullie? Tzzz, teleurstellend :eek:
 

DeletedUser

Guest
Het gaat jullie goed, heb een mooie tijd in Cyan gehad (onder JGotti), maar vond de stam gewoon te lang wachten met beslissingen (of beter gezegd de uitvoering ervan). Ook vond ik Cyan iets te 'zakelijk', waar plezier toch zeker op #1 komt bij spelletjes (in mijn ogen). Dit zou ook weleens de reden kunnen zijn van jullie 'val'
 

DeletedUser61042

Guest
Het gaat jullie goed, heb een mooie tijd in Cyan gehad (onder JGotti), maar vond de stam gewoon te lang wachten met beslissingen (of beter gezegd de uitvoering ervan). Ook vond ik Cyan iets te 'zakelijk', waar plezier toch zeker op #1 komt bij spelletjes (in mijn ogen). Dit zou ook weleens de reden kunnen zijn van jullie 'val'

Daarom zit je nu bij ons:D:D:D:D:D:D:D
 
Reactiescore
57
Als eerste reist bij mij de vraag net als bij Triador in hoeverre een topic als dit gerechtvaardigd is. Het gevaar van zelfverheerlijking ligt inderdaad op de loer. Ik moet hier echter Maks/.Mortua complimenteren dat hij het lef heeft gehad om de uiteindelijke samenvatting van de stam Cyan als volgt te defineren:

"Cyan was een stam waar individuen de boventoon voerden en die gekenmerkt werd door leaves die niemand ooit echt zal begrijpen."

Naast dat een groot stuk van zijn post bestaat uit de geschiedenis van en vanuit Cyan, wat voor de W37 spelers eigenlijk geen toegevoegde waarde heeft, blijft deze conclusie over Cyan als kern staan. En dan in de eerste plaats het eerste gedeelte daarvan "waar individuen de boventoon voerden". De leaves zijn daar enkel een logisch gevolg van.

Deze definitie doet recht aan Cyan zoals het altijd is geweest, wat Maks zelf ook zegt door het voorbeeld van Weedish te noemen. Voor mij is dit ook de doorslaggevende factor geweest om destijds naar Nilva te gaan samen met Fichme, in plaats van zoals de rest van oud-Unique deed door de Cyan te joinen.

Persoonlijk vind ik dit erg jammer. Uiteindelijk is de ondergang van Cyan, ondanks de inzet van prima spelers, toch een falen in leiding en gebrek aan visie geweest.

Door dit te zeggen wil ik geen trap na geven, laat dat duidelijk zijn. Ik wil alleen voorkomen dat Cyan gezien wordt als de bepalende stam van W37, ook al is die nu gevallen. Bij eerdere werelden is dit wel (Sangu W10 etc.), en Cyan past niet in deze categorie.

Ik wil de leden van Cyan bedanken voor de strijd die ze hebben geleverd, al is dat (zeker de laatste tijd) vooral tegen Mental geweest.

Als laatste wil ik oproepen om vooral door te blijven spelen. Na het vallen van een grote stam zijn er altijd wat spelers die op grijs gaan, ik hoop dat dit nu niet het geval is. Met het vallen van Cyan is de winst nog niet direct voor Mental & Nilva, daar is nog een lange weg voor te gaan. Organiseer de "oppositie", en ook al lijkt het alsof de rest nu een underdog positie heeft, denk ik dat jullie als het goed aangepakt wordt ons nog knap lastig kunnen gaan maken.

Summer has arrived! :)
 

DeletedUser81928

Guest
Tnx casi, natuurlijk ben ik het niet met je eens qua leiding betreft en een gebrek aan visie is er nooit geweest. Wij kunnen ons inderdaad niet meten met stammen als sangu. We wilden gewoon op een mooie manier de pijp uit gaan en jullie feliciteren en daar is deze post het resultaat van. Mensen mogen vinden wat ze willen het is niet bedoeld als zelfverheerlijking, ik heb namelijk zelf meegeschreven aan de post en ik weet ook absoluut hoe cyan in elkaar stak en bijelkaar werd gehouden. Maar we gaan nu zo op het einde geen verwijten meer maken op het AF. We hebben het met zijn allen gedaan en wellicht heb je een punt dat er nooit een echte leider in cyan is geweest. We gaan zien hoe nu verder ik denk echter niet dat deze wereld nog leuk gaat worden wanneer mental en nilva als bondgenoten samen willen gaan winnen. Het is denk ik voornamelijk afwachten aangezien de kaarten opnieuw geschud zijn mental nu een gigantische safezone heeft en een bondgenoot in nilva. Nilva en mental moeten nog door oud cyan heen wat, nu de stam gevallen is geen probleem meer moet zijn. Helemaal niet voor mental nu onze bondgenoot stamgenoot van hen is geworden en waarmee dus veel def voor leden verloren is gegaan. Daarom ben ik bang dat het voornamelijk bbtjes edelen wordt voor jullie aangezien de spelers en nieuwe stammen verdeeld zijn tov elkaar. Je hebt oost nog fwb dat neigt om zich bij mental aan te sluiten en een mompel dat ergens een nap heeft met mental en al bijna in mental zat maar nu wellicht ook fusseert met nilva. Je hebt fresh en RED nog in het soort van zuiden en een gevallen cyan in het westen. Cyan was een stam die erg afhankelijk was van elkaar, viel er 1 dan vielen er meer gaat er 1 op grijs dan volgens er ben ik bang meer puur omdat situtaties tegen een overmacht dan gewoonweg onhoudbaar worden. Goed gespeeld uiteraard en we gaan het zien

Tnx casi, natuurlijk ben ik het niet met je eens qua leiding betreft en een gebrek aan visie is er nooit geweest. Wij kunnen ons inderdaad niet meten met stammen als sangu. We wilden gewoon op een mooie manier de pijp uit gaan en jullie feliciteren en daar is deze post het resultaat van. Mensen mogen vinden wat ze willen het is niet bedoeld als zelfverheerlijking, ik heb namelijk zelf meegeschreven aan de post en ik weet ook absoluut hoe cyan in elkaar stak en bijelkaar werd gehouden. Maar we gaan nu zo op het einde geen verwijten meer maken op het AF. We hebben het met zijn allen gedaan en wellicht heb je een punt dat er nooit een echte leider in cyan is geweest. We gaan zien hoe nu verder ik denk echter niet dat deze wereld nog leuk gaat worden wanneer mental en nilva als bondgenoten samen willen gaan winnen. Het is denk ik voornamelijk afwachten aangezien de kaarten opnieuw geschud zijn mental nu een gigantische safezone heeft en een bondgenoot in nilva. Nilva en mental moeten nog door oud cyan heen wat, nu de stam gevallen is geen probleem meer moet zijn. Helemaal niet voor mental nu onze bondgenoot stamgenoot van hen is geworden en waarmee dus veel def voor leden verloren is gegaan. Daarom ben ik bang dat het voornamelijk bbtjes edelen wordt voor jullie aangezien de spelers en nieuwe stammen verdeeld zijn tov elkaar. Je hebt oost nog fwb dat neigt om zich bij mental aan te sluiten en een mompel dat ergens een nap heeft met mental en al bijna in mental zat maar nu wellicht ook fusseert met nilva. Je hebt fresh en RED nog in het soort van zuiden en een gevallen cyan in het westen. Cyan was een stam die erg afhankelijk was van elkaar, viel er 1 dan vielen er meer gaat er 1 op grijs dan volgens er ben ik bang meer puur omdat situtaties tegen een overmacht dan gewoonweg onhoudbaar worden. Goed gespeeld uiteraard en we gaan het zien
 
Reactiescore
111
Bedankt voor alles Cyan ;)
 
Reactiescore
579
Ik las wel degelijk verwijten aan het adres met R_R, terwijl het punt waarom dat mis ging... niet aangehaald wordt.

Verder heb ik er geen enkel probleem mee om een paar maanden BB's te edelen... lekker rustig.
 

DeletedUser81928

Guest
Zie het neit als verwijt dan, enkel heeft het grote invloed gehad op de val van de stam. Maar zoals ik zij well played ;) en we wachten af
 
Bovenaan